X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DS previews


Svar
ChronoChronoSkrevet 10/08-05 21:40 
Jeg har lige prøvet en håndfuld demoer (som jeg har downloadet til min DS via mit fine nye trådløse netkort), og vil da lige skrive et par korte førstehåndsindtryk.

Advance Wars DS
Realtime kampe - det må være fordi det er en demo? Styringen var ret ringe da man kun kan skyde i otte retninger, og det var temmeligt unfair at cpu-modstanderen havde flere tanks/soldater på kortet mens jeg kun havde én.

DS Training For Adults Work Your Brain
Tilsyneladende noget der faktisk bliver til et fuldt spil engang, og grundet den japanske tekst forstod jeg intet. Gennem de kryptiske menuer fik jeg dog startet et regnespil, hvor man skulle skrive svaret på et regnestykke på skærmen - der var iøvrigt intet "adult" over regnestykkerne (2+2 osv.) og maskinen regnede endda forkert! Det virkeligt fede ved spillet var at DS'en skulle vendes sidelæns, hvilket egentlig føles ret behageligt.

Elektroplankton
Det har i nok læst en masse om allerede. Meget fængende på trods af at det er fantastisk simpelt. Tror bestemt jeg skal have den fulde udgave når det udkommer her.

Ganbare Goemon
Et sært kampspil med store robotter. Goemon render rundt med en fjernkontrol med touchscreen i hænderne og styrer sin robot, og man styrer så hvordan Goeman placerer sine fingrer på fjernkontrollen. Der er adgang til flere forskellige angreb, og robotten kan også blokere. Det er ret kaotisk, og jeg har endnu ikke vundet en kamp. Jeg tror ikke meget på at det bliver et godt spil.

Guru Guru Nagetto
Umiddelbart virkede det ret godt. Små nuttede kanin-agtige dyr skal kastes gennem en lang bane med forhindringer ved at lave kastebevægelser på touch-skærmen. Det er sjovt nok og en sjov ide, men desværre går det hele ret langsomt - ventetider på at modstanderne kaster og lidt for svævende kaniner. Det bliver derfor hurtigt kedeligt.

Jump Super Stars
Et Super Smash Bros-agtigt spil (kampspil i en stor platform-arena) med figurerne fra Akira Toriyamas (og andres?) tegneserier. Det virker umiddelbart rigtigt sjovt, og med en helt masse figurer og forskellige angreb. I demoen virkede det lidt tilfældigt hvem man kom til at styre, men jeg fik blandt andre Son Goku og fik affyret en Kamehameha mod en stor levende sten :) Tror det bliver et ret godt spil - især hvis der er multiplay med.

Trauma Center Under The Knife
Et operationsspil. Blod og indvolde - totalt ulækkert, men ganske velfungerende og sjovt. Minder mig om dengang jeg spillede et lignende spil på Amiga (Rex Ronan?), og hele tiden kom til at dræbe folk ved et uheld. I den her demo er det dog lykkedes mig at fjerne metalsplinter fra en arm og sy den sammen (sådan da...) bagefter uden at dræbe patienten. Derefter var der en anden patient med indre blødninger - han døde desværre... Tror jeg skal se noget "Skadestuen" før jeg er kvalificeret til den slags :)

Hvis andre vil prøve demoerne er det bare at hente dem her:
http://users.belgacom.net/bn967347/

Og sende dem til sin DS via programmet fra samme side. Det trådløse netkort SKAL være et PCI eller PCMCIA (altså ikke USB) fra listen på denne side: http://ralink.rapla.net/ opdateret med driverne fra førnævnte side.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 10/08-05 21:47 
"The Surgeon" hed Amiga-spillet.

Hvad angår Brain Training så er det jo et "spil", og det er udkommet for noget tid siden, men det består altså udelukkende af forskellige hjernetrænings-opgaver.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-05 22:20 
Vil det virke med et indbygget trådløst netkort i en bærbar?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 11/08-05 01:37 
Konsolkongen: Hvis det bruger det chipsæt fra listen, ellers ikke...

Chrono:
To spørgsmål...
Hvilket netkort bruger du til proceduren?
Kan alle demoerne afvikles udelukkende trådløst, eller kræver de ekstra plads (GBA Flash)?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoChronoSkrevet 11/08-05 08:08 
Jeg bruger et Sitecom WL 112 (PCMCIA), og alle demoerne kan afvikles trådløst (jeg har heller ikke noget flash-kort).

Jeg købte det her:
http://pc-huset.dk/shop/index.php?cPath=35_71_74_83

Til næste træf kunne det forresten være sjovt at sætte en DS-demoserver op, så vi kunne downloade demoer.

Det er kun muligt at downloade "rigtige" demoer (signed code), og ikke homebrew. Medmindre man får flashet sin firmware, men det kræver et GBA-flashkort at gøre. Man kan heller ikke sende piratkopierede spil/roms, da de er for store og desuden slet ikke kan køre direkte fra RAM.

Er der en af jer med GBA-flashkort der vil låne mig det en enkelt dag? Jeg vil nemlig meget gerne have flashet min firmware så jeg kan køre homebrew spil (også et som jeg selv har lavet).
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Michael_Michael_Skrevet 11/08-05 09:23 
Chrono>
Elektroplankton
Det har i nok læst en masse om allerede. Meget fængende på trods af at det er fantastisk simpelt. Tror bestemt jeg skal have den fulde udgave når det udkommer her.

Elektroplankton er genialt. Jeg har haft det i et par måneder nu, og det har faktisk ikke forladt min DS.
Der er ingen grund til at vente på en EU release, da der ingen behov er for japanske sprogfærdigheder og manualen delvist er i tegneserieform.
Desuden skal det nok lykkes dem at totalt ødelægge den fede japanske indpakning den kommer i, inden den når disse kanter.
Det skal også lige siges, at Elektroplankton IKKE er et spil. Man bliver meget skuffet hvis man forventer bare det mindste der ligner et spil i pakken.
Det er en oplevelse pakket ind i en fantastisk fed atmosfære og med masser af stil.
Bede-xBede-xSkrevet 11/08-05 12:34, rettet 11/08-05 12:36 
Jeg synes, at der er ved at være for mange DS spil, som egenligt ikke er spil. De små koncepter/gimmicks er godt nok i små mængder, men jeg savner en høj kvalitets normal spil oplevelse.

Det er godt at Advance Wars og Castlevania er lige om hjørnet...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
McFlyMcFlySkrevet 11/08-05 12:55 
Hvilke titler er det, som næsten ikke er spil?

Dem vil jeg da gerne undgå at købe.
RuneSPRuneSPSkrevet 11/08-05 13:41 
DS Training For Adults Work Your Brain og Elektroplankton
Michael_Michael_Skrevet 11/08-05 14:26, rettet 11/08-05 14:27 
Det kommer lidt an på hvordan man vælger at anskue situationen.
Som jeg ser det, nedbryder Nintendo med DS grænserne mellem spil og alternativ underholdning en tand mere, og udvider på denne måde folks opfattelse af mediet.
Mange af de såkaldte IKKE-spil er jo netop oplagte til det håndholdte konsol, også selvom en stor gruppe købere vil sige af de ikke overhovedet forstår fidusen.
Det er helt i orden. Jeg forstår ikke folk der spiser sushi.
Sådan er jeg, men dermed ikke sagt, at jeg føler dets eksistens er overflødig.

Det sagt, kan jeg sagtens følge Jer i, at DS skal have flere deciderede spil, og det kan ikke gå hurtigt nok.

Tilføj også samtidig Polarium og Project Rub til IKKE-spil.
RJKRJKSkrevet 11/08-05 14:42 
Nemlig. Der er ikke noget galt med eksperimenterne, men når der ikke er andet, er det er problem. Og hvis man tager DS'ens spiludvalg og fratrækker de her ikke-spil/gimmicks, ports og dårlige titler, så er der bare ikke ret meget tilbage. Så jeg ser også stort frem til Advance Wars og især Dawn Of Sorrow, som de spil der skal vende bøtten. De spil der skal gøre at jeg rent faktisk vil bruge min DS til at spille. Ja, det nuværende udbud er faktisk så begrænset, at jeg næsten også ser frem til Metroid Prime Hunters ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
McFlyMcFlySkrevet 11/08-05 16:07 
En anden irriterende ting er, at der faktisk er mange fremragende DS spil ude nu.

De er bare ikke udgivet herhjemme endnu, så man må ty til import hvis man vil ha' fat i dem.

Spil som f.eks Kirby: Canvas Curse og Meteos, har været ude i USA i et godt stykke tid.

Desværre rager det åbenbart Nintendo langsomt, mht at få dem ud i Europa.
Michael_Michael_Skrevet 11/08-05 16:25 
De kører vel efter en plan, og desuden er de to spil du nævner udkommet i sidste halvdel af juni måned i USA, så det er da ikke så galt som sådan.
Såvidt jeg husker bliver Meteos udgivet i Europa 23/9.
McFlyMcFlySkrevet 11/08-05 16:34 
Canvas Curse kommer først i November, herhjemme.

Det er næsten et halvt år(!) efter den amerikanske udgivelse.

Havde det drejet sig om et ligegyldigt og ringe spil, så var det jo ligemeget, men her snakker vi om en absolut top titel, og Nintendo falder straks i søvn.
Michael_Michael_Skrevet 11/08-05 16:38 
Er det ikke nærmere Bergsala der beslutter udgivelsesprogrammet?
McFlyMcFlySkrevet 11/08-05 16:41 
Aner det ikke, men hvis det er Bergsala som har bestemt, at top spil først skal udgives herhjemme, et halvt år efter alle andre steder, så burde de - sorry - ha' et par flade.
Michael_Michael_Skrevet 11/08-05 16:51 
Kirby er, uanset hvad man synes om Kirby-spillene, ikke en toptitel.
Castlevania, Metroid Prime: Hunters og Mario Kart DS er toptitler. Forvent meget kortere tidsrum mellem de forskellige regioner hér.

Meteos er en puzzler, som har fået rigtig god vind i sejlene, men som salgsmæssigt næppe anses som toptitel.
BlossomBlossomSkrevet 11/08-05 19:37, rettet 11/08-05 20:01 
Både Meteos og Kirby Canvas Curse kan købes hos dvdcrave, og endda til yderst fornuftige priser.

En anden ting:

Er der nogen der har erhvervet sig Nintendogs?

Jeg har bestilt en US version som jeg gerne skulle have sidst i august, men jeg kunne godt tænke mig at høre om spillet virkelig er så godt som japanerne gør det til?
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
RuneSPRuneSPSkrevet 11/08-05 19:43 
Læs evt de her impressions fra en amerikaner:

http://forums.nintendo.com/nintendo/board/message?board.id=ds&message.id=1607563&view=by_date_ascending&page=1
ChronoChronoSkrevet 11/08-05 20:10 
Jeg prøvede lige de techdemoer man også kan downloade - det ubådsspil er faktisk temmeligt flot. Det kunne de godt lige lave færdigt :)

Meteos er også sjovt - en voldsomt hektisk udgave af Bejeweled/Zoo Keeper. Tror ikke jeg har råd til alle de gode spil (eller hvad i nu kalder dem...) der kommer :(

Chrono>
Er der en af jer med GBA-flashkort der vil låne mig det en enkelt dag?

Bump :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 12/08-05 01:27, rettet 12/08-05 01:28 
Palmer Eldritch>
Jeg forstår ikke folk der spiser sushi.
Sådan er jeg, men dermed ikke sagt, at jeg føler dets eksistens er overflødig.

Helt enig. Problemet er så, at der bliver serveret for megen sushi for mit vedkommende.

RJK>
det nuværende udbud er faktisk så begrænset, at jeg næsten også ser frem til Metroid Prime Hunters ;)

Jeg har så stadig store forventninger til det spil. Er bare ikke så sikker på, at første persons perspektivet er det bedste til Metroid på DS.

Udtalelser om at det primært er multiplayer fokuseret og vil afvige fra den tradionelle Metroid struktur, gør mig også lidt bange...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
McFlyMcFlySkrevet 12/08-05 09:29 
Hunters demoen har, i mine øjne, noget nær perfekt styring. Det er stadig noget af det jeg spiller mest på min DS. Jeg kan godt li' at forbedre mine egne rekorder der i.

Jeg fandt dette interview. På side to står der ting om singleplayer og multiplayer.

Håber ikke jeg bliver skuffet.

http://ds.ign.com/articles/616/616902p1.html
HulleHulleSkrevet 12/08-05 17:07 
Det tror jeg ikke du gør (medmindre de formår at diske op med en omgang møj). Gamespot har et Developer Interview film fra E3. Fik først selv set den igår, og er blevet endnu mere hooked på spillet. Det er dog ikke meget de nævner om singelplayer.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
McFlyMcFlySkrevet 12/08-05 19:20 
Metroid har jo egentligt altid handlet om, præcist, singleplayer, så hvis Nintendo har besluttet sig for at køre hårdt på med en multiplayer del, i Hunters spillet, så er jeg bange for at jeg bare får dårlige associationer til multiplayer delen i Metroid Prime 2 - den var nemlig helt ligegyldig, og tydeligvis bare hægtet på.
HulleHulleSkrevet 13/08-05 23:36 
Enig. Alt for mange spil bliver udgivet med en fuldstændig ligegyldig, lallet, multiplayer del. Det ser dog en smule anderledens ud i dette tilfælde.

Vælg "E3 2005 GameSpot Live Stage Demo"
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
happyEDhappyEDSkrevet 14/08-05 09:11 
er der nogen der ved om man kan bruge en mac's wireless til at forbinde til DS en , selv om den er forbundet via netværksledning.

Eller skal ds'en forbindes direkte til nettet via trådløs.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoChronoSkrevet 14/08-05 12:37 
Den er jo slet ikke på nettet endnu, så det er nok kun Nintendo der kan svare på det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KTCKTCSkrevet 17/08-05 12:34, rettet 17/08-05 20:01 
Så fik jeg også smækket er kompatibelt trådløst netkort i min computer.
Damn, hvor virker det bare lækkert at have adgang til alle demoerne i hele lejligheden.
Jeg har så lavet en fil jeg bare skal køre én gang, så bliver den ved med at smide demoerne ud på netværket, hvilket betyder at jeg bare skal tænde min DS, så er der adgang.

Jeg er positivt overrasket over Meteos, som jeg helt sikkert skal have når det engang kommer herover.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 17/08-05 20:02 
Vil også lige tilføje at jeg faktisk har fået opereret ham hjertepatienten med held, og jeg må sige at spillet godt kunne blive meget vanedannende.

Ville dog ønske jeg kunne japansk med mange af disse demoer ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoChronoSkrevet 17/08-05 20:52, rettet 17/08-05 20:53 
Skal man brænde de blødende indvolde med laser eller hvordan gør man?

Jeg kan iøvrigt ikke hente demoer i hele lejligheden - har testet fra toilettet ;(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KTCKTCSkrevet 17/08-05 21:48 
Jeg har også lidt problemer i soveværelset, hvor den går i stå i overførslen, men den henter fint nok listen.

Du skal sætte flængen sammen med den der pincet, og så lynhurtigt sy skidtet sammen. Husk at fjerne blodet først...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BobbeBobbeSkrevet 17/08-05 21:50 
Nogen der ved hvor man kan bestille et PCI-kort?
Spiller nu: Wii
ChronoChronoSkrevet 18/08-05 07:39 


Her - Sitecom WL115
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 07/03-06 23:23 
Nogen der ligger inde med ovenstående demoer eller ved hvor de kan findes? Nåede ikke at hente dem før siden forsvandt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 07/03-06 23:32 
Jeps, kontakt mig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig