X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Broken Sword 4 annonceret!


Svar
MusicManMusicManSkrevet 23/08-05 22:21 
Det her er MEGET GODE nyheder for en Broken Sword fanboy som mig! :-D

Revolution
DizzyDizzySkrevet 23/08-05 23:13 
Sejt :D
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SumezSumezSkrevet 24/08-05 11:41 
Hvordan er The Sleeping Dragon egentlig? Det kan jo efterhånden fås svinebilligt de fleste steder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 24/08-05 11:46, rettet 24/08-05 11:47 
Det er en klar skuffelse i forhold til de første to spil. Revolution har forsøgt at modernisere genren med lidt stealth og halløj, hvormed der ikke er så meget adventure tilbage. De største tilbageværende gåder er kasseskubberi a la Resident Evil - bare meget mere avancerede. Charmen og humoren har også fået et hak ved overgangen fra håndtegnet animation til det sædvanlige halvkedelige 3d-look. Spillet fungerer således bedst som et minde om noget der var. Sikkert afhængigt af ens forventninger.

Men man kan jo så håbe på, at Revolution har lært af det, og vil lave en 4'er mere i stil med de gamle spil. Men Edge flippede jo stadig ud og gav 3'eren 9/10 (som de to første spil), så måske tror de at alt er godt ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
fumfumSkrevet 24/08-05 12:12 
Og så var der lige den totalt håbløse elevatorgåde.
Og..Og..Og vinreolen. Der var jeg ved at gå i spåner.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-05 12:29, rettet 24/08-05 12:33 
I det mindste var vinreolen ikke endnu en kasse puzzle. Ikke at det hjælper meget, når den er så dårligt konstrueret og spillet tilmed kan gå ned der, hvis man forsøger for mange gange...

BS3 er ret overrated - særligt hos Edge - Det er dog stadig ok.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 24/08-05 12:43, rettet 24/08-05 12:44 
Bede-x>
I det mindste var vinreolen ikke endnu en kasse puzzle.

Det er faktisk også den eneste (ikke-kasse) puzzle jeg kan huske fra spillet ;)

Nej, så var der også den der med bibelkapitlet, men den husker jeg primært fordi den var så teknisk elendigt udført. Jeg regnede ud hvad man skulle med det samme, men spillet nægtede at lade mig løse den, før jeg havde gået frem og tilbage som en idiot tre gange (igennem en stealth-sekvens hver gang... grrr...), og fik alting skåret ud i pap. Jeg hader den slags puzzles, hvor man først skal klikke alle mulige steder for at få alle hintsne og den komplette forklaring til gåden, før man kan gå tilbage og løse den. Dem har Broken Sword-serien desværre nogle stykker af.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 24/08-05 13:28 
Skal jeg tolke det som at spillet end ikke er 60kr værd?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 24/08-05 13:40 
Det kommer vel an på køberen. Jeg ville gerne give mere for det (hvis jeg ikke allerede havde det).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
psychomantispsychomantisSkrevet 24/08-05 14:33, rettet 24/08-05 14:33 
Jeg er uenig med RJK's bidende hårde kritik. Jeg synes helt sikkert spillet er et køb værd, og jeg mener ikke man som adventure fan bør gå uden om det. Dermed ikke sagt det ikke har tekniske eller andre problemer (det havde de to første jo bestemt også...). Det er et forsøg på at modernisere point'n'click genren til at kunne fungere på konsol, og jeg synes det langt henad vejen lykkes.
jaesjaesSkrevet 24/08-05 14:58 
RJK>
Charmen og humoren har også fået et hak ved overgangen fra håndtegnet animation til det sædvanlige halvkedelige 3d-look.

Jeg er enig i, at 2D-udgaverne var mere charmerende, men jeg mener ikke stilen i spillet er halvkedelig. Men med fokus på, at Sumez er en endnu større skeptiker af 3D-grafik end dig, så skal han nok lytte mest til dig i denne sammenhæng :)

Sumez>
Skal jeg tolke det som at spillet end ikke er 60kr værd?

Gameplayet er efter min mening ret middelmådigt, måske endda lidt under middel, men klassiske adventure-dyder som stemning og dialog er, tildels, bibeholdt. Det er uden tvivl 60 kr. værd, spørgsmålet er snarere om du synes du vil bruge 10-15 timer på et forholdsvis middelmådigt spil. Jeg synes det er tiden værd, men der er ganske mange aspekter ved spillet som trækker ned.
RJKRJKSkrevet 24/08-05 15:01, rettet 24/08-05 15:01 
psychomantis:

Nu er de to første vel offentligt anerkendte som rigtige gode spil, og flere mener endda at det første måske er genrens absolutte højdepunkt. I det lys mener jeg bestemt ikke der er noget "bidende hård kritik" over de ting, jeg har skrevet. Det er bare kolde facts. Hvis du seriøst mener at BS3 er i adventuregenrens absolutte top, så kan vi tage den derfra, men mon ikke vi er ret enige om spillets kvaliteter og mangler, når alt kommer til alt?

Hvorvidt spillets forsøge på at modernisere genren er lykkedes eller ej, er derimod en interessant diskussion. Det kommer vel an på hvilke betingelser man stiller for en succes. Er det at gøre genren mere lettilgængelig for et moderne og mere overfladisk publikum? Eller er det at forbedre genren for at øge kvaliteten? Det ene handler om at tjene penge, det andet handler om at lave gode spil. BS3 opnår det ene mål, men bestemt ikke det andet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 24/08-05 15:06 
jaes>
Jeg er enig i, at 2D-udgaverne var mere charmerende, men jeg mener ikke stilen i spillet er halvkedelig.

Du må da være enig med mig i, at spillets look er væsentligt mere generisk i forhold til dagens marked, end de to første spil er (i forhold til dagens marked). Det kan vel ikke rigtigt stå til diskussion. De to første spil har håndtegnet grafik i fransk-belgisk tegneserie-stil med tilhørende tegnefilmssekvenser. Det er da ret unikt i spilsammenhæng. Jeg kan ikke umiddelbart komme på nogen andre titler overhovedet. BS3 ligner meget mere andre spil, og tilmed noget der er lavet en del år før dets udgivelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 24/08-05 15:13 
RJK>
Du må da være enig med mig i, at spillets look er væsentligt mere generisk i forhold til dagens marked, end de to første spil er (i forhold til dagens marked).

Ja, det skriver jeg jo netop også, da jeg mener, de første to spil er mere charmerende end 3'eren.

Det jeg ikke mener er, at 3'eren er halvkedelig set i forhold til dagens marked. Der er IMO kælet mere for de stilistiske detaljer end det gennemsnitlige, moderne 3D-spil.
RJKRJKSkrevet 24/08-05 16:16 
Måske nok, men nu var det decideret spillets "look" jeg talte om. Hvad det så konkret indebærer er vel endnu en åben diskussion ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 24/08-05 16:37 
Jeg læser generelt ordet "look" som grafisk stil/design/art-work, og i denne sammenhæng specielt pga. din tilføjelse af adjektivet "charme" i samme forbindelse. Nuvel, lad os slutte ved, at de to første spil er mere gennemførte og finpudsede i deres grafiske stil, så er der ikke så meget at misforstå :)
MusicManMusicManSkrevet 24/08-05 19:30, rettet 24/08-05 19:33 
Broken Sword: TSD er helt klart 60 kr. værd! :) jeg kunne som de fleste andre bedre lide de gamle, men jeg fik da en god oplevelse ved at spille BS: TSD. Der er også nogle små easter eggs med referencer til de gamle spil i serien, og de er bare guld værd! :D de giver replay value til de gamle spil, da man får vildt meget lyst til at spille og gennemføre dem igen, og det gjorde jeg da også efter jeg havde gennemført BS: TSD! :) Jeg er sikker på at Broken Sword 4 nok skal blive fedt, da Revolution har lyttet meget til deres fans' kritik af BS: TSD.
psychomantispsychomantisSkrevet 25/08-05 14:47, rettet 25/08-05 14:48 
RJK>
Nu er de to første vel offentligt anerkendte som rigtige gode spil, og flere mener endda at det første måske er genrens absolutte højdepunkt.


Jeg er helt enig i at de to første spil er rigtigt gode, men heller ikke uden deres del af problemer. F.eks. kom jeg til at tage til Spanien inden Syrien, da jeg spillede 1'eren første gang. Dette resulterede i en bug, der gjorde at jeg godt kunne spille, men der manglede en vigtig brik så jeg sad uløseligt fast og måtte starte forfra (uden andre muligheder). Efter sigende skulle der være flere af denne slags bugs i spillet (selvom jeg kun oplevede den ene). Og med 2'eren havde jeg problemer med logikken i de puzzles der skulle løses, men om det bare var mig der havde en "underlig tankegang" skal være usagt.

Hvis du seriøst mener at BS3 er i adventuregenrens absolutte top, så kan vi tage den derfra, men mon ikke vi er ret enige om spillets kvaliteter og mangler, når alt kommer til alt?

Jo, det er vi sikkert, men jeg er tilgengæld ikke så sikker på, at vi tillægger omtalte kvaliteter og mangler i spillet samme værdi.
MusicManMusicManSkrevet 25/08-05 16:22, rettet 25/08-05 16:23 
psychomantis>
jeg sad uløseligt fast og måtte starte forfra (uden andre muligheder).
Du kan jo altid hente en savegame fil fra nettet, eller loade dit sidste save ;)
psychomantispsychomantisSkrevet 25/08-05 20:38 
Jeg spillede desværre på det samme save indtil fejlen dukkede op :)
Og det med internettet var ikke aktuelt. Iøvrigt findes fejlen også i GBA versionen og (vist) også i PS versionen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig