X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP-tråden


Svar
ComradeComradeSkrevet 03/09-05 12:39 
Nu hvor PSP'en endelig er udkommet i DK (for et par dage siden..) Synes jeg godt vi kan have en tråd, hvor folk kan poste deres erfaringer med det lille vidunder, spillene osv i stedet for, at der bliver oprettet utallige af slagsen :-).

Jeg var i Fona i Esbjerg i dag, og de har gjort rigtig meget ud af PSP releasen. Der var tre maskiner, som man kunne spille på, så jeg fik prøvet Wi... Se hele indlægget
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
190 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 07/11-05 19:37 
Nu hvor der lige kom liv i tråden, vil jeg lige følge op på...at jeg stadig ingen Spiderman 2 UMD har fået :'(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KilroyKilroySkrevet 08/11-05 08:53 
Jeg synes du skulle prøve at kontakte Sony. Jeg mener at det har hjulpet andre at tage kontakt med Sony.
Kilroy Was Here
jaesjaesSkrevet 21/12-05 15:37 
Tror ikke der er blevet linket til Tokobot, så det skal da lige have en heads-up. Det her er da ikke til at stå for:

PSP-tråden

Nu hvor Every Extend Extra, Loco Roco, Tokobot og en masse Final Fantasy-gøgl er på vej, tror jeg det er på tide at gå i spar-op-til-PSP-mode :)

Anmeldelse og filmklip på GameSpot
jaesjaesSkrevet 19/01-06 12:15 
Vector Infector - Geometry Wars-"klon" (homebrew, p.t. i beta, men kan downloades):
http://pspupdates.qj.net/2006/01/vector-infector-for-psp.html
ChronoChronoSkrevet 19/03-06 11:31 
Læste lige at der kommer en upgrade til PSP'en som muliggør afvikling af Flash-spil. Så skal der nok komme en helt masse gode hjemmelavede spil nu.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
MalundMalundSkrevet 19/03-06 18:17 
har lige læst at der kommer GPS og kamara til psp

http://www.mobilsiden.dk/?aId=2734
la0sla0sSkrevet 23/03-06 23:50 
Helt spontant lidt sludder:

Jeg spillede Tokobot i meget kort tid, men det var slet ikke mig, mindede om et rimelig psx platformsspil med semi-sluggish styring. Nu har jeg heller aldrig været til puzzleplatformers, men mere til Klonoa-stilen, så det kan forklare hvorfor (eller at jeg er snotdum og på stoffer).

Der er dog ikke meget jeg orker at få fat i til den. Ys kunne ideelt set være fint, men det loader jo længere end togene er forsinket, så det må blive et brugtkøb. Burnout har jeg aldrig spillet, men lidt racing har nu sin charme på håndholdt. Metal Gear Acid2 glæder jeg mig ikke til, det er jo godt nok bedre, men jeg vil nok hellere have noget team orienteret tur-noget end hvad jeg oplevede i det første Acid, og så gider jeg ikke kort.

Hvad er der ellers af spændende sager? Tja, der er jo Exit, det ville jeg egentlig gerne røre ved, ligesom Megaman Maverick Hunter X er noget jeg også gerne vil have. Måske er der også hyggelig underholdning i Syphon Filter? Anmeldelserne er gode og jeg nød det første ret meget, til min dengang nyindkøbte PSX, siden er der dog sket ret meget med min spilsmag.. sååh.. men men faktum er jo at der ikke er vildt meget ude.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 24/03-06 07:35 
Køb Daxter!!

Det er rigtigt sjovt og bedste platformer til PSP (hvilket dog ikke siger så meget).

Game Rankings
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 29/03-06 23:16 
Daxter har også fået gang i min PSP i dag efter det kom med posten - herligt med lidt god platformssjov igen.
Desværre tabte jeg i min hast ned til sofaen maskinen ned af trappen, så strøm- og hold-lysene ikke virker, og power-"knappen" heller ikke er optimal. Heldigvis var den i den medfølgende beskytter, ellers kunne der være sket meget værre ting :(
KTCKTCSkrevet 29/03-06 23:18 
Ja, en flækket PSP-skærm er en sand gyser, selvom det kan lave nogle ret flotte lyn-lignende former :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 30/03-06 08:24 
Ydrr... tvungen split-screen i alle spil :!
ChronoChronoSkrevet 07/04-06 08:48 
Whow, nu ser der ud til at komme noget fedt til PSP - en officiel PS1-emulator! Spil downloades til memory-stick og kommer til at koste 15$ pr. styk. Så får maskinen da pludselig et rigtigt fedt spiludvalg.

Det giver også mere mening end at udgive PS1-titlerne til fuld pris på en UMD som de jo har gjort hidtil ;)

Selvfølgelig er det endnu bare rygter...

Billeder
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 07/04-06 09:32 
Faktisk ikke rygter... Sony annoncerede det for et par uger siden på GDC.

Men prisen er ikke annonceret endnu.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-06 11:47 
Sådan SONY, et skridt i den rigtige retning. De er nok blevet trætte af at høre PSP-ejere klage sig over det ringe udvalg af titler ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/04-06 12:21 
Jeg klager bestemt ikke over udvalget :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-06 13:52 
Det må jeg indrømme at jeg gør - bare en lille smule. Men med genudgivelserne af Breath of Fire, og Tales of Eternia, bevæger vi os i den rigtige retning.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 27/06-06 15:37, rettet 27/06-06 15:38 
Siden Dr. XL(?) er i en fase af sit liv, hvor den mindste sommerbrise kan give "styrket" humør eller associationer til øen Lesbos (se anden tråd), skal han lade være med at klikke på nedenstående link, såfremt han ikke er 100% sikker på, at han ikke lider af hjertefejl eller andre kardiologiske komplikationer.

Fra mig til dig, min gode doktor-ven:

Finder Love til PSP - Japanse girls love a real big... bowl of ice cream.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/07-06 14:23 
White power!!!

Sony er skøre!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CoreCoreSkrevet 07/07-06 14:44 
Ja, hvis man ikke har bedre kritikpunkter, kan man altid selv finde på noget.

En hel kampagne bestående af mange billeder, og så tager man det ene ud af en sammenhæng, og mistolker det helt ud i ekstremerne.

Haters, find på noget bedre...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
AmbyAmbySkrevet 07/07-06 14:52 
Synes billederne er ret fede. Ville gerne have en som et baggrundsbillede.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/07-06 15:04 
Jeg vil gerne have det her som et baggrundsbillede:

Nu mangler vi bare lidt Latino action
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ChronoChronoSkrevet 08/07-06 08:31 


Men DS-udgaven er nu sjovere
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
TKTKSkrevet 08/07-06 12:38 
Racisme !!! ;)
dRxLdRxLSkrevet 08/07-06 21:38, rettet 08/07-06 21:46 
Hov denne tråd havde da vidst sneget sig under dRxRadaren™ =)

Men appropos kvinder med et intimt kendskab til andre kvinder og min nuværende mangel på afkledt kvindeligt selskab, så har kollegerne tilbudt at oprette mig en dating.dk profil og vedligeholde den, såfremt jeg indvilger i at tage på alle de dates de kan skaffe mig.

Den fiffige pointe er så at en af disse kolleger er en kvinde, der altså tænker som en kvinde, men som primært har erfaringer med at date kvinder. Kan man forestille sig en bedre lokkedue? =)

Det eneste der afholder mig fra at deltage i spøgen er tanken om chokket for de stakkels intetanende piger, der bider på en profil hvor de kommunikerer med husejende "normaldanskere", når de står ansigt til ansigt med den "nøgne" sandhed :-p

Måske kan det spil Jaesen linker til bruges til at oplære evnen til at simmulere en normal date (på japansk?) =)

Bare dRxL, som i Drexl Spivey
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HulleHulleSkrevet 15/07-06 11:31 
Held og lykke, dRxL, hvis du bider på tilbudet og de kvindelige bekendtskaber bliver mangfoldige.

For ikke at oprette en ny trå om et lille spørgsmål, ryger der her ind. Har fået anskaffet mig en PSP value pack i en flot hvid farve, er nu lidt i tvivl om jeg behøver at udvide det nuværende memory stick. Spørgsmålet er om jeg kan bruge det til noget?
Maskinen skal bruges til spil og kun spil, så er det nødvendigt med udvidelse? (hvilke spil, tænker man så, udvalget er ret så sparsomt og kedeligt).

Kort sagt, kan jeg bruge en gigabyte hukommelse til noget som helst, hvis jeg er totalt ligeglad med billeder og musik. Hvad er mulighederne?

Bilka har et memory stick på forsiden af reklamen i denne uge. Det koster i omegnen af 369,- for en gigabyte. Kan det bruges til PSP?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/07-06 12:17, rettet 15/07-06 12:19 
Nu har jeg ikke lige bilkas nye avis, men jeg kan da forsøge at svare på, om du har brug for mere end det medfølgende kort. PSP'en bruger forresten enten memory stick duo eller memory stick duo pro.

Udover musik og billeder er der selvfølgelig også film og forhåbentligt demoer længere ude i fremtiden der kan lægges på kortet. Desuden er det en god ide at have det kommende system der tillader download af PS1 spil til din PSP for et relativt lavt beløb, i mente. Derfor er der måske ikke brug for at investere i et stort memory-kort nu, medmindre du gerne vil se film på din PSP. Ude i fremtiden vil der dog højst sandsynligt være en god ide at have et stort kort.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KilroyKilroySkrevet 15/07-06 14:21 
Udvidelserne til Wipeout fylder godt, så hvis du har et 32 MB kort, så skulle du måske overveje det. Men ellers burde det ikke være knusende med de helt store kort.
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 08/05-07 20:12 
Syntes lige jeg ville genoplive denne tråd med et billede af J Allard der poserer med en PSP og rasta-paryk... klasse!

"J Allard finally honors lost bet"
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-07 01:22 
Nu tråden er genoplivet, vil jeg lige gøre opmærksom på Crush:

http://www.gamespot.com/psp/action/crush/news.html?sid=6165946&mode=previews

Et platform/puzzlespil hvor man skifter mellem 2D og 3D, for at navigere rundt i verden. Det skal ses, før man helt fanger det.

Selvfølgelig svært at sige, om det hænger ordentligt sammen i sidste ende, men idéen er dejligt inspirerende og man kan næsten ikke undgå at håbe på det bedste for spillet, så snart man ser konceptet.

Skynd jer at se nogen film ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KLTKLTSkrevet 14/05-07 19:41 
Ja må tilslutte mig til Bede-x der, jeg ser også lidt frem til dette spil.
Der har i øvrigt været rigtig positiv omtale omkring netop Crush på diverse gaming sites, så det bliver spændende at se om der er hold i den generelt positive omtale af spillet.
9/11 Was An Inside Job
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/05-07 01:47 
Jeg har lidt svært ved at finde en optimal opløsning og bitrate, når jeg lægger film over på min PSP. Mange film er vigtigere end flotte film for mig, så jeg har overspillet de fleste (16:9) i 368x208 i 256 Kbps video og 128 kbps audio.
4:3 (F.eks. Frasier) bliver i 320x240 256kbps/96kbps. 1½ times film i disse opløsninger fylder lige omkring 250 MB.
En meget statisk film som f.eks. Meet Joe Black kan med fordel overspilles i 480x272 (PSP native opløsning) i 256/128 Kbps.

Hvad er jeres erfaringer?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 30/05-07 07:22, rettet 30/05-07 07:23 
KLT>
Ja må tilslutte mig til Bede-x der, jeg ser også lidt frem til dette spil.

Vi er vist de eneste herinde, der ser frem til det. Måske 1UPs 9.5 anmeldelse kan ændre lidt på det :)

http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3159897
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 28/06-07 10:19, rettet 28/06-07 10:21 
Godt nyt til PSP ejere der er interesseret i homebrew men er "fanget" i 3.50 firmwaren.

Nogle hackere fandt forleden et hul i PSP firmware 3.50 sammen med Lumines der tillader at køre "ulicenseret" kode (homebrew). Dette har nu gjort det muligt også at downgrade ens firmware til 1.50 så man bagefter kan installere en "open" (hacked) udgave.

Krav til at at downgrade 3.50 til 1.50 er Lumines i EU eller US udgave. JAP version virker det ikke med.

Det skal nævnes at jeg ikke selv har gjort det endnu da jeg pt. kun har Lumines i JAP udgave :!

"PSP firmware 3.50 Downgrader out NOW!!!"
SumezSumezSkrevet 29/06-07 09:22 
Øj, det spil bliver eftertragtet nu. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/06-07 09:38 
Ja, salget af Lumines er efter sigende eksploderet ;)
BeanoBeanoSkrevet 20/07-07 13:15, rettet 20/07-07 18:26 
Som nævnt i "PS Store" tråden er det muligt at spille sine gamle PSone spil på PSP... så her er en mini-guide:

Dette kræver følgende:
- En PSP med "open" firmware 3.40OE eller lign. Bruger man en officiel PSP firmware kan man ikke spille sine egne PSone rips.
- Originalt PSone spil (ellers det er det ikke lovligt)
- PopStation GUI 1.0 (Skal være 1.0, den kan findes på pspupdates.com)

Det skal bemærkes at alle PSone spil ikke virker på PSP, men mange gør. Jeg har spillet FF7, GT2, RE2, Crash1+2, Fade To Black, Wipeout, Rally Cross, osv. som alle virkede, mens spil som Wipeout 2097, Wipeout 3 ikke virkede.
Spillet kan sagtens være være US eller JAP import.

For at konvertere spillet at kunne køre på PSP, gøres følgende:

1) Rip PSone CD'en til CUE+BIN filer (ISO virker vist også men ikke testet). Man kan bruge diverse CD/DVD brænderprogrammer til at gøre dette.

2) Når man har CUE+BIN filerne, starter man PopStation og vælger BIN filen.

3) Angiv produkt ID i POPStation (typisk SLES-12345 eller lign). Produkt ID står på spilæsken.

4) Angiv et fornuftigt titel under "Game Name" og "Save Game title" f.eks. "Crash Bandicoot". Dette bruges som navn til save game på PSP'en.

5) Man kan også lave et ikon-fil (ICON0.PGN) og baggrundsbillede (PIC1.PNG) som vises på PSP'en når spillet vises i listen. Dette er ikke absolut nødvendigt for at det virker, men gør det betydeligt nemmere at finde spillet i listen på PSP'en ;)

6) Tryk på "Convert" og programmet konverterer nu spillet.

7) Når konvertering er færdig, er der oprettet en ny mappe i PopStation folderen. F.eks. "SLES-12345". Denne mappe indeholder to filer: EBOOT.PBP og KEYS.BIN.
Kopier hele folderen inkl de to filer til PSP memorystick i "\PSP\GAME\".
F.eks. "\PSP\GAME\SLES-12345\"

8) Nu burde spillet være tilgængeligt på PSP'en under "Games->Memory Stick"

God fornøjelse :)
IqonIqonSkrevet 20/07-07 15:02 
Jeg vil lige uddybe lidt: Den Popstation GUI jeg bruger producerer kun en enkelt fil, EBOOT.PBP - informationen i KEYS.BIN-filen ligger vist i den nu.

Det er også muligt at lægge manualer ind i form af en DOCUMENT.DAT-fil, der skal ind i samme mappe som spillet. Der findes forskellige steder hvor manualerne er indscannet og konverteret til sådan en .DAT-fil.

Og så behøver navnet på mappen, spillet ligger i, ikke nødvendigvis være det samme som spillets ID. Man kan sagtens ligge et spil ind i f.eks. \PSP\GAME\FF7.

Til multi-disc spil (som FF7) skal man desuden huske at bruge samme ID (eksemplificeret ved SLES-12345 ovenfor) til alle discs; ellers vil det ikke være muligt at loade sit savegame fra disc 1, når man kommer til disc 2.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
BeanoBeanoSkrevet 20/07-07 18:27, rettet 20/07-07 18:28 
Ja, den med ID på multi-disk udgivelser er ret vigtig - god pointe ;)
HeroldHeroldSkrevet 20/07-07 20:25, rettet 20/07-07 20:26 
Pft... Multidisk... Tydeligvis spil, der kun kan lade sig gøre på PS3! ;P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/07-07 20:05 
wOOt!? Kortere batteri levetid på den nye PSP? Hvad tænker de på?

PSP Fanboy: The truth about PSP Lite battery life
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 22/07-07 20:13, rettet 22/07-07 20:15 
Passer ikke helt - PSP "slim" batteriet er mindre men levetiden effektivt den samme som på den gamle PSP.
Man kan dog bruge de gamle batterier (sammen med en anden bagplade) og på den måde få længere levetid, hvis man kan leve med den ekstra tykkelse.
Jeg havde dog også håbet på effektiv længere batterilevetid.
SumezSumezSkrevet 23/07-07 08:35 
Jeg kan stadig ikke finde ud af at køre homebrew på min PSP, så jeg må nok stå over, mht PS1 spil på den. :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/07-07 08:45 
Hvilken firmware bruger du?
SumezSumezSkrevet 23/07-07 09:36 
Jeg kan ikke huske hvad jeg har prøvet, det er snart længe siden. Tror jeg opgraderede firmwaren, da jeg opgav homebrev, men kan da lige tjekke når jeg kommer hjem. En step-by-step gennemgang fra det sted jeg står nu, med nødvendige filer osv. kunne da være meget rart, hvis muligt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/07-07 10:15 
Der findes normalt step-by-step vejledninger til de enkelte firmwares, men kan da sagtens fortælle hvilke installationer du skal igennem hvis jeg ved hvilken firmware du kører med lige nu :)
JAAJAASkrevet 23/07-07 11:20 
PalleJensen>
wOOt!? Kortere batteri levetid på den nye PSP? Hvad tænker de på?

Jeg har godt nok aldrig faaet mere end 3-5 timer ud af en PSP, hvilket er normalen, efter alt hvad jeg har laest. Dermed er den nye PSP paa linie med den gamle, men i en mindre pakke. Det kan vel kun siges at vaere en forbedring. Et gammeldaws PSP batteri vil saa give den vaesentligt laengere levetid.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/04-08 21:02 
Jeg leder blot efter et sted at ytre min store lykke over at Sony frigiver demoer til PSP'en via PSN store endda ikke blot af kedelige spil, men ligefrem spændende titler som Patapon, Harvey Birdman og God of War. Det giver bare en smule liv til min PSP, der som regel lever sit indelukkede liv i min skrivebordsskuffe.

Blot et lille euforisk indlæg fra en spil-entusiast - Sony skal også have et klap på skulderen når de gør noget rigtigt :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
solid snakesolid snakeSkrevet 14/05-08 10:25 
Da jeg ikke har nogen ide om hvad en Psp må koste?
Spørg jeg lige her på forumet.
Det er en Psp Black Slim købt den 31-12-07 med kvittering og manual og oplader, men uden kasse rigtigt flot.
Daxter komplet
Fifa 07 kun spil
Tekken Dark Resurrection komplet
Memory 4 Gb + Spider ( jeg ved ikke hvad spider er) nogen hjælp
Film Robots komplet
Teenage Mutant Hero Turtles kun film.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 14/05-08 10:41 
solid snake>
Memory 4 Gb + Spider ( jeg ved ikke hvad spider er) nogen hjælp

Spider-man filmen?
solid snakesolid snakeSkrevet 14/05-08 11:45 
ja det gætte jeg også selv på, men den er ikke med, så jeg var ikke sikker. Nu håber jeg bare der er nogen der har et bud på en pris?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
190 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig