X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Brændt af i en handel


Svar
quadquadSkrevet 23/07-05 22:45 
Efter omstændighederne at jeg overførte ét beløb for nærved to uger siden, og sælger derefter har skrottet alt kommunikation, overbeviser nu endelig om at jeg må være blevet snydt.

Atypisk undertegnede havde jeg i travlhed op til ferien, ingen informationer modtaget om sælger, pånær hans navn, Magnus Riis-Jacobsen samt hans email; riisjacobsen@yahoo.com

Skulle nogle have kendskab til denne mand, må de meget gerne komme med lidt respons. Beløbet som er overført, lyder på præcis 1550 kroner.
quadquadSkrevet 23/07-05 22:58 
Spørgsmålet er så naturligvis, om det er samme Magnus Riis Jacobsen, men alt taler naturligvis for det - udover en kommentar fra sælger, om hans bopæl i København.
RJKRJKSkrevet 23/07-05 23:00 
Det er Sideshow herindefra. Jeg havde selv en episode med ham, hvor der gik måneder uden kontakt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 23/07-05 23:00 
syntes lige det er voldsomt nok og hænge en ud med navn og adresse, man kan godet lige holde det lidt diskret.
Og som du siger, har du har også haft travlt i ferien, det kan jo være samme med ham... alle kan jo glemme.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
quadquadSkrevet 23/07-05 23:11 
Jeg har nu udelukkende haft travlt, i timerne op til jeg tog på ferie - pengene var overført onsdag forrige uge, i weekenden plabrede han stadig om at pengene nok gik ind i morgen.

Jeg håbede på en pakke ventede mig ved hjemkomsten i dag, desværre var der hverken pakke eller mail.

Jeg får banken til at tilbagetrække pengene mandag, og kan derved også stærkt anbefale ikke at handle med denne mand.

Mange tak for hjælpen.
JmogJmogSkrevet 23/07-05 23:31, rettet 23/07-05 23:31 
toAt>
Og som du siger, har du har også haft travlt i ferien, det kan jo være samme med ham... alle kan jo glemme.

Hvis man "glemmer", at man har modtaget 1500 kroner fra en køber og ikke tjekker ens mail i to uger derefter, så vil jeg mene, at der er rigelig grund til at hænge vedkommende ud.

Fra man modtager betaling bør der maksimalt gå 3 dage før man sender, medmindre man har aftalt noget andet i forvejen/meddeler forsinkelsen. Der er ikke noget, der hedder "ude af stand til at maile", medmindre man er indlagt/kommet til skade etc. Ens egen internetforbindelses tilstand er også irellevant. Danmark flyder med internetcafeer, og selv hvis der ikke er en i nærheden, så er der jo altid skole/venner.

Det er muligt, at han bare er ualmindeligt sløv, men hvis det er sådan, han har for vane at behandle købere, bør han holde sig fra at handle med andre mennesker på nettet. To uger uden kontakt efter modtagelse af betaling er uacceptabelt. Det med at pengene ikke skulle være gået ind endnu giver også tre muligheder:
-Han lyver
-Han lyver om at have tjekket kontoen
-Wagner har overført til en forkert konto (usandsynligt)
happyEDhappyEDSkrevet 23/07-05 23:46 
Stadigvæk nu har han selv navnet, også kan han jo kontakte ham, eller tage ud med et tæskehold;)

Men ellers hvis han ikke har gjordt andet end at maile, så kan han altid hænge ham ud bageffter.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/07-05 23:57 
Heh, jeg gad nok se den juridiske udlægning af, hvornår almen info, som kan findes på 5 sekunder overgår til at være at "hænge folk ud" :-)

(Jeg postede sælgers navn og info som - nu slettede - nummer 2 indlæg, hvilket kan søges på både krak og degulesider. Det er der jo ikke noget fordækt i.)
quadquadSkrevet 24/07-05 03:28 
Jeg synes derimod 'offentliggørelsen' af formodede sælgers identitet, kunne fastslå personens jeg overfor eventuelle tidligere købere. I vore dage, kan hverken faste adresser eller telefonnumre anses for private.
happyEDhappyEDSkrevet 24/07-05 09:39 
Man skal bare være fuldstændig sikker i sin sag. Både på at det er det rigtige navn, for jeg ville da ikke være glad for navn og adresse stod der hvis jeg ikke havde noget med det at gøre, også selv om man kan finde det på krak og div.

også igen når man ikke har fundet ud af hvad der er sket.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
nerosnerosSkrevet 24/07-05 13:42 
Jeg synes egentlig det er lidt uhyggeligt at hører om når jeg aldrig er blevet snydt og har købt ting på ebay. Men sådanne mennesker eksistere vel sagtens. Kan i det hele taget slet ikke forstå, at man gider og har moral til at gøre sådanne ting. Denne mand burde skamme sig.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/07-05 16:00 
Uden at det behøver have sammenhæng med denne sag (!), er det vel et generelt problem at en lille håndfuld af plattenslagere tror de kan snyde folk ved diverse foretagender (ikke kun afgrænset til nethandel), hvilket går ud over de 99%, som har rent mel i posen, og bliver frygtsomme for at støde på de dårlige få.

Jeg tror da også at langt de fleste af disse konflikter bunder i misforståelser/manglende kommunikation/lassez faire/ivrighed hos både den ene og den anden part. Og med lidt tålmodighed går de fleste ting på plads.
SyrefoxSyrefoxSkrevet 24/07-05 21:13, rettet 24/07-05 21:14 
Jeg mailede også med denne Magnus Riis-Jacobsen omkring et køb af en snes med nogle meget gode spil til, bla. chrono trigger, final fantasy og spil i den klasse.
Men da han ikke kunne sende mig nogle billeder af spillene, var der en lille alarm klokke der ringede hos mig, for hvem kender ikke bare én der har et digital kamera?
Og hvis man virkelig har spil som er så efterspurgt blandt samlere burde man også være intresseret i at sælge dem til en højere pris og det får man jo bla ved og maile nogle billeder så man kan se hvilken stand varene er i.

Håber du får held med og trække pengene tilbage, og en anden gang så spørg efter billeder, så kan man sotere de værste svindlere væk.
En anden god ting er at selv hente varene men ved selvfølgelig godt det nogle gange er umuligt, jeg bruger tit at hvis jeg kender nogen eller har familie tæt på at få dem til og hente varen også sende til mig.

Men held og lykke med jagten på dine penge

Syrefox
quadquadSkrevet 24/07-05 22:22 
Jeg anede slet ikke uråd, da jeg var overbevist om at det var velkendte Sideshow fra dette forum - anede ikke han havde en forhistorie med problematiske handler.
RJKRJKSkrevet 24/07-05 22:33 
Jeg tror nu han er reel nok. Bare helt vild langsom ligesom nogle andre herinde... Den med de 2 x Chrono Trigger mener jeg også er god nok.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WonderboyWonderboySkrevet 24/07-05 22:40 
Har du ikke hans telefonnummer så du kunne prøve at ringe til ham?.
I love monster land
SideshowSideshowSkrevet 25/07-05 14:14 
Og så er jeg online.

Wagner skrev til mig i lørdags og forventer, at jeg skal nå at svare ham samme dag, ellers formoder han at verden er gået under. Jeg sidder ikke klistret til min mailbox weekenden over Stefan.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
quadquadSkrevet 25/07-05 14:43 
Nu har jeg trodsalt været på ferie 8 dage efter sidste mailkorrespondence.
SideshowSideshowSkrevet 25/07-05 14:51 
Det er jo ikke mit problem. Men prøv lige at skriv inden du antager alt muligt. Jeg kan jo ikke nå at svare dig samme dag.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
quadquadSkrevet 25/07-05 15:03 
Resten klarer vi over private beskeder - forhåbentlig får det hele en lykkelig slutning, for pakken skulle være afsendt for en uge siden :)
Croc1Croc1Skrevet 13/08-05 17:37 
Wagner -> Tak for dit heads up mht hvor man IKKE skal handle :)
CoreCoreSkrevet 13/08-05 17:57 
OT:

Wagner, vær sød at fortælle os at din tagline er en dårlig spøg :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HankyHankySkrevet 13/08-05 18:02 
Jeg kan svare for dig; Nej! det er ikke en spøg, men sandt - så også man kunne få T-Shirts med det påtryk på :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CoreCoreSkrevet 13/08-05 18:06, rettet 13/08-05 18:07 
OK, det er jeg da pænt bitter over... :(

Det var da lamt...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 13/08-05 18:15 
Hanky>
Jeg kan svare for dig; Nej! det er ikke en spøg, men sandt - så også man kunne få T-Shirts med det påtryk på :P

LOL... pænt sjovt, specielt hvis man er Potter-hader som jeg :)
JmogJmogSkrevet 13/08-05 18:20 
Ikke videre smart at have en spoiler ens signatur. Jeg ville foreksempel overveje dødstrusler, hvis jeg ikke allerede havde læst bogen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig