X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Har Nintendo skudt sig selv i foden?


Svar
ZøvnigZøvnigSkrevet 02/08-05 19:55, rettet 03/08-05 02:08 
Nintendos plan om at holde detaljerne om Revolution tilbage har skabt en hype der sjældent har eksisteret omkring et Nintendo projekt. Men har de skudt sig selv i foden? Jeg har selv skrevet om flere af de rygter der har fundet sted på nettet. Fans har de vildeste idéer til hvad denne Revolution kunne være. Alle var spændte, op til E3, men gik derfra med en blandet fornemmelse. Begejstring fordi vi endelig havde fået vidunderet at se og skuffede fordi vi reelt set ikke fik noget som helst af vide.

Andre har nævnt det før mig. Men kan Nintendo andet end skuffe med al den hype der har været på nettet? Er det overhovedet realistisk muligt at de kan komme med noget der ikke vil skuffe os allesammen?

Jeg var meget begejstret for tanken om hvad revolutionen kunne være, meget længe. Men efterhånden som der ikke længere er nogen spil firmaer der snakker om den. Spil bliver annonceret til de 2 andre mens Revolution springes over. Vi ved det er en controller. Men hvor revolutionerende kan en sådan være? Sega havde skærm på deres Dream Cast joypads. Nintendo har allerde selv gjort brug af en touch screen. Nintendos joypads har i forvejen skiftet fra maskine til maskine. Så er det bare nogle knapper der sidder omvendt er det jo bare en opfølgning på den linie de selv har lagt hidtil.

har de skudt sig selv i foden ved at skabe en hype de sandsynligvis ikke har en jordisk chance for at leve op til?
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
SonicSonicSkrevet 02/08-05 21:37 
Om de har skudt sig i foden er jeg ikke sikker på, men der er sikkert mange der følger hypen der bliver slemt skuffede. Der er stadig folk der tror, at de med sikkerhed vil levere et slags virtual reality headset med til Revolution, og alt dette startede jo med Pablo's infamøse 3D videoer lige op ad E3.
Hvis man kigger på hvad forskellige spilsites snakker om for tiden, lægger man hurtigt mærke til, at Revolution ikke nævnes særligt meget, og at den kommende generations consolewar egentligt kun omhandler PS3 og Xbox 360. Det er ihvertfald de to konsoller alle snakker om, hvilken der er hurtigst, dyrest, osv., ingen snakker rigtigt om Revolution, måske fordi ingen aner hvad den kommer til at handle om.
Måske er det en fejl fra Nintendos side, måske er det en genistreg, måske er deres controller stadig under så meget udvikling, at de ikke engang selv ved hvordan den kommer til at se ud endnu.
Men hvorom alt er, jeg vælger ikke at forvente det vilde, og lader mig istedet overraske. Jeg håber selvfølgelig at det bliver godt, at Nintendo ikke laver en brøler, og at de ikke bare bliver stillet i skyggen, som de delvist er blevet med f.eks. Gamecuben.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KalicolaKalicolaSkrevet 04/08-05 22:36 
Jeg har været Nintendo fan HELE vejen, helt fra starten. Men desværre er min tålmodighed hørt op...

Man ved intet om revolution maskinen dér, og ærligt talt, jeg gider ikke at undersøge det, og jeg er ligeglad med hvad de laver. Jeg forstiller mig at det bliver noget med at man skal bruge 4 gamecubes som joypads, og vi skal allesammen have mærkeligt tøj på, og hængt underlige ting på på væggene for at kunne spille det næste super mario... Forstå mig ret her... Ikke interesseret...

Nej, mit blik er vent mod sony og microsoft, indtil nintendo beviser at de stadig kan.
For The Love Of The Game
RuneSPRuneSPSkrevet 04/08-05 22:50 
Er stort set enig med Darknon, selvom jeg dog ikke har opgivet "håbet" endnu. Men med det som Nintendo har vist indtil videre, så tror jeg ikke jeg skal have en Revolution, men det er jo meget usikkert, da de stort set ikke har vist noget.
HulleHulleSkrevet 04/08-05 23:04, rettet 04/08-05 23:05 
Så længe Nintendo laver nogen af verdens bedste spil så har de min interesse. Jeg kan ikke rigtig se problemet i at gå nye veje. Tværtimod finder jeg det enormt interresant hvad de render og bedriver. Min opfattelse er at mange ser DS som et lille eksperiment, men for mig er det blot en genial lille spillemaskine der bringer oplevelsen af spil et skridt videre, og altså ser jeg det ikke som et cheap "cash-in".

Så kunne man også beskylde Sony og Microsoft for at være enormt kedelige og satse på det sikre (Givet, Sony har fat i noget sjovt med deres Eyetoy kamera, og det bliver spændende at se hvor PS3 kan bringe det hen).

Kan heller ikke se problemet i at den udkommer et år efter de andres. Så er der da endnu mere at glæde sig til, og fordelingen passer mig perfekt. Hvis de alle 3 blev lanceret samtidig ville jeg få en særiøs personlighedsspaltning og bruge endeløse timer på diskussioner med mig selv om hvilken der skulle prioteres først.

Jeg spekulerer da også lidt over hvad de render og laver bag de lukkede døre, men egentlig er jeg ligeglad. For jeg tror ikke de kommer til at skuffe. Det gør de sjældent. Hvad der skuffer mig endnu mere, er den måde folk ser ned på deres iver efter at bringe oplevelsen for os spillere et skridt videre.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig