X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 pris afsløret?


Svar
HeroldHeroldSkrevet 17/08-05 13:24, rettet 17/08-05 15:24 
LA Times har tilsyneladende lækket prisen på Xbox 360 i USa, og den kommer ganske rigtigt i to udgaver - en med og en uden harddisk.

Den ene udgave koster $299, og kommer med en controller med ledning og uden harddisk. Den anden får en prisseddel på $399, og der får du tilsyneladende en 20Gb harddisk, en trådløs controller, headset, Ethernet-kabel og trådløs fjernbetjening.
Se hele indlægget


Link
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
132 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 17/08-05 13:24, rettet 17/08-05 15:24 
LA Times har tilsyneladende lækket prisen på Xbox 360 i USa, og den kommer ganske rigtigt i to udgaver - en med og en uden harddisk.

Den ene udgave koster $299, og kommer med en controller med ledning og uden harddisk. Den anden får en prisseddel på $399, og der får du tilsyneladende en 20Gb harddisk, en trådløs controller, headset, Ethernet-kabel og trådløs fjernbetjening.

Edit: Microsoft har bekræftet på GC i Leipzig at prisen i Europa bliver €299 for den lille pakke og €399 for den store. :)

Link
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 17/08-05 13:27, rettet 17/08-05 16:56 
Det lyder dyrt. Havde håbet på, at harddisken var inkluderet i maskinen til $299. Indtil der kommer nogle officielle udmeldinger, bliver jeg dog ved med at håbe.

EDIT : I og med at $299 ikke, som det tidligere har været tilfældet, er blevet til 299 pund, har jeg ingen problemer med prisen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/08-05 13:28 
Men er 20 Gb overhovedet nok hvis man vil bruge den som optager? ...siger tekno-idioten her så lige... fordi der er jo ingen spil der kommer til at bruge harddisken, så noget andet skal man jo bruge den til...
WehnerWehnerSkrevet 17/08-05 13:31 
Jeg tror måske der kommer 'lidt' content-download i næste generation :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 17/08-05 13:31 
I realiteten - ja. Det svarer vel til en to-tre 4-timers videobånd. Har du et større behov må du vel købe en større model. Jeg er mere bekymret for hvor fanden maskinen gør af mine saves? :/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
psychomantispsychomantisSkrevet 17/08-05 13:32, rettet 17/08-05 13:33 
Det er da dumt af dem at udgive to versioner. Ved godt det har været annonceret siden starten, at der måske ville være flere versioner at vælge imellem. Havde bare håbet det var gået i sig selv. Hvis man vil spille over Live, kan man vel ikke undvære en harddisk? Udover det irriterer mig som vil spille online, at jeg skal give endnu mere, så er det da ikke så smart af MS, hvis de vil have så mange på Live som muligt.

Og så er der den sædvanlige frygt : 1$ = 10 kr....
fumfumSkrevet 17/08-05 13:36 
Mon ikke nærmere omregningen er 1$ = £1 ?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
HeroldHeroldSkrevet 17/08-05 13:36 
Jeg tror ikke HD'en er nødvendig for Live. Maskinen er nødt til at have noget intern lagerplads til den slags ting + saves. Jeg kan ikke forestille mig andet.

De to versioner er uden tvivl for at få solgt så mange som muligt til at starte med. $399 er mange penge. $299 er nemmere at sluge for en amerikaner.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 17/08-05 13:39, rettet 17/08-05 13:40 
Tror nærmere man skal se det lidt som med PSP. Almindelig pakke, og så Value-pakken. Ikke som to forskellige systemer, som der lidt bliver lagt op til?

Edit: Hvis jeg ikke husker forkert, lancerede MS også tilhørende MemoryCards til maskinen? - Der vil du komme til at gøre af dine saves ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 17/08-05 13:39 
King Chaos>
Men er 20 Gb overhovedet nok hvis man vil bruge den som optager?

Du kan alligevel ikke optage på den direkte - "kun" fjernstyre en PC med Windows XP Media Center Edition.
ChronoChronoSkrevet 17/08-05 13:43 
Er det en almindelige IDE harddisk? Sådan at man bare selv kan fylde sin gamle støvede harddisk fra den forrige pc deri?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 17/08-05 13:48 
Jeg mener det er en 2.5" disk... MS skal nok også have sørget for at indbygge noget sikkerhed så man ikke bare kan proppe en anden (og billigere) disk i :)
HeroldHeroldSkrevet 17/08-05 13:51 
Den skal nok være Xbox 360-approved, hvilket betyder at den nok kommer i en fix lille plastickasse, og har noget kodeværk på sig. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/08-05 14:29 
Beano>
Du kan alligevel ikke optage på den direkte - "kun" fjernstyre en PC med Windows XP Media Center Edition.

Hmmm... så kan det sgu være lige meget :(
HeroldHeroldSkrevet 17/08-05 15:24 
Microsoft har bekræftet på GC i Leipzig at prisen i Europa bliver €299 for den lille pakke og €399 for den store. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 17/08-05 15:33 
Det tilsvarer hhv. dkkr. 2270,- og 3025,-. Det kunne man heller ikke forvente billigere. Jeg glæder mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 17/08-05 15:35, rettet 17/08-05 18:32 
Herold>
Microsoft har bekræftet på GC i Leipzig at prisen i Europa bliver €299 for den lille pakke og €399 for den store. :)

Også den HDD- og wireless-løse (sig lige det beruset!) "lite" pakke?
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/08-05 15:35 
Ja, det er så den rå pris... men med de danske afgifter oveni...
HeroldHeroldSkrevet 17/08-05 15:38 
Beano>
Også den HDD- og wireless-løse (sig lige det beruset!) "lite" pakke ?

Det er den til €299 :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 17/08-05 15:39, rettet 17/08-05 15:40 
Der bliver grænser for, hvor meget dyrere de kan sælge den her. Håber jeg. Ellers må man en lille tur til Flensborg.

Eller play.com :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 17/08-05 15:42, rettet 17/08-05 15:44 
Herold>
Det er den til €299 :)

Jow jow - men ikke min pointe ;)

Mere om "lite" pakken havde HDD eller ej eller (som nogle spekulerede i) eller den bare ville have en lille HDD.

Har fået svaret tak :)
BeanoBeanoSkrevet 17/08-05 15:46, rettet 17/08-05 18:32 
Wehner>
Der bliver grænser for, hvor meget dyrere de kan sælge den her. Håber jeg.

Hvad er vejl. pris i EURO på Xbox i dag?

Må kunne bruge samme faktor til at finde ca. prisen på Xbox 360 i Danmark...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/08-05 15:51 
IGN>
An Xbox Live Silver membership allows you to create a user id, download game content, access the Xbox 360 marketplace and gives Live users the ability to chat with friends. It does not, however, allow users to play games online.

Det synes jeg er for klamt, helt ærligt, hvor latterligt er det ikke!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Bede-xBede-xSkrevet 17/08-05 15:54, rettet 17/08-05 16:17 
IGN har lidt om det også:

http://xbox360.ign.com/articles/642/642645p1.html

http://xbox360.ign.com/articles/642/642656p1.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KilroyKilroySkrevet 17/08-05 15:56, rettet 17/08-05 15:57 
Hvad kostede Xbox da den kom frem i DK?
Jeg ville ikke engang løfte et øjenbryn hvis prisen kommer op og tangerer 4000...
Kilroy Was Here
WehnerWehnerSkrevet 17/08-05 15:58 
Xbox blev lanceret til 4000,-. Prisen fik dog et kraftigt hak efter en måneds tid. Alle, der havde købt til 4000,-, kunne så få en controller og to valgfri spil, så de ikke skulle føle sig snydt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 17/08-05 16:03 
Xboxen kostede 300 pund, da den kom frem, hvilket blev til 4000 kr.

Xbox360 koster 210 og 280 pund alt efter udgave.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 17/08-05 16:31, rettet 17/08-05 16:52 
Lidt mere info her omkring tilbehør og de officielle danske priser på maskine og tilbehør:

http://xbox.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=64250
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 17/08-05 16:33, rettet 17/08-05 16:34 
Azalon>
IGN>
An Xbox Live Silver membership allows you to create a user id, download game content, access the Xbox 360 marketplace and gives Live users the ability to chat with friends. It does not, however, allow users to play games online.

Det synes jeg er for klamt, helt ærligt, hvor latterligt er det ikke!

hvad er der latterligt ved det?! det du qouter her bliver jo gratis og skulle følge med maskinen... for at spille multiplayer skal du have en "Gold membership" som så koster ekstra. Det er jo bedre end idag, hvor man skal betale for det hele!
WehnerWehnerSkrevet 17/08-05 16:43 
Det er jo klar fremgang i forhold til i dag, hvor man skal have et abonnement for overhovedet at kunne noget som helst online.

Det her er = gratis telefon til alle du kender, der har en Xbox360 (og internet, men hvis folk ikke har det, gider man nok alligevel ikke snakke med dem :)).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SephirothSephirothSkrevet 17/08-05 16:46 
2399 for den lille version og 3199 for den store i følge GameReactor. Den lille koster næsten det samme som PSP :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HeroldHeroldSkrevet 17/08-05 16:54 
Det er Microsofts egen pris :) Der er også officielle priser på ekstraudstyret, i det link jeg postede ovenfor.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 17/08-05 17:02 
Det lyder da ualmindeligt billigt. Havde ikke forventet så gode pris overførsler...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 17/08-05 17:11, rettet 17/08-05 17:12 
Jeg havde håbet på 3000,- og frygtet 3500,-, så jeg er ganske tilfreds med 3200,-.

Er der egentlig kommet nogle bekræftelser af hvad man kan bruge, af det gamle udstyr? Jeg tænker på controller, RGB-Kabel og headsets.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 17/08-05 17:18 
Ja kr. 3200,- er sku' en god pris - havde selv regnet med kr. 3500,- ;)
psychomantispsychomantisSkrevet 17/08-05 17:18 
Øv jeg troede der var indbygget trådløst netkort.
ComradeComradeSkrevet 17/08-05 17:30 
Er der ikke det? Hvis ikke er det fa*** for dårligt !

Men ellers lyder prisen okay.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
McFlyMcFlySkrevet 17/08-05 17:36 
Jeg vil ikke bruge mere end 2500,- på konsollen, så jeg havde tænkte mig at købe basis sættet.

Så kan jeg godtnok heller ikke gemme mine spil, for jeg får ikke en harddisk med.

Har jeg misforstået noget her?

Hvad var idéen lige med overhovedet at lave dette basis sæt?

Jeg vil ikke bruge 3200,- på konsollen, for så får jeg en masse ting med, som jeg ikke har noget at bruge til (frontplade og fjernbetjening).

Desuden vil jeg godt lige ha' et par spil med - så jeg har noget at bruge maskinen til - og det løber op i 1000,- ekstra. Så hvis jeg vil spille OG gerne vil gemme mit spil, så får jeg ikke noget ud af at købe basis sættet.

Igen - hvad var idéen med basis sættet, for jeg håber virkelig at jeg har overset en eller anden helt vital detalje her!? Kan man købe sig en harddisk til et par hundrede kroner eller hvad - som extra udstyr?
McFlyMcFlySkrevet 17/08-05 17:41 
Azalon>
IGN>
An Xbox Live Silver membership allows you to create a user id, download game content, access the Xbox 360 marketplace and gives Live users the ability to chat with friends. It does not, however, allow users to play games online.

Det synes jeg er for klamt, helt ærligt, hvor latterligt er det ikke!

Enig.

Jeg vil prøve at spørge: Hvad er idéen med et Xbox Live Silver membership? Jeg kan snakke med mine venner, men ikke spille med og mod dem? Jeg kan hente downloadable content, men ikke spille med det content jeg har hentet, sammen med mine venner?

Hvem i alverden er dette produkt lavet for?

Fortæl mig jeg har overset noget. IGN mangler at fortælle noget?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/08-05 17:50 
Hallo tosser!

Live Silver er GRATIS!
Man kan chatte etc. OG downloade content.
Man kan oprette sig en profil og andre på Live kan se hvor sej man er til de spil man spiller - takket være MS' nye point system.

Live Gold er det samme som det nuværende Live + de nye features selvfølgelig.

Så Azalon - der allerede betaler for et Live abonnement - det er da lidt fjollet at brokke sig over at ALLE Xbox brugere kan få en smagsprøve på Live helt gratis.

I øvrigt fra den danske pressemeddelelse:

Nærmere om ”Xbox 360”-pakken

Forventet, vejledende udsalgspris for ”Xbox 360”-pakken bliver kr. 3.199 kr. Pakken indeholder:

* Xbox 360 konsol ­ – ingen nærmere præsentation nødvendig – find flere informationer på http://www.xbox360.com/
* Xbox 360 Hard Drive – den udskiftelige 20 GB store harddisk gemmer spilindstillinger, musik, downloadede spildemoer m.m.
* Xbox 360 Wireless Controller – med denne trådløse controller afbrydes et spil aldrig mere, fordi hunden falder over ledningen (eller gnaver den over!) Har op til ti meters rækkevidde og 30 timers uafbrudt spilletid på to AA-batterier.
* Xbox 360 Faceplate – det udskiftelige frontpanel leveres som udgangspunkt i hvidt, men man kan anskaffe paneler, der passer bedre til omgivelser og personlig stil.
* Xbox 360 Headset – giver optimal mulighed for at koordinere offensiven på Xbox Live – og gør det let at verbal-spanke med- eller modspillere undervejs (de har sikkert fortjent det!)
* Xbox 360 Component HD-AV Cable – sikrer konsollen bedste lyd- og videoforbindelse.
* Xbox Live Silver membership – adgang til udvalgte Xbox Live-funktioner, bl.a. online-chat, send og modtag tale- og tekstbeskeder, adgang til nyt indhold via Xbox Live Marketplace samt spil via Xbox Live Arcade.
* Media Remote – som introduktionstilbud vil man – i en begrænset periode – kunne erhverve Xbox 360-pakken inklusive denne fjernbetjening, der gør det bekvemt at afspille dvd, film og musik via Xbox 360-konsollen. Med fjernbetjeningen kan man desuden betjene Windows XP Media Center Edition 2005-baserede computere.

Nærmere om Xbox 360 Core System-pakken

Denne pakke indeholder alt, hvad der umiddelbart er nødvendigt for at komme rigtig godt i gang med Xbox 360-konsollen, nemlig:

* Xbox 360 konsol
* Xbox 360 Controller – denne ledningsbaserede controller har et forbedret, ergonomisk design og tre meter kabel, så man kan game weekenden igennem uden at skulle rejse sig unødigt fra sofaen.
* Xbox 360 Faceplate
* Xbox 360 Standard AV Cable
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 17/08-05 17:56 
McFly>
Fortæl mig jeg har overset noget.

For det første er tjenesten gratis.

For det andet findes der downloadable content, man kan spille med offline.

Så du har overset en del, du ikke ville have overset, hvis du læste hele tråden, inden du svarede.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
McFlyMcFlySkrevet 17/08-05 17:56 
Er der også forskel i selve designet, på en wireless controller og en controller med ledning?

Det er måden det skrives på: "denne ledningsbaserede controller har et forbedret ergonomisk design.."
jaesjaesSkrevet 17/08-05 18:05, rettet 17/08-05 18:07 
Dejlig prissættelse, og specielt for den udvidede pakke, da det hurtigt løber op, hvis man vil have det "nødvendige" ekstraudstyr til Live samt RGB-kabel, som mange jo gerne vil :)
Michael_Michael_Skrevet 17/08-05 18:08 
Og eftersom Jeff Minters NEON ligger som standard i alle X360 er prisen selvfølgelig fuldstændig underordnet.
McFlyMcFlySkrevet 17/08-05 18:10 
Wehner>
Så du har overset en del, du ikke ville have overset, hvis du læste hele tråden, inden du svarede.

Jeg stillede bl.a dette simple spørgsmål:

Hvordan gemmer jeg i mine spil, hvis jeg gerne vil købe basis sættet?
jaesjaesSkrevet 17/08-05 18:14, rettet 17/08-05 18:16 
Palmer Eldritch>
Og eftersom Jeff Minters NEON ligger som standard i alle X360 er prisen selvfølgelig fuldstændig underordnet.

Man kan man kan i hvertfald let trække 500 kr. fra prisen, eller hvad vi nu må slippe for et spil :)

Det bliver spændende, hvad Sony finder på mht. prisniveauet eller evt. en yderligere opgradering af hardwaren (NEON eller ej).
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 17/08-05 18:25 
Wehner>
Det tilsvarer hhv. dkkr. 2270,- og 3025,-. Det kunne man heller ikke forvente billigere. Jeg glæder mig.

2270 for en xbox360 er langt under hvad jeg frygtede, så det er da kanon billigt som lanceringspris.
I win, you loose
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/08-05 18:36 
Palmer Eldritch>
Og eftersom Jeff Minters NEON ligger som standard i alle X360 er prisen selvfølgelig fuldstændig underordnet.

>>Bliip<<

...men er du sikker på at det er bedre end PGR3, Ghost Recon, osv.? For så behøver vi jo aldrig at købe nogen spil!
BeanoBeanoSkrevet 17/08-05 18:43, rettet 17/08-05 18:52 
RQvsnapz>
2270 for en xbox360 er langt under hvad jeg frygtede, så det er da kanon billigt som lanceringspris.

Nu er prisen for den lille "Moster Oda" pakke også 2400,- ... men hvem køber dog den når man kan få den fulde pakke for 3200,- ? ;)
PlaykidPlaykidSkrevet 17/08-05 18:52 
Hvis man vil have HDD med er man nærmest tvunget til det :/
Ikke at prisen slem, men det er manglen på valg og alt det pupu der følger med som man godt kunne have undværet.
Spiller nu: Halo 3
132 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig