X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ICO


Svar
Michael_Michael_Skrevet 02/08-05 08:50 
..er svinebillig på JPN import lige nu, og da jeg har hørt/læst ekstremt meget godt om spillet, vil jeg også lige høre hvorvidt det overhovedet er spilbart på Japansk.

Efter hvad jeg har læst mig til, er der ingen menu/on-screen tekst, og meget lidt dialog (tale+tekst).

Hvad siger I. Go or no-go?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/08-05 09:17, rettet 02/08-05 09:18 
Go...

Definatly :)

(men så vidt jeg husker kan spillet også skaffes i DK til en meget billig pris, hvis du vil være på den sikre side)
Michael_Michael_Skrevet 02/08-05 09:19, rettet 02/08-05 09:56 
JPN PS2:)

EDIT: Hvad med tekstindholdet? Og hvor er den billig i DK?
SumezSumezSkrevet 02/08-05 10:06 
Der er næsten ikke nogen tekst, men jeg ville stadig savne den.
Desuden skulle Yorda efter sigende have betydeligt bedre AI i den europæiske version. Har ikke spillet den japanske eller amerikanske, men det siges at være temmelig irriterende at hun opfører sig så dumt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/08-05 10:16 
Hm, synes faktisk at AIen var irriterende nok i EU udgaven, så det er måske dumt at rode sig ud i noget med en endnu dårligere AI :)
Michael_Michael_Skrevet 02/08-05 10:21 
For ca. kr. 100.- kan man vel ikke gå helt galt med ICO.
SumezSumezSkrevet 02/08-05 11:45 
KidCaffeine>
Hm, synes faktisk at AIen var irriterende nok i EU udgaven

Virkelig?? Jeg havde slet ingen problemer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/08-05 12:06 
Hvis man ikke kan lide, at hun ofte vandrer væk på egen hånd, er AI'en vel irriterende. Jeg synes, det er en vigtig del af spillets stemning, og mener bestemt, at det er et bevidst valg fra udviklernes side - og hun kommer jo hurtigt til en, når man kalder på hende.

Palmer, det var vist dig med "spilutålmodighed" i øjeblikket :) så du skal nok ikke være rastløs, mens du spiller det. Pacet kan være lidt langsomt til tider, men stilheden brydes med velvalgte mellemrum, så det bliver aldrig udtalt sløvt. Som du kan læse i adskillige andre tråde, så er spillet et must, hvis man er til stilsikre og stemningsmættede action-adventures. Action-delen er dog lidt anonym.
JAAJAASkrevet 02/08-05 14:07, rettet 02/08-05 14:08 
Skal vi ikke kalde en spade for en spade. Action-delen er klodset og frustrerende dårligt udført. Den består i at slå med en kæp via et af denne generations mindst underholdende kampsystemer.

Ikke at det skal afholde nogen fra at købe spillet. Vi kan bare håbe, at det hele går op i en højere enhed i fortsættelsen.
KilroyKilroySkrevet 02/08-05 14:30 
Apropos ICO. Er der nogen der kender et sted hvor dette spil rent faktisk kan erhverves? (Short of Den Blå Avis og QXL?)
Kilroy Was Here
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 02/08-05 14:53 
AI'en har også irreteret mig en del nogle steder. Jeg har den europæiske udgave. Specielt nogle gange når man skal op eller ned af en lang stige, så når Yorda næsten er kommet ned, så begynder hun at gå hele vejen op igen. Når hun begynder på det, så kan man ikke kalde hende ned igen, før hun er kravlet helt op :/
JAAJAASkrevet 02/08-05 14:58, rettet 02/08-05 14:59 
Kilroy>
Apropos ICO. Er der nogen der kender et sted hvor dette spil rent faktisk kan erhverves? (Short of Den Blå Avis og QXL?)

Prøv Føtex. Jeg har set dem i adskillige Føtex butikker. Ikke altid i god stand, men det er forsøget værd, hvis du alligevel er i nærheden.
HulleHulleSkrevet 02/08-05 15:56, rettet 02/08-05 15:57 
Jeg kan hente flere eksemplarer af ICO (pal) hjem til 150 kr + forsendelse. Spillet er nyt, ubrugt og i den udgave med "begrænset graffikkort". Send mig en privat besked, så finder vi ud af det..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
lightyear dklightyear dkSkrevet 02/08-05 17:13, rettet 02/08-05 17:15 
Har 2 Ico pal til ps2 uåbnet i folie, send en mail hvis du/i er interesseret!
are you CHICKEN?
Michael_Michael_Skrevet 02/08-05 17:51 
jaes>
Palmer, det var vist dig med "spilutålmodighed" i øjeblikket :) så du skal nok ikke være rastløs, mens du spiller det. Pacet kan være lidt langsomt til tider, men stilheden brydes med velvalgte mellemrum, så det bliver aldrig udtalt sløvt. Som du kan læse i adskillige andre tråde, så er spillet et must, hvis man er til stilsikre og stemningsmættede action-adventures. Action-delen er dog lidt anonym.

Jeg har intet imod et langsomt pacet spil, så længe det er en integreret del af oplevelsen.
SumezSumezSkrevet 02/08-05 19:11 
JAA>
Ikke at det skal afholde nogen fra at købe spillet. Vi kan bare håbe, at det hele går op i en højere enhed i fortsættelsen.

Du overdriver.
Kampsystemet er ikke genialt, nej, men det er overhovedet ikke centralt nok til at det gør den store forskel. Kampene er ikke udfordrende til at det bliver irriterende, og kun få steder er det så lange, at det bliver kedeligt. Og hvis det endelig er, er der ofte en af de der magiske døre i nærheden, som dræber alle fjenderne, når man åbner dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 02/08-05 21:09, rettet 02/08-05 21:33 
Jeg kan ikke rigtigt se, hvor jeg overdriver. Kampsystemet er vel omtrent, som jeg beskrev det. Samtidig siger jeg også, at det ikke skal afholde nogen fra at købe spillet (netop fordi, det ikke er centralt). Vi siger egentlig det samme, bortset fra at du ikke fandt det irriterende, mens jeg gjorde. Det gør jo ikke mine udtalelser til en overdrivelse, at de ikke er baserede på din opfattelse af spillet. Jeg er absolut ikke ene om min opfattelse. Ikke at du er.

Min tone i det originale indlæg virker måske lidt hård, men jeg synes virkelig, at kampene er en skamplet på et produkt, der ellers er så gennemført.
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 03/08-05 18:07 
Kilroy>
Apropos ICO. Er der nogen der kender et sted hvor dette spil rent faktisk kan erhverves? (Short of Den Blå Avis og QXL?)

Du kan også prøve at kigge i EB games' rod (brugtafdeling). Det var her jeg selv fandt denne perle.
I win, you loose
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/08-05 18:12 
Samme her, og til en glimrende pris.. Husker dog ikke præcist hvor meget jeg gav, men det var nok til en lille glædesdans :)
millenniummillenniumSkrevet 04/08-05 11:52, rettet 04/08-05 11:53 
Jeg kan jo ikke anbefale dette spil nok (det eneste spil jeg har givet 10/10), men man skal nok have en svaghed for mere innovative 'kunst-spil'.
Uden tvivl det æstetisk mest betagende spil jeg nogensinde har spillet. Ofte kunne jeg bare stoppe op og nyde udsigten og de flotte lyseffekter.
Det er relativt hurtigt gennemført, men er et spil man har lyst til at bestå to gange (mindst).

Den sparsomme dialog er nok at undvære hvis man kan finde en billig JPN udgave. Handlingen er rimelig simpel; Dreng med horn ofres til dødsriget, dreng undslipper, dødsrigets ånder bliver lidt gnavne, dreng finder mystisk pige, sammen skal de undslippe og bekæmpe dødsrigets dronning. That's it.

KØB DET!
The medium is the message.
Michael_Michael_Skrevet 04/08-05 12:42, rettet 04/08-05 12:42 
HVIS jeg vil undgå enhver form for misforståelser og ikke vil modde/chippe min Jpn PS2, er der så en bootdisc jeg kan bruge for at køre PAL spil (både PS1 og 2)?
NaieraNaieraSkrevet 04/08-05 12:49 
Nej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 04/08-05 13:05, rettet 04/08-05 13:15 
Free Tool kan med lidt god vilje godt kaldes en boot-cd, men man skal tvinge DVD-drevet åbent med det medfølgende værktøj, og det skulle efter sigende slide på mekanikken. Men generer det dig ikke, er det måske en mulighed, for det ser ud til, at det virker med alle spil.
http://www.gamebits.dk/shop/productinfo.asp?id=P432

EDIT: Andetsteds ser det ud til, at der findes sæt til PAL-maskiner og US-NTSC-maskiner. Der er ikke info om JAP-NTSC-maskiner.
SumezSumezSkrevet 04/08-05 13:14 
Det er nu lidt en overdrivelse at kalde ICO for et "innovativt kunstspil". Innovativt er det ikke. Det kører meget i samme spor som spil som Prince of Persia og Tomb Raider. Kunstneristisk er det dog helt klart. Men vi er ikke ude i noget der svarer til Oswald Tschirtner malerier, her. Det er letmodtagelig kunst med begge ben på jorden, som er i stand til at betage stort set alle, der spiller spillet.
Det er ikke noget GTA eller Halo, men jeg vil stadig mene at det er forkert at sige at ICO ikke er et spil, som de fleste kan værdsætte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
McFlyMcFlySkrevet 15/08-05 15:38 
Kilroy>
Apropos ICO. Er der nogen der kender et sted hvor dette spil rent faktisk kan erhverves? (Short of Den Blå Avis og QXL?)

http://www.laesehesten.dk/ps/psinfo.php?psinfo=275

Jeg har fået mit eksemplar fra dem idag.

Det er endda i original folie!

De har stadig flere på lager.
happyEDhappyEDSkrevet 15/08-05 17:51 
Er det det i pap cover, eller er det kun sådan det er udgivet.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
McFlyMcFlySkrevet 15/08-05 17:58 
Det er kun udgivet i pap cover, så vidt jeg ved.
HulleHulleSkrevet 15/08-05 18:01 
Jeg sælger dem 35,- billigere end Læsehesten. Endnu billigere hvis der også skal fragt oveni den pris.

Som sagt. Original, Pal i folie til 165,- inklusiv porto. Kan skaffe 3+.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
WehnerWehnerSkrevet 15/08-05 18:08 
McFly vil hellere støtte sin ven Lars inde i 'Hesten :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
McFlyMcFlySkrevet 15/08-05 18:28 
Jeg havde overset at Hulle også solgte ICO.

Hvem er Lars iøvrigt?
ChronoChronoSkrevet 15/08-05 18:33 
Den altid gnavne ejer :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
fumfumSkrevet 15/08-05 18:46 
Jeg har set dem med papcover og 'normal' ps2cover.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig