X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Reperation af N64 controller, hvordan?


Svar
NaidNaidSkrevet 22/07-05 15:16 
Som de fleste N64 ejere jo nok ved, så er analog pinden på den org controller vel nok det største gang xxxx der nogensinde er lavet på et joypad. Fra ny virker den jo upåklagelig og virker perfekt til formålet. Efter et par uger begynder der jo så at komme mere og mere slør i pinden, og senere hen er den jo mere eller mindre umulig at bruge i det at der jo faktisk kan komme så meget slør i pinden at den ikke reagerer:(.

Jeg har 2 org controllers til N64 der har dette problem. Ja faktisk er sløret så stort, at det er mere eller mindre umulig at spille med dem.

Er der nogen der ved om man kan fixe dette problem?. Jeg har haft åbnet selve analog boxen inde i joypadded for at se om jeg kunne gøre noget, men kunne ikke lige komme på en måde at fixe det.

Er der evt nogle uorg joypads der har bedre analog styring?.
Zzap!Zzap!Skrevet 22/07-05 18:12 
Måden at undgå sliddet på fra starten af, er at er at give det nye stick et par dråber silikone smøremiddel, eller læbepomade (ja, det læbepomade!) i kugleleddet - *Aldrig* normal olie - og så løbende smøre det igen ca. hver 100 spilletime. Og så lade være med at presse megahårdt ned når man spiller.

Jeg ved ikke hvordan man kan lave et stick der allerede er ødelagt, men det er muligt at man kan lave et eller andet mod med en ny x,y-potentiometer kasse...
Born to kill space
KTCKTCSkrevet 22/07-05 19:34 
Hvorfor ikke bruge normal olie? Det har jeg gjort på en Xbox-controller med gode resultater...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaidNaidSkrevet 22/07-05 20:17 
Læbepromade er ligesom fedt, og fedt smører bedre end olie. Olie bruger man som regel kun til dele der bevæger sig hurtigt og bliver varme:).

Tror lige jeg forsøger det der læbepromade trick på en anden controller jeg har, som stadig har minimalt slør:).

Jaa altså havde forestillet mig at man kunne lave en nyt forbedret system i stål eller lign, da jeg til daglig har en drejebænk og en fræser til rådighed. Spørgsmålet er bare om det bliver ligeså hurtigt slidt. Ligeledes skal det jo også være særiøs pas kram, da der jo ellers stadig vil være et stort slør:(.

Altså hvad gør i andre N64 gamere....køber i bare et nyt joypad hver gang det gamle er blevet for slidt? Altså jeg er vel ikke den eneste der nogen gang er ved at kyle de der elendige N64 joypads over i væggen?:).
Zzap!Zzap!Skrevet 22/07-05 22:45, rettet 22/07-05 22:45 
KTC>
Hvorfor ikke bruge normal olie? Det har jeg gjort på en Xbox-controller med gode resultater...

Normal olie indeholder en lille smule syre, der med tiden ætser gummi og plastic op (derfor er det også en god ide at tørre sine cykeldæk af, hvis man smører med olie og der kommer noget på dem). Så er olie også for tyndtflydende og kan sive ind og ødelægge elektriske/optiske forbindelser.
Born to kill space
KTCKTCSkrevet 22/07-05 22:50 
Okay, jeg bruger selvfølgelig syrefri olie, og det var umiddelbart nødvendigt at det var så tyndtflydende, da det skulle ind i meget snævre led.

Men tak for forklaringen, for det giver jo mening :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaidNaidSkrevet 22/07-05 23:05 
Det var også en forklaring:). Hvorfra ved du at olie indeholdende syre æder plast op. Har hørt den om gummi, men det er fordi at olien mere eller mindre mørner det:S
Zzap!Zzap!Skrevet 23/07-05 12:24 
Det er også kun visse typer plastik der tager skade. Almindelig PVC f.eks. skader det ikke, mens andre plastik typer bliver blødere af olie.
Born to kill space
StarmanStarmanSkrevet 23/07-05 16:23 
Jeg har nye Analog sticks til N64 pads hvis det er. 85kr hvis du mangler et par stykker.
NaidNaidSkrevet 23/07-05 18:04 
Hvad mener du med Analog sticks?. Selve analog boxen med pind eller hele joypadded?. Er de org og stadig i folie?.
StarmanStarmanSkrevet 24/07-05 10:49 
Det er selve joystick kassen. Du skilder joypaddet ad og skifter hele den kasse der er analog joysticket. De er ikke pakket ind da jeg har fået dem samlet i en pose. De er orig.
NaidNaidSkrevet 25/07-05 04:03 
Har sendt en mail til dig starman!.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig