X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sony - så er den gal igen


Svar
Michael_Michael_Skrevet 08/08-05 10:58 
Sony slæber Lik-Sang i retten for salg af PSP til bl.a. England.
Der foregår altså et eller andet i den koncern der går hen over hovedet på mig.
De prøver ikke just at få venner for tiden.

The story
flottenheimerflottenheimerSkrevet 08/08-05 14:59, rettet 08/08-05 15:01 
Insane.

Og Lik-Sangs attitude fejler ikke noget:
"Daily business is unaffected by this lawsuit. Customers in the UK and elsewhere don't have to worry about negative side effects or disruption of service. Shipping, Customer Support and Order Processing are fully operational and Lik-Sang.com remains open as usual."
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Michael_Michael_Skrevet 08/08-05 15:08 
Jeg tror egentlig heller ikke de behøver være bange. Det ser jo ud til de har loven på Deres side.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 08/08-05 15:09 
Ja Sony er sku ude med riven konstant. Bare se dengang med Bleem til DC´en, eller for den sags skyld butikker der solgte DC, de skulle fjerne det for at gøre Sony glade så de kunne få deres vare ind, sku mafia metoder, derfor er jeg ikke så vild med Sony mere, synes det var en fed tid med den første maskine, men al den hype og deres måde at behandle andre på ang. PS2, der tabte jeg rigtig meget for dem, og så sutter den sku lidt den PS2. Forestil jer at der stadig blev udviklet spil til DC fra de store firmaer af, tror nok vi havde set nogle lækre ting til DC´en, og hvad angår grafikken tror jeg ikke den ville have svært ved at være med oppe siden af PS2, de andre to ville den, ligesom PS2, ikke kunne nå.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BeanoBeanoSkrevet 08/08-05 15:17 
At tænke sig; efter 4 år grædes der stadig salte tårer over DC'ens død ;)
BaggyBaggySkrevet 08/08-05 17:44 
Danny: Ja gamecuben er jo også så fantastisk.. Så mange kvalitets spil der kommer ... ellet noget.. :S

men DC'en savner jeg sku også.. Der var intet som en 4 playerbattle i powerstone.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
Zzap!Zzap!Skrevet 08/08-05 19:58 
Danny Salling>
Ja Sony er sku ude med riven konstant. Bare se dengang med Bleem til DC´en, eller for den sags skyld butikker der solgte DC, de skulle fjerne det for at gøre Sony glade så de kunne få deres vare ind, sku mafia metoder, derfor er jeg ikke så vild med Sony mere

Den slags har alle fire firmaer gjort sig skyldig i (Sega, Nintendo, Sony og microsoft), det er ikke noget der er specielt ved Sony.
Dog må microsoft dog nok siges at være *langt* de værste med den slags mafia metoder, f.eks. er det meget svært for PC producenter at få lov at lave maskiner med Linux installeret på i stedet for windows, da microsoft sender trusselsbreve om at tilbagetrække deres licens på windows og andre programmer hvis de vover det.
Born to kill space
Michael_Michael_Skrevet 08/08-05 20:21, rettet 08/08-05 20:24 
Jeg er især vild med denne sætning:

"A very active part of the gaming community has been enjoying Japanese gaming culture for over two decades, and that's what the Empire is now willing to destroy."

Sony som "The Empire". Herligt.

Bortset fra det, var meningen med tråden ikke at køre totalt had på Sony.
Jeg forstår dem bare ikke, og de må da se at de, udadtil kommer til at fremstå lidt bizarre.
Ligefrem at straffe en forhandler for at sælge deres produkter så effektivt som muligt virker lidt dumt.
WehnerWehnerSkrevet 08/08-05 20:41 
Palmer Eldritch>
Sony som "The Empire". Herligt.

Ja, folk må snart forstå, at for gamers er det sædvanlige hadeobjekt Microsoft blevet the good guys :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 08/08-05 22:37, rettet 08/08-05 22:38 
Men, nu må i ikke glemme hvad Sony/Playstation har gjort for spilmarkedet generelt. Da Nintendo & SEGA styrede konsolmarkedet med NES, SNES, Master System og MD var konsoller noget man gav til sine børn.

Sony/Playstation gjorde det langt mere cool, normalt og legalt at eje en kosol, hvis man var over 14. PS2 fulgte perfekt op på budskabet, og nu er der ikke noget mærkeligt i at eje en konsol hvis man er over 30.

Det var og er en imponerende bedrift, der resulterende i at markedet voksede enormt. Tak, Sony. Godt gået.

Og nu prøver de at gøre det samme med markedet for handhelds.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SumezSumezSkrevet 08/08-05 23:49 
Der er så også gået 10 år siden PlayStation kom på markedet, og folk bliver altså ældre. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Michael_Michael_Skrevet 09/08-05 08:57 
flottenheimer>
Og nu prøver de at gøre det samme med markedet for handhelds.

Muligvis, men deres handlinger p.t. virker ikke rationelle hvis man skal følge dine tanker til ende.
BeanoBeanoSkrevet 09/08-05 11:51 
Palmer Eldritch>
Muligvis, men deres handlinger p.t. virker ikke rationelle hvis man skal følge dine tanker til ende.

Sony handlinger er fuld ud rationelle hvis man sætter sig i deres sted: De vil beskytte deres kontrol af markedet både af hardware og software, og deres sammenarbejdspartnere. Ganske simpelt og noget som de er i deres fulde ret til juridisk.

Men som gamer bifalder jeg det SLET ikke da jeg syntes Sony bare skulle have fået fingerene ud mht. lancering af PSP'en i Europa - jeg vil også gerne importere hardware og software :)
Michael_Michael_Skrevet 09/08-05 12:34 
Beano>
Ganske simpelt og noget som de er i deres fulde ret til juridisk.

Ikke ifølge Hong Kongs lovgivning.

Uddrag fra teksten:
"Hong Kong's legislation is based on the fact that allowing parallel and free trade will restore natural competition and benefit consumers with lower prices. Hong Kong, one of the pioneering countries respecting worldwide exhaustion of trademark rights, allows free trade once an item entered the market for sale."

Sony lægger sig med andre ord ud med et helt lands lovgivning vedr. fri handel.
Ikke smart uanset deres holdning til regulering af markedet, og slet ikke i en situation hvor forbrugerne overhovedet ikke kan følge fornuften i deres handlinger.
BeanoBeanoSkrevet 09/08-05 12:39, rettet 09/08-05 12:40 
Palmer Eldritch>
Ikke ifølge Hong Kongs lovgivning.

Det kan du have ret i (hvis Lik-Sangs påstand passer) - men det vil en domstol snart slå fast.

Lad os krydse fingere for Lik-Sang ;)
Michael_Michael_Skrevet 09/08-05 13:09 
Ja. De kan nok godt bruge lidt gode tanker og moralsk opbakning i disse dage.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig