X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste spilslutning


Svar
McFlyMcFlySkrevet 15/08-05 20:49 
Jeg har ledt og ledt, og ikke fundet et emne som dette; Eller så har jeg bare ikke været særlig god til at lede :-)

Hvad er jeres favorit spil slutning, nogensinde, og hvorfor?

Min må være Metal Gear Solid 3's.

Et action klimaks hvis lige jeg ikke engang (så vidt jeg kan huske) har set i en spille film, og som bliver ved så tilpas længe, og eskalerer i noget jeg næsten fik lyst til at gennemspille igen, kl. lort om natten, da jeg gennemførte det første gang. Dernæst blander det et emotionelt crescendo ind i handlingen / historien / spillet (for man får selv lov at deltage i noget af det), hvorefter det næsten trækker bukserne ned om spilleren - eller tæppet væk under fødderne, om man vil - og så står der til allersidst noget meget vigtigt på skærmen, som gav mig lidt chills. Wow - noglegange ville jeg ønske, at Hideo Kojima lavede alle mine spil.

Dét har jeg ikke oplevet i et computer spil før - nogensinde.

Man kunne også lave det som en Top 3, hvis man har lidt flere som man godt vil ha' med.

Min Top 3:

MGS 3: Snake Eater

Halo (fordi den er så usædvanlig overraskende, og ikke helt hvad man forventer)

Legend of Zelda: The Minish Cap / Prince of Persia: Sands of Time (fordi jeg ved slutningen af begge spil, måtte knibe noget der lignede en lille tåre).

Jeg er iøvrigt klar over, at man ganske givet vil blive nødt til at spoile en masse spil, men det håber jeg ikke gør noget; Det generer ihvertfald ikke mig.

Jo - I må ikke spoile noget som helst i ICO, for jeg er slet ikke startet på det endnu! :-)

Jeres tur.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/08-05 20:52 
Metal Gear Solid. Uden tvivl.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
nerosnerosSkrevet 15/08-05 21:30 
Ja Metal Gear Solid er en af mine bedste minder af en slutning, men Halo har virkelig også en sej slutning.

Men jeg husker også Metroid til SNES, fantastisk spil. Ellers kan jeg også godt lide grafikken til sidst i Golden Axe hvor alle figurene løber efter drengen helt til slut. Sjov lille detalje.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 15/08-05 21:31 
Hvis "slutning" kan dække over de afsluttende gameplay-sekvenser og ikke bare hsitoriens afslutning så er mine favoritter Halo og Breakdown.

Med Halo er det selfølgelig bilscenen jeg tænker på. Den måde den hårdtpumpede action, musikken og spændingen går sammen på var helt perfekt for mig.

I Breakdown er det stemning og overraskelser, der tager prisen. Det er også nogle af de mest ubehagelige scener, jeg har oplevet i et spil. Slutsekvenserne er faktisk hele spillet værd.
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 15/08-05 21:35, rettet 15/08-05 22:00 
kan ikke svare på, men alle mine spil´s slutninger er gode



okay der er måske 20 % af mine spil har en dårlig slutning ;)
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 15/08-05 21:43 
Summoner ps2.

*SPOILER*

Det var ret storslået, og meget anderledes at opleve en ending hvor man finder ud af at hovedpersonen i virkeligheden er den døde gud Urath genfødt som menneske. (I Summoner verdenen findes der to guder, den gode gud Urath, og den onde gud, Urath's søster, Laharah. Laharah havde i den store krig mellem det gode og onde, slået Urath ihjeld.) Efter man finder ud af dette må man slå sig selv ihjeld i the Forge of Urath, for at blive genfødt som guden Urath.

Denne "lore" med gudernes kamp og urath's fald spiller faktisk en meget lille rolle i selve spillet, så denne udvikling i slutningen af spillet var slet ikke noget jeg i hvert fald var forberedt på. Dog føltes den rigtig. Fed slutning.
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
happyEDhappyEDSkrevet 15/08-05 21:48 
Metroid.. og ja nu kan jeg ikke huske om det er Fusion eller zero mission
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HankyHankySkrevet 16/08-05 08:20 
Uden tvivl Metal Gear Solid.
Og så var det dejligt at få det genopfrisket nogle år senere, med Twin Snakes til GameCube, i en endnu flottere visuel oplevelse.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Michael_Michael_Skrevet 16/08-05 12:07 
Kan ikke huske om det var Metroid (NES) eller Super Metroid (SNES), hvor Samus til sidst smider hjelmen og afslører sit sande jeg.
Eminent, og perfekt tilrettelagt.

Kan også godt lide slutningen på Starfox 64/Lylatwars. Der er flere, men de der har prøvet alle, ved hvilken jeg mener.

Egentlig bryder jeg mig slet ikke om spil der slutter, hvorfor et af mine yndlingsspil stadig er Elite (C64) og min favoritgenre er Shootere.
SumezSumezSkrevet 16/08-05 12:18 
Samus smider ALTID hjelmen til sidst. :) (og lidt mere, hvis man er hurtig til at gennemføre)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 16/08-05 12:22 
ICO!
I win, you loose
3of193of19Skrevet 16/08-05 12:39 
Phantasy Star 2 står efter alle de år stadig meget klart for mig med slutningen.
Baten Kaitos kommer også med den ene omvæltende afsløring efter den anden til slut, det er næsten for meget.
Michael_Michael_Skrevet 16/08-05 12:57 
Sumez>
Samus smider ALTID hjelmen til sidst. :) (og lidt mere, hvis man er hurtig til at gennemføre)

Jamen, så første gang da. Var det på NES?
KeenKeenSkrevet 16/08-05 16:34 
Klart Metal Gear Solid!

kan og så sige den dårligste... Brute force
ValkyrieValkyrieSkrevet 16/08-05 17:27 
Hvorfor siger i allesammen MGS?? Det er da MGS3?

Come on... MGS3 gjorde det da bedre på alle punkter når det kom til historien?




*MGS3 spoiler*

når man har nakket boss og selv skal skyde på knappen er FOR genialt. Den måde de har blandet cinematic og gameplay sammen er fantastisk. Det som spil-historie burde handle om. Kojima is the man:)
Well crucify the insincere tonight...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-05 17:43 
Genialt... hmm... jeg sad og ventede i et par minutter og var ved at være bange for at l..... var frosset. Det havde været federe hvis man bare kunne ha gået sin vej, hun ville jo være blevet dræbt under alle omstændigheder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 16/08-05 18:15 
Valkyrie>
Come on... MGS3 gjorde det da bedre på alle punkter når det kom til historien?

Det er jeg så IKKE enig i ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig