X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nine Inch Nails..?


Svar
FourDFourDSkrevet 31/07-05 21:49, rettet 09/08-05 14:23 
Jeg har hørt navnet Nine Inch Nails omtalt et par gange rundt omkring (bla. her på P:R), men jeg har aldrig rigtig hørt dem, men da jeg så "Only" på MTV i går blev jeg overraskende interesseret.
Så jeg har 2 spørgsmål.

1. Er cd'en "With Teeth" udkommet endnu?
2. Hvilke Nine Inch Nails cd'er kan anbefales?

Greets Digi-LSD
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
CronossCronossSkrevet 31/07-05 23:11 
With Teeth udkom i maj.

Den er ok, men ikke en af de bedste.
Bedst er for mig The Fragile, da den er mest elektronisk anlagt, og teknisk bedst. Ellers er The Downwards Spiral ekstremt fed, da den er meget mere rocket. En genial sang er Piggy, hvor Trent virkelig viser sit sangtalent.

Det er forresten Trent Reznor der lavede musikken til Quake :)
SumezSumezSkrevet 31/07-05 23:56 
Og, betydeligt mere værd at bemærke, Chris Vrenna der lavede musikken til American McGee's Alice.

Jeg foretrækker også helt klart det mere elektroniske NIN, det andet er for "metallet" for min smag. Det samme gælder KMFDM og andre lignende industrialrock bands.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 01/08-05 00:01 
Omvendt vil jeg anbefale 'Pretty Hate Machine' på grund af den ret fede 'Head like a hole'.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FourDFourDSkrevet 01/08-05 02:53, rettet 01/08-05 02:56 
Okay! Tak for svarene :)
Hvor typisk at man ikke kan få "With Teeth" i iTunes Music Store..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
CronossCronossSkrevet 01/08-05 09:38 
Det vil jeg så sige er MEGET mærkeligt, for Trent Reznor er en af de største Mac-fans jeg kender.

Han har blandt andet udgivet Only som lydspor til Garageband, så man kan sidde og mixe i de forskellige instrumenter.
Michael_Michael_Skrevet 01/08-05 11:42 
Nine Inch Nails soundtracket til Saturn udgaven af Quake er fantastisk.
Noget af det mere atmosfærefyldte jeg er stødt på.
FourDFourDSkrevet 01/08-05 17:03, rettet 01/08-05 17:04 
Argh så har man været det meste af Østerbro rundt for at prøve at finde With Teeth..
"Jeg havde noget på lager for en uge siden" ARRRGGHHH
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 01/08-05 17:09 
Nine Inch Nails har lavet meget fedt, rørende musik.
Blandt andet The great below på "the fragile" og Hurt på "The downward spiral". Super dybe numre :)
soon the world will be one big computer
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/08-05 18:24 
Jeg kan kun anbefale at købe sig vej gennem samtlige udgivelser :-) Det er simpelthen ikke til at fravælge noget af det.

Der er desuden lige lavet remix-konkurrence af "The Hand That Feeds" og "Only"... i alt 600 numre, som gratis og lovligt kan hentes fra:

NIN Remix Site
salsalSkrevet 05/08-05 23:26 
With Teeth er altså noget lort. Selvom de tre sidste numre næsten ikke stinker. NIN var mit yndlingsband, da jeg var 15, og jeg har hørt alle pladerne til og med Still ret intenst. The Fragile er den bedst producerede, men den indeholder virkelig meget lort. Selvom der er fantastiske teenage anthems som The Wretched, Just Like You Imagined (Som fucking holder) og The Great Below.

The Downward Spiral er også rigtig god. En del mere poppet end The Fragile men som sagt også god. Gode numre som Eraser, Hurt og super-hittet Closer.

Pretty Hate Machine er ret dårlig (Something I Can Never Have undtaget). Det er vist kun i goth-miljøet, man tager den alvorligt. Men der tager man tilsyneladende al dårlig musik alvorligt. Broken EP'en er der mange, der godt kan lide. Den er rent metal. Og dårlig.

Den bedste plade er Still, som indeholder forskellige nedbarberede udgaver af NIN-numre. Og det helt fantastiske nummer 'And All That Could Have Been', som vist er den bedste NIN-sang til dato.

Lad være med at købe NIN-mp3'er. Alle udgivelserne er packed med fedt cover art.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 06/08-05 09:30 
sal>
With Teeth er altså noget lort.

Det er jeg glad for at du synes, for jeg tror ikke jeg tør kritisere et NIN album (hvilket jeg så har gjort), hvis DU har sagt god for det. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 06/08-05 11:23 
With Teeth er en udemærket plade - bare ikke efter NIN standard ;)
FourDFourDSkrevet 06/08-05 14:32, rettet 06/08-05 14:37 
Jeg syntes nu With Teeth er fed nok. Kan godt lide All The Love In The World, The Collector, Og Only.
Muligvis er Only og All The Love ikke særligt NIN agtige men det betyder vel ikke at man ikke har lov til at kunne lide dem.
Men jeg har jo ikke hørt andet endnu, så kan vel ikke rigtigt tillade mig at udtale mig om det endnu.

Næste køb: The Downard Spiral
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 06/08-05 15:07, rettet 06/08-05 16:48 
Det eneste NIN album jeg har hørt er Further Down the Spiral og det synes jeg egentlig var ganske udmærket, da en ven gav mig det på minidisc for en 5-6 år siden (har ikke hørt det i lang tid).

Om de remixede udgaver af sangene fra The Downward Spiral er bedre end de originale skal jeg dog ikke kunne sige...
(...)
majjohamajjohaSkrevet 07/08-05 17:00 
Efter den burde du eventuelt, som Jonas nævner det, forsøge dig med Still som kan fåes igennem boxsættet And All That Could Have Been som inkludere en koncert (disc 1), derudover Still (disc 2).
Den er vidst ikke længere tilgængelig seperat Still?
OmenOmenSkrevet 07/08-05 18:57, rettet 07/08-05 18:59 
Nogen burde måske læse op på lektierne...

"With Teeth" har siden de første ord faldt om det, været tiltænkt som et mere "tilgængeligt" album fra NINs side, som det melodiske såvel som lyriske også bærer tydeligt præg af på cd'en.

Alligevel synes jeg dog det er fantastisk album der følger godt op på den stil Reznor har lagt for dagen med hans sidste mange udspil. Uden at være helt så afklaret, virker det på ham som om det ikke kun er aggresionerne der driver musikken mere, ganske som man har set det, de sidste par år med alt hvad sjælebroderen Maynard (Tool/Perfect Circle) har haft fingrene i.
Vote Ficus!
CronossCronossSkrevet 07/08-05 22:30 
Og hvorfor har vi ikke læst på lektien?

NIN er bestemt et af mine favoritbands. Jeg har alle cd´er, og har hørt dem i så mange år at jeg ikke kan huske det. At du godt kan lide den mere minimalistiske stil er vel fint, men derfor må man vel godt mene at det er et inferiørt NIN-album?
salsalSkrevet 08/08-05 15:46 
Aha. Jeg tror, han mener tekster, der er mere tilgængelige end:
need you
dream you
find you
taste you
fuck you
use you
scar you
break you
lose me
hate me
smash me
erase me

Eller hvad med:
head like a hole
black as your soul
i'd rather die
than give you control

Trent Reznor er tydeligvis en mand med et stort digterisk overskud. Hvis man vil høre det mere afdæmpede NIN, forstår jeg ikke, at man ikke bare hører Still, som er langt bedre. Den nye plade er komplet overflødig. Også selvom den i forvejen var dømt til at blive en fiasko. Allerede ved første nummer vidste jeg, at pladen var elendig. Bare den måde den samme latterlige melodi-stump bliver ved og ved og ved. Born In The USA-stilen(tm). Min teori er, at Reznor har fået en hjerneskade af alle de stoffer, han har taget. Det har blandt andet gjort, at han ikke kan programmere en trommeboks mere. Hele pladen igennem lyder det som fucking disco-trommer. Hvad sker der? Men der er også gode numre på. Beside You In Time er ret fin. Nærmest drone. Desuden synes jeg altså ikke, pladen er mere tilgængelig end Pretty Hate Machine og The Downward Spiral. Hvor er popsangene på With Teeth? The Hand That Feeds? Ja, måske er jeg bare døv, men der er ingen Closer eller Head Like A Hole. Eller Starfuckers, Inc., for den sags skyld.

Jeg ved ikke, om man stadig kan få Still. Jeg ville nok ikke gide købe hele And All That Could Have Been-boxen. Live-pladen er satme ringe.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
FourDFourDSkrevet 08/08-05 20:58, rettet 09/08-05 14:23 
...
Jeg tør næsten ikke at høre With Teeth mere >_<
Taget skade af stoffer?
Hmm - tror nu nærmere på Omens teori, om at hans had langsomt er stilnet af i årenes løb.

Men nu lyttede jeg lige The Downard Spiral af nede i den lokale TP, og jeg må erkende at With Teeth ikke er den bedste cd hvis man sammenligner med det gamle.
Men som den uerfarne (i hvert fald efter P:R standard) musiklytter jeg er, så syntes jeg nu stadig at With Teeth er en udemærket plade.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
WehnerWehnerSkrevet 08/08-05 21:10 
sal>
need you
dream you
find you
taste you
fuck you
use you
scar you
break you
lose me
hate me
smash me
erase me

Det er god poesi, hvor alle kan være med - og så er vi ikke engang nået til omkvædet endnu (og det hører vist heller ikke hjemme på P:R :) ).

sal>
head like a hole
black as your soul
i'd rather die
than give you control

Meget sexet hvis man er lidt gotisk indstillet :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GakuGakuSkrevet 15/08-05 15:57 
Hvis du vil have noget i stil med Nine Inch Nails kan jeg anbefalde Sister Machine Gun, særligt de tre først albums :

Sins of the Flesh (minder meget om Pretty hate Machine), The Torture Technique (temmelig industial) og Burn (her er "Hole In the Ground" et fedt number).

Men også de senere CD'er er gode.

Amazon har samples fra CD'erne
SumezSumezSkrevet 16/08-05 12:08 
Jeg prøvede at høre noget Sister Machine Gun for nyligt, og min uforbeholdne mening er at det er helt vildt dårligt. Men lad det ikke skræmme jer væk. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/08-05 13:26 
Hvilket "noget" har du hørt? Det er selvfølgelig ikke ALT, der er godt, men noget af det ligger sig alligevel op ad NIN.

SMG = tidlig NIN Light.
SumezSumezSkrevet 16/08-05 13:46 
Det kan jeg ikke huske, men så vidt jeg umiddelbart kan finde ud af, var det vist noget af "6.0"-albummet.

Nu bryder jeg mig generelt heller ikke meget om industrial rock. Undtagelsen er enkelte af ældre NIN numre, og tilsvarende med KMFDM. Die Krupps var også ret fede at se live, men bryder mig ikke om deres studie-numre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/08-05 13:48 
"SMG 6.0" er så vidt jeg ved en hel del anderledes end deres første par skiver (jeg har ikke fået købt de sidste par nye ting, de har udgivet). Så måske skal du give dem en chance, og finde nogle samples med deres gamle stuff.
SumezSumezSkrevet 16/08-05 13:50 
Ok, hvad ved jeg. Så anbefal et album eller et par numre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/08-05 15:01 
Se Gaku's post lidt højere oppe :-)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/05-08 13:46 
Hiver en gammel tråd frem....

Det er lidt sjovt at Sal sviner With Teeth så meget til... det var trods alt den plade der fik mig til endelig at kunne lide NIN. Alt hvad jeg havde hørt førhen fængede mig bare ikke rigtig.
Om det er fordi pladen bare er mere lyttevenlig og rocket end det tidligere materiale, eller om det bare var fordi jeg hørte den på et tidspunkt i min musikalske udvikling, hvor jeg ikke længere gad kun at høre teknisk og ekstrem dødsmetal, har jeg lidt svært ved at svare på. Men jeg hælder måske mest til den sidste mulighed, selvom jeg generelt ikke tænder meget på hård industrial, hvilket jeg synes det tidligere materiale læner sig op af.
Det er trods alt nemmere at få folk til at lytte til et rocket disko beat i stedet for et stærkt overstyret elektronisk trommesample.

Den nye plade "the slip" synes jeg har en musikalsk retning som minder mere om det gamle materiale (med undtagelse af enkelte numre) end den retning de forrige 2 plader ("with teeth" og "year zero") har haft.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 06/05-08 22:46 
Når man hører det gamle NIN synes jeg det er helt vildt utroligt at de kan udgive en plade som With Teeth, men nu er du også lidt af en metaller, så det er nok det der skyldes at du ser sådan på det. :)

Jeg synes bare den er kedelig og uinteressant, og lyder for meget som andre bands, der kom efter NIN.

Har ikke fået hørt The Slip endnu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 06/05-08 23:23 
Hvordan er det gamle i forhold til With Teeth og The Slip? Har fået begge inden for den sidste uge, og har ikke rigtig hørt NIN før, men synes rigtig godt om begge indtil videre. Halvdelen af With Teeth er måske lidt kedelig, og har kun haft en dag til at danne mig et indtryk af The Slip, men synes 1,000,000 og Discipline er rigtig fede.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 07/05-08 00:35 
Altså The Downward Spiral er jo klassikeren med alle "hitsne" på, et genialt album, og jeg synes slet ikke With Teeth kan sammenlignes med det.
The Fragile og Pretty Hate Machine er også gode, selvom de fleste nok er enige om at førstnævnte burde være pakket ned til én cd, med blot de bedste numre på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig