X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad skal man ønske sig fra japan?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 17/08-05 18:12, rettet 17/08-05 18:24 
Min bror kommer hjem fra japan den 27. og har tilbudt at tage ting med hjem til mig, men hvad skal det være?

Selv er jeg rimeligt blank, da der ikke rigtig findes flere Dreamcast spil jeg kunne tænke mig.

Så jeg ville lige høre om der var nogen herinde der havde forslag til sjove fine ting man kunne bede ham om at tage med fra japan.


Edit: skulle måske lige tilføje at det er Osaka han er i, så hvis der er nogen der kender nogle sjove butikker i det område, så må de gerne nævne dem.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 17/08-05 18:22 
Uhada.. Hvilket tilbud :) Men _skal_ det absolut være til DC?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dRxLdRxLSkrevet 17/08-05 18:23 
Jow, nu kom jeg alligevel i tanke om noget der kunne være lidt sjovt.

Enten en PSP eller en DS. Men hvad koster de hver især i japan, og hvilken af dem ville en fyr som mig, der helt sikkert skal hacke dyret til ukendelighed have størst glæde af?

Er DS'en overhovedet noget værd som homebrew maskine?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 17/08-05 18:25 
Nu kommer jeg vist til at bevæge mig ud i et minefelt, men jeg vil mene at der er de største muligheder i PSP'en. Forklaring kan ikke gives. Blot min lidt tågede idé :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WehnerWehnerSkrevet 17/08-05 18:27 
Nu du kan lide shooters, hvad så med de to Xbox-shooters, der kun er udgivet i Japan (findes der ikke sådan 2?)?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 17/08-05 18:30 
De sucks. Desuden er i hvert fald en af dem kommet i USA.

Slimline PS2 med ESPGaluda, Dodonpachi DAI-OU-JOU, Mushihime-sama og et sejt arcadestick fra Hori.

Dét ville være fedt at få slæbt med hjem fra Japan ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 17/08-05 18:32 
Der er mig bekendt ikke meget sparet ved at købe nyere hardware i Japan. Så at købe nye håndholdte er vel det mindst interessante overhovedet, da de jo er regionsfrie.

Hvis jeg var i Japan ville jeg kigge efter noget af det hardware (og evt. software), som det er svært at finde i vesten. Altså de platforme, der ikke rigtigt var noget i vesten. PC Engine, Wonderswan og især de mere obskure.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 17/08-05 18:33 
Men jeg har ikke lyst til blive "forbruger" igen (som da jeg købte alle de DC spil). Jeg vil hellere se på en maskine med spændende gratis softwaremuligheder.

Jeg tror jeg hælder til PSP'en. Den var ret lækker =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 17/08-05 18:49 
dRxL>
Er DS'en overhovedet noget værd som homebrew maskine?

Sådan som i at lave noget på den selv? Så ja! Men der er ikke så mange emulatorer osv. endnu som der er til PSP.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 17/08-05 18:53 
Hvis det var min bror, der var derovre, og jeg var fræk nok til at bede ham bære en ordentlig kasse, så ville jeg helt klart gå efter den her:

http://www.playright.dk/raretitel.php?id=23339

eller til nød den her:

http://www.playright.dk/raretitel.php?id=13583

P.S. Jeg aner intet om, hvad de koster eller hvor svære de er at opstøve, men det er jo Xboxe i Japan, så hvor svært kan det være?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 17/08-05 19:06 
Jeg ville også primært gå efter sjove, gamle ting og spil, som kun kan skaffes i vesten via eBay-butikker som hit-japan. Og tung hardware, man kan nok spare en del i forsendelsen på arcade sticks og lignende.
Men jeg ville nok foretrække selv at shoppe frem for at komme med en ønskeliste. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
psychomantispsychomantisSkrevet 17/08-05 19:25 
Der er ingen tvivl om, at du skal vælge PSP hvis det er homebrew du er interesseret i. Du skal bare være opmærksom på, at der ikke noget homebrew der kan køre på en fimware 2.0 maskine (endnu...), så det skal nok ikke være en der lige er rullet ud fra fabrikken.
WonderboyWonderboySkrevet 17/08-05 19:27 
Hvis du er vild med Dreamcast som mig så ville jeg ønske mig denne her.

Link...
I love monster land
dchangdchangSkrevet 17/08-05 19:47 
Du kunne også ønske dig en Treamcast, hvis du ikke har en i forvejen. Den kunne være særdeles lækker at have med i toget. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WonderboyWonderboySkrevet 17/08-05 19:52 
Der er også denne her hvis du kan lide gamecube.

Link...
I love monster land
SumezSumezSkrevet 17/08-05 19:57 
Eller en Hello Kitty Dreamcast! :D :D :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 17/08-05 20:49 
dchang>
Du kunne også ønske dig en Treamcast, hvis du ikke har en i forvejen. Den kunne være særdeles lækker at have med i toget. :-)

Så skulle vedkommende der skulle stå for at købe den nok befinde sig i Hong Kong. Jeg tvivler på der er mange af dem i Japan.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 17/08-05 22:39, rettet 17/08-05 22:39 
En HVID slimline PS2 med Katamari Damacy, ESPGaluda, Mushihimesama og Raiden III (hvis han skal hjem efter den 22. sept.).

Og så kan han lige tage det samme sæt med hjem til mig. :-)

Don't resist - bliv forbruger igen!

Alt for lækker PS2
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
NaieraNaieraSkrevet 17/08-05 22:44 
Minna Daisuki Katamari Damashii er også udkommet. DAI-OU-JOU må altså ikke glemmes. dRxL vil sikkert sætte pris på den til tider perverse sværhedsgrad ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 17/08-05 23:09 
Taito Memories Joukan
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-r-15-taito-70-mc8.html

og

Taito Memories Gekan
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-r-77-1-15-taito-70-pcc.html

- skulle man nok også lige have med.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Michael_Michael_Skrevet 18/08-05 10:29 
flottenheimer>
En HVID slimline PS2 med Katamari Damacy, ESPGaluda, Mushihimesama og Raiden III (hvis han skal hjem efter den 22. sept.).

Rimeligt creepy. Det du beskriver er (bortset fra DDP DOJ) nøjagtigt hvad jeg ejer af PS2:)
Har endda Raiden III på preorder.
Michael_Michael_Skrevet 18/08-05 10:31 
Hvis din bror kan finde Harmful Park (PS1) i pæn stand og til under kr. 500.- må han da meget gerne snuppe den med til mig.
JAAJAASkrevet 18/08-05 11:36 
Den originale Super Potato ligger i Osaka, så det er mere eller mindre det samme som Mekka for sådan nogen som os. Der er bare ikke så meget ved det, når man ikke selv kan pille.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/08-05 11:56, rettet 18/08-05 11:58 
Palmer Eldritch; Det bliver så endnu mere creepy nu:
Hvis han kan finde 2 stk. Harmful Park til under 500, så vl jeg gerne have det andet eksemplar!
:-)

Har du også Sexy Parodius til din PS1?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Michael_Michael_Skrevet 18/08-05 12:09 
Har den til Saturn:)
dRxLdRxLSkrevet 18/08-05 12:26, rettet 18/08-05 12:27 
JAA>
Den originale Super Potato ligger i Osaka, så det er mere eller mindre det samme som Mekka for sådan nogen som os. Der er bare ikke så meget ved det, når man ikke selv kan pille.

Muaahahaha : http://tokyopia.com/tk/archives/000378.php
Nu bliver min samling komplet ;-)

Jeg har ikke tænkt mig at bede ham om at finde noget til andre, og det der Harmfull Park ser da alt for fedt ud til at sælge for mindre end 500 ;-)

Hvilke PC-engine spil bør jeg bede ham om at kigge efter, og hvilken PC-engine vil jeg helst have?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Michael_Michael_Skrevet 18/08-05 12:58 
Du vil have en PC Engine DUO-R (RX). Den tager både HUcards og CDRom.

Spil (primært fed til shootere og platformsspil):

Rainbow Islands
Parasol Stars (Bubble Bobble 3)
Spriggan (1 endelig ikke 2)
Summer Carnival ´93
Ginka Fukei Densetsu Sapphire (ekstremt dyr)
Final Soldier
Ys Books 1 & 2 (prøv at få US-udgaven pga tekst)

Der er mange flere.
dRxLdRxLSkrevet 18/08-05 13:05 
Er der forskel på japanske saturns? Gælder der det samme med runde og ovale knapper?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 18/08-05 13:17 
Her er min foreløbige liste, angivet med de (optimistiske?) priser jeg er villig til at betale for dem.

Hardware:
Regulation 7 Dreamcast eller anden special edition Dreamcast (maks 400kr)
Ellers en almindelig hvid Dreamcast (maks 200kr)

Hvid japansk Saturn med runde knapper (maks 300kr)

Software:
Akumajo Dracula X: Chi No Rondo (pc-engine) (maks 300)
Radiant Silvergun (Saturn) (maks 700kr)
Battle Garegga(Saturn) (maks 500kr)
Gunbird (Saturn) (maks 200kr)
Layer Section (Saturn) (mak400)
Princess Crown (Saturn) (maks 500kr)
Harmful Park (Playstation1) (maks 500)
Vampire Chronicle (Dreamcast) (maks 400)

Noget jeg mangler?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 18/08-05 13:45, rettet 18/08-05 13:52 
Nu når du er ved at hale sådan ind til Saturn, hva så med Rayforce og Soukyugerentai?

EDIT:

Så ikke du selv havde listet LayerSection :P
Ting om dét og pis.
Michael_Michael_Skrevet 18/08-05 14:06 
dRxL>
Layer Section (Saturn) (mak400)

Jeg tror godt du kan få ovenstående for max. kr.- 200.-

Følgende svinedyre men ekstremt gode Saturn spil bør din bror også kigge efter:

Shinrei Jusatsushi Taromaru (2d platformer)
Stellar Assault SS (3d shooter)
Michael_Michael_Skrevet 18/08-05 15:57, rettet 19/08-05 12:05 
R7 Dreamcasts plejer at koste henved kr. 1.800.- importeret ex. fragt i pæn stand, så jeg tvivler på du kan få dem til omkring kr. 400.- i Japan.
Samme gælder en del andre LE/SE Dreamcasts.

Radiant Silvergun nok næppe under kr. 900.-
dRxLdRxLSkrevet 18/08-05 16:04 
Hmmm nu har jeg sendt ham mailen, men jeg kan jo bare sende én til hvor jeg retter prisen på RSG.

Jeg kom dog lige i tanke om at hvis han finder en saturn, så kunne det da være en god idé med arcadesticks til svinet. Hvilke Saturn arcadesticks skal man gå efter?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 18/08-05 16:11, rettet 18/08-05 19:13 
dRxL>
Jeg kom dog lige i tanke om at hvis han finder en saturn, så kunne det da være en god idé med arcadesticks til svinet.

"jeg har ikke lyst til blive "forbruger" igen" *tud* *tud* ;)

Men det ser da ud til at være en lækker liste, du er ved at få strikket sammen, og bedre end at købe en PSP.

Vil du lave homebrew, kan du jo overveje at tage til Korea og købe den nye XGP, som nævnt i en anden tråd. Selvom der naturligvis er flere potentielle aftagere til dine spil, hvis du vælger PSP.

EDIT: Glemte quoten, så nu giver indlægget lidt mere mening :)
JAAJAASkrevet 18/08-05 19:04 
dRxL>Muaahahaha : http://tokyopia.com/tk/archives/000378.php
Nu bliver min samling komplet ;-)

Hehehe. Glad for, at jeg kunne få sat lidt fut under dig :)
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 18/08-05 22:50 
dRxL>
Jeg kom dog lige i tanke om at hvis han finder en saturn, så kunne det da være en god idé med arcadesticks til svinet. Hvilke Saturn arcadesticks skal man gå efter?

Jeg har dette stick, og kan varmt anbefale det.
http://sega.jp/community/segahard/ss/stickpro.html

Det er modeleret efter Sega's Astro City arcade-kabinet,
og vil nok stå godt til de shooters din bror nupper til dig :)
Det her stick er i hvert faldt en af de ting som du kan spare en masse penge på ved at få din bror til at tage med hjem, da fragten er en dræber. Det vejer jo lidt, så du kommer nok til at skulle spørge ham meget pænt ;)
Du kan også få en single version, det skulle også være ret godt.
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
SumezSumezSkrevet 19/08-05 09:10 
Jeg har et Hori-stick til Saturn, og det kan varmt anbefales.
Men det er jo også Hori, der er ikke så meget at gå fejl af. Le Roof er vist også ret glad for sit Virtua Stick? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 20/08-05 14:58 
Jo, jeg er særdeles tilfreds med mit japanske hvide Virtua Stick, som Daniel vist har set et par gange :)

Det er da også, mere eller mindre, de samme komponenter som er brugt til DC Arcade Sticks.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
dRxLdRxLSkrevet 20/08-05 16:23, rettet 20/08-05 17:24 
Min bror tager først til Den Den Town den 24. så hvis der er nogen der synes at der mangler nogle vigtige sjældne saturn spil på listen, som ikke allerede er blevet nævnt så må de gerne sige til =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 20/08-05 18:14 
>Akumajo Dracula X: Chi No Rondo (pc-engine) 11886 yen
For dyrt.

>Radiant Silvergun (Saturn) -ikke fundet
Husk også at kigge i den anden butik jeg nævnte.

>Battle Garegga(Saturn) -ikke fundet
Samme som ovenstående.

>Gunbird (Saturn) 1985 yen
Har ombestemt mig.

>Layer Section (Saturn) (mak200)) 851 yen !!!
Køb (gerne 2-3 kopier).

>Princess Crown (Saturn) 8915 yen
KØB

>Harmful Park (Playstation1) (der var 1500 sider med spil og
>soege funktionen virker ikke, vi forsoegte ikke engang)


>Vampire Chronicle (Dreamcast) 6779 yen
Køb.

>Keio Flying Squadron 2 (Saturn) fandt kun nr 1 til 3119 yen

ikke så vigtigt, bare lad være.

>SOUKYUGERENTAI (saturn) 2615 yen
Køb.

Han regnede med at spil til under 3000 yen ville der være mange af og spurgte mig hvor mange kopier jeg ville have. Så der er nu 2 ting jeg vil spørge om.

1) Er der nogen der er interesserede i nogle af de her spil til de her priser? (jeg tager alle mulige forbehold for leveringsdygtigheden).
Han siger at der går ca. 55 dkr på 1000yen

2) Der må da være andre "worthwhile" spil til saturn, jeg har f.eks. tænkt mig at sætte Silhouette Mirage på listen over ønskespil, hjælp mig lidt her ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 21/08-05 18:42 
Jeg ville da i hvert fald gerne være med på Layer Section og Soukyogerierhljcx.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Michael_Michael_Skrevet 21/08-05 20:23, rettet 22/08-05 08:52 
dRxL>
2) Der må da være andre "worthwhile" spil til saturn, jeg har f.eks. tænkt mig at sætte Silhouette Mirage på listen over ønskespil, hjælp mig lidt her ;-)

Cotton 2
Cotton Boomerang
To helt fantastiske horisontale shootere.

Grandia
Et af de bedste RPG nogensinde. Saturn versionen klart den bedste.

Gentager lige mig selv med disse to helt unikke spil:

Shinrei Jusatsushi Taromaru
Stellar Assault SS

Mht Harmful Park har jeg netop fået fat på et for ca. 11.000 yen.
dRxLdRxLSkrevet 24/08-05 18:00, rettet 24/08-05 18:23 
Tak for hjælpen til alle, her er hvad det kunne blive til:

Radiant Silvergun 19800 yen
arkadestik 980 yen
saturn 2480 yen
alt sammen med 10% rabbat

Soukyugurentai Otokyu 3129 yen
vanpirechronicle 5754 yen
Princess Crown 7854 yen
alt med 5% rabbat

Er det en okay handel, eller kunne jeg lige så godt have købt tingene på ebay?
Havde egentlig aldrig troet at jeg skulle eje Radiant Silvergun, og jeg som ikke er så god til at passe på tingene...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Michael_Michael_Skrevet 24/08-05 18:53 
Det er en fin handel.
Soukyugurentai Otokyu er en relativt sjælden re-release som bl.a. indeholder en spilbar Battle Garegga demo.
Den oprindelige Soukyu havde fra tid til anden problemer med at virke med converter-cartridges, men det er rettet i Otokyu-udgaven (hvilket selvfølgelig er irrelevant, nu du har erhvervet dig en Jap SS).

Glæder mig til at høre hvad du synes om Princess Crown. Har selv været lige ved at nappe den flere gange.
VolcVolcSkrevet 24/08-05 19:06 
Jepper, jeg beklager. Jeg havde ikke saa meget tid, da jeg kom lige da de var ved at lukke (2 min i lukketid).
Hvis nogen af jeg kan laese katakana, kan i selv se lidt paa nogle af de spil de har paa http://www.superpotato.com/ (hvis ikke tager det ca. 3 X 2 timer at laere).. 8)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig