X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Afklaring og advarsel


Svar
quadquadSkrevet 27/07-05 04:13, rettet 27/07-05 04:15 
Efter en mislykket handel, oprettede jeg et emne for et par dage siden, en besked dukkede op fra Darken; han beskrev præcis samme forløb som undertegnede har oplevet.

Af samme sælger, købte vi præcist samme pakke og præcist samme beløb. Ingen af os modtog dog pakken efter den skulle være afsendt og herefter begyndte det hele at stramme til omkring sælgeren.

Læg mærke til datoerne, som angiver at handlen blev indgået præcist samme dag med begge personer, den geografiske placering som angives både til Odense og til Albertslund.

Som udlæg angiver jeg Darkens email-forløb, med hans tilladelse:

mit mail forløb:

-----

mig: 10 juli
hejsa jeg kan se du har svaret at der er boks og manualer til, men hvad er standen af spillene (og deres boks' og manualer) ?

-----

ham: 10 juli
Spillene fungerer alle fint. Manualerne har alle deres sider, men disse samt boksene er naturligvis en del slidte.

-----

mig: 11 juli
hejsa
Er alle spillene US format? nogen pal eller jap?
Jeg skal lige tænke over det, da 1500 er en del kroner.

-----

ham: 11 juli
Alle er pal undtagen flg. som naturligvis er US, da de aldrig er udgivet i pal:

Chrono Trigger
FF2
FF3
Vampire's Kiss

-----

mig: 11 juli
Hej igen.
Hvad siger du til at det er inkl porto, med mindre du bor i indre KBH
for så afhenter jeg gerne (inden for rækkevide af offentlig transport)
og selvfølgelig hvis jeg afhenter, vil jeg lige gerne først kigge det igennem ;)

-----

ham: 11 juli
Jeg bor i Odense. Men vi kan godt sige inkl. porto.

-----

mig: 11 juli
Okies cool

hvis du lige giver mig konto oplysninger søger jeg for at overføre pengene.

-----

ham: 11 juli
(konto info)

-----

mig: 16 juli
hej, glemte lige at spørger dig, kan du ikke lige sige når du sender pakken?

-----

ham: 18 juli
Hej. Jeg sendte pakken i fredags.

God lyst...

-----

mig: 18 juli
okies takker for info, glæder mig =)

-----

mig: 22 juli
hejsa
Jeg har stadig ikke modtaget pakken, gider du ikke undersøge hvor den
er blevet af?

-----

ham: 23 juli
Det kan du tro at jeg vil. Det lyder da lidt mærkeligt. Er snart en uge siden jeg har sendt den jo.

Kan du evt. give mig dine adresse oplysninger igen?

-----

mig: 23 juli
(adresse)

-----

ham: 25 juli
Er bange for at jeg har en dårlig nyhed.

Adressen var korrekt nok, så jeg ringede til posthuset for at høre hvor den var blevet af. Efter at have ventet i omkring ½ time, fik jeg bekræftet at den var bortkommet. Hvordan en pakke lige "bortkommer" fremkommer mig meget uforståetligt. Men heldigvis får jeg beløbet erstattet. Hvis du giver mig et konto nummer, så overfører jeg pengene tilbage til dig.

-----

mig: 25 juli
det er surt =(
(konto info)

-----

ham: 25 juli
Beløbet er blevet overført tilbage til din konto nu.

Ja, meget surt!! Det har jeg aldrig oplevet før, at noget forsvinder i posten. Har du det?

-----

En uheldig situation, der desværre omhandler præcis samme spil som undertegnede havde købt og som desværre også blev væk på vej til mig (og tilsyneladende Darken på samme tid).

Noter allerede nu sælgers postulat om hans bosted i Odense.


Herefter følger (redigeret) emailforløbet mellem sælger og jeg selv. Jeg har udeladt beskeder uden relevans til problemet.
---------------------------------------
Magnus Riis-Jacobsen to me
Jul 11

Bor I Albertslund. Lidt langt til Nyborg...
---------------------------------------

Magnus Riis-Jacobsen to me
Jul 13

Jep. Det hele er i orden og der er manualer og æsker til spillene. Skal du have det eller hvad? Har et par andre der sidder og venter på svar. Det går lidt langsomt synes jeg.

------------------------------------


Magnus Riis-Jacobsen to me
Jul 25 (2 days ago)

Hej.

Jeg har sendt pakken for snart en uge siden. Du burde da have modtaget den nu. Kan du ikke lige konfirmere dine adresse oplysninger, så jeg kan finde ud af hvor den er henne.

------------------------------------------

(Efter mindre vredesudbrud omkring mit brokkeri på offentligt forum, indser han stille at han ikke havde bekræftet at have modtaget penge eller sendt penge, alternativt blander han måske undertegnede sammen med flere købere))

Magnus Riis-Jacobsen to me
More options Jul 25 (2 days ago)

Jeg menes at have svaret dig omkring, at pengene var modtaget og pakken sendt. I hvert fald skete det dagen efter at du sagde pengene var sendt. Men jo, jeg har kvittering der på, i tilfælde af at den er bortkommet, så intet problem. Men alligevel synes jeg nu det er mærkeligt at den ikke er dukket op endnu. Det kan jeg jo selvfølgelig kun beklage, men ikke rigtigt noget, som jeg kan styre.

---------------------------------------------

Magnus Riis-Jacobsen to me
Jul 25 (2 days ago)

Må desværre meddele at du havde ret 8(
Jeg har fået svar fra posthuset og pakken er "bortkommet", som de så fint forklarede det.

For det første så kan jeg bedre forstå, hvorfor du ikke har modtaget den så, men det forekommer mig uforståeligt hvordan en pakke sådan bare kan forsvinde. Det er fandme heldigt, at jeg kan få det erstattet. Det giver 2x beløbet og så kan du få din andel tilbage med det samme, hvis du giver mig et konto nr. og reg. nr.

Må jeg spørge om du har oplevet tab i postvæsenet før? For mig er det første gang.

---------------------------------------------


Som de to ovenstående mailudvekslinger viser, har forløbet nogenlunde udviklet sig ens mellem Darken/sælger og undertegnede/sælger.

Formålet er ikke at hænge sælgeren ud for problemerne han tilsyneladende har oplevet ved akut pengebehov, forsøg på fusk eller hvad der nu er skyld i denne hændelse.

Darken og jeg vil derimod gerne advare mod handler af denne type, og udnytte de fordele et fælles community giver os - mod direkte plattenslagere.

Hvad er endnu mere trist, at naturligvis har både Darken og jeg selv forpasset chancen for at få den spilpakke vi begge havde en interesse i.

Forhåbentlig vælger sælger selv, at gå ind og forklare sig i dette emne - både for at redde ansigt - og muligheder for fremtidige handler med foraets brugere.
enfenenfenSkrevet 27/07-05 09:19, rettet 27/07-05 09:22 
Ja, der følger forhåbentligt en god undskyldning med.

Umiddelbart ser det meget ud til, at der er nogen, der er blevet godt og grundigt snydt af Sideshow.

Det undrer mig dog, at ingen af Jer får et track&trace nummer oplyst. Så ville det jo have været meget nemt at se, om pakken overhovedet var blevet registreret på posthuset, da sælger angiveligt havde sendt pakken.
What is the Matrix?
KeenKeenSkrevet 27/07-05 11:25, rettet 27/07-05 11:26 
i kunne jo starte med at give ham en "negativ handel" hver, så folk kan se at han ikke er pålidelig og derfor passer mere på, eller helt lader være med at handle med ham.
Hvis jeg overvejer en handel med én der har en "negativ handel" sender jeg altid en besked til manden der har givet den "negative handel" om hvorfor en "negativ handel" er givet, for ikke at havne i disse situationer. og det vil jeg også på det kraftigste anbefale for alle her på forummet, da det stort set er den eneste måde at stoppe ham i længden...

Jeg håber da også ham vil være mand nok til at stå ved det han har gjort og og gøre noget ved det...
DarkenDarkenSkrevet 27/07-05 13:53 
Ja det med T&T kan man kun tage til sig til en anden gang.

Man handler jo i god tro og havde jeg ikke set Wagner's emne og skrevet frem og tilbage og sammenlignet mails fra sælger, ville jeg ikke have sat de store tvivl om at pakken rent faktisk var forsvundet, da jeg ikke ville kunne se hvorfor en sælger skulle lyve om sådan noget.

Så ja, jeg kunne også godt tænke mig en forklaring fra Sideshow, om hvad formålet med alt dette var, selv hvis det viser sig at det er solgt til en 3.køber, er det ærlig talt at røvrende folk ved at beholde deres penge indtil de rykker for varen.

Et eller andet sted, ville jeg godt kunne have accepteret at sælger, havde begået en fejl og mixxet 2 personer op, hvorfra den ene handel måtte annuleres og at han (pga manglende mod velsagtens) stak den ene af os historien om en forsvunden pakke, men begge to?... =(
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
quadquadSkrevet 27/07-05 15:02 
Problemet ved undertegnede har umiddelbart været den 8 dages pause i mails, hvorefter penge blev konstateret sat ind, pakke sendt og samtidig pakke forsvundet.

Forventer naturligvis en fornuftig forklaring fra Sideshow, finder dette ikke sted - vil afgivelsen af negativ handel ske.
enfenenfenSkrevet 27/07-05 15:28 
Bare lige for at få afklaret noget. Har I fået Jeres penge tilbage for denne 'handel'?
What is the Matrix?
DarkenDarkenSkrevet 27/07-05 16:08, rettet 27/07-05 16:08 
Ja det har vi, ellers havde vi nok haft en LIDT anden tone på.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KeenKeenSkrevet 27/07-05 18:28 
Nå okay, jeg var også lidt i tvivl...
BaggyBaggySkrevet 27/07-05 18:57, rettet 27/07-05 18:58 
Det eneste i har tabt er så realt tid? er det nok til en negativ handel?, det må da være en risiko man tager.. Det anden gang du laver sådan et emne.. Synes sku det lidt til grin i betragtning af du ikke har tabt noget.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
SumezSumezSkrevet 27/07-05 19:13 
Jeg har været ude for en pakke fra Boomtown er gået tabt. Der var en del spil i, som jeg stadig den dag i dag ærgrer mig over et forsvundet. :(
Det er 100% PostDanmarks fejl, som jeg tydeligt kan se iflg. det T&T nummer, jeg har fået af King Chaos. Men de har stadig ikke gjort noget ved det. Overvejer snart at ringe og råbe ad dem, selvom det efterhånden er en ret gammel sag.

Og lidt et sidespring.. Vampire's Kiss er skam kommet i PAL. Faktisk er det KUN kommet i PAL. I USA hedder det Dracula X, og i Japan hedder det Dracula XX.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 27/07-05 19:13 
Nu er det så heller ikke dig, der har haft 1500,- ude at svømme.

Kan godt være, vi ikke alle sammen er ens, men hvis jeg skal låne penge ud, så skal jeg vide det.

Og hvis ikke det der er en negativ handel, så skal der godt nok ikke meget til at lave en positiv. Jeg ville sætte ved negativ uden at tøve.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 27/07-05 19:14 
Otte dages svartid, lodret løgn og en manglende vare er vist, i de fleste almindelige menneskers tilfælde, nok til at retfærdiggøre at kalde det en negativ oplevelse.
DarkenDarkenSkrevet 27/07-05 21:19 
nemlig..

Baggy vi har begge betalt for den samme vare, hvor vi begge får bekræftet at den er blevet sendt og det er først når vi beder ham undersøge hvor den bliver af, hvor efter en kort kunst pause på et par dage, at vi får stukket en tæt på identisk løgn om hvordan den er blevet væk og at det har han alllldrig prøvet før.

Vi ved ikke hvorfor det er sket, men når man finder udad man bliver hold for nar, kan man ikke andet end at tro det værste.. som sagt så ville jeg nok godt have kunne accepter at han havde lavet en fejl mellem mig og Wagner, hvor jeg var blevet stukket en løgn, fordi pakken var blevet solgt til Wagner.. det er de færreste der har lyst til at indrømme de har dummet sig, men samtidigt endnu færre der bryder sig om at være til grin.

Men i dette tilfælde, ser det tilsyneladende udsom om at der er enten en helt 3.køber eller også at sælger slet ikke har haft i sinde at sælge noget som helst (af uklare årsager).

Det kan også være at der er en eller anden helt fantastisk reel grund til hvad der er sket, men førhen sælger kommer med denne, kan vi kun forholde os til de facts vi kender.

Emnet her tager udgangspunkt i, at PR er et sted, hvor der blandt alt det sociale og sjove, også er plads til at vi hjælper hinanden og informere hinanden om faldgrupper der bør ungås... tag eksemplet med qxl og de alle de GBA pirat kopier der dukkede op, er 100% på, at jeg ikke er den eneste der er yderst taknemlig for den information der blev spredt via forumet og jeg er nok heller ikke ene om at have undgået at købe kopier alene pga den hjælp der var/er at finde her. (For dem der ikke ved hvad jeg snakker om, så havde blandt andet RJK og Boots været så uheldige at købe kopispil igennem qxl, hvilket ledte til denne tråd: http://www.playright.dk/forumemne.php?id=15042&sort=0&start=0 )

Efter Wagner og jeg fik vores penge tilbage, kunne vi godt have taget det som en sur oplevelse og holdt det for os selv, istedet vælger vi at at bringe det i offenligt forum, hvor andre kan drage nytte af vores knap så vellykket handel, ikke kun hvad angår pågældende sælger men også lignede handler, og hvad skete der? I første svar, bringer Enfen T&T på banen, hvilket både mig og Wagner overhovedet ikke har skænket en tanke. (Hvilket man godt kan tage sig selv til hovedet over, efterfølgende, da vi så kunne have reageret meget hurtigere)

Og sidst men ikke mindst, så da det er en bruger herfra, har Sideshow jo mulighed for at bringe hans version af sagen uden at der behøver at komme den store mudderkamp ud af det.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
StarmanStarmanSkrevet 27/07-05 22:59 
Jeg vil ikke blande mig i denne sag, men bare lige sige at jeg har handlet med Sideshow mange gange uden de mindste problemer, og vil ikke have nogen skrubler over at handle med ham igen.
WonderboyWonderboySkrevet 27/07-05 23:30 
Jeg syndes at sideshow skylder Darken og Wagner en forklaring på hvad der er sket, og en undskyldning,men når han ikke melder sig på banen er det måske fordi han er flov og har en dårlig smag i munden.
I love monster land
quadquadSkrevet 28/07-05 00:07 
Det er så din udlægning af denne sag, for mit vedkommende har jeg følt mig krænket udover tabet af tid - ellers havde grunden ikke været der for at oprette to emner.

Problemet var på ingen måde den mislykkede handel mellem Sideshow og jeg, samt Darken og Sideshow - derimod udviklingen af handlerne der udspillede sig identisk - uden logisk forklaring.
quadquadSkrevet 28/07-05 00:12, rettet 28/07-05 00:13 
Hvad der desuden ikke fremgår af dette emne, er mit forslag om at mødes og udveklse spil/penge - da vi bor 30km fra hinanden og derfor kan foretage en handel samme dag.

I efterfølgende besked, oplyses hans adresse til værende Albertslund. Edit: Hvilket vil viser manglende lyst til at foretage en handel.


Til tabet af pakker; har aldrig mistet pakker i posten, men derimod mistede jeg to under ombygningen af Nyborg posthus. Begge pakker dukkede heldigvis op, den ene mere død end levende.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig