X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP eller NDS


Svar
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 16/08-05 22:12, rettet 16/08-05 22:14 
Jeg skal snart købe mig en af de to men jeg kan ikke bestemme mig.
Og hvad er bedst, pænest og fin grafik


P.S: Og jeg ved ikke om der er skrevet en anden tråd om det
129 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
HeroldHeroldSkrevet 05/09-05 12:31 
Jeg kan godt lide begge maskiner, så jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvem jeg skal holde med :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HulleHulleSkrevet 05/09-05 14:50, rettet 05/09-05 14:51 
Hold med begge (eller skulle jeg sige ingen af dem) og køb en af hver.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HeroldHeroldSkrevet 05/09-05 14:54 
Jamen, det har jeg jo :)

Jeg synes dog for det meste at DS'en har nogle mere interessante spil - jeg spiller dog mere på PSP'en på tiden, fordi der er kommet nye spil til den. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 05/09-05 19:06 
Bare lige for at bryde den sædvanlige DS-kritik fra min side ;) så vil jeg da lige tilføje at jeg for første gang har følt mig decideret underholdt med maskinen i selskab med Meteos. Det betragter jeg indtil videre som værende klasser bedre end noget andet jeg har spillet på DS'en - og samtidig bruger det touchskærmen uden at det føles kunstigt.

Og som La0s så korrekt siger, så fortæller det vel en hel del om spiludvalget på de to maskiner, at det rimeligt konsekvent er Lumines og Meteos vi ender med som værende de unikke og gode spil. Men sådan er det vel omtrent altid med nye maskiner. Hvis vi ser bort fra Halo-fanatikerne, så var det vel de færreste af os som havde fantastiske spiloplevelser med nogen af de tidlige titler til denne generations konsoller. Det tager åbenbart bare tid, før guldkornene kommer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KilroyKilroySkrevet 05/09-05 20:02 
Jeg ville nu kalde SSX for et ganske glimrende launchspil for PS2. Det har trods alt været så godt at EA har lavet fire spil i serien, og folk brokker sig IKKE over det. Det må da være et bevis;)
Kilroy Was Here
happyEDhappyEDSkrevet 06/09-05 13:07, rettet 06/09-05 13:12 
Beano>
toAt>
ALtså jeg mener jo ikke demoen der ikke er lige som det endelige resultat.

Link til film eller billeder?

her er et link:

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=18310

Et mutiplayer, men ikke så tyderlig.

http://www.gamespot.com/ds/action/dsmetroidprimehunters/media.html
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 13:19 
Jeg kan ikke se hvordan førstnævnte video beviser, at det ikke kommer til at ligne demoen til forveksling.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 06/09-05 13:22, rettet 06/09-05 13:24 
toAt, Jeg havde allerede set filmen - syntes dog ikke det ændrer min holdning mht. den tekniske kvalitet. Det er tydelig pixeleret. lav-opløselige textures og mangler AA.
KTCKTCSkrevet 06/09-05 13:35 
Nu vil jeg nok mene at det er at kræve lidt for meget, hvis man synes de nuværende håndholdte bør kunne lave AA. AA kræver forholdsvist meget regnekraft og jeg forventer ikke at se det før den næste generation af håndholte, hvilket ikke bør være før nogle år.
Textures kræver også en del RAM, hvis de skal være i høj opløsning, og det er heller ikke noget de håndholdte kan prale af at have i denne generation.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RonaldoRonaldoSkrevet 06/09-05 13:49 
Jeg er lidt skuffet over kvaliteten af denne debat. Pris og formål har ikke været taget op som emne. De er muligt at begge produkter er håndholdte og kan afvikle spil, men lighederne stopper også der.
happyEDhappyEDSkrevet 06/09-05 14:05, rettet 06/09-05 14:09 
Syntes stadig det ser lækkert ud. uden noget på psp kommer i nærheden af det.

Edit:
Men stadig hvis psp kan lave "bedre" grafik, syntes jeg godt nok ikke det er så flot.
Og det behøver heller ikke være 3d grafik for at være flot.
Nok også derfor jeg bedre kan lide DS , fordi der ikke er så meget 3D grafik. Tit bedre spil , når de tænker sig lidt mere om , i stedet for bare lave et ganske enkel 3D platform spil.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 06/09-05 14:42 
Så er vi tilbage til den evige debat om teknisk flot kontra artistisk flot.

Men rent teknisk bør der altså ikke være tvivl om at PSP'en sparker DS'ens numse grusomt rent teknisk. Som ejer af både DS og PSP, har jeg ikke set noget på DS som kommer i nærheden af spil som f.eks. Wipeout Pure og Ridge Racers... langt fra!
For langt ude at påstå at DS'en kan følge rent grafisk.
Michael_Michael_Skrevet 06/09-05 15:06, rettet 06/09-05 15:07 
Enig. Dog skal man vel heller ikke undervurdere PSP skærmens kæmpe "WOW-faktor" når man sammenligner de to rent grafisk.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/09-05 18:46, rettet 06/09-05 18:47 
Lad mig starte med at sige, at jeg har en DS og ikke PSP, så min mening er naturligvis farvet :-)

Men derfor synes jeg nu alligevel det er meget spændende, at læse tråden igennem.

Især bider jeg mærke i toAts liste over interessante spil.
Med en enkelt undtagelse, er der ingen, der anfekter at PSP'en kun har 3 købsegnede spil på bedding.
Der er jo en del flere på releaselisten.


Men en ting kan man vel indtil videre kan sige om de to maskiner, relativt objektivt:
DS'en har sin styrke i unikke spil, der ikke kan fås andre steder.
PSP'en har sin styrke i hardwaren, og de muligheder det giver + håndholdte versioner af spiloplevelser man i større eller mindre grad kan få andre steder.

Som eksempel ser jeg ikke nogen grund til at købe en helt ny maskine, for at spille GTA: Liberty City Stories, når jeg har alle de tre foregående spil til min Xbox.
Hvis jeg nu rejste en del, kunne det godt være at jeg ville komme til at savne GTA universet, og PSP'ens andre muligheder er jo også fede i toget eller på flyet.

Alt i alt kommer valget ned til behov og temperament.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 06/09-05 18:56 
Købte min endelig den 31/08 23:59 på strøget på nørreport
Bede-xBede-xSkrevet 06/09-05 19:38, rettet 06/09-05 19:40 
SeventhSun>
Især bider jeg mærke i toAts liste over interessante spil.
Med en enkelt undtagelse, er der ingen, der anfekter at PSP'en kun har 3 købsegnede spil på bedding.

Det ser jeg mere som et tegn på, at folk ikke har lyst til og lave lister, men heller vil diskutere tingene igennem. Det vil trods alt være let og tilføje titler som Wipeout Pure, GTA: LS, Burnout Legends o.lign til Toats oprindelige tre spils liste.

Indtil videre kan jeg ikke se, at nogen af maskinerne har en nævneværdig fordel frem for den anden angående software.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Michael_Michael_Skrevet 06/09-05 19:41 
Hussein Life>
Købte min endelig den 31/08 23:59 på strøget på nørreport

Jamen.....Har vi ikke fortalt dig at DS er den bedste?;)
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 06/09-05 20:49 
Jo.... og når jeg har pengene så skal jeg købe DS´en ;)
Michael_Michael_Skrevet 06/09-05 20:50, rettet 06/09-05 20:52 
Good boy!
Det eneste du skal koncentrere dig om nu, er så at få fat på et eksemplar af Lumines hurtigst muligt.
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 06/09-05 20:58 
er de så svære at få fat i de der lumines
NaieraNaieraSkrevet 06/09-05 21:06 
Nej, du misforstår Palmer. Du kan fedte ned i enhver anstændig PSP-førende butik og købe et eksemplar af spillet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 06/09-05 21:08 
okay ;)
yokanabsteryokanabsterSkrevet 06/09-05 21:20 
Kan man på PSP'en tilslutte sin iPod eller anden ekstern HD, via USB stikket? Det vil være så sprødt at side i toget og kunne have en 30-40 komprimerede film på sin iPod, som man kan se på PSP'en!
soon the world will be one big computer
BeanoBeanoSkrevet 06/09-05 21:34 
Nope desværre ikke - men hvem ved, måske i en fremtidig firmware opdatering ;)
AmbyAmbySkrevet 06/09-05 21:53, rettet 06/09-05 21:53 
Nærliggende at sådanne ting bliver muligt via http://www.lostnovice.com/pspfx/psp-psix.html

http://www.pspupdates.com/alphabuild_2Dr6.jpg

Dette kunne være rigtig fedt. En tanke jeg slet ikke har tænkt. Kan usb'en smide data hurtigt nok over til at afspille film direkte?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 07/09-05 07:50 
Sagtens
Michael_Michael_Skrevet 07/09-05 09:35, rettet 07/09-05 09:35 
Hussein Life>
er de så svære at få fat i de der lumines

Nej. Ikke endnu. Det er bare et fantastisk spil og, efter min mening, det eneste der er værd at bruge tid på spilmæssigt til PSP lige nu.
Det er ikke meget anderledes mht DS. Der er det bare Meteos, Elektroplankton og Zoo Keeper der begejstrer.
MalundMalundSkrevet 08/09-05 16:56 
Hvor er det bedst at købe sin PSP og hvor er det billigs.
Vil gerne havde en vra usa, men vis den fra japan er beder så er det jo smartere at købe den der.
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 08/09-05 21:54 
Malund >
Hvis du vil have en jap PSP så er det bedst at købe den fra lik-sang den er koster circa. 1768 kr.
129 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig