X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES Hjælp Ønskes


Svar
JAAJAASkrevet 25/07-05 14:53 
Ok, det er snart på tide, at jeg får rettet op på det hul i min historie, der hedder SNES. Mest af alt på grund a FFVI og enkelte andre spil, som jeg vil opleve på den rigtige måde. Det betyder også, at jeg skal kunne spille US spil. Mine spørgsmål er derfor:

Hvad skal jeg lede efter? Jeg vil ikke have en gammel US SNES, da de gankse enkelt er for grimme. Valget står derfor mellem en US Mini, en JP SNES eller en PAL SNES. Hvad er nemmest, når man kigger på forholdene omkring TV udgange og regionskompatibilitet? Jeg vil meget gerne høre nærmere detaljer omkring tingene, så jeg kan danne mig et godt billede at beslutte udfra. Hvilke kan moddes til RGB o.s.v.

Det skal nævnes, at jeg er helt ligeglad med at kunne spille PAL spil.
Michael_Michael_Skrevet 25/07-05 15:21 
US SNES er da klart de fedeste. Jeg har solgt op til flere PAL SNES fordi jeg netop synes de er grimme, men altid beholdt mindst 1 US SNES.
Smagssag selvfølgelig:)
Og så spiller den jo FFVI med det samme. Mener ikke spillet har fået en EU release på SNES.

Hvis du er opsat på alt andet end US maskiner og ikke skal til at modde, findes der konverter cartridges (har vist et liggende selv).
JAAJAASkrevet 25/07-05 15:58, rettet 25/07-05 16:01 
Jeg har intet mod at modde (og jeg holder fast i, at det ikke må være en US SNES :P). Jeg vil bare gerne vide noget mere detaljeret om fordele og ulemper ved de veje, jeg nævnte og set ud fra et dansk synspunkt. Jeg ved, der er flere her, der må have gjort sig erfaringer. Den må også gerne være US, så længe det er en mini, men hvordan ligger det der med TV udgange o.s.v. Den slags information, er hvad jeg leder efter :)
Michael_Michael_Skrevet 25/07-05 19:11 
Såvidt jeg husker kører såvel US som PAL SNES med samme RGB/Scart kabel som N64.
RJKRJKSkrevet 25/07-05 19:50 
Bortset fra at N64 slet ikke har RGB ;) Ja, PAL SNES'en kører samme RGB som "standard Nintendo" = fx GameCube. Afhængig af kablet skal det dog moddes en lille bitte smule. Og der er i hvert fald nogle US SNES'er der ikke direkte har RGB (MKII mener jeg - måske det samme som minierne?).

US cartridges kan ikke gå i en PAL/JAP maskine, så der skal enten udfiles (grimt) eller bruges et converter-cartridge. På PAL'en bør der desuden moddes til 60Hz.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TweelTweelSkrevet 25/07-05 20:22, rettet 25/07-05 20:24 
Hvis du ikke vil have en US SNES (jeg er enig i at de er grimme i forhold til JP/EU SNES) er der 2 problemer du skal løse: Frekvensen skal helst op på 60 Hz (ellers vil spillene være mærkbart langsommere, og Super Mario RPG vil slet ikke køre), hvilket kræver at du piller lidt med at lodde nogle ledninger af og på inden i maskinen - ikke det sværeste mod, men absolut problematisk hvis du aldrig har holdt en loddekolbe før (hvilket du implicit skriver du har, jeg nævner det lige så meget for andre der evt. læser tråden).
Derudover skal regionschippen snydes. Det er vist nok bare klippe at en enkelt ledning over inden i maskinen, men det kan vist give problemer med nogle spil. Desuden skal den som tidligere sagt udfiles for at cartridges kan gå i den, hvilket mildt sagt er grimt. Du kan også bare bruge en converter, men den vil jo alligevel være grim når den sidder i maskinen. I øvrigt vil jeg advare dig om at passe godt på med sådan en fætter: Jeg har et par gange oplevet at et spil kan crashe og få en evt. hukommelse slettet hvis man kommer til at skubbe til det mens den sidder i en converter. Alt i alt er en US SNES langt mere praktisk, selv om den er grim.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
JAAJAASkrevet 25/07-05 21:33, rettet 25/07-05 21:34 
Takker for de gode svar, der har afledt følgende spørgsmål:

1: Skal der også files i en japansk SNES, hvis man skal spille US spil på den? Det går jeg ud fra, men vil lige være sikker.

2: Kan man få den amerikanske Mini til at afgive RGB?
NaieraNaieraSkrevet 25/07-05 21:35 
Ja og nej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 25/07-05 21:45 
Jeg tror nu nok det er ja til begge to. RGB'et er bare lidt besværligt.

Tror... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 25/07-05 21:47 


Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 25/07-05 22:15 
Takker igen for svarene! :) Det er godt nok samme sted, jeg fik min fejlagtige Core Grafx RGB mod instruktion fra, men han er vist god nok.
SumezSumezSkrevet 26/07-05 00:51 
CoreGrafX RGB mod'et fungerer fint. Det er bare instruktionen, der er ret forvirrende. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 26/07-05 03:24, rettet 26/07-05 03:27 
Ja, nu gør den. Han har ændret den siden jeg brugte den for adskillige år siden. Dengang var der byttet om på flere pins på connectoren. Ikke bare spejlvendt, men simpelthen forkert :/
SumezSumezSkrevet 26/07-05 05:43 
Okay? Jeg mener ellers kun det er amp'en, han har ændret på, men den gamle havde i hvert fald sine problemer, det kan vi nok blive enige om.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 26/07-05 15:39, rettet 26/07-05 15:42 
Nej, det er RGB guiden, jeg snakker om. Alt er skiftet ud. Billeder, tekst .. alt. Det gør han i øvrigt også selv opmærksom på på forsiden :P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig