X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendos økonomi


Svar
ZøvnigZøvnigSkrevet 24/07-05 14:27, rettet 24/07-05 14:29 
Jeg har via en fyr der kalder sig dustman fundet frem til disse 2 artikler her.


Nu bliver der snakket virkelig meget på diverse forums om hvor dårligt det går for Nintendo. At de snart laver en Sega osv.

Hvad siger i til de 2 overnævnte artikler?

Vælg de artiker der hedder The Truth About Nintendo
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
63 emne(r).
« < 1 2

Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 27/07-05 19:30 
Jeg er udmærket godt klar over hvad det er. Hvordan ser du spilsalg som investeringer? Dit Microsoft eksempel har intet emd mit spilsalgs eksempel at gøre på nogen måder. Du hev det bare ud af luften.
RuneSPRuneSPSkrevet 27/07-05 22:39 
RJK>
Hvis der ender med at være 6-7 millioner solgte Revolution-konsoller (hvilket vel er tallet hvis man forestiller sig en fortsættelse af nuværende, nedadgående kurve)

Man skal dog huske på at Nintendo har en meget stor "die-hard-fanskare", som køber alle deres produkter, hvilket nok er på den at GC har overlevet på, så synes ikke helt din salgsmodel holder helt :P
NaieraNaieraSkrevet 27/07-05 22:44 
Den die hard fanskare er overhovedet ikke stor nok til at holde Nintendo kørende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 27/07-05 23:53 
RuneSP>
Man skal dog huske på at Nintendo har en meget stor "die-hard-fanskare", som køber alle deres produkter

Virtual Boy...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ZøvnigZøvnigSkrevet 28/07-05 00:34, rettet 28/07-05 00:40 
Til Omen:
jeg vælger A :P

Forstået på den måde. At selvfølgelig må man være kritisk. Dengang jeg stod helt af var da Gamereactor lavede en forhånds præsentation af Nintendo DS og så brugte halvdelen af pladsen på at fortælle hvorfor den ville tabe til PSP'en.
PSP' en havde intet med facts om Nintendo DS at gøre. Alligevel blev der brugt mere plads på hvorfor den ville tabe til PSP'en end at fortælle hvad maskinen rent faktisk kunne.

men det er ikke kun jer.. Har da også været negativ på Super Play... eller rette uforstående.
Jeg checkede anmeldelser og et GC spil havde en gennemsnit score på 9 ud fra de karaktere de forskellige ting gav.. Men samlet fik den 7 i karakter. Et andet GC spil fik genensmitlig 8,5 men blev også givet den samlede karakter 7.
3 spil til playstation med gennesmits karakterer på 7 til 8,5 fik 9 til 10 i samlet vurdering.
(X-box spil blev også rundet kraftigt ned i forhold til gennemsnits karakteren)

Det er en længere diskussion som man kan sige for og imod og har allerede taget disskusionen med dem derinde..

men jo jeg mener faktisk at Sony bliver forfordelt. Som de unde tvivl største på markedet skal der meget til før man høre et eneste dårligt ord om dem. Og det ER i mine øjne forskels behandling.
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
WehnerWehnerSkrevet 28/07-05 00:51 
Forfordelt: At der er blevet delt ud forud for en = der er ikke mere tilbage til en = man bliver snydt.

Flere og flere bruger har dog misforstået udtrykket, så det er ved at vinde indpas, at man bruger det lige modsat den etymologiske betydning, hvilket ses i indlægget ovenfor. Synes bare lige, jeg ville give folk mulighed for at tage stilling til, hvordan de vil bruge ordet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RonaldoRonaldoSkrevet 28/07-05 09:30 
Jeg har samlet nogle tal til debatten.

Nintendo laver klart den største klat profit i finansår 05'.

Nintendo har fra 98' til 04' samlet set lavet syv milliarder dollar. Det skal siges at operating income er ikke det samme som net income. Så ikke alle de penge er nede i lommen.

Sony kommer ud med et samlet underskud andet kvartal i træk. CE udgør 2/3 af Sony. Alle Sony's afdelinger er profitable undtagen CE. PSP og PS3 udviklingst omkostningerne er vidst spredt ud over flere afdelinger.

...

Profitability numbers through FY 2005.

Sony GD
384,000,000

Nintendo
777,000,000

Microsoft H&E
-391,000,000

...

Market Leaders Report. http://www.dfcint.com/news/prmar2205.html

The four leading companies, Sony, Nintendo, Electronic Arts and Microsoft, dominate the market and reported fiscal 2004 revenue of $16.7 million. In terms of revenue, Sony is the clear market leader, having generated $45 billion in game related revenue from fiscal 1998 through 2004. However, Nintendo has been the most profitable company, earning about $7 billion in operating income from fiscal 1998 to fiscal 2004, compared with about $4.5 billion for Sony (from its games division) and $1.8 billion for Electronic Arts. Microsoft is clearly an up-and-coming powerhouse, although the company has reported heavy losses from its games division.

...

Sony økonomi. http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=10000087&sid=aZHff2nNJjm8&refer=top_world_news

July 28 (Bloomberg) -- Sony Corp., the world's second-biggest consumer electronics maker, had a second straight quarterly loss because of falling prices of its Wega televisions and rising costs for developing the PlayStation 3 game console.
ChronoChronoSkrevet 30/07-05 12:19 
Her er en spændende lille artikel om hvordan Nintendo strukturerer deres udviklingshold:

http://www.n-sider.com/articleview.php?articleid=482

Den handler om hvordan Iwata har gjort op med den interne konkurrence som Yamauchi tilstræbte at der skulle være mellem holdene. Det lyder egentlig som om Iwata har gang i nogle positive ting.

Jeg har godt nok ikke læst denne tråd helt igennem, så dette er sikkert lidt off-topic.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 30/07-05 13:38 
Ronaldo>
CE udgør 2/3 af Sony. Alle Sony's afdelinger er profitable undtagen CE.

Det er vist lige to gange usande påstande der...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 30/07-05 16:42 
Jeg fik den information fra et andet forum samt linket til artiklen. Jeg kan ikke rigtig se hvor mine påstande er usande? En skribent forklarede det med disse ord.

...

Although Electonics accounts for 70% of Sony's revenue. And it's been their most profitable division until recently, thus the change at the top. Samsung just reported yearly net income of $10B vs Sony's $1.5B and Samsung was nothing in the early 90's.

Electronics - Losing Money
Motion Picture - Makes Money
Music Division - Makes Money (is facing some problems lately, though)
Games Division - Makes Money (maybe not this next fiscal year, though, or maybe next)
Financial Services - Makes Money
Sony Ericsson - Makes Money
RJKRJKSkrevet 30/07-05 19:09 
Jeg skulle nok mene, at når man bruger CE-afdelingen i forbindelse med Sony og i spilsammenhæng, så plejer man at tale om SCE = Sony Computer Entertainment = spilafdelingen. Og nogle af de senere år har SCE faktisk været den eneste afdeling der gav overskud i Sony (Sony Ericsson plejer svjv at give kæmpeunderskud). Hvorvidt elektronikafdelingen kaldes Sony Consumer Electronics og dermed også forkortes SCE, ved jeg faktisk ikke, men i så fald er det i hvert fald forvirrende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 30/07-05 20:00 
Hehe vi misforstår bare hinanden. Jeg brugte CE som forkortning af Consumer Electronics.
RJKRJKSkrevet 30/07-05 20:40 
Ja, det kunne jeg så regne ud :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
63 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig