X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Smash Bros. på DS?


Svar
WikzoWikzoSkrevet 06/08-05 13:00, rettet 07/08-05 14:35 
Hvad synes I om, at Nintendo DS snart måske får Super Smash Bros.(Melee)?

Super Smash Bros. DS
56 emne(r).
« < 1 2

Svar
SephirothSephirothSkrevet 07/08-05 23:43 
Palmer Eldritch>
Det er jo også Hudson der har lavet det...

Aha, spændende...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 08/08-05 00:39 
Jeg har endnu ikke hørt et godt argument for hvad der skulle være i vejen med SSBM. Jeg synes det er utroligt at man kan lave et spil med så mange elementer, våben, angreb og varierede figurer, og stadig holde styr på galskaben. De fleste respekterede kampspil har ikke særlig meget variation, og at lave forskellige baner, man kunne spille på, ville ødelægge spillet fuldstændig, da man vil gøre alt for at bevare den perfekte balance. Her kommer spillets variation 100% an på de enkelte spilleres nøjagtige evner og reflekser.
SSBM ligger i den modsatte grøft, og formår at give spillerne ekstremt alsidige oplevelser, og stadig holde fanen højt. Det er ikke bedre eller værre end de mere traditionelle kampspil, men det er en kvalitet i sig selv. Det er primært her, jeg mener det i stor grad overgår Power Stone-spillene, der rigtig hurtigt bliver kedelige at spille, når man føler at alle kampene gentager hinanden.
At spillet skulle være en tilfældig button masher ville ganske rigtigt ødelægge det og gøre det til et dårligt spil, men det er simpelthen forkert at sige sådan. SSBM er ikke ekstremt afbalanceret som vi kender det fra kampspil, men det kommer i den grad an på spillernes evner til at udnytte situationerne rigtigt. Der er jo nok en forklaring på at jeg altid vinder over de samme og taber til de samme. I modsætning til i Soul Calibur 2. ;)

Og vigtigst af alt er det hylende sjovt at spille! Jeg har ofte fanget mig selv i at grine højlydt, skrige og råbe af mine medspillere, når jeg spiller det. Det er en del af oplevelsen.

En helt anden side af sagen er at spille har en virkelig omfattende single player mode, som man kan bruge helt ekstremt mange timer på uden at blive træt af den, på trods af at det primært er et multiplayerspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/08-05 00:40 
..og det er selvfølgelig HAL, der har lavet SSBM. Er det ikke Hudson, der laver Mario Party?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TweelTweelSkrevet 08/08-05 00:52 
SSBM er et sjovt og udfordrende spil. Konceptet med at man skal skubbe hinanden væk i stedet for blot at dele skade ud er forfriskende, og spillet er nemt at lære men svært at mestre. Der er masser af singleplayer modes man kan gå i gang med, og Event kampene kan give masser af varieret udfordring selv når resten af spillet er klaret. Desværre har Nintendo valgt at sætte alle deres kendte karakterer ind i stedet for at lave nye specielt til spillet, men den store varians i karaktererne og deres kamp stile er et plus. Gid det var lavet af Capcom og udgivet til PS2, så ville der være mange flere folk der kunne nyde dette geniale spil.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Michael_Michael_Skrevet 08/08-05 09:23, rettet 08/08-05 09:23 
Sumez:
Selvfølgelig. Min fejl. HAL er nu heller ikke så skidt endda. Uden dem, ingen Kirby;)
Bede-xBede-xSkrevet 08/08-05 15:36, rettet 08/08-05 15:50 
Jeg har kun spillet Super Smash Bros kortvarigt og der fik jeg indtrykket af, at det mere var Nintendo karakterene man ville sælge, frem for selve spillet som virkede begrænset. Den holdning har jeg så gået rundt med et par år, indtil jeg begyndte at spille Halo 2 seriøst.

I den forbindelse stiftede jeg bekendtskab med Major League Gaming, som arrangerer nogen af de størrere Halo turneringer i USA. Jeg kunne ikke undgå at bemærke, at de også holdt turneringer i SSBM og undrede mig over, at en organisation som MLG, ikke valgte og spille noget mere seriøst. De går immervæk meget op i at spil er balancerede og egnet til konkurrence på højt niveau.

Jeg har åbenbart ikke været den eneste, der har undret mig, for de har med et par artikler, forsøgt at forklare folk, hvordan spillet og dets community virker.

Jeg har for lidt indsigt i spillet til at kommentere artiklerne, men de er i alle fald god læsning:

http://mlgpro.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=442

http://mlgpro.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=608

Er man i besiddelse af en VOD liscens, kan man se nogle turneringskampe, hvor verdens bedste Smashers kæmper om titler, penge og prestige:

http://mlgpro.com/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index

Der er ikke så mange SSBM kampe oppe, men de der er, efterlader et positivt indtryk.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
56 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig