X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DC dansemåtte på PS?


Svar
3of193of19Skrevet 12/05-03 16:40 
Jeg er sådan lidt træt af DDR 2nd Mix til DC. Jeg har en udemærket dansemåtte til DC fra Konami, så jeg undrede mig om det ikke er muligt at bruge den til PS DDR spillene...

Jeg har lige prøvet at finde ud af hvordan die forskellige inputs er betegnet, men min Magic Box adapter til PC har problemer med DC tilbehør ud over standard paddet: Den kan ikke finde C/Z knapperne på arkade sticks/fighter pads og kan overhovedet ikke noget med måtten.

Jeg testede med standard DC pad og DualShock 2 for at se om knappernes input stemmer overens, og der gør de næsten. D-paddet har de samme inputs og knapperne matcher (start=start, A=X, B=O, X=[], Y=/\, L=L2, R=R2).

Ville det være muligt at klippe DC pluggen af fra måtten og erstatte den med en PS plug (eller ideelt blot at tilføje et PS plug)? Eller modde en PS->DC konverter ved at erstatte pluggene (erstatte DC han med PS hun og PS hun med DC han eller DC han med DC hun og PS hun med PS han)?
RJKRJKSkrevet 12/05-03 17:03 
Jeg forstår ikke lige anden halvdel af dit spørgsmål, men du kan ikke bare skifte stikkene på måtten.

Der sidder ikke én ledning til hver forbindelse i moderne controllere. De sender dataene serielt. Der sidder altså noget chipværk i hver controller, som samler signalerne og så sidder og hakker dem op i den rigtige rytme.

Det er kort sagt ikke lige til at fikse...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 12/05-03 17:04 
Æv. Jeg skulle ellers lige til at sætte en Tekki controller til min NES.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 12/05-03 17:31 
Det kan dog godt lade sig gøre alligevel, hvis man kan lidt tricks med elektronik og en loddekolbe...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 12/05-03 17:44 
Alt kan lade sig gøre, men man er nødt til at bruge elektronikdelen fra en "rigtig" controller eller lave en converter, som jeg ikke umiddelbart tror mange herinde bør kaste sig ud i... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 12/05-03 17:47, rettet 12/05-03 17:47 
Har personligt ikke noget problem med at hugge et ekstra skod PS2 pad op. Har et fra Netto som jeg ikke ville være ked af at skille mig af med...
RJKRJKSkrevet 12/05-03 17:51 
Så er det jo "bare" at finde elektronikdelen på dansemåtten og lodde ledningerne for de enkelte knapper over på PSX-paddet.

Jeg ved dog ikke om det giver problemer med PS2-pad aht. analoge knapper...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 12/05-03 17:53 
man kunne alternativt jo også bruge et skod PS1 pad...
RJKRJKSkrevet 12/05-03 17:55 
Ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 12/05-03 17:59 
Mon ikke i hvert fald retningsknapperne burde være til at mappe lige over. Godt nok er der flere knapper på et PSX pad end der er ledninger, men jeg vil næsten tro at styreknappen er en af de ting der går lige over og er magen til DC.
Men hvad ved jeg, jeg har jo kun prøvet at koble en PSX dansemåtte fast til et PSX stik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig