X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP eller NDS


Svar
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 16/08-05 22:12, rettet 16/08-05 22:14 
Jeg skal snart købe mig en af de to men jeg kan ikke bestemme mig.
Og hvad er bedst, pænest og fin grafik


P.S: Og jeg ved ikke om der er skrevet en anden tråd om det
129 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 04/09-05 15:28 
Cronoss>
Og det passer jo åbenbart at du aldrig har prøvet Meteos, men alligevel formåede at kalde det Lumines' inferiører lillebror...

Det var hvad jeg havde hørt det omtalt som værende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 04/09-05 15:40 
Cronoss>
Ja.

Så er Untold Legends til PSP jo et mesterværk i sammenligning ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 04/09-05 15:50 
RJK: Nej, ikke ligefrem :)
Jeg kan godt lide Feel the Magic fordi det er sjovt. Det er meget kort, men jeg har nu moret mig ganske fint med det. Læg mærke til at jeg kun har benævnt det som værende glimrende, altså som modsætning som værende noget elendigt bras som Wayne Gretzky's og Ridge Racers DS.

Naiera: Så må du jo skrive "Jeg har hørt at Meteos er dårligere end Lumines". Hvilket dog ikke passer.
HeroldHeroldSkrevet 04/09-05 15:53 
Jeg synes I er søde, når I sådan slås om hvilken af jeres maskiner der er bedst :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 04/09-05 16:08 
Cronoss>
Naiera: Så må du jo skrive "Jeg har hørt at Meteos er dårligere end Lumines". Hvilket dog ikke passer.

Det gjorde jeg jo også først. Hvad jeg har skrevet derefter skal selvfølgelig ses i forlængelse af det.

Flertallet mener, at det passer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 04/09-05 16:11 
Cronoss>
Læg mærke til at jeg kun har benævnt det som værende glimrende, altså som modsætning som værende noget elendigt bras som Wayne Gretzky's og Ridge Racers DS.

Tjah, hvis man definerer "glimrende" som det eneste alternativ til "elendigt bras", så kan man sikkert godt diskutere hvilken kasse Feel The Magic ryger i. Men det giver ingen mening i første omgang, så det lader jeg så være med...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 04/09-05 16:12 
Herold>
Jeg synes I er søde, når I sådan slås om hvilken af jeres maskiner der er bedst :)

Nu er Cronoss jo den eneste af os, der rent faktisk kun har én af maskinerne... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 04/09-05 16:15, rettet 04/09-05 16:18 
88% mod 90%?

Stort flertal vi kører med:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/924594.asp
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/922233.asp

Sjovt at bemærke at RJK's hadespil har fået hele 76%.

Dette skal selvfølgelig ses som modsvar til folks generelle "Jeg har hørt at DS-spil er teh sucks" svar som denne tråd er lidt præget af. Hvis vi endelig skal bruge andres meninger, så synes jeg egentlig at jeg vinder.
CronossCronossSkrevet 04/09-05 16:19, rettet 04/09-05 16:21 
RJK>
Herold>
Jeg synes I er søde, når I sådan slås om hvilken af jeres maskiner der er bedst :)

Nu er Cronoss jo den eneste af os, der rent faktisk kun har én af maskinerne... ;)

Nu ejede Cronoss så begge maskiner indtil 1. August.
Og Cronoss er vidst også den eneste der ikke automatisk køber alle nye konsoller, bare for at have dem. Han vil vist gerne bruge dem til at spille på :p
happyEDhappyEDSkrevet 04/09-05 16:31 
Grunden til jeg solgte min PSP og beholdte min DS:

Gode spil der findes
og spil der er på vej som jeg går ud fra er gode:

PSP:
Lumines
Viewtiful Joe: Red Hot Rumble
PES
..

DS:
Advance wars DS
Mario kart
Ossu! Tatakae! Ouendan!
Metroid prime hunters
Electroplankton
Katamari Damacy
Kirby: Canvas Curse
Mario & Luigi: Partners in Time
meteos
New Super Mario Bros.
Phoenix Wright: Ace Attorney
Viewtiful Joe Double Trouble
Trauma Center: Under the Knife
(nintendogs de fleste hardcore gamere der faktisk har prøvet det, mener det er super, har stadig ikke selv)


Og Kan folk så ikke begynde at skrive "jeg syntes".
Alle har jo ikke samme smag af spil. Man kan ikke bare skrive Lumines er bedre end meteos.. Så må man begrunde noget mere , ellers kan man jo bare bliver ved at være på tværs.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Bede-xBede-xSkrevet 04/09-05 16:35, rettet 04/09-05 16:41 
Nu vi er ved og remse kommende titler op... Skulle der ikke komme et nyt Ghosts 'n Goblins til PSP?

Synes jeg bestemt og have læst.

Det ville for mig personligt, være en ligeså stor killer app, som DS'ens Castlevania.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 04/09-05 16:41 
Nåå ja Castlevania havde jeg ikke lige på ;)

Men ja Ghost'n Goblins lyder da bestemt sjovt, men skal vi ikke lige se om det kommer, nu når det ikke står nogen steder.
Og mon ikke det bilver i 3D, også falder til jorden ved det.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
CronossCronossSkrevet 04/09-05 16:41 
Det var så fire titler :p
Bede-xBede-xSkrevet 04/09-05 16:43, rettet 04/09-05 16:49 
toAt>
men skal vi ikke lige se om det kommer, nu når det ikke står nogen steder.

Gør det ikke? Må lige søge lidt senere, for at se om jeg husker rigtigt.

Har ihvertfald dette link til og ligge, som jeg fandt for nyligt, men jeg kan ikke huske, i hvilken forbindelse jeg fandt det :)

http://ranobe.sakuratan.com/up/src/up54103.jpg
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 04/09-05 16:49, rettet 04/09-05 16:53 
Det har du ret i. Jeg kan faktisk godt huske at have set film klip af det.
Og ja det ser da ud til at kunne være sjovt.


Edit: Men stadig..

PSP:
Lumines
Viewtiful Joe: Red Hot Rumble
PES
G&G
..

DS:
Advance wars DS
Mario kart
Ossu! Tatakae! Ouendan!
Metroid prime hunters
Electroplankton
Katamari Damacy
Kirby: Canvas Curse
Mario & Luigi: Partners in Time
meteos
New Super Mario Bros.
Phoenix Wright: Ace Attorney
Viewtiful Joe Double Trouble
Trauma Center: Under the Knife
(nintendogs de fleste hardcore gamere der faktisk har prøvet det, mener det er super, har stadig ikke selv)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HeroldHeroldSkrevet 04/09-05 16:55 
Jeg har læst at det nye G&G får 3D sprites, mulighed for at bevæge sig frem og tilbage mellem banerne (og selv følge ruten) samt mulighed for at købe nye våben osv.

Det lyder lidt som om de har lugtet til Castlevania :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 04/09-05 16:57 
Cronoss>
Sjovt at bemærke at RJK's hadespil har fået hele 76%.

Så jeg "hader" Feel The Magic, fordi jeg ikke synes det er "glimrende"? Jeg tror nu nok flertallet herinde vil give mig ret i, at det spil absolut ikke er glimrende. Jeg synes så bare det er sørgeligt, at så mange anmeldere ikke kan se igennem lækker stil, og se at gameplayet er håbløst. Men det er der jo masser af eksempler på.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 04/09-05 16:58 
Kommer Katamari forresten ikke også til PSP?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 04/09-05 16:59, rettet 04/09-05 16:59 
Bede-x>
Skulle der ikke komme et nyt Ghosts 'n Goblins til PSP?


Jo :)
happyEDhappyEDSkrevet 04/09-05 16:59 
RJK>
Kommer Katamari forresten ikke også til PSP?


Har også hørt det et sted, men det har ikke set det offeciel nogen steder..
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RJKRJKSkrevet 04/09-05 17:03, rettet 04/09-05 17:03 
jaes>
Jo :)

Note til Herold: Ghouls'n Ghosts er så 2'eren til Ghosts'n Goblins... ;) Det er IKKE samme spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 04/09-05 17:04 
Mange tak, Jaes.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 04/09-05 17:05 
RJK>
Jeg synes så bare det er sørgeligt, at så mange anmeldere ikke kan se igennem lækker stil, og se at gameplayet er håbløst.

Når nu "så mange anmeldere" synes gameplayet er over middel, og ikke håbløst, kunne det så ikke være dig, som tager fejl?
RJKRJKSkrevet 04/09-05 17:08, rettet 04/09-05 17:10 
jaes>
Når nu "så mange anmeldere" synes gameplayet er over middel, og ikke håbløst, kunne det så ikke være dig, som tager fejl?

Hvilke anmeldere mener da at gameplayet er "over middel"?

Og, nej, selv i tilfældet mener jeg det selvfølgelig ikke. Mario Party-serien får også gode anmeldelser. Derfor tøver jeg heller ikke med, at kalde dem "ikke-gode". I det hele taget mener jeg det er meget usandsynligt, at et spil bestående af mini-spil kan have godt gameplay. Det er ligesom selvimodsigende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 04/09-05 17:20, rettet 04/09-05 17:20 
Hvorfor SKAL folk tvinges til at argumentere for deres favorit platform? Hvis folk underholdes, er alt argumentation for at få andre til at forstå det, vel underordnet?

Jeg har det på præcis samme måde som Cronoss. Skal jeg så også forsvare DS'en og dens spil? Absolut ikke. Jeg nyder maskinen samt visse spil. Ved PSP'en nød jeg maskinen, men ingen spil. Det er grund nok for mig.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
jaesjaesSkrevet 04/09-05 17:34, rettet 04/09-05 17:35 
RJK>
Hvilke anmeldere mener da at gameplayet er "over middel"?

Man behøver jo bare tage et par tilfældige stikprøver blandt de anmeldelser, der ligger omkring gennemsnittet for spillet på Game Rankings, for at finde gameplay-karakterer/beskrivelser af gameplayet, der ligger over middel. Bl.a. på GameSpot og Eurogamer.

Men det siger jo også sig selv, at gennemsnittet på Game Rankings ikke kan opnå 76%, uden at flertallet af disse anmeldelser taler positivt for gameplayet.

RJK>
Og, nej, selv i tilfældet mener jeg det selvfølgelig ikke. Mario Party-serien får også gode anmeldelser. Derfor tøver jeg heller ikke med, at kalde dem "ikke-gode". I det hele taget mener jeg det er meget usandsynligt, at et spil bestående af mini-spil kan have godt gameplay. Det er ligesom selvimodsigende.

Tjah, det må komme an på, om man kan lide simple gameplay-koncepter og/eller, om disse passer godt til et givent spil. Når du tydeligvis har en holdning, der ligger langt fra gennemsnittet (sammenlignet med amerikanske anmeldere i det mindste), så synes jeg, at en kommentar som denne er småarrogant og unfair:

"Jeg synes så bare det er sørgeligt, at så mange anmeldere ikke kan se igennem lækker stil, og se at gameplayet er håbløst. Men det er der jo masser af eksempler på."

Man kan vel også argumentere for, at et spil som Tetris (og mange andre puzzlere for den sags skyld), er et småkedeligt mini-spil. Og det har trods alt opnået klassiker-status.
happyEDhappyEDSkrevet 04/09-05 17:45 
Altså så gort er FTMxx ikke. Syntes det har en lækker stil. og det er spilbart, men ikke et spil jeg ville tage op og spille igen.

Så kan i ikke blive enige om det er et ok spil, uden at være fantastisk.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JAAJAASkrevet 04/09-05 17:49, rettet 04/09-05 17:52 
Jeg er nødt til at pointere, at Ridge Racer DS på ingen måde er virkelig, virkelig dårligt, hvis man er fan af de gamle spil (jeg tænker her på RR, RRR og selvfølgelig RR64). Så er spillet faktisk rigtigt, rigtigt underholdende. Kollisioner er ikke tilfredstillende programmeret, og baggrundsdetaljer lader ofte noget tilbage at ønske, men helhedsoplevelsen er stadig god nok til, at jeg ikke lagde det fra mig, før alt var gennemført. Kontrol og fartfornemmelse er så godt som perfekte. Det er en fryd at have det i bærbart format, og jeg ved, at jeg vil vende tilbage til det igen og igen, lige som jeg gør med PSX originalerne.

Er man stor fan af de gamle spil, bør man absolut give det en chance. Det kan fås for stort set ingen penge på ebay.
KTCKTCSkrevet 04/09-05 17:57 
Lige for at opsummere min mening i forhold til trådens emner:

Jeg synes PSP er et teknologisk spændende produkt, som desværre er plaget af en ret stor produktionsfejl-procent og er markant ramt af pixelfejl.
DS derimod er teknologisk underlegen PSP, men har nogle spændende funktioner som gør den interessant. Desuden synes jeg DSen virker som et bedre designet produkt, som sjældent ryger retur til rep...

Meteos Vs. Lumines: Jeg har spillet en demo af Meteos i flere timer og brugt cirka lige så lang tid på den fulde version af Lumines. Dette siger lidt om min mening om de to spil. Begge er ganske gode, men jeg synes Meteos er mere interessant og har et bedre pace end Lumines.

Project Rub, Polarium og Zoo Keeper: Jeg har alle tre titler og synes de er underholdende som puzzles/minigames skal være.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
happyEDhappyEDSkrevet 04/09-05 18:04, rettet 04/09-05 18:05 
KTC>

DS derimod er teknologisk underlegen PSP,



Har du set film fra metroid..
Syntes faktisk det ser super godt ud. ikke noget ligende på psp. Man kan godt sige hvis man kigger på tallende så er den underlegen.

Men 3D grafick på psp har et mærkelig hakket "skær" så ved ikke rigtig hvor flot det er..
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 04/09-05 18:34, rettet 04/09-05 18:43 
toAt>
Syntes faktisk det ser super godt ud. ikke noget ligende på psp.

Du spøger vel?

Metroid DS er da utroligt pixeleret og gnidret - du har sandeligt ret i at der ikke findes noget lignende på PSP... heldigvis da ;)
RJKRJKSkrevet 04/09-05 18:35, rettet 04/09-05 18:42 
jaes>
Man behøver jo bare tage et par tilfældige stikprøver blandt de anmeldelser, der ligger omkring gennemsnittet for spillet på Game Rankings, for at finde gameplay-karakterer/beskrivelser af gameplayet, der ligger over middel.

Så erkender jeg hermed blankt at jeg er meget overrasket over, at disse sites vurderer sådant. Så er situationen jo faktisk endnu værre, end jeg troede. Det eneste jeg kan komme på er at nogen mener at spillet er "originalt", og derfor giver det høj vurdering her, fordi det ikke passer andre steder hen. Jeg synes det er at snyde folk. Jeg mener, helt ærligt: Første bane går ud på at man har et nummerisk tastatur, og så skal man indtaste det nummer, som står på skærmen. Ingen kan da mene, at det er godt gameplay. Jeg gentager at jeg finder det sørgeligt, at nogen seriøst kan sige det, og så må du og andre kalde mig arrogant så meget som I vil.

Når du tydeligvis har en holdning, der ligger langt fra gennemsnittet (sammenlignet med amerikanske anmeldere i det mindste)

Så lad os lige vende de danske medier. Fire ud af seks anmeldelser (inklusive det magasin du selv skriver for, som kalder gameplayet for "ikke så morsomt som det lyder" og "kedsommelige gentagelser") giver spillet karakterer under deres middelniveau. Politiken giver det højere, men med den direkte begrundelse at man ikke kan sammenligne det med andre spil, og det således ikke vurderes efter gameplay. Gamereactor slår hovedet på sømmet: "det ekstremt tynde gameplay [får] det hele til at fremstå mere som en teknisk demo på maskinens kunnen, end et egentligt spil. Selv med en lækker og eksperimenterende grafik kan spillet ikke skjule sine mange mangler, og der er ingen grund til at fans af denne type spil skulle vælge denne titel"

Har jeg en holdning, der ligger langt fra gennemsnittet? Måske, men i så fald er vi i det mindste en hel del danske anmeldere der har det...

EDIT: Og jeg er egentligt helst fri for at diskutere dette spil, for det har været oppe flere gange, og jeg gentager mig selv for meget. Det er bare for fjollet at sige, at næsten alle DS-spil er fantastiske og at næsten alle PSP-spil er dårlige. Det er jo bare pjat. Smut ned og spil noget Spider-Man 2 til DS i stedet for... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 04/09-05 18:47 
Beano>


Du spøger vel?

Metroid DS er da utroligt pixeleret og gnidret - du har sandeligt ret i at der ikke findes noget lignende på PSP... heldigvis da ;)

ALtså jeg mener jo ikke demoen der ikke er lige som det endelige resultat.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
jaesjaesSkrevet 04/09-05 19:18, rettet 04/09-05 19:37 
RJK:

Jeg kiggede også på de danske anmeldelser, og de er da også lidt mere kritiske, end de de jeg så på Game Rankings, men flertallet af dem giver trods alt en gameplay-karakter på eller over middel (da det ikke er alle steder, man kan læse beskrivelsen af deres karakterskala, kan jeg forestille mig, at 6/10 er middel enkelte steder).

Christian giver det iøvrigt 6/10 [EDIT: i gameplay], som er over middel hos os, og han kan jo godt give det et par skarpe vendinger med på vejen, selvom han mener, at gameplayet ligger over middel :)

Første bane, som du beskriver den, lyder lam, og hvis tilfældet skulle være, at resten af gameplayet er ligeså tåbeligt, er jeg også uforstående overfor den relativt høje score, spillet har opnået rundt omkring. Det jeg hovedsageligt opponerer imod er, at man stempler en række anmeldere som inkompetente, eller skal vi være lidt mindre harske, forblændede. Specielt når man har flertallet imod sig. Flertallet _behøver_ ikke at have ret, men i det her tilfælde, kunne forskellen udspringe i, at du _muligvis_ definerer godt gameplay anderledes/hårdere end flertallet - Men derfor behøver flertallet jo ikke at være inkompetente eller forblændede, som du antyder.

Meeen, nu så vi jo også, i en anden tråd, hvor forskelligt folk generelt opfatter begrebet gameplay, så igen-igen vil jeg opfordre folk til at læse _al_ teksten i en anmeldelse og ikke kun karakterbokse eller indledning og afslutning :)
CoreCoreSkrevet 04/09-05 19:32, rettet 04/09-05 19:47 
Skal vi ikke lige have GTA: Liberty City Stories med i spil-sammenligningen?

10 point til PSP ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 04/09-05 19:34, rettet 04/09-05 19:47 
toAt>
ALtså jeg mener jo ikke demoen der ikke er lige som det endelige resultat.

Link til film eller billeder?
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 04/09-05 19:41, rettet 04/09-05 19:42 
RJK>
helt ærligt: Første bane går ud på at man har et nummerisk tastatur, og så skal man indtaste det nummer, som står på skærmen. Ingen kan da mene, at det er godt gameplay.

Ikke fordi jeg havde nogen intention om at tage del i denne diskussion, men spil som Typing of the Dead følger da præcist det samme, som her. Bortset fra, at det er et helt spil baseret på dette element, og ikke bare et mini-spil. Man ser noget på skærmen, og skriver det så. Om det er sætninger, som i typing of the dead's tilfælde, eller numre i FTM's tilfælde, er vel det samme..?

Jeg kan i hvertfald komme i tanke om en hel del, der synes Typing of the Dead er ret fedt :)
RJKRJKSkrevet 04/09-05 23:57 
Og i Pong styrer man en ketcher og skal ramme en bold, så derfor er Virtua Tennis præcis det samme...? ;)

Spil bare den bane i Feel The Magic, og fortæl mig at det er ret fedt og at det er det samme som Typing Of The Dead...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 05/09-05 00:19 
jaes>
Christian giver det iøvrigt 6/10 [EDIT: i gameplay], som er over middel hos os, og han kan jo godt give det et par skarpe vendinger med på vejen, selvom han mener, at gameplayet ligger over middel :)

Men jeres middelniveau for tildelte karakterer er 6,7 og dermed er 6/10 under jeres middelniveau, hvilket jeg refererede til. Jeg giver desværre ikke så meget for sites som proklamerer, at 5/10 er deres middelkarakter, for statistikkerne viser jo noget andet. Jeg vil næsten garantere, at hovedparten af de anmeldelser fortæller at et spil er middelmådigt, tildeles karakteren 7/10. Så i vores karakterstræber-anmelderunivers er det desværre i praksis sådan, at spil med en score herunder - heriblandt Feel The Magic - er at betragte som værende "under middel". Forvirrende, men sandt. Som du selv skriver så er teksten det vigtige, og jeg mener ikke man kan læse den på nogen anden måde - i nogen af anmeldelserne. Dermed er resultatet det samme.

Første bane, som du beskriver den, lyder lam, og hvis tilfældet skulle være, at resten af gameplayet er ligeså tåbeligt

Det er det mere eller mindre. Nogle selvfølgelig bedre end andre, men overordnet set er selve spilelementet decideret dårligt. Man kan vælge at sige at gameplayet er irrelevant for spillet (som Politiken har gjort) og det kan jeg til en hvis grænse godt acceptere, men det fratager mig ikke retten til at kalde gameplayet for dårligt, for det er i min bog nærmest at betragte som fakta. Derudover lever spillet på stil og for at gentage mig selv, så synes jeg det er synd at man ikke ser igennem dette. Om jeg dermed kalder andre for inkompetente, synes jeg nok lige er at stramme den. Men, ja, jeg tror fx ikke Feel The Magic kunne opnå nær samme postive feedback, hvis det udkom om et par år, hvor der forhåbentligt er kommet DS-spil som udnytter maskinens unikke features originalt i rigtigt gode spil. Så dermed siger jeg vel også at folk er forblændede af andre ting end spillets gameplaymæssige kvaliteter, hvis de finder det fremragende. Hvad jeg bestemt tror det så meget omtalte flertal vil give mig ret i, når de spiller det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 05/09-05 01:01, rettet 05/09-05 01:23 
RJK>
Men jeres middelniveau for tildelte karakterer er 6,7 og dermed er 6/10 under jeres middelniveau, hvilket jeg refererede til. Jeg giver desværre ikke så meget for sites som proklamerer, at 5/10 er deres middelkarakter, for statistikkerne viser jo noget andet. Jeg vil næsten garantere, at hovedparten af de anmeldelser fortæller at et spil er middelmådigt, tildeles karakteren 7/10. Så i vores karakterstræber-anmelderunivers er det desværre i praksis sådan, at spil med en score herunder - heriblandt Feel The Magic - er at betragte som værende "under middel".

Den tilbagevendende diskussion :)

Jeg kan ikke tale for andre sites, men enkelte sites anmelder tydeligvis på den måde, du opsumerer. Jeg vil mene, at vi er ret strikse med (i det mindste at forsøge) at give middelmådige spil 5/10. Årsagen til, at vores gennemsnit ligger højere skyldes, at vi sjældent får tilsendt det værste skrammel.

Mht. den øvrige del af dit indlæg, er vi nok ovre i den meget subjektive afdeling, og for at kunne give en fair vurdering af, om tekst og karaktergivning hænger sammen, bliver jeg nødt til at nærlæse de fleste af de danske anmeldelser. Du har tilsyneladende læst dem, men det gider jeg ærlig talt ikke - havde diskussionen været mindre holdningsbaseret, havde jeg muligvis gjort det. Jeg håber da, at der er konsensus mellem tekst og karaktergivning, for ellers står det da sløjt til. Og så håber jeg selvfølgelig, at 6-7/10 i vid udstrækning tilkendegiver, at anmelderne vurderer et spil til at være bedre end middelmådigt. Er det ikke tilfældet, har du af logiske årsager ret i, at Feel The Magic bredt vurderes til at være et middelmådigt spil.

EDIT: Det bør for en god ordens skyld nævnes, at vi for et års tid siden ændrede vores karakterskala fra at have 6/10 som middelværdi til de nuværende 5/10.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 05/09-05 08:05, rettet 05/09-05 10:54 
RJK>
Og i Pong styrer man en ketcher og skal ramme en bold, så derfor er Virtua Tennis præcis det samme...? ;)

Spil bare den bane i Feel The Magic, og fortæl mig at det er ret fedt og at det er det samme som Typing Of The Dead...

Jeg ved godt at det ikke er det samme, men det var også lidt min pointe :)

Hvis man netop skraller så meget af, og kun kigger på ét aspekt i et spil, så er der dæleme mange gode spil som har dårligt gameplay, ud fra din definition. :)

Edit: ja, jeg har Feel the Magic, og er enig i at det ikke er noget godt spil. Jeg tager det faktisk kun med mig, så jeg kan vise DS'ens muligheder når nogle viser interesse i den - det er et ret kedeligt spil.
BatemanBatemanSkrevet 05/09-05 10:41 
RJK>
Det er bare for fjollet at sige, at næsten alle DS-spil er fantastiske og at næsten alle PSP-spil er dårlige. Det er jo bare pjat. Smut ned og spil noget Spider-Man 2 til DS i stedet for... ;p


Jeg kunne ikke være mere enig. I er næsten desperate i at rakke PSP´en ned, men det ændrer ikke ved at vi der har købt den er yderst tilfredse med den. Jeg synes PSP-RR er det fedeste racing spil til en håndholdt nogensinde, og jeg kan kun grine af DS-udgaven, grafikken er jo forfærdelig(men I har jo nok vænnet jer til den).

Jeg bruger min PSP til at spille på, høre musik, transportere filer, fotos og film fra mit Cybershot. Hvad kan DS´en mere end at spille??
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
SumezSumezSkrevet 05/09-05 10:47 
Der er sguda heller ikke langt fra Pong til Virtua Tennis.

Typing of the Dead er jo primært sjovt pga. de ting der står, og de situationer man kommer ud i i multiplayer. Spiller du single player, synes jeg ikke spillet har mere at byde på end Feel the Magic, der også er ganske underholdende i kraft af temaerne og den stil, spillet kører. Visse af spillene er bestemt også sjovere end andre.

Jeg spillede da i hvert fald FtM indtil jeg havde optjent samtlige stjerner, men når først det er gjort, er der ikke meget ved det længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 05/09-05 10:48 
Bateman>
Jeg bruger min PSP til at spille på, høre musik, transportere filer, fotos og film fra mit Cybershot. Hvad kan DS´en mere end at spille??
Pictochat og vækkeur :)
Jeg har begge maskiner og synes som sagt begge har deres gode og dårlige sider. Lad nu andre fora føre endeløse platformskrige, for der kan da sagtens være plads til begge. Det er jo ikke fordi de kan spille samme spil eller på andre måder er næsten identiske...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 05/09-05 10:49 
RJK>
Jeg synes så bare det er sørgeligt, at så mange anmeldere ikke kan se igennem lækker stil, og se at gameplayet er håbløst. Men det er der jo masser af eksempler på.

*host* Vib Ribbon *host*
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BatemanBatemanSkrevet 05/09-05 10:50 
Blev bare træt af at høre på den konstante nedladende holdning til min elskede PSP.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
CronossCronossSkrevet 05/09-05 11:37 
Bateman>

Jeg kunne ikke være mere enig. I er næsten desperate i at rakke PSP´en ned, men det ændrer ikke ved at vi der har købt den er yderst tilfredse med den.

Har du læst mine indlæg?
Jeg har netop ejet begge konsoller indtil for en måned siden, hvor jeg blev så træt af aldrig at bruge min PSP til andet end at høre musik på.
DET er den til gengæld fremragende til, og jeg køber sikkert også en PSP igen når der kommer nogle gode spil. Der er ingen tvivl om at PSP'en har utroligt meget at byde på, det er også derfor jeg er blevet så ufatteligt skuffet over de middelmådige spil.

For lige at slutte af for denne gang:
DS'en har et par elendige titler, men de fleste er glimrende i mine øjne. Et par af spillene er deciderede klassikere.
PSP'en har ekstremt mange muligheder og er den klart kraftigste, men absolut ingen af spillene har fænget mig.
SumezSumezSkrevet 05/09-05 11:40 
Cronoss>
Et par af spillene er deciderede klassikere.

Hvilke?
Jeg synes også DS'en savner gode spil. Ikke i ligeså ekstrem grad som PSP, men jeg ved stadig ikke hvad jeg skal købe til den, og den har ligget og samlet støv i ret lang tid nu (spiller pt. Astro Boy på DS'en :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 05/09-05 11:49 
Jeg har en psp og har pt ingen spil til den. Jeg har leget mig igennem Ridge Racer(s), Coded Arms og Darkstalkers, og intet har imponeret. Jeg mener personligt at RR er overvurderet, altså gameplayet er "tight" som de unge siger, men det bliver hurtigt kedeligt og er meget nemt gennemført. Det er et godt spil, men ikke et 90% spil eller 5/6 på nogen måde. Det er at falde på halen over den imponerende grafik, i hvert fald hvis anmeldelserne skal række ud over platform og sige noget mere generelt.

Egentligt synes jeg ikke at PSPen har noget voldsomt at byde på, men jeg ser på maskinen som jeg gør på PS2, der i lang tid havde et kedelig spilbibliotek, men som så eksploderede i et meget bredt udvalg.

Mht. DSen så er der ikke meget der har fanget mig der. Jeg har ikke maskinen, og køber den nok heller ikke (dog af den grund at jeg beslutsomt har skåret ned i min konsolsamling). Umiddelbart lyder Castlevania som det eneste rigtig fede spil til maskinen, ud fra Star Soldiers gennemspilning, og ellers også som en maskine der bliver bannerført på middel til gode spil, men uden deciderede killer-apps (som de unge også siger).

Ydermere, i min optik i det mindste, siger det jo også noget om de respektive maskiner, at I diskuterer puzzlespil, som jo ikke er markante titler generelt. Med det mener jeg, at det jo ikke bør være der slaget skal kæmpes mht. hvilken konsol man skal købe, MEDMINDRE at udvalget er lidt tyndt.

Umiddelbart vil jeg nok være tilbøjelig til, at sige at DSen indtil videre tenderer til det gimmick-agtige, både i form af gameplay men også i form af den påståede nytænkning, her tænker jeg på spil som Dogs osv. altså spil der har noget gimmickagtigt over sin primære idé, hvis man kan sige det. Det er ikke entydigt dårligt, og det at bruge ordet gimmick er jo ikke nødvendigvis noget der bør lades negativt, det kan jo i sig selv være differentierende på en fin måde.

Til gengæld vil jeg så gentage mig selv lidt, og sige at jeg er tilbøjelig til at kalde PSPen lettere ligegyldig nu. Den har endnu ikke et, for mig, spændende udvalg af titler, og det meste kan nydes lige så godt på konsol, og i den forstand bør håndholdt ikke være nødsaget til dårligere versioner, men bør kunne give nøjagtigt det samme som de stationære (det bør de i denne generation), og hvis ikke så noget anderledes.

Til syvende og (pyha!) sidst, er jeg dog glad for min PSP og fortryder den ikke. Jeg kan eventuelt finde på, at samle Wipeout op, og ellers er der så mange andre nydelige funktioner, som jeg nok skal drage rimelig nytte af, og om ikke andet kommer jeg jo til at svælge i en nok lidt svag håndholdt port af Madden, fordi jeg elsker the game, og fordi jeg ikke nødvendigvis har noget imod at bade i sumpen af generic entertainment. :)

Jeg håber btw. at det er tydeligt, hvor personligt dette er, at det er mit syn på sagerne, men selvfølgelig vil jeg ikke glide af på uenigheder, blot er det her mere partsindlæg end et objektivt bud (mere eller mindre selvfølgelig).
Hvad sker der?
Michael_Michael_Skrevet 05/09-05 11:56 
Bateman>
Blev bare træt af at høre på den konstante nedladende holdning til min elskede PSP.

Det er da noget sludder. Som Cronoss også påpeger har en del af de der udtaler sig i tråden begge maskiner.
Hvorvidt den ene er bedre end den anden er sagen uvedkommende. Hele tråden startede med et spørgsmål om hvorvidt man skulle investere i DS el. PSP. Det har de fleste så prøvet at vejlede i, primært via udvalget af tilgængelige og nært forestående spil.
Jeg har begge, har haft en DS som jeg byttede væk hvorefter jeg anskaffede mig en ny pga spiludvalget.
Det samme har jeg været ved at gøre med min PSP, da jeg udelukkende bruger den til Lumines (og det endda ikke så ofte mere).
Kort sagt, er det for de flestes vedkommende spiludvalget og ikke maskinen man kritiserer el. roser.
Under alle omstændigheder mener jeg ikke nogen af de to maskiner er kommet særligt heldigt afsted mht spiludvalget, men DS har så den fordel at være bagudkompatibel med GBA.
129 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig