X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda udskudt


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 16/08-05 11:17, rettet 16/08-05 11:18 
Twilight Princess er blevet udskudt til næste år:

http://cube.ign.com/articles/642/642238p1.html

Det kan kun være en fordel, som jeg ser det.

Det er eminent, at de giver spillet den tid, det har brug for. Som Nintendo ville have gjort... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
159 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 16/08-05 11:17, rettet 16/08-05 11:18 
Twilight Princess er blevet udskudt til næste år:

http://cube.ign.com/articles/642/642238p1.html

Det kan kun være en fordel, som jeg ser det.

Det er eminent, at de giver spillet den tid, det har brug for. Som Nintendo ville have gjort det i gamle dage :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 16/08-05 11:30 
Microsoft må klappe i deres store hænder over konkurrenternes manglende evne til at levere konkurrerende produkter til julen 2005.

Men det er sikkert en god beslutning for selve spillet, og det er jo det vigtigste for os.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Michael_Michael_Skrevet 16/08-05 11:34 
Helt enig. Så også gerne Miyamoto involverede sig lidt mere, men det er nok ønsketænkning.

To ting kan denne forsinkelse afstedkomme.

1. Bedre Launch for X360.
2. Twilight Princess----> Revolution??
McFlyMcFlySkrevet 16/08-05 11:36 
Leverer MS noget stort da, til julen 2005?

Det vil jeg da godt lige ha' puttet ind i min kalender så.

Hvad det nye Zelda angår, så har jeg altid troet at det først udkom næste år.
Zzap!Zzap!Skrevet 16/08-05 11:42 
Nintendo har åbenbart fattet det alle ville kunne have fortalt dem efter Mario Sunshine, at det ikke betaler sig i det lange løb, at presse spil igennem, bare fordi der tilfældigvis er en højtid eller ferie i nærheden.
Jeg er på ingen måde skuffet over denne her melding.
Nu får de masser af tid til at skrotte elementer og begynde forfra på de ting der ikke fungerer, som det f.eks. burde være gjort med sejladsen og triforce jagten i Wind Waker.
Born to kill space
SephirothSephirothSkrevet 16/08-05 11:53 
Xbox 360 får da mindre og mindre konkurrence. Så vidt jeg ved, har Sony heller ingen eksklusive monstersællerter klar til jul, med mindre Kingdom Hearts 2 når at udkomme. Ret mig, hvis jeg er galt på den...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Michael_Michael_Skrevet 16/08-05 11:54 
McFly>
Leverer MS noget stort da, til julen 2005?

Xbox360
BeanoBeanoSkrevet 16/08-05 12:05 
Og mig som troede det var spillene det kom an på :)
WehnerWehnerSkrevet 16/08-05 12:10 
Det siges, at der også kommer spil til Xbox360.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 16/08-05 12:13, rettet 16/08-05 12:17 
Det er bare et internet rygte - tro ikke på det :)

Men ok... så lovende/gode spil da.


Sephiroth>
Xbox 360 får da mindre og mindre konkurrence.

Ikke noget en stor PS2 prisnedsættelse og reklamekampagne kan fixe ;)
McFlyMcFlySkrevet 16/08-05 12:31 
Sephiroth>
Xbox 360 får da mindre og mindre konkurrence. Så vidt jeg ved, har Sony heller ingen eksklusive monstersællerter klar til jul, med mindre Kingdom Hearts 2 når at udkomme. Ret mig, hvis jeg er galt på den...

Jeg ved ikke om det kommer i år - de siger dog spillet er tæt på at være færdigt - men kig dette video preview af Shadow of the Colossus, og fortæl mig om vi egentligt har brug for en såkaldt next-gen allerede i år, når dette spil tegner nogle områder og miljøer på min TV skærm, i en størrelse jeg ikke umiddelbart mindes at have set magen til.

Hvis jeg skal være fræk, så vil jeg næsten være villig til at vædde en halv månedsløn på, at de første spil til Xbox360, ikke har i nærheden af ligeså store og episke spil områder, som Shadow of the Colossus :-P

http://www.gamespot.com/ps2/adventure/wandaandthecolossus/index.html
Bede-xBede-xSkrevet 16/08-05 12:32, rettet 16/08-05 12:33 
Vi nærmer os den gamle skænderi stil...

Systemkrige hører ikke hjemme på P:R.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 16/08-05 12:33 
Beano>

Ikke noget en stor PS2 prisnedsættelse og reklamekampagne kan fixe ;)



Ja specielt fordi dem som måske kunne finde på at købe en PS2 nu pga en prisnedsættelse er målpublikum for 360 launch perioden ;-)
Dem der køber 360 til launch er den hårde kerne; der bliver alligevel ikke særligt mange konsoller til at sælge i launch perioden pga den samtidige launch i USA, Europa og Japan.
BeanoBeanoSkrevet 16/08-05 12:42 
McFly - jeg syntes nu ikke SoC ser så teknisk imponerende at det får Xbox 360 launch spillene til at blegne - langt fra.
Men mht. estetik og atmosfære er det ikke meget der kan matche SoC :)
SephirothSephirothSkrevet 16/08-05 12:46, rettet 16/08-05 12:47 
McFly>
Jeg ved ikke om det kommer i år - de siger dog spillet er tæt på at være færdigt - men kig dette video preview af Shadow of the Colossus, og fortæl mig om vi egentligt har brug for en såkaldt next-gen allerede i år...

Ja, Shadow of Colossus er blandt julens største titler, men ikke just nogen storsællert, da det næppe appellerer til mainstream publikummet. PS2 har en del stortitler i 4. kvartal, men altså ingen "giganter", så vidt jeg ved.

Beano>
Men ok... så lovende/gode spil da.

Ridge Racer 6 *savle* ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
McFlyMcFlySkrevet 16/08-05 12:48 
Selve kvaliteten af grafikken - texturer osv - er selvfølgelig flottere på Xbox360...går jeg da ihvertfald ud fra.

Det var hele det der episke sweep og størrelses forholdet jeg tænkte på, mht til SoC; Se lige hvor stort det hele er. Det ser meget imponerende ud.
BeanoBeanoSkrevet 16/08-05 13:08, rettet 16/08-05 13:12 
Sephiroth>
Ridge Racer 6 *savle* ;)

Er der blevet vist noget fra den?
SephirothSephirothSkrevet 16/08-05 13:23 
Nej, kun et par bilmodeller.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 16/08-05 13:42 
nårh ok... øv :(
SephirothSephirothSkrevet 16/08-05 13:56 
Det bliver formentlig afsløret på TGS om en måned. Så vidt jeg har hørt, skulle det være klar til launch.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
WehnerWehnerSkrevet 16/08-05 14:19, rettet 16/08-05 14:19 
Men for lige at vende tilbage til Zelda, så er udsættelsen da - ihvert fald på kortere sigt - en katastrofe for Nintendo (eller nok snarere for GameCube), synes jeg.

Egoistisk set er jeg selvfølgelig også interesseret i at få det bedste spil, og jeg er ikke mere shallow end at jeg godt kan vente og nyde spillet alligevel. Men spillet kommer måske til at lide under, at det pludselig kommer til en gammel generation - afhængig af hvor hurtigt Xbox360 tager fra.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Michael_Michael_Skrevet 16/08-05 14:42 
Wehner>
Men for lige at vende tilbage til Zelda, så er udsættelsen da - ihvert fald på kortere sigt - en katastrofe for Nintendo (eller nok snarere for GameCube), synes jeg.

Men spillet kommer måske til at lide under, at det pludselig kommer til en gammel generation - afhængig af hvor hurtigt Xbox360 tager fra.

For lige at gentage min teori, så kunne det jo tænkes, at Nintendo barsler med tanken om at flytte Zelda til Revolution, og bruge den som launch-titel dér.
Det lyder helt fornuftigt i mine ører.

Hvilket, selvfølgelig, samtidig vil betyde at Gamecube så endegyldigt er på vej ud.
Da det i sig selv er en mindre positiv ting at skulle forholde sig til økonomisk, venter de med at melde ud om skiftet til ny platform, til senere på året.

Det er vel efterhånden også ganske naturligt, at de helt store projekter sælger systemerne, og derfor flytter platform i sidste øjeblik, når stafetten skal gives videre.
McFlyMcFlySkrevet 16/08-05 15:09 
Palmer Eldritch>
For lige at gentage min teori, så kunne det jo tænkes, at Nintendo barsler med tanken om at flytte Zelda til Revolution, og bruge den som launch-titel dér.
Det lyder helt fornuftigt i mine ører.

Det lyder faktisk så fornuftigt, at jeg lige fik en spontan udløsning!

Sorry about that.
BeanoBeanoSkrevet 16/08-05 15:43 
Drøm videre... og tør underbukserne :)

Jeg tvivler alvorligt på at Zelda er udsat for at flytte den til en nyt platform.
Ligner ikke Nintendo at gøre den slags - specielt ikke så sent i udviklingsfasen.
Michael_Michael_Skrevet 16/08-05 16:06 
Det troede jeg heller ikke om Rare, men se hvor Kameo endte.
BeanoBeanoSkrevet 16/08-05 16:13, rettet 16/08-05 16:14 
Nu er Rare og Nintendo heller ikke det samme firma... og Nintendo er (vist nok) heller ikke købt af MS - stor forskel :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 16/08-05 17:24 
Jeg fik næsten tåre i øjene da jeg så Link gå rundt i den der by blandt alle de mennesker. Gud... Det virker virkelig som "the sequel", som vi har ventet på siden 1998.

Vi må håbe at Colossus og PoP3 er et godt plaster på såret=)
Well crucify the insincere tonight...
Michael_Michael_Skrevet 16/08-05 19:47 
Beano>
Nu er Rare og Nintendo heller ikke det samme firma... og Nintendo er (vist nok) heller ikke købt af MS - stor forskel :)

Ikke så stor forskel endda. Rare virker vel efterhånden som en stor in-house udvikler for Microsoft. På den måde kan de jo sidestilles med de enkelte in-house teams hos Nintendo.
Hvis Nintendo agerer på samme måde som Microsoft, og tænker strategisk i samme baner, skal der vel ikke meget til at konkludere, at det nye Zelda vil være mere egnet til en stærkere platform, som spillet tilmed kan være med til at søsætte så stærkt som muligt.
BeanoBeanoSkrevet 16/08-05 19:57 
Palmer Eldritch>
Ikke så stor forskel endda. Rare virker vel efterhånden som en stor in-house udvikler for Microsoft. På den måde kan de jo sidestilles med de enkelte in-house teams hos Nintendo.

Nej - kan ikke direkte sammenlignes.

Den store forskel er at Nintendo skal styrke deres egen platforme og skabe software salg nu, mens Rare og deres projekter pludseligt blev købt af MS for så blive flyttet over på en helt anden platform.
Giver ingen mening for dem pludseligt at skifte strategi mht. Zelda så havde de gjort det for længe siden og langt tidligere i udviklings fasen.
Nintendo har sikkert nok titler i støbeskeen til Revolution allerede ;)
SumezSumezSkrevet 16/08-05 19:58 
Personligt ville jeg bare gerne se Twilight Princess gøre GameCuben ære. :)
Fremfor er være en middelmådig Revolution titel, rent teknisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/08-05 20:11 
Også her - og det kommer vi også til :)

Trals vi skal vente de 5-6 måneder ekstra, men modigt af Nintendo ikke at rushe et halv-dårligt spil ud til julesalget!
WehnerWehnerSkrevet 16/08-05 20:39, rettet 16/08-05 20:58 
Jeps. Og modigt af dem at holde på cartridges, mens konkurrenterne gik over til CD, og modigt af dem at lade GameCube udkomme lang tid efter PS2, og modigt af dem at lade GameCube launche uden en total killer ap fordi ikke en eneste var færdig til releasen og modigt af dem at...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Michael_Michael_Skrevet 16/08-05 20:56, rettet 16/08-05 20:57 
Beano>
Den store forskel er at Nintendo skal styrke deres egen platforme og skabe software salg nu, mens Rare og deres projekter pludseligt blev købt af MS for så blive flyttet over på en helt anden platform.

Jeg tror du misforstod mig. Jeg sammenligner ikke Rares situation med Big N, men derimod med de udviklings-hold der arbejder internt for Nintendo.

Nintendo har gjort hvad de kan for denne generation. De kom skidt fra start og positionerede sig som en klar nummer tre.
DET er jeg sikker på de gerne på lang sigt ser en ændring i, og derfor giver det faktisk mening at lancere Revolution stærkere end noget konsol er lanceret tidligere.
Det kunne være med en ny Zelda samt evt. det længe ventede Super Mario (128).
Jeg siger ikke det sker, og Twilight Princess kan sagtens stadig udkomme forsinket på Gamecube.
Man skal bare ikke udelukke muligheden.
BeanoBeanoSkrevet 16/08-05 21:12 
Tsk tsk tsk Wehner ;)

"Modig" var måske ikke det rette ord - så "prisværdigt" da.

Rent forretningmæssigt kan vi nemt blive enige om at det selvfølgeligt ikke er smart på kort sigt. Men Nintendo vil nok meget nødigt ødelægge Zelda franchisen ved at rushe et middelmådigt spil på gaden til jul!
Bede-xBede-xSkrevet 16/08-05 22:57 
Jeg kan heller ikke forstille mig at Zelda bliver flyttet til Revolution.

For det første virker det til, at Nintendo ofte tænker kortsigtet. De vil tjene penge fra år til år, ikke lave langsigtede investeringer som Microsoft. Derfor skal Zelda sælges til flest mulige forbrugere, hvilket er til GC.

Det andet er selvfølgelig, at Revolution vil indeholde en ny måde at interagere med spil på. Noget som Twilight Princess ikke er designet efter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RuneSPRuneSPSkrevet 16/08-05 23:01 
Desuden er de eftersigende "allerede" i gang med et Zelda spil til Revolution, så kan ikke forestille mig at de arbejder med 2 Zelda spil til samme konsol i SÅ lang tid som det jo vil være hvis Revolution først kommer ud i midt eller sent 2006.
Zzap!Zzap!Skrevet 16/08-05 23:37 
Man kunne forstille sig at Z:TP indeholder materiale der først bliver aktiveret når spillet bliver kørt på en Revolution...?
Hvad med super højopløste textures f.eks?
Born to kill space
McFlyMcFlySkrevet 17/08-05 00:38 
Wehner>
og modigt af dem at lade GameCube launche uden en total killer ap fordi ikke en eneste var færdig til releasen

Og modigt af dig at overse Star Wars: Rogue Leader.
Bede-xBede-xSkrevet 17/08-05 02:58, rettet 17/08-05 03:03 
For det første kan man diskutere spillets kvaliteter. Det er vist ikke, hvad de fleste tænker på, når man snakker "total killer app".

For det andet var der kun tre spil på GCs launch. RL var ikke et af dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 17/08-05 07:06 
Zzap!>
Man kunne forstille sig at Z:TP indeholder materiale der først bliver aktiveret når spillet bliver kørt på en Revolution...?

Det var også min første tanke. Små mini-games der kun kan spilles med Revolutions controller er vel også en mulighed.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 17/08-05 08:29 
Wehner>
Jeps. Og modigt af dem at holde på cartridges, mens konkurrenterne gik over til CD, og modigt af dem at lade GameCube udkomme lang tid efter PS2, og modigt af dem at lade GameCube launche uden en total killer ap fordi ikke en eneste var færdig til releasen og modigt af dem at...

Alt dette gik ud over deres salg, men for mig som forbruger er det jo gode ting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 17/08-05 08:47 
Bestemt - også for mig. I hvert fald indtil videre, for i sidste ende kan det betyde, at der ikke er noget Nintendo (her snakker vi naturligvis ret lang sigt), og det er dårligt for mig som forbruger.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
McFlyMcFlySkrevet 17/08-05 09:18 
Bede-x>
For det første kan man diskutere spillets kvaliteter. Det er vist ikke, hvad de fleste tænker på, når man snakker "total killer app".

En holdning du kommer til at stå ret alene med, rundt omkring i verden. Selv dem som ikke bryder sig alt for meget om selve spillet, kan godt se, at Rogue Leader var killer app'en. For mig selv var den det også.


For det andet var der kun tre spil på GCs launch. RL var ikke et af dem.

Aha - jeg købte det ellers på dag 1.

Til hele 549,95,-
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 17/08-05 09:46 
Det var nu også reklamerne for Gamecube i biografen, med Rogue Leader, som fik mig til at købe en Gamecube :)
SumezSumezSkrevet 17/08-05 09:53, rettet 17/08-05 09:54 
I EUROPA var det en launchtitel.

Og jeg vil også mene at det er et særdeles stærkt spil. Personligt synes jeg også, det har betydeligt flere kvaliteter end Halo, som f.eks. variation. Men lad os for guds skyld ikke komme ud i den diskussion igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/08-05 09:59 
McFly>
Selv dem som ikke bryder sig alt for meget om selve spillet, kan godt se, at Rogue Leader var killer app'en. For mig selv var den det også.

Tror nok du skal revidere din forståelse af "killer app"... Rogue Leader var LANGT fra nogen killer app.
McFlyMcFlySkrevet 17/08-05 10:35 
Jo den var.

Lad nu være med at opføre jer fjollet omk. det her; Det klæder jer ikke.
BeanoBeanoSkrevet 17/08-05 10:45 
Klæder dig heller ikke at gå i Nintendo-fanboy-mode som du gør i flere tråde.

Jeg købte selv spillet og syntes det var ganske udemærket og en "kvalitets titel". Men spillet adskilte sig ikke spor fra andre titler som man havde set før, derfor er det ikke en "killer app".
McFlyMcFlySkrevet 17/08-05 11:07 
Ha ha - hvis jeg er Nintendo fanboy (hvilket jeg ikke har hørt før), så må du da være en Sony af slagsen, jvf. dine mange bemærkninger i diverse tråde :-P
McFlyMcFlySkrevet 17/08-05 11:13 
For at komme tilbage til tråden:

Det nye Zelda kommer på Gamecube.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=60542

"But we feel a commitment to the GameCube owners who've been patiently awaiting this new Zelda title, and don't want to force them to wait and buy a brand new system in order to play the game."

Denne bemærkning kunne et andet firma lære lidt af.
159 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig