X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo 64 US spørgsmål


Svar Sortering
CoreCoreSkrevet 14/08-05 22:06, rettet 14/08-05 22:19 
Jeg mener at have "hørt" et par gange at man kan spille US-spil på en PAL Nintendo, hvis man enten bruger en slags omformer, eller får slebet kabinettet til.

Betyder det at, den eneste forskel på EU & US er cartridgets udformning, eller er der også forskel på deres udgangssignal?

For at gøre det mere forståeligt må jeg hellere nævne, at det jeg prøver at spore mig ind på er, om jeg vil kunne bruge en US-maskine på et PAL-fjernsyn der hverken understøtter NTSC, 60 Hz eller RGB.

Denne gang HAR jeg søgt, uden at kunne finde noget svar.

Håber der er nogen der kan hjælpe :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/08-05 22:41 
Der er nok noget om snakken

Nintendo 64 Import Mod
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 14/08-05 23:43 
Den eneste måde du kan modde en US N64 til at spille PAL eller omvendt er ved at tage regionschippen fra en maskine fra den anden region, og installere den i maskinen og lave en kontakt så du kan skifte mellem dem. Vi snakker nogle meget små SMD-chips her, og man skal være temmelig fingerfærdig for ikke at ødelægge noget.

Mod'et med at fjerne en lille dims, der forhindrer dig i at sætte andre carts i gælder kun hvis du skal have en US N64 til at spille Jap spil. Desværre, PAL må stå over denne omgang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 15/08-05 08:11 
Sumez>
...gælder kun hvis du skal have en US N64 til at spille Jap spil.

Eller omvendt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 15/08-05 09:31 
Core>
For at gøre det mere forståeligt må jeg hellere nævne, at det jeg prøver at spore mig ind på er, om jeg vil kunne bruge en US-maskine på et PAL-fjernsyn der hverken understøtter NTSC, 60 Hz eller RGB.

Jeg har ikke prøvet, men er ret sikker på at svaret er nej. Det er maskinen der styrer signalet, så er US maskine vil give NTSC og 60Hz signal (muligvis 50Hz på PAL-spil, men stadig NTSC).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 15/08-05 09:54 
Jeg vil vove at påstå at der er MEGET FÅ, der har prøvet det. Som sagt, er mod'et temmelig kompliceret, og den eneste jeg har hørt om, der har lavet det, er en tysker, der går under navnet dragonforce/d4s. Hvis du VIRKELIG er interesseret, kan du prøve at opstøve ham, jeg ved han har lavet en guide, selvom den vist ikke er online længere.
Men, igen: Man skal være meget fingerfærdig og en erfaren lodder!

Til gengæld kan en US maskine, modsat PAL'en, jo RGB moddes, hvormed farvekoden i hvert fald ikke er NTSC længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 15/08-05 11:18 
Sumez>
Jeg vil vove at påstå at der er MEGET FÅ, der har prøvet det.

At bruge en US N64 på et PAL-fjernsyn...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/08-05 15:10, rettet 15/08-05 15:11 
Jeg har prøvet. Fik ødelagt både PAL og US maskinen næsten med det samme, så det eventyr har jeg droppet :-)

EDIT: Det nemmeste er bare at købe en US eller JAP N64 på f.eks. ebay.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/08-05 16:33 
Core>
For at gøre det mere forståeligt må jeg hellere nævne, at det jeg prøver at spore mig ind på er, om jeg vil kunne bruge en US-maskine på et PAL-fjernsyn der hverken understøtter NTSC, 60 Hz eller RGB.

I så fald er den eneste løsning nok at købe en NTSC60 til PAL50 converter, og det bliver en MEGET dyr løsning, specielt vis resultatet skal være godt.

Med "MEGET dyr" mener jeg væsentligt dyrere end at købe et nyt fjernsyn, som understøtter NTSC ;)
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 15/08-05 19:23 
Cool, tak for svarene alle sammen.

Det er ikke noget der er aktuelt endnu, men meget vel kunne gå hen og blive det.

Så nu fik jeg da slået fast, at hvis det er tilfældet, skal jeg have fundet plads til den i stuen (hvor der er NTSC & 60 Hz), fremfor i soveværelset hvor fjernsynet er noget gammelt skrammel.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 16/08-05 12:13 
RJK>
At bruge en US N64 på et PAL-fjernsyn...? ;)

At køre PAL spil på en US N64 selvfølgelig. Jeg har selv en US N64. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig