X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

At rydde op på computeren


Svar
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 23/07-05 16:37 
Jeg har bemærket, at Battlefield 2 er begyndt at hakke mere på min computer på det seneste og jeg går ud fra, at det er pga. de mange spil og programmer jeg har liggende på harddisken, hvoraf flere er blevet installeret efter BF2.

Jeg vil egentlig bare høre, hvad man kan gøre for at rydde op på computeren, så den kører mere effektivt? Jeg har afinstalleret et par spil og defragmenteret C drevet, men det har ikke hjulpet specielt meget. Er der andet der kan gøres? Jeg vil helst ikke til at geninstallere Windows, selvom det måske er det computeren har bedst af...
(...)
WehnerWehnerSkrevet 23/07-05 16:48 
Bruger du jævnligt Spybot til lige at tage det værste spyware? Og husk dens immunize-funktion, der også holder noget af det væk i fremtiden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 23/07-05 17:23 
Jeg har faktisk slet ikke brugt Spybot før, men det er installeret nu og det fandt en del skidt. Immunize har jeg også slået til. Tak for tippet.
(...)
MarcusMarcusSkrevet 23/07-05 18:11 
Jeg vil da lige bruge lejligheden til at anbefale dette utroligt brugbare og gratis program:

http://www.ccleaner.com/

Jeg fik det selv lige anbefalet for nogle uger siden, mange tak for det! Min registreringsdatabase fyldt med forældet data og så var der også en masse gamle temp ting der kunne fjernes.
Tak, siger jeg.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 23/07-05 18:23 
Ja Ccleaner kan også virkelig anbefales herfra. Jeg har lige fjernet 475mb skidt og møg.
soon the world will be one big computer
ChronoChronoSkrevet 23/07-05 18:25 
Enig. Et super godt program.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 23/07-05 19:27 
Det er hermed downloadet :) Takker.
(...)
RonaldoRonaldoSkrevet 23/07-05 21:09 
Du har nok en masse programmer kørende i baggrunden som æder din hukommelse.

Windows XP. Start > Kør > msconfig

Vælg fanen Start og tryk på knappen Deaktiver alle. Du kan så derefter vælge hvilke programmer du vil have kørt ved opstart.

Det er også en meget god ide at tjekke hvilke services der automatisk starter op. Det kan godt betale sig at starte dem manuelt isteddet.
MarcusMarcusSkrevet 23/07-05 22:16, rettet 23/07-05 22:17 
God Idé. Det kan CCleaner også gøre, under værktøjer>opstart.
Derudover kan man fjerne ting, som er på tilføj/fjern programmer listen, som er blevet fjernet, men uden at de er væk fra listen.

Det var så lidt.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 24/07-05 23:25, rettet 24/07-05 23:27 
Jeg har rigtignok en del programmer kørende i baggrunden og har nu deaktiveret en del af dem. Men der er også en del programmer jeg ikke med sikkerhed kan sige hvad gør og derfor tøver lidt med at slå fra. Jeg skulle jo nødig deaktivere mit antivirus program eller noget i den stil.

Mht. services/tjenester så er der også mange af dem der har, ihvertfald for mig, meget kryptiske navne, så der ved jeg heller ikke rigtigt hvilke jeg bare kan slå fra.
(...)
JAAJAASkrevet 25/07-05 13:39 
Der kan du med fordel skrive navnene ned på alle de services, du ikke hvad hvad gør, og så sætte dem ind i google med "what is" foran. Så skulle du gerne få en forklaring på de fleste af dem, så du kan tage stilling til dem.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 25/07-05 14:01 
God idé. Det er godtnok noget af en liste at skulle igennem, men hvis jeg kan vinde et par frames på det, så kan det vel godt betale sig :)
(...)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/01-09 18:36 
Wow, jeg have helt glemt, hvor fantastisk et program Cclean egentlig er, indtil det blev nævnt i en anden tråd. Det er helt utroligt så meget skrald, det kan finde på en PC :)

Er der nogen, der kan anbefale et bedre alternativ til Window's eget defragmenteringsprogram?
AV Intelligent Terminal
CronossCronossSkrevet 22/01-09 19:22 
Hvis du kører Vista, er det beviseligt ikke bedre at bruge tredjepart-programmer til diskfragmentering end Windows' eget.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/01-09 19:38 
Jeg kunne ikke drømme on at bruge Vista... det ville også være ren tortur for min subnotebook :)

Men jeg forsøgte mig lige med et freeware defrag-program. Det fandt at drevet var 0,02% fragmenteret, efter XP selv havde givet det en tur. Så der er vist heller ikke meget at komme efter der.
AV Intelligent Terminal
CronossCronossSkrevet 23/01-09 10:54 
Jeg bruger selv Windows 7 på både min sub-note og min anden bærbare, og det kører faktisk virkelig godt og hurtigt.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/01-09 13:21 
Auslogic har et gratis defragmenteringsprogram, det fungerer fint.

Og Glary Utilities fra Glarysoft er et gratis lille program som rydder diverse skrammel op og får maskinen til at køre bedre. Der er bl.a. også en Registry Defrag option som er ret fiks.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig