X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pladsmangel


Svar
JinkJinkSkrevet 13/08-05 14:11, rettet 13/08-05 14:12 
Min computer har opført sig meget mærkelig på det sidste. Den nævner hele tiden at der ikke er nok plads på mit C drev. I starten var der kun 200mb ledig plads, så blev det pludselig 5mb. Efter jeg flyttede mine dokumenter gik der ikke lang tid før drevet var fyldt op igen. Jeg afinstallerede Office, men det er nu igen blevet fyldt helt op på drevet.
Hvis jeg markerer alle mapper i drevet fylder det 2,10GB. Der er ellers plads til 10GB.
Hvad er der lige der sker? Og det kan vel ikke passe at XP fylder tæt på 8GB?
Kan det være en virus der fylder min computer op hele tiden?

Edit: og der ligger ikke meget på skrivebordet
lkzlkzSkrevet 13/08-05 14:14 
Hent AVG fra http://free.grisoft.com, det er en gratis virus scanner, jeg har selv brugt den i lang tid med success.

Derudover kan du prøve Ad-aware fra www.lavasoftusa.com, som kan finde spyware, etc. som er blevet installeret på din computer mens du surfer.
McLovin
JinkJinkSkrevet 13/08-05 14:19 
Det fede er at jeg slet ikke kan downloade ting fordi der er nul plads tilbage :S
WehnerWehnerSkrevet 13/08-05 14:32 
Højreklik på 'My Computer' på skrivebordet. Vælg 'Properties'.

Vælg fanebladet 'System Restore'. Klik så på 'Settings' og sæt pladsforbruget ned.

Og så prøv den her online virusscanner:

Mener det her er adressen
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JinkJinkSkrevet 13/08-05 14:42 
Kan ikke se hvad det hjælper at sætte det ned, da der stadig ikke vil være 200mb fri plads.
Den fandt kun low risk rating :/
WehnerWehnerSkrevet 13/08-05 14:54 
Sagde du ikke lige, at du ikke kunne downloade en Spyware-fjerner, fordi der slet ingen plads er?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JinkJinkSkrevet 13/08-05 15:08 
Jo.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 13/08-05 16:01 
Du har vel ikke leget med f.eks. Partition Magic og ændret dit filsystem til FAT16?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JinkJinkSkrevet 13/08-05 16:06 
Nej, men det er ikke så lang tid siden jeg formateret(2 måneder), så skulle ikke undre mig, hvis det er der jeg har gjort noget galt. Hvordan kan man tjecke det?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/08-05 19:11, rettet 13/08-05 19:13 
Har du kun 1 drev (C)? Eller har du flere harddiske/partitioner (D, E, F, osv.)?

Har du slettet dine Internet Temporary Files?

Har du slettet andre filer med extension .tmp?

Er du klar over, at programmer som f.eks. Photoshop (og mange andre) bruger swap-plads på dit drev (typisk sat til C) og dermed bruger plads på din harddisk?

EDIT: Er du klar over, at harddiske er ekstremt billige? :-P Du kan jo få 200 GB for 800 kroner eller noget i den stil, og så fedter du rundt med 2-10 GB...
JinkJinkSkrevet 13/08-05 19:24 
Har en hardisk med to partioner. 10 GB til C drev og 100GB til D drev.
Har ikke slettet internet Temporary files og heller ikke .tmp hvad end det er.
Har ikke photoshop.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/08-05 20:10 
Basalt set er .tmp filer Temporary Files, som til tider bliver liggende og roder/fylder. Det er typisk fra installationer, hvor programmet efterfølgende ikke rydder pænt op efter sig.

Prøv at søg på dit C-drev efter .tmp og se om du har en masse rod liggende. Slet efter forgodtbefindende. (Husk at søge på HELE harddisken, dvs. MED skjulte foldere/filer)
JinkJinkSkrevet 13/08-05 20:40 
10 Filer som tilsammen fylder 1,76mb, så det er nok ikke det der tager så meget plads :)
RuneSPRuneSPSkrevet 13/08-05 21:08 
Formatér og geninstaller Windows. Plejer at hjælpe =) Installer evt Linux, det kræver vist nok slet ikke lige så meget plads :P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig