X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Døde controller porte


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/08-05 13:13, rettet 26/08-05 16:07 
For et stykke tid siden døde alle contoller-portene på min nye Dreamcast pludselig uden varsel )-;

Jeg målte på maskinen og søgte efter en løsning på nettet, men det lykkedes mig ikke at lokalisere problemet.

Jeg var simpelthen grædefærdig!


Men her for et par dage siden gjorde Kobsie mig så opmærksom på et site, som jeg selv tidligere havde henvist ham til i en anden sammenhæng, hvor der var beskrevet en meget nem løsning på problemet. Selvfølgelig lå svaret lige for næsen af mig.

Så nu virker min Dreamcast igen :-))

Jeg ville bare lige dele denne erfaring med andre Dreamcast ejere ;-)


P.s. Man kan også bruge en "nul ohms modstand" som erstatning.

Den fantastisk nemme løsning
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 23/04-08 22:59 
HJÆLP......
Jeg er havnet i samme problem med både min japanske og europæiske Dream Cast. Jeg forstår ikke hvorfor, det mærkelige er, at jeg har spillet på begge konsoller idag. Men at efter jeg havde tilsluttet nogle uoriginale maracass døde alle 4 porte i begge 2. Jeg kan ikke forstå hvis det kan være det.. De starter begge 2 fint op, men reagere ikke når man har sat controllerne til. Jeg har prøvet flere forskellige..

Jeg har ledt lidt på linket ovenover, men kunne godt bruge en hånd, da jeg er en dør til sådan noget.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-08 23:03 
Det kan sikkert godt være det. Jeg har læst at det originale arcadestick skulle være en satan til at aflive controller porte. Men det lyder ret underligt hvis begge maskiners porte står af samtidig :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 23/04-08 23:15 
Da den ene maskines porto døde, prøver jeg den anden af. Og pludselig var alle 8 porto døde. Jeg tro ikke mine hænder er skruet rigtig på til at lave det, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-08 23:23 
Nu er linket godt nok dødt for mig, men som Killer Bean skriver er det bare en modstand på controller portene der skal udskiftes. KB må hellere uddybe da han har gjort det, men det virker umildbart uhyggeligt nemt at ordne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 23/04-08 23:35 
Okay jeg venter og høre nærmere.
Det er rart at man altid kan få hjælp til sine spørgsmål
om forskellige konsol problemer. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/04-08 07:06 
Jeg laver lige en hurtig guide, når jeg kommer hjem fra arbejde :)
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 24/04-08 08:36 
Super duper.... :O)
God arbejdslyst
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/04-08 17:20, rettet 24/04-08 17:29 
Jeg har tilsyneladende forlagt mit digitalkamera, så du må nøjes med et crappy billede fra min mobil :)

Døde controller porte

Som Konsolkongen også skriver, er det eneste du egentlig skal gøre, at skifte en modstand på controller-portprintet (markeret med rødt på billedet). Den står som "F1" (fuse/sikring 1) på selve printet. Dens funktion er sådan set netop kun at brænde af i stedet for resten af printet, når disse uheldige situationer opstår. Du kan sagtens lave en "lus" dvs. erstatte modstanden med en stump metaltråd eller kortslutte den på en anden måde og derved få portene til at virke igen. Men så er det ikke kun modstanden, som brænder af næste gang ;)

Den bedste løsning er at erstatte modstanden med en såkaldt "nul ohms modstand" dvs. en modstand uden værdi, der reelt set svarer til en kortslutning, men som også brænder forholdsvis nemt af (hvilket er en god ting i denne sammenhæng). Hvis du er en gnu til at lodde, vil jeg foreslå, at du hiver fat i ven/bekendt, der er ferm med kolbe og sugetråd. Det skulle ikke tage vedkommende mange minutter at ordne det :)
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 25/04-08 20:09 
Okay mange tak, :O)
Jeg tro en af mine kammerater kan lave det for mig.
Så det er bare skønt.. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig