X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af PS2


Svar
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 12/08-05 13:24, rettet 12/08-05 13:31 
Hvad synes i om PS2´en fordi jeg skal snart købe en men ved ikke hvor jeg kan finde en billigt og om man skal købe den tynde eller den tykke :S


P.S: jeg ved ikke om der er skrevet en anden tråd om det
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/08-05 13:46 
Jeg ville købe den slanke model, først og fremmest fordi den er meget lydsvag i forhold til originalen - og så selvfølgelig det at den ikke fylder særligt meget!

Det billigste sted du kan købe en PSTWO er vist ELGIGANTEN som tager 1200 stakater for den.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KamekKamekSkrevet 12/08-05 14:06 
Det er vist heller ikke til at opdrive den gamle model medmindre du køber en brugt :)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
flottenheimerflottenheimerSkrevet 12/08-05 22:55 
Jeg solgte selv min gamle PS2 for at få mig en ny for ganske nyligt. Så du kan vel godt regne ud, hvad jeg vil anbefale. Ingen larm og super fedt design.

Ingen larm betyder også, at konsollen fungerer perfekt som et ægte alternativ til en DVD afspiller.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
NaieraNaieraSkrevet 12/08-05 22:57 
Bortset fra at en DVD-afspiller er bedre.

Desuden kan jeg jo ikke bruge en top-loader konsol med mit setup. Det er fint nok, hvis det sænker prisen, men det virker alligevel lidt gammeldags. Det er i mine øjne et skridt tilbage. Det er vel heller ikke tilfældigt, at ingen af de kommende konsoller har dette.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 12/08-05 23:25 
men er der nogen der ved hvadfor en en er best den slanke PSTWO fra 2004 eller den tykke PS2 fra 2000 :O
NaieraNaieraSkrevet 13/08-05 00:19 
"Bedst" hvordan? Du må jo selv tænke dig om. Hvad vil du have? Alle features fra den gamle? Eller en meget lille konsol med indbygget fjernbetjeningsmodtager? (med ekstern strømforsyning)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 14/08-05 01:05 
flottenheimer>
Ingen larm betyder også, at konsollen fungerer perfekt som et ægte alternativ til en DVD afspiller.

"Ingen larm" er vist en overdrivelse. :) Men den larmer i det mindste mindre.
Jeg kan klart anbefale den tynde PSTwo. Den er dejligt lille, som en konsol bør være.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 14/08-05 11:31 
Men hvem er pænest
KTCKTCSkrevet 14/08-05 11:49, rettet 14/08-05 11:51 
Det er vel en smagssag, men de ligner jo hinanden ret meget i designet, bortset fra toploaderen på PSTwo.

Døm selv på billedet:

PS2 og PSTwo
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 14/08-05 16:23 
Og så er der jo også lige den detalje, at den nye, modsat den gamle, har indbygget netværksadaptor.

Jeg vil klart anbefale den nye. Evt. i sølv, hvis du er til den slags. :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
flottenheimerflottenheimerSkrevet 14/08-05 16:25 
Sumez>
"Ingen larm" er vist en overdrivelse. :) Men den larmer i det mindste mindre.

Og det er så vist noget af en underdrivelse. :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SumezSumezSkrevet 14/08-05 19:09 
Den har en blæser, og den støjer. At den gamle PS2 så støjede sindssygt meget, gør det ikke bedre. :)

Men det er nok bare mig der er så "gammel" at jeg har spillet konsol i over 5 år, og derfor er vant til konsoller, der ikke larmer. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
flottenheimerflottenheimerSkrevet 14/08-05 22:27, rettet 14/08-05 22:28 
Og jeg er så gammel, at jeg har spillet konsoller siden den originale palisander Atari 2600 kunne købes for en mindre formue i Fætter BR. 32 somre min kære ven :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SumezSumezSkrevet 14/08-05 23:40 
Jeg troede egentlig også det var indlysende jeg har været med siden NES'en. Min pointe var at hvis man mener at en PSTwo er støjfri, må man have svært ved at huske længere end fem år tibage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
flottenheimerflottenheimerSkrevet 14/08-05 23:52 
Det er indlysende. Jeg tror bare, at jeg er ældre end dig, så jeg kunne ikke lade være, billige point, hence the smiley :-) I like u Sumez, og vi er enige!

I virkeligheden er det hele bare synd for dem, der er vokset op med spil, der skal bootes fra et larmende drev på en konsol med en endnu mere støjende køler.

Støj er virkelig gået hen og blevet en fun-killer for mig.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
NaieraNaieraSkrevet 14/08-05 23:54 
Man skulle måske passe på med ikke at være ALT for sart.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
lightyear dklightyear dkSkrevet 15/08-05 00:02, rettet 15/08-05 00:08 
Så må jeg være den (næsten) eneste person, der overhovedet ikke lægger mærke til støjen, om det er en larmende gammel pc eller en gammel ps2 eller xbox, synes kun lige man ligger mærke til det når den starter op.
Har nok også noget at gøre med at jeg hurtigt lever mig ind spillet, film whatever.

Jeg har været med på spil bølgen siden, ja det må være siden min far kom hjem med en atari med ping pong i 80`erne, eller var det en atari? Ihvertfald med ping pong kan jeg huske.

Synes ihvertfald du skulle vælge ps2 den lille version, da den har flere fordele end ulemper imo.
are you CHICKEN?
JAAJAASkrevet 15/08-05 01:07, rettet 15/08-05 01:10 
Jeg er også over de 30 og rørende enig med Flottenheimer. Jeg har faktisk genanskaffet mig en PSX bare for at kunne spille PlayStation spil uden støj. Kæmpe lettelse. Af og til vil jeg endda vælge, hvad jeg nu skal spille, efter støjniveauet af de forskellige konsoller. Jeg synes egentlig, at GameCube er den eneste af de nye konsoller, der har et acceptabelt støjniveau.

PSTwo har jeg ikke hørt, men jeg er fristet til at skifte min gamle model ud på grund af støjen.
SumezSumezSkrevet 15/08-05 02:22, rettet 15/08-05 02:24 
PSTwo støjer vist ikke mere end GameCube, men har ikke mulighed for at sammenligne lige pt.

Iøvrigt er de nyere udgaver af den gamle/store PS2 vist også mere støjsvage end de ældste. Jeg tror nok min er en af de "stille". Den larmer dog stadig alt for meget, synes jeg.

lightyear dk>
om det er en larmende gammel pc

Gamle PC'er larmer ikke særlig meget. Det er de nye, der er slemme, hvis man ikke vælger at investere lidt ekstra penge i en mere støjsvag blæser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 15/08-05 07:08, rettet 15/08-05 07:11 
PSTwo'en larmer meget mindre end GameCuben :)!
Det eneste tidspunkt jeg har oplevet, hvor jeg har følt mig direkte irreteret over støj fra en maskine, er når jeg spiller DC, eller et stort spil til GameCube hvor den konstant skal læse fra disc'en... *tika.. tika.. grrr.. tikaa tika*
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
lightyear dklightyear dkSkrevet 15/08-05 11:07 
Gamle PC'er larmer ikke særlig meget. Det er de nye, der er slemme, hvis man ikke vælger at investere lidt ekstra penge i en mere støjsvag blæser.

Min gamle amd k6 600 mhz larmer meget mere end min nye pentium 4.

Er der nogen der spiller lyd på forholdsvis højt niveau, fordi så kan du jo umuligt høre dit drev arbejde på uanset konsol.
are you CHICKEN?
McFlyMcFlySkrevet 15/08-05 11:24 
Hanky>
PSTwo'en larmer meget mindre end GameCuben :)!

Det er godt nok ikke korrekt da.

Rigtigt er det, at PS Two'en næsten ingenting siger, lige når man begynder at spille sit spil, men i løbet af et stykke tid, så er det som om en slags blæser går i gang, og så kan man sagtens høre maskinen. Enten det, eller så sættes hastigheden op i DVD drevet, efter et stykke tid, og så er det det man kan høre. Jeg havde først maskinen stående på mit bord - den er jo så lille og fræk - og nød i fulde drag at den var lydløs. Men når drevet / blæseren sætter hastigheden op, så kan den sagtens høres.

Min Gamecube "larmer" væsentligt mindre.
dchangdchangSkrevet 15/08-05 11:35, rettet 15/08-05 11:35 
Er jeg den eneste der spiller med lyd på? :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
lightyear dklightyear dkSkrevet 15/08-05 12:29, rettet 15/08-05 12:30 
Det var præcist det jeg tænkte!
Tror nok det er nået med at folk direkte lytter efter lydene, for ellers er det jo seriøst umuligt at høre at en konsol arbejder når man spiller med lyd imo.
are you CHICKEN?
SumezSumezSkrevet 15/08-05 14:15 
Eller også skal du have tjekket din hørelse. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/08-05 14:23 
Jeg syntes nu også at det er ganske tydeligt at høre når f.eks. ps2'ens blæser, blæser (get it ;) eller GC'en drev læser!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
lightyear dklightyear dkSkrevet 15/08-05 14:34 
Sumez>
Eller også skal du have tjekket din hørelse. :P

Ja det sad jeg også og spekuleret over :^)
are you CHICKEN?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/08-05 19:46 
Hanky>
PSTwo'en larmer meget mindre end GameCuben :)!
Det eneste tidspunkt jeg har oplevet, hvor jeg har følt mig direkte irreteret over støj fra en maskine, er når jeg spiller DC, eller et stort spil til GameCube hvor den konstant skal læse fra disc'en... *tika.. tika.. grrr.. tikaa tika*

Jeg er nogle gange sikker på at min GC er døden nær! Nogle spil, går totalt amok.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 16/08-05 01:03 
dchang>
Er jeg den eneste der spiller med lyd på? :-)

Jeg sad faktisk og tænkte det samme. Hvis man kan høre sine maskiner, så er lyden ikke høj nok ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
MusicManMusicManSkrevet 17/09-05 19:18 
måske noget med det her at gøre?

Ny strømforsyning...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 17/09-05 20:01 
Bliver PSTWO´en meget varm fordi den jeg lige har købt bliver pluselig hurtigt varm skal jeg levere den tilbage >_<


P.S: Jeg Har været på Sony´s hjemmeside og min AC Adapter har ikke fejlen
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig