X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendos økonomi


Svar
ZøvnigZøvnigSkrevet 24/07-05 14:27, rettet 24/07-05 14:29 
Jeg har via en fyr der kalder sig dustman fundet frem til disse 2 artikler her.


Nu bliver der snakket virkelig meget på diverse forums om hvor dårligt det går for Nintendo. At de snart laver en Sega osv.

Hvad siger i til de 2 overnævnte artikler?

Vælg de artiker der hedder The Truth About Nintendo
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
63 emne(r).
1 2 > »

Svar
ZøvnigZøvnigSkrevet 24/07-05 14:27, rettet 24/07-05 14:29 
Jeg har via en fyr der kalder sig dustman fundet frem til disse 2 artikler her.


Nu bliver der snakket virkelig meget på diverse forums om hvor dårligt det går for Nintendo. At de snart laver en Sega osv.

Hvad siger i til de 2 overnævnte artikler?

Vælg de artiker der hedder The Truth About Nintendo
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
RJKRJKSkrevet 24/07-05 15:03 
Jeg synes det virker ret desperat. Der er da ingen der nogensinde har benægtet, at Game Boy-serien har været fantastisk for Nintendo, eller at den er en kæmpesucces. Men det er da ret tyndt at gøre GameCube til en kæmpesucces, ved at lægge salgstallene for Game Boy-serien oveni. Følger man den praksis lidt længere ud, så kan vi også regne Hollywood med til Sony og Windows med til Microsoft...? Det er da ikke et "wake up call" for nogen, at det er Game Boy, der sikrer Nintendos succes.

Når man snakker om at være #1, #2 eller #3, så tænker man på de stationære konsoller, som immervæk er det, vi går langt mest op i. Og der kan man så fifle med tallene så meget som man vil, uden at det ændrer på, at det ikke går ret godt for Nintendo sammenlignet med Sony eller sammenlignet med dengang det gik bedst. Det er vel bare at kigge ind i en hvilken som helst dansk elektronikbutik eller et dansk spilblad for at se, at GameCube nærmest forbigåes. Wake up call til Nintendo-fans: GameCube har ikke klaret sig ret meget bedre end Dreamcast. Det er ikke voldsomt godt.

Og der er ikke tegn i sol og måne på, at alting vil ændre sig med næste generation. Det der fremstår mest sandsynligt er at PlayStation 3 igen vil klare sig bedst, at Xbox 360 vil klare sig bedre end Xbox og det efterlader så mindst plads til Revolution. Med mindre den vitterligt kommer med en revolution. På det håndholdte marked er det vel helt sikkert, at Nintendo ikke kan klare sig så godt som tidligere, fordi de med PSP for første gang får seriøs konkurrence. Nej, Nintendo laver nok ikke "en Sega" lige nu, men med mindre tingene ændrer sig dramatisk, så er det da kun et spørgsmål om tid, før det ville være det klogeste.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ZøvnigZøvnigSkrevet 24/07-05 16:45 
Tjaa men læser hvad man vil læse RJK ;)

Du skriver at "Når man snakker om at være #1, #2 eller #3, så tænker man på de stationære konsoller" hvem er "man" er det dig?

Er måske en fejl jeg lagde den her tråd under GameCube. for den drejer sig om andet end det. Men hvor i står der er nogen vil gøre GameCube til nummer 1? udover det er en konklusion du selv drager?

Det drejer sig kort og godt om at når medierne konstant lægger tingene ud som om Nintendo er ved at gå neden om og hjem, så har det bare ikke hold i virkeligheden. Samme tendens findes på mange forums. Artiklerne piller på ingen måde ved det fact at der er solgt langt flere playsation 2 maskiner. Den tager bare med i din betragtning at succes måles på mere end hvad man omsætter for. Og lige meget hvad så måles et firma på markdes andele og overskud.


"Men det er da ret tyndt at gøre GameCube til en kæmpesucces, ved at lægge salgstallene for Game Boy-serien oveni. Følger man den praksis lidt længere ud, så kan vi også regne Hollywood med til Sony og Windows med til Microsoft...?"

Vi snakker konsoller her og ikke Hollywood eller Windows. ER lidt skuffet over at en som dig, der normalt sætter sig meget ind i tingen, kan finde på så plat en sammenligning.

Konsoller... vi snakker konsoller... Gameboy er en konsol, Playstation er en konsol. Hollywood er IKKE en konsol. Get the point?

Der er da slet ingen tvivl om at Nintendo skal passe meget på de kommende generationer da de har fået stærk konkurrence i form af PSP på det håndholdte marked og XBox og Sony på det staionære. Det nævnes da også i artiklerne.
Det ændre bare ikke på at Nintendo tjener kassen i forhold til de 2 andre.
Og hvis man kigger på den del så kan man godt skyde alle fordomme om at Nintendo har økonomiske problemer i sænk.
Nøjagtig som med MS og Sony skal de selvfølgelig kunne tilpasse sig i fremtiden, hvis dette skal vare ved. Og bliver Revolution en fiasko samtidig med at PSP' en pludselig styrter frem salgsmæssigt er situationen selvfølgelig en anden om et par år.
Men det ændre ikke på at Nintendos indtjening inden for konsoller i 2004 var mere end det dobbelte af konsol delen hos MS og Sony til sammen. Og at de også solgte langt mere hardware end de andre også.

Jeg ser det som værende positivt da det vil sikre os Nintendo som en spiller på markedet de næste mange år.


(men kender jeg siden her ret skal nogen nok sige at det så skyldes jeg er fanboy.. for løber man tør for saglige argumenter er det jo altid et sten sikkert argument)
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
Bede-xBede-xSkrevet 24/07-05 16:55 
Det er der er problemet for Nintendo er, at deres salg er en nedadgående kurve. Kigger man fra generation til generation siden Nes'en til idag, sælger Nintendos stationære konsoller mindre og mindre.

Nu hvor de får konkurrance på det håndholdte marked, kan det samme forventes der.

De er på en nedadgådende spiral, hvordan man end ser på det og ud fra hvad de har vist, kommer det ikke til at ændre sig næste generation.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ZøvnigZøvnigSkrevet 24/07-05 17:14 
Selvfølgelig er man som firma nødt til at rette op på tingene hvis det går den forkerte vej. Og der er netop det de er igang med. I forretnings verdenen tæller man ikke konsol generationer men omsætning/indtjening osv år for år. Pg der har de fåer rette skuden op over de seneste år. Deres aktier er iøvrigt steget sidste år hvor imod f.eks EAs, Sonys og mS er faldende. Om det er nok fremgang til at sikre dem podie plads som mest sælgende også. Det tvivler jeg meget på. Men de vil være her mange år fremover. Og det mener jeg er en god ting for branchen.
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
JmogJmogSkrevet 24/07-05 17:14 
Zøvnig>
Og lige meget hvad så måles et firma på markdes andele og overskud.

Der er ingen tvivl om at Nintendo tjener masser af penge, men deres markedsandele på det stationære område er da ikke noget at råbe hurra for.

RJK: Men det er da ret tyndt at gøre GameCube til en kæmpesucces, ved at lægge salgstallene for Game Boy-serien oveni.

Zøvnig: Vi snakker konsoller her og ikke Hollywood eller Windows. ER lidt skuffet over at en som dig, der normalt sætter sig meget ind i tingen, kan finde på så plat en sammenligning.

Mener du seriøst, at det er i orden at basere en konsols succes på sagstal fra en pulje, hvor andre produkter indgår?
WehnerWehnerSkrevet 24/07-05 17:52 
Zøvnig har den pointe, at GameCube fra starten var designet til at tjene penge på, modsat Xbox, der var designet til at kapre markedsandele med. På den måde har begge maskiner gjort det, de skulle.

Men det kan man som forbruger ret beset være ligeglad med - altså om et firma tjener penge eller ej - så længe det bare leverer én de gode oplevelser.

Men som Rune siger, så er det indiskutabelt, at Nintendos stationære afdeling er ved at forsvinde fra forretningernes hylder, hvilket er en trend, der startede for over et år siden. Og hvis en kæde som f.eks. Fona fjerner en maskine fra hylderne, så skyldes det kun en ting: Kold Kasse - eller snarere manglen på samme.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 24/07-05 18:55, rettet 24/07-05 18:57 
Zøvnig>
Det drejer sig kort og godt om at når medierne konstant lægger tingene ud som om Nintendo er ved at gå neden om og hjem, så har det bare ikke hold i virkeligheden.

Nu undlod jeg at skrive det direkte før, men det gør jeg så nu.

Nej, det er ikke det, det drejer sig om. Det drejer sig om at nogle desperate fans godt ved at det ikke går fantastisk, og så vender man det hele om til, at det bare er en sammensværgelse mellem alle de andre, hvilket åbenbart er lettere at acceptere end sandheden.

Det er da lodret løgn, at "medierne konstant lægger tingene ud som om Nintendo er ved at gå neden om og hjem". Det passer jo ikke. Ja, der er ting der ikke går godt for Nintendo, og, ja, der er generelt nedadgående kurve og mørke skyer i fremtiden. Det fortæller medierne selvfølgelig om, og det snakker vi om, for det er jo sådan, det er. DET er virkeligheden. Hvorfor skulle alle spilinteresserede - hvoraf langt de fleste har en helt naturlig forkærlighed for blandt andet Nintendo - være interesserede i at slagte Nintendo uden grund? Det hænger jo ikke sammen. Og det var forresten samme klagesang der kom fra mange Sega-fans, da Dreamcast døde. Een stor sammensværgelse var skyld i det...

Og så må fans i deres stille sind da godt tænke, at det overordnet set går fantastisk for Nintendo, som denne artikel udlægger det, "bare" fordi de har haft monopol på det håndholdte marked i årevis. Så simpelt kan man bare ikke stille det op i praksis. For de her firmaer handler det om at tjene penge, og når en afdeling ikke har udsigt til at tjene en hvis mængde penge på længere sigt, så bliver den lukket. Når Nintendo laver den beslutning på stationære konsoller, så er det omtrent lige så relevant hvad Game Boy, Hollywood og Windows indtjener. Med nogle af Nintendos udtalelser omkring Revolution har de vel på et eller andet punkt allerede truffet den beslutning. At ikke længere konkurrere med Sony og Microsoft på lige fod.

Selvfølgelig forsvinder Nintendo ikke. Det giver ingen mening, og det tror jeg ikke på nogen fornuftige personer har sagt (men eftersom medierne skrivet det "konstant", må jeg jo have overset noget... ;p). Men at deres position på det stationære konsolmarked er voldsom truet, det kan alle vel se. Det må man da bare acceptere, som det er.

Og slutteligt må jeg lige citere:

"Der er da slet ingen tvivl om at Nintendo skal passe meget på de kommende generationer da de har fået stærk konkurrence i form af PSP på det håndholdte marked og XBox og Sony på det staionære."

Sådan en udtalelse lyder netop helt Nintendo-forskruet. Nej, Nintendo skal ikke passe på i "de kommende generationer". De skal passe på allerede nu. Nej, Nintendo har ikke fået konkurrence af Sony. De er på kerneområdet, stationære konsoller og spil hertil, blevet overhalet for adskillige år siden. Så, ja, hvor din overdrevne sympati ligger er vel åbenlyst klart for enhver, og så kan du naturligvis ikke undgå, at det bliver bemærket.

Et eller andet sted tror jeg også stadig på at Amiga'en kommer tilbage og banker pc'en ud, hvor den hører til - men jeg er dog så bevidst om min fanatisme på dette område, at jeg ikke prøver at bilde andre det ind...

(vidste du forresten at SNES'en er min all-time-yndlingskonsol...? Bare lige inden du kalder mig anti-Nintendo eller Xbox-fanboy eller noget... ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 24/07-05 19:05 
Om ikke andet så har Nintendo da stadig et fornuftigt overskud på den stationære konsolside, så kan ikke se det store problem. Så længe en konsol samlet har givet overskud, så kan det vel fint betegnes mere eller mindre som en succes?
WehnerWehnerSkrevet 24/07-05 19:09 
Bestemt. Men man skal have ret mørke briller på, hvis man ikke kan se, at GameCube hælder mod 'mindre'.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RuneSPRuneSPSkrevet 24/07-05 19:20 
Måske, men hele "diskussionen" går vel ud på at om Nintendo snart laver en "sega", og så længe at "åbenbart" stadig er penge for dem at hente på det stationære marked, så kan jeg ikke se hvorfor de skulle gøre det i den nærmeste fremtid :)
RJKRJKSkrevet 24/07-05 19:34 
Hvis man tjener 1 krone på gyngerne og 1 millioner kroner på karusellerne, så ville de fleste forretningsmænd vel hurtigt droppe gyngerne og lave nogle flere karuseller - selvom de altså giver overskud. Medmindre, selvfølgelig, at man rent faktisk har et gynger-og-karuseller-koncept ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tastasSkrevet 24/07-05 19:43 
Men hvis der er investerings penge "til overs" er der jo ingen grund til ikke at tage den 1-krone med. :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Michael_Michael_Skrevet 24/07-05 19:52 
RJK>
Hvis man tjener 1 krone på gyngerne og 1 millioner kroner på karusellerne, så ville de fleste forretningsmænd vel hurtigt droppe gyngerne og lave nogle flere karuseller -

Det kommer vel an på hvor mange gynger man "sælger".

Mht Nintendo har det været forfriskende rent faktisk at se noget markedsføring i forbindelse med lanceringen af DS.
En nærmest usandsynligt positiv overraskelse.
Jeg er ikke helt overbevist om hvorvidt virkningen af indsatsen nu også bliver som ønsket, men bare det at Nintendo gør det, viser at de har forstået, at de befinder sig på en helt ny slagmark hvor man ikke bare læner sig tilbage og håber på godt vejr.
RJKRJKSkrevet 24/07-05 19:59, rettet 24/07-05 20:01 
Palmer Eldritch>
Det kommer vel an på hvor mange gynger man "sælger".

Ikke hvis/når alternativet er, at man kan lave flere af de andre i stedet.

Mig bekendt tabte Sega ikke penge på Dreamcast overordnet set. De vurderede bare, at det ikke kunne betale sig at blive på hardwaremarkedet i det lange løb, fordi de kunne lave en bedre forretning på spillene. Og eftersom GameCube på mange af de måder ligner Dreamcast, er der vel ikke langt til, at Nintendo kunne trække samme konklusion.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Michael_Michael_Skrevet 24/07-05 20:08 
Hvis man sælger flere millioner enheder gynger og "kun" tjener en krone pr. enhed, vil de fleste nok give gyngerne behørig opmærksomhed, såfremt det ikke kræver den store indsats at bibeholde indtjeningsgrundlaget. Det betyder jo ikke at man ikke fokuserer andetsteds samtidig.

Jeg er egentlig helt enig med dig mht. Gamecube. Nintendo vil altid have en speciel plads i mit hjerte, men deres situation er efterhånden ikke meget ulig Segas når det kommer til Hardware.
KTCKTCSkrevet 24/07-05 20:19, rettet 24/07-05 20:48 
RJK>
Et eller andet sted tror jeg også stadig på at Amiga'en kommer tilbage og banker pc'en ud, hvor den hører til - men jeg er dog så bevidst om min fanatisme på dette område, at jeg ikke prøver at bilde andre det ind...
Hørt, det er også stadig et håb for mig :) Amiga kan nogle tricks, men det må jeg hellere lade være med træde mere i, da jeg også er bevidst om min farvethed i den sammenhæng...

On-topic...
Det er klart for mig som sælger af både Nintendo, Sony og Microsofts maskiner, at der er stor forskel på de tre firmaers markedsføring og dominans.

Sony er frembrusende og udgør sammen med EA størstedelen af de kampagner, der føres i butikkerne. De sidder hårdt på markedet og ved det, hvilket også ses i deres prisniveau og dominans af hyldeplads.

Nintendo laver spændende maskiner, men markedsføring er en by i Rusland, og selvom vores eneste standerkonsol er en Gamecube, så bliver maskinen stående på hylden.
Nintendo lever på deres franchises, men selv ikke Mario eller Pokémon kan trække folk til, på trods af maskinens lave pris. GBA og Nintendo DS går det lidt bedre for, men desværre ikke ret meget. Lidt mere markedsføring af DSen kunne dog have hjulpet meget på salget.
Deres største problem med Gamecuben er for mig spiludvalget, for står der ikke Mario eller Pokémon på tingene, så er det sporadisk udvalgte multiplatform titler, som ofte ikke passer til de største målgrupper.
Donkey Konga har vi også forsøgt at fremhæve, men heller ikke dette har gjort det helt store.

Microsoft ligger et sted imellem Sony og Nintendo, for de laver markedsføring ind imellem, men udvalget af titler er noget større end Nintendos. Maskinen sælger på dens performance og Xbox Live hjælper også lidt. Microsoft har dog ikke rigtigt deres egne maskotter, men formår at få fremhævet deres platformslåste titler på en måde, så både ejere af PS2 og PC tit spørger efter titlerne til deres maskine, og ærgrer sig over manglen.

Til det med de håndholdte, så er jeg bange for at Nintendo får seriøst ondt, når PSP først får rigtigt fat på markedet. Problemet ligger i, at DS ligner noget fra et årti tilbage i sammenligning med PSP, hvis man sammenligner dem rent grafisk. Så er folk mere eller mindre ligeglade med touchscreens, mikrofoner og kreative koncepter.
Personligt synes jeg DS er meget mere interessant end PSP, men mainstream-folket er ikke til at stikke i, i en verden hvor framerate, polygoner og grafiske detaljer vinder.

Kort sagt synes jeg desværre også at det ser lidt sort ud for Nintendo, for selv Mario er efterhånden ved at vise sine alderstegn. Man må bare håbe at Nintendo finder et nyt superkoncept, som kan holde Yu-Gi-Oh, Dragonball Z og Duelmasters fra at vippe dem af pinden...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ZøvnigZøvnigSkrevet 24/07-05 21:55, rettet 24/07-05 22:01 
RJK.. gud hvor falder du af på den ;)

HVOR i artiklerne står der at det hele går super godt og Nintendo ingen problemer har i hele verdenen?

Den konstatere at det IKKE går så dårligt som man nogen skulle tro hvis du høre hvad de siger i medierne og på en hel del forums. Christ!!! du læser da selv siden herinde!!

Jeg ved godt du altid tager det meget personligt når nogen kommer til at nævne at pressen ikke altid virker lige objektiv. Vil du virkelig påstå du aldrig nogen sinde har læst negative kommentarer om Nintendo hos f.eks Gamereactor eller andre steder? Har du sovet under en sten? ;)


Og nej artiklen handler ikke om GameCube men om KONSOLLER... jeg er da helt paf over din evne til ikke at læse hvad der står.

""Der er da slet ingen tvivl om at Nintendo skal passe meget på de kommende generationer da de har fået stærk konkurrence i form af PSP på det håndholdte marked og XBox og Sony på det staionære."

Sådan en udtalelse lyder netop helt Nintendo-forskruet. Nej, Nintendo skal ikke passe på i "de kommende generationer". De skal passe på allerede nu."

Jamen er du da helt ved siden af dig selv? *GG* Hvor er der her i at vi ikke er enige? Jeg skriver DA DE HAR fået.. de betyder den er der nu... LÆS hvad der står. Du har da en ualmindelig god evne til ikke at læse ordenligt.

Men artiklen handler stadig ikke om antal solgte GameCubes men om Økonomien i firmaernes konsol relaterede aktiviteter.
Og Dér klare de sig godt som tingene er nu. De KUNNE gå bedre og man kan sagtens være bekymret for fremtiden. Det tror jeg alle der elsker Nintendo ellers deres spil er. Men artiklen er en konstatering af at deres økonomi er virkelig god og at de har massere af midler at kæmpe med. Om de så gør det er en hel anden snak.


At du fortsat ikke kan kender forskel på Hollywood og konsoller er lidt bekymrende... Men det er så ikke min hovedpine

Jamen glæd dig da bare over Amigaen og Snes'en. Er helt enig i de begge 2 er dejlige maskiner :)



PS: "Det er vel bare at kigge ind i en hvilken som helst dansk elektronikbutik eller et dansk spilblad for at se, at GameCube nærmest forbigåes"

Hvor vil du hen med det? Går du ind i en butik i Japan er det Cuben der står på hylden og X-Boxen der ligge i billig kassen. Men ingen af de 2 scenarier har noget som helst med artiklen at gøre. of det med spilbladet.. eeehm beviser det ikke også min påstand om pressen ;)
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
Per SPer SSkrevet 24/07-05 22:07, rettet 24/07-05 22:08 
Hvis du forventer at vi skal svare/argumentere seriøst på ovenstående svar, så har du bare at gøre det i et sprog (eller formuleringer), som netop hæver sig over det useriøse fanboy sprog, der fremvises her..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HankyHankySkrevet 24/07-05 22:12 
Må give Rune medhold i sine standpunkter, også selvom jeg har en smule Nintendo-fanboy i mig.

Zøvnig - dine udtalelser er til tider hovedrystende...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 24/07-05 22:35, rettet 24/07-05 22:37 
Zøvnig, det må være rart at leve i en lille Nintendo bobbel, men. Som rjk også siger, se dig omkring, i butikker blade internet sider, eller spørg folk. Nintendo er ved at gå neden om. Det er da åbenlyst. Med mindre de finder på noget fancy med revolution, hvilket de nok ikke gør efter man så DS, som slet ikke var fancy nok til at overhovedet at deltage i kampen mod PSP. Ærgeligt men hvis de skoder så meget i den som nu, vil man snart sige "nobody knows Nintendo". ikke engang BR sælger Nintendo mere... ( min br )
soon the world will be one big computer
RonaldoRonaldoSkrevet 25/07-05 00:43 
Denne debat er fuldstændig ligegyldig at føre på dette forum. Vi består af forbrugere og anmeldere. Business er en hel anden verden ingen eller meget få mennesker herinde fra beskæftiger sig med.

Hvad RJK skriver er ren forbruger snak. Han ved ligesom resten af os intet om Nintendo's planer eller økonomiske stand. Han læser x antal solgte Nintendo enheder er lavere end x antal solgte Sony enheder og regner success ud derfra.

Jeg vil ikke nedgøre nogen eller ophæve mig selv på nogen måder. Jeg er lige så dum som jer andre på dette område. Jeg mener bare at skriveriet er bedre tjent på andre mere relevante emner.
Michael_Michael_Skrevet 25/07-05 11:41 
yokanabster>
se dig omkring, i butikker blade internet sider, eller spørg folk. Nintendo er ved at gå neden om. Det er da åbenlyst.


Det er da langtfra åbenlyst. Gamecuben taber ganske vist terræn dagligt, men det var faktisk ikke det Zøvnig startede emnet med at debattere.
Ja, Nintendo er langtfra førstepladsen i våbenkapløbet om de stationære konsoller, og indhenter næppe det tabte igen - nogensinde. Men som artiklen beskriver, ser det ud til at Nintendo har en relativt sund økonomi, og endda økonomisk overskud til muligvis at kunne positionere sig hensigtsmæssigt i fremtiden.
Hvorvidt de klarer det, må fremtiden vise.

ikke engang BR sælger Nintendo mere... ( min br )

Ja, så er det godt nok "Game Over" for Nintendo;)
TweelTweelSkrevet 25/07-05 12:53, rettet 25/07-05 13:10 
yokanabster>
Nintendo er ved at gå neden om. Det er da åbenlyst.

Jeg er ikke sikker på om det var en joke, men jeg går ud fra det ikke er:
http://www.nintendo.co.jp/n10/news/050126e.pdf

Jeg er ikke expert i at læse financielle rapporter, men jeg norterer mig flg. (så må i korrigere mig hvis det er de forkerte tal jeg bruger):
Net Salg: 419,373 mil yen ~ 23,2 millarder kroner
Net inkomst: 67,757 mil yen ~ 3,7 millarder kroner

Samlede værdier: 995,002 mil yen ~ 55,0 millarder kroner
Heraf kontanter og indestående: 782,699 mil yen ~ 43,3 millarder kroner

Det ser da ganske sundt ud. Nintendo har opbygget en pæn formue, og så længe de ikke taber penge kan de vel fortsætte som de vil. Måske nærmer dagen sig hvor deres konsoller ikke længere giver overskud. Så vidt jeg husker læste jeg at de faktisk havde underskud på GC en enkelt måned, pga. en midlertidig uplanlagt overproduktion. Men det er spekulation. I øvrigt mener jeg da at have læst salgstal hvor DSen absolut klarer sig glimrende overfor PSPen, bl.a. støttet af Nintendogs. Sidst jeg fandt Dengekis ranglister havde DSen flere spil på bedre pladser end PSP. Jeg ved ikke noget om hvor god PSPen er i forhold til DSen, da jeg først køber en når den kommer til Europa, men tallene siger vel mere end en subjektiv vurdering anyway, eller?

EDIT:
http://www.dengekionline.com/soft/ranking/ranking.htm
Som det ses går det ganske udemærket for DS.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
RJKRJKSkrevet 25/07-05 14:31 
Det er selvfølgelig et minus for mine argumenter når der kommer unuancerede udtalelser som Yokanabsters, men jeg holder nu fast i at langt flertallet af fornuftige mennesker - herunder de trykte medier, som jeg er en af de eneste repræsentater for herinde, og derfor tillader mig at forsvare mod falske påstande - der ikke er fanboys i den ene eller anden retning, har en fin og objektiv opfattelse af Nintendos situation. At ingen af os således skulle have lov til at kommentere denne, fordi vi ikke er forretningsfolk, er latterligt. Som forbrugere og iagttagere af branchen er vi fint udstyret til at kritisere Nintendo og alle de andre. At der er kritik af Nintendo betyder på ingen måde at der er en fuldstændig ensporet og urimelig favorisering af andre. Når man opfatter tingene sådan, skyldes det langt oftere, at man tager visse ting vildt personligt, fordi det tilfældigvis går "udover" noget, man er engageret i. Det er denne, enkelte person, der har problemet, og ikke alle andre.

Der blev spurgt til, hvad vi syntes om nævnte artikler. Som sagt synes jeg de fremstår desperate, når man opstiller det som om hele verden er imod Nintendo, og udlægger det som om det går fantastisk godt for Nintendo. Så kan man hive citater ud som man vil, men det er da klart, at det er artiklernes formål, og at det er derfor Zøvnig laver et emne om den i første omgang. Det er jo ikke det eneste eksempel på samme. Men det går ikke fantastisk for Nintendo, og det går heller ikke forfærdeligt for Nintendo. Det går godt på nogle områder, og mindre godt på andre, og alt i alt er der selvfølgelig ikke noget der truer firmaets eksistens. Men enhver med minimal indsigt kan vurdere, at hvad angår de stationære konsoller, er Nintendo langt fra fortids storhed, samt at der er en udvikling som i kraft af fortsættelse nødvendigvis må betyde ændringer en gang. Det er en helt simpel og logisk tankegang som jeg formoder de fleste følger, og så er det ret belastende at visse fanatikere skal hidse sig op herover med nedladende bemærkninger.

Lige afsluttende mht. GameCubes repræsentation i blade etc., så tænkte jeg nu primært på annoncer. Men egentligt hænger det hele jo fint sammen. Når en platform ikke sælger, så tager butikkerne den af hylderne, distributørerne holder derfor op med at annoncere og sende anmelderkopier ud, og den forsvinder dermed fra medierne, hvormed færre interesserer sig for den og derfor ikke køber den og gentag. Jeg ved ikke om det er for "forbrugeragtigt tænkt" for visse i denne tråd, men det er nu engang sådan situationen er i Danmark. Og når man således konstaterer, at problemet udelukkende er manglende/negativ omtale i medierne, så er det jo simpelthen bare fordi man ikke ved, hvad der foregår eller nærmere: ikke vil indse det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 25/07-05 15:23 
yokanabster>
Zøvnig, det må være rart at leve i en lille Nintendo bobbel, men. Som rjk også siger, se dig omkring, i butikker blade internet sider, eller spørg folk. Nintendo er ved at gå neden om. Det er da åbenlyst. Med mindre de finder på noget fancy med revolution, hvilket de nok ikke gør efter man så DS, som slet ikke var fancy nok til at overhovedet at deltage i kampen mod PSP. Ærgeligt men hvis de skoder så meget i den som nu, vil man snart sige "nobody knows Nintendo". ikke engang BR sælger Nintendo mere... ( min br )

Må nu sige at det er denne kommentar som er den mest rystende af dem alle, så ved faktisk ikke om det er rent ironi eller hvad. Det går dårligt for Nintendo i DK = fail, det er selvfølgelig klart nok. Og hvordan du allerede kan dødsdømme DS'en og sige at den allerede har tabt kampen mod PSP er da forbløffende. Især når man tænker på at DS'en har solgt mere end en million mere end hvad PSP har solgt. Og at der er blevet solgt LANGT mere DS software end PSP. Det er sgu frækt.
RJKRJKSkrevet 25/07-05 15:46 
Faldt i anden sammenhæng lige over denne statistik, der viser antal solgte spil per platform i Japan for første halvår 2005. Det fortæller vel egentligt historien om Nintendos stationære/håndholdte situation meget godt.

PlayStation 2 14.010.000
Game Boy Advance 3.408.000
DS 3.196.000
PSP 2.103.000
GameCube 1.549.000
Xbox 91.000
PlayStation 52.000

De håndholdte konsoller sælger mere end fire gange så godt som den stationære, og den markedsførende stationære udsælger Nintendos med næsten 10 til 1. Det er nu engang bemærkelsesværdige tal.

(Xbox i Japan er som sædvanlig for pinligt til at jeg overhovedet gider kommentere det ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JoachimMAJoachimMASkrevet 25/07-05 17:31 
Gamecube er ikke nogen ubetinget succes, slet ikke. Men folk der siger at Nintendo's økonomi er decideret dårlig og at de er faretruende tæt på at dreje nøglen om og lukke virksomheden, er da også ude på et skråplan.
Nintendo har ikke den markedsførende position på konsolmarkedet som de havde for 10-15 år siden, men jeg tror nu nok de skal klare sig nogle år endnu. Nu får vi jo se om Revolution bliver en fiasko eller succes, det kommer jo nok til at afgøre om Nintendo bliver ved med at lave stationære konsoller efter næste generation.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 25/07-05 18:07 
Joachim M Andersen>
Men folk der siger at Nintendo's økonomi er decideret dårlig og at de er faretruende tæt på at dreje nøglen om og lukke virksomheden, er da også ude på et skråplan.

Så absolut. Det jeg egentligt protesterer i mod er den absurde påstand om, at dette skulle være hvermands mening og det konstante indtryk man får fra medierne.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
yokanabsteryokanabsterSkrevet 25/07-05 18:27, rettet 25/07-05 18:28 
Jeg erkender at mine andre udtalelser var helt unuancerede, jeg bliver bare så "arhrahh" når folk ser sin egen verden. Men det jeg mener med "neden om", er på lang sigt. Og jeg er ikke i tvivl om at de stadig har okay fat i japan. Og nej, jeg vil selvfølgelig ægre mig gevaldigt hvis de går ned.
Psp kom ud i december i Japan og, marts i Usa. Og kommer først til Europa den 1. september. Ds'en kom i november i Us og Japan og marts i europa. Og hvis Ds har solgt 1 mill mere end PSP, kan man da se at PSP er Ds langt foran. Den har været kortere ude færre steder, ikke engang europa ednu.
Edit: Er det umuligt at finde "sales figures" for PSP og DS, jeg kan ikke på google.
soon the world will be one big computer
TweelTweelSkrevet 25/07-05 19:03, rettet 25/07-05 19:04 
Grunden til at jeg brugte den japanske Dengeki rangliste var for at give et billede af et marked hvor PSP har været ude i et godt stykke tid. RJKs tal er ligeledes fra Japan (EDIT: og vel og mærke fra 2005, altså efter PSP kom ud), så det er ikke kun PSPens kortere tid på markedet der gør at den halter lidt efter. DSen sælger simpelthen bedre i Japan.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Michael_Michael_Skrevet 25/07-05 19:18 
Ikke mindst på grund af Nintendogs (nævnt tidl.) som boostede salget af DS konsoller med næsten 400% den uge spillet ramte Japan.
ZøvnigZøvnigSkrevet 25/07-05 19:26 
Jeg er slet ikke uenig i at de problemer Nintendo kæmper med omkring lige GameCuben, er deres eget problem. Jeg arbejder selv som butikschef i BR og ved at vi som koncern droppede GameCuben fordi der ikke var godt salg i den. Har haft en del snakke med vores indkøber omkring dette. På trods af utallige opfordringer til Bergsala, valgte de ikke at reklamere for de spil der kom, eller selve maskinen (udover i launch perioden) Det gjorde at man droppede den i 160 butikker i scandinavien. Først efter 1 års pres på Bergsala gav man op og kørte Cuben ud på et sidespor til fordel for Playstaion 2. Om det er mangel på evner fra Bergsalas side eller mangel på opbakning fra Nintendo er svær at sige. Og ser man først og fremmest på salget i Dk er vi enig om at det går helt af ¤%#&¤#% til. Cuben har ikke solgt hvad den burde kunne. Heller ikke på verdens plan. og min personlige holdning er også at der er tale om mangel på reklame (folk skal trods alt vide produktet findes før de kan købe det)

Jeg vælger uanset hvad at se det som værende meget positivt at Nintendos økonomi er ganske god. Det betyder de har den økonomiske formåen til at få visse af de mistede markeds andele tilbage. Om de så formår det med Revolution er ufattelig svært at sige. Jeg har lige nu svært ved at se hvordan en controller skal kunne overbevise store mængder mennesker om at de bør skaffe sig en Revolution, fremfor en af de 2 andre.
Men HVIS de har lært af deres tidligere fejl (og vi kommer ikke uden om der har været en del efterhåden) har de økonomien til at tager kampen om. Det ser jeg som værende meget positivt. Derfor ser jeg med glæde på tallene i artiklen.
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
RuneSPRuneSPSkrevet 26/07-05 01:57, rettet 26/07-05 01:58 
Man kan i hvert fald umuligt sige at det går dårligt for dem i Japan pt, tjeck bare top20 for software for sidste uge:

1 GC Super Mario Miracle Baseball Nintendo
2 NDS Yawaraka Atama Juku Nintendo
3 PS2 Jikkyou Powerful Pro Baseball 12 Konami
4 NDS Work Your Brain: Brain Training For Adults Nintendo
5 PS2 Sengoku Basara Capcom
6 PS2 Ape Escape 3 SCE
7 GBA Beatle Mushi King Sega
8 NDS Yugioh! Nightmare Troubadour Konami
9 GBA Bleach Sega
10 PS2 Full Metal Alchemist 3 Marvellous
11 NDS Rockman 5DS EXE
12 NDS Naruto RPG 2 Tommy
13 GC Jikkyou Powerful Pro Baseball 12 Konami
14 NDS Nintendogs Shiba and Friends Nintendo
15 GC Dance Dance Revolution with Mario Nintendo
16 PS2 Gundam True Odyssey Bandai
17 PS2 Pachislot Onimusha 3 Sega
18 PS2 Minna Daisukai Katamari! Namco
19 NDS Full Metal Alchemist: Dual Sympathy Bandai
20 NDS Nintendogs Chihuahua and Friends Nintendo

6 af dem fra Nintendo, og 13 til en Nintendo platform.
RonaldoRonaldoSkrevet 26/07-05 06:17 
Selvfølgelig må debatten da føres. Jeg er bare kritisk over for nogle af de grundlag som argumenterne er baseret på.

Det handler jo egentlig ikke om antal solgte enheder. Det kan vi sagtens opstille som succeskriterie, men i bund og grund handler det kun om at generere penge. Nintendo har stor succes med at lave penge i spilbranchen. Der er ingen der overgår dem.

Der er intet at være bange for. Nintendo vil altid være på markedet. De kører deres eget ræs og det vil de kunne overleve på.
ZøvnigZøvnigSkrevet 26/07-05 20:09 
Kunne ikke være mere enig Ronaldo :D
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
BlossomBlossomSkrevet 26/07-05 21:35 
Jeg eeelsker Nintendo..

Mine Nintendo maskiner og spil er en del af min lille familie og disse små kære børn har en helt speciel plads i mit hjerte... c¨,)

Jeg vil betegne mig sev som værende ægte Nintendo fan"woman" ;-)

Men selv jeg kan se at præstationen fra Nintendo halter..
Jeg er skuffet... Meget skuffet...

Glæder mig til Revolution, men har mine bange anelser på trods af stort håb..

Bergsala har fået en stor "fjende" plads i mit indre univers da jeg har valgt at skyde skylden for Gamecubens dårlige salg i Europa på dem og deres mega-manglende markedsføring af konsollen..

Jeg har aldrig set en eneste reklame i tv eller andet sted for Gamecube...
De eneste reklamer jeg har set for spil eller hardware har været i Bilka/Merlin/Fona reklamer...

Men jeg håber dog det vender og at de bliver bedre til at markedsføre Nintendo..

Da Ds'en havde launch herhjemme så jeg en masse store reklamer på busskure og jeg tror også jeg har set en enkelt i tv.. Jeg krydser fingre og håber det fortsætter..

Jeg ved ikke om det er mig der fejler noget (ingen kommentarer) ;-) men Ps2/xbox/psp har aldrig sagt mig noget... Jeg har aldrig haft lyst til hverken at købe eller bare så meget som at prøve.. Ved ikke hvorfor..

Ja.. jeg er ægte Nintendo fan"woman"... men har dog aligevel en vis realistisk synsvinkel på Nintendo og deres fremtid hvis ikke de og deres samarbejdspartnere (bl.a. Bergsala) gør noget ved deres problemer..

Nintendos økonomi er egentlig irrelevant for mig.. Jeg er ret ligeglad.. Jeg synes bare det ville være synd hvis stadig flere og flere går glip af at eje en Nintendo...
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
RJKRJKSkrevet 26/07-05 23:18 
Ronaldo>
Det handler jo egentlig ikke om antal solgte enheder.

Det er nemt at sige, men på mange planer gør det da. Med de penge der skal bruges på udvikling, markedsføring, produktion og så videre for at holde en platform kørende, er det da åbenlyst at der skal sælges et hvis antal maskiner, før forretningen kan løbe rundt. Og nu kommer jeg så det halvfjollede "jamen Nintendo tjener på deres solgte GameCubes og Microsoft taber på deres solgte Xboxe og derfor går det bedre for Nintendo"-argument i forvejen. Det er en endnu mere forsimplet og forskruet måde at se tingene på.

Vi kan jo tage et fuldstændigt simpelt eksempel. Når udvikler X skal lave et nyt spil og vælge en platform, så ser man selvfølgelig på antallet af potentielle købere. Og så er antal solgte enheder da en ekstremt vigtig ting. Så er Capcom og Konami da bedøvende ligeglade med, hvordan Nintendos økonomi hænger sammen. Er der ikke nok solgte enheder, så er der ikke nok købere, og så vælger man en anden platform. Resultatet er færre, mindre og logisk set dårligere spil fra andre udviklere. Og vel også fra Nintendo selv. Hvis der ender med at være 6-7 millioner solgte Revolution-konsoller (hvilket vel er tallet hvis man forestiller sig en fortsættelse af nuværende, nedadgående kurve), så bliver der ikke solgt så mange spil, så kan man ikke tilknytte så mange ressourcer, man får logisk set dårligere spil osv.

Det er helt i orden at sige at antal solgte konsoller ikke er alfa og omega, men nærmest at sige det er ligegyldigt for en platforms succes er da komplet ignorant. Mange antal solgte maskiner fører automatisk til større indtjeningspotentiale.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 27/07-05 04:06 
Jeg kan godt se hvad du mener RJK. Selvfølgelig er flere solgte enheder lig flere mulige penge i kassen, men salgstal er bare tal. De tal har ikke samme betydning for Nintendo som de har for Sony. Det er da sjovt at sammenligne dem osv. men den økonomiske effekt der afgives fortæller de intet om.

Nintendo har ikke brug for udvikler x på samme måde som Sony og Microsoft har. Nintendo forsyner selv deres systemer med spil. Det er også de selv samme spil som sælger bedst. Jeg siger ikke at de helt kan undvære tredjeparts udviklere.

Nintendo vil køre deres helt eget ræs næste generation. Deres næste system vil være både billigere for forbrugerne og ikke mindst udviklerne. De prøver at ramme et andet publikum. Jeg ved ikke hvilke tanker udviklerne gør sig, men mon ikke at Nintendo nok skal få lokket nogle af dem til?
Michael_Michael_Skrevet 27/07-05 09:53 
Ronaldo>
Nintendo har ikke brug for udvikler x på samme måde som Sony og Microsoft har.

Jo, det har de i dén grad.

Nintendo forsyner selv deres systemer med spil. Det er også de selv samme spil som sælger bedst. Jeg siger ikke at de helt kan undvære tredjeparts udviklere.

Det er faktisk en stor del af problemet, mener jeg. Som artiklen vist også nævner et sted, ER Nintendo jo 1st.party men AGERER som en 3rd party producent, og koncentrerer sig primært om egne spil.
Der mangler ganske enkelt en objektiv tovholder i Nintendo-ligningen.
OmenOmenSkrevet 27/07-05 10:42 
Zøvnig>
Vil du virkelig påstå du aldrig nogen sinde har læst negative kommentarer om Nintendo hos f.eks Gamereactor eller andre steder?

Ehhh bare lige for at få det på det rene. Mener du
A: at vi er specielt negative omkring Nintendo
eller
B: at vi bør undlade at kommentere alt negativt omkring Nintendo?
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 27/07-05 12:53 
Ronaldo>
Jeg siger ikke at de helt kan undvære tredjeparts udviklere.

Når du siger at salgstal for konsollen er ligegyldige, så gør du jo indirekte.

Derudover synes jeg kun du kommenterer halvdelen af mit indlæg. Du kan da ikke bare feje væk, at det vil få en meget negativ indflydelse på Nintendos indtjeningsmuligheder, hvis de har lave salgstal for konsollen. Hvordan kan du seriøst mene, at Nintendo bare kan fortsætte uhindret med samme kurs? Det er jo urealistisk.

Så du den top 40 liste over solgte spil i USA over de sidste ti år, som kom for en måneds tid siden? En liste der var pænt godt domineret af Nintendo med hele 17 titler. Men ser man nærmere herpå, er der et ret klart mønster:

GB: 8 titler
N64: 8 titler
GCN: 1 titel

(og gik listen længere tilbage ville der utvivlsomt være endnu flere titler på SNES og især NES)

Nintendo har ikke de storsælgere, som de havde engang. Hvilket ikke er så sært hvad angår GameCube, fordi der er så forholdsvis få maskiner ude, at en meget stor procentdel af ejerne skal købe et spil, før der bliver et stort hit.

Der er simpelthen ikke de samme salgsmuligheder med få maskiner, hvilket automatisk betyder, at man ikke kan lave ret mange satsninger. Har det egentligt ikke også afspejlet Nintendo gennem denne generation? Er Pikmin ikke noget af det eneste rigtigt satsede, de har lavet? Alle deres andre større GameCube-produktioner har været "sikre" opdateringer af franchises. Der har ikke været noget GTA3, Halo, Kingdom Hearts. Ingen ny Nintendo-franchise, der vil være en sikker guldgrube. Ikke at jeg klager over Zelda eller Metroid på nogen måde, men enhver kan jo regne ud at en udvikler af Nintendos størrelse ikke kan leve op til deres potentiale, hvis de vedbliver med det samme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 27/07-05 13:17, rettet 27/07-05 13:19 
RJK>
Ikke at jeg klager over Zelda

Men det gør jeg. Lidt. Ikke sådan at forstå, at jeg ikke synes, at det er et fantastisk spil, men jeg mener ikke det lever op til tidligere tiders storhed.

En af grundene til det kunne være, at Nintendo er pressede og bliver nødt til at få deres spil hurtigere på gaden. Short n'sweet som det blev omtalt i Nintendo bladene. Flere solgte enheder, ville resultere i mere trediepartsstøtte, hvilket igen ville give Nindendo maskinernes udgivelsesliste mere fylde, således at Nintendo selv kan tage sig den tid det tager, at udvikle de helt store spil.

Ocarina of Time tog tre år. Wind Waker to. Jeg er overbevist om, at det skyldes det store pres, de er under.

Omend de er fantastisk gode, så mener jeg ikke at Nintendos franchise opdateringer, er af helt så høj kvalitet, som de var tidligere. Det skyldes den nedadgående kurve, som firmaet salgsmæssigt er på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RonaldoRonaldoSkrevet 27/07-05 17:28 
RJK>
Når du siger at salgstal for konsollen er ligegyldige, så gør du jo indirekte.

Jeg forklarer mig igen. Salgstal er ikke ligegyldige. Det er vel logisk nok at Nintendo vil sælge så mange enheder som muligt. Vi kan bare ikke bruge de salgstal som argument for hvem der tjener flest penge. Hvis x antal solgte enheder ikke dækker udgifterne ved at udvikle og distribuere et spil, så er det en fiasko. Så er det totalt ligegyldigt om det solgte to eller fem gange så meget som konkurrenterne.

Nintendo sælger ikke som de gjorde før i tiden. Jeg er enig. Det er bare misforstået at deres salgstal er lig med dårlig økonomi. GameCube er deres største udfordring og det er måske derfor at deres næste system bliver så anderledes.

Nintendo har vist med DS at de kan skabe helt nye spil og franchises. Jeg håber da at de kan gøre noget tilsvarende med Revolution.
WehnerWehnerSkrevet 27/07-05 17:41 
Ronaldo>
Hvis x antal solgte enheder ikke dækker udgifterne ved at udvikle og distribuere et spil, så er det en fiasko. Så er det totalt ligegyldigt om det solgte to eller fem gange så meget som konkurrenterne.

Der var også en artikel om dette i Edge for ikke så lang tid siden.

Men det er ikke helt rigtigt, det du påstår, for hvis Xbox360 bliver en overskudsforretning, så vil Xbox have været en succes, selvom den har givet tab. Måske endda hvis det først bliver Xbox720 eller 1080 eller hvad nu. Vi snakker jo så store summer og langsigtede planer, at det ikke helt er til at forstå.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
QQSkrevet 27/07-05 18:02, rettet 27/07-05 18:02 
RJK>
Så du den top 40 liste over solgte spil i USA over de sidste ti år, som kom for en måneds tid siden?

Link? Bare ren nysgerrighed... (mig, fanboy? nænæ hvorfor tror du det...) ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
RJKRJKSkrevet 27/07-05 18:03 
Ronaldo>
Vi kan bare ikke bruge de salgstal som argument for hvem der tjener flest penge.

Selvfølgelig ikke. Som det eneste/primære argument i hvert fald. Har du da set nogen gøre det?

Det vi/jeg snakker om er overordnet succes og muligheden for at Nintendo ville droppe hardwaredelen på stationære konsoller i fremtiden. Og der er salgstal immervæk enormt vigtige.

Henved det eneste salgstal ikke siger noget om, er vel kvalitet ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 27/07-05 18:09, rettet 27/07-05 18:10 
Wehner>
Men det er ikke helt rigtigt, det du påstår...

Det kaldes en invistering. Nu er spilsalg også noget helt andet end at estabilisere sig som spiller i en kæmpe branche.

Selvfølgelig har Microsoft haft succes med at komme ind på markedet. Nu har de nye planer der skal udføres.
RonaldoRonaldoSkrevet 27/07-05 18:24 
RJK>
Det vi/jeg snakker om er overordnet succes og muligheden for at Nintendo ville droppe hardwaredelen på stationære konsoller i fremtiden. Og der er salgstal immervæk enormt vigtige.

Selvfølgelig er antallet af konsolerne ude i husholdene alt afgørende. Hvis Nintendo ikke tror på at de kan sælge x antal enheder og dermed kunne skabe en sund forretning på det, så ville de ikke gøre det.

Det er måske en smule tidligt at råbe bål og brænd. Alt tyder på at de stadigvæk er opsat på at fortsætte.

Jeg tror personligt at de vil kunne overleve mange årtier endnu. Jeg tror samtidig også at de vil gå i en anden retning end Sony og Microsoft. Ikke bare fordi at de er trætte at konkurrere med dem, men fordi at de holder fast i hvordan de vil lave spil.
WehnerWehnerSkrevet 27/07-05 18:32 
Ronaldo>
Det kaldes en invistering.

Det kaldes en invEstering. Hvilket du ikke behøver belære mig om, da jeg lige har måttet forklare dig det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
63 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig