X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Endnu et kabelproblem


Svar
TLTLSkrevet 29/08-05 13:38 
Jeg har problemer med at sætte min computer til mit TV og omvendt via S-vhs... Jeg har prøvet igennem min video og direkte til mit TV's SCART stik (via en s-vhs -> SCART adapter), men altid med samme resultat, ingen farver.

Det er muligt at få farver på ved at bruge composite i stedet for, men S-vhs er jo at foretrække. Er det muligt at få farve på billedet?

System:

- Radeon x800 grafikkort med S-vhs og composite ind- og ud-gange.

- Philips TV med RGB SCART port

- Stereo video med SCART til line ind og ud (ingen RGB)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/08-05 14:03 
Er der mere end én SCART port i TV´et?

Problemet er nok, at den SCART port, du har brugt, kun understøtter RGB og Composite.
Så hvis der kun er én SCART indgang på dit TV, er der nok ikke meget andet at gøre, end at bruge Composite :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/08-05 14:33 
En anden mulighed er at du har to AV-kanaler, der begge bruger samme AV port, og skal vælge den rigtige for at modtage S-video signalet ordenligt. Jeg har da selv to SCART-stik i mit fjernsyn, men tre AV-kanaler.

Hvad bruger videomaskinen, hvis den har SCART output on ikke understøtter RGB?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
lkzlkzSkrevet 29/08-05 15:28, rettet 29/08-05 15:29 
Der findes en SVideo colorfix adapter, Sandberg laver dem bl.a. Det kunne måske være et bud på hvordan du kan få farver på billedet.
McLovin
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/08-05 16:54 
Sumez>
En anden mulighed er at du har to AV-kanaler, der begge bruger samme AV port, og skal vælge den rigtige for at modtage S-video signalet ordenligt. Jeg har da selv to SCART-stik i mit fjernsyn, men tre AV-kanaler.

Selvfølgelig, det havde jeg ikke lige tænkt på :)


Men en "colorfix" laver bare S-VHS signalet om til Composite, og så er det jo ét fedt :/
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 29/08-05 18:28 
Du skal også være sikker på at driveren er indstillet til at smide PAL-signal ud. Ofte står de til NTSC som standard...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/08-05 18:41 
Det er ikke muligt at køre SVHS igennem dit RGB-SCART stik, medmindre tv'et specielt understøtter dette. SVHS-signalet ligger nemlig på nogle af de samme benforbindelser som RGB-signalet. Philips plejer næsten altid at dele det op så SCART 1 har Comp. og RGB, og SCART 2 har Comp. og SVHS, samt evt. ekstra stik. Jeg har kun set RGB/SVHS på samme scart på Sony eller Panasonic tv.

Så det er enten et driver prob, som KTC siger, eller en anden indgang du skal bruge :-)

SCART pin-out (SVHS på ben 15 og 20)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 30/08-05 08:30 
Selvom Philips-fjernsyn har seperate indgange for henholdsvis RGB og S-video, har de stadig en seperat AV-kanal for S-video.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig