X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil 5


Svar
RuneSPRuneSPSkrevet 20/07-05 13:18 
Ifølge Famitsu er Resident Evil 5 på vej til XB360 og PS3.

Screenshots:

http://ranobe.sakuratan.com/up/updata/up46829.jpg

Ser nice ud tbh, selvom det måske ikke er milelangt væk fra dets lillebror, RE4 :)
395 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 18/03-09 22:17 
Born2Play>
Vil I ikke være mine venner? Vi kan bytte æg i RE5?

Du er tilføjet, æg kan man jo ikke sige nej til ;)

Så må vi se hvor meget vi er online samtidig.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/03-09 23:09 
Skal man bytte sig til æg for at få alle 4 slags?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/03-09 10:00, rettet 19/03-09 10:01 
Det lader det ikke til... men det hjælper måske, da en af typerne vist er et lidt sjældent drop.

Egg Hunt 15
Find all 4 types of eggs.

White - brown - gold - rotten.
Alle er beskrevet til at kunne findes i kampagnen.

(Det er ikke lige så ubarmhjertigt som de forbandede dukker i Fable 2)
HeroldHeroldSkrevet 19/03-09 10:02 
Så... det er ikke smart at fyre dem man finder efter negerne? :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/03-09 10:06, rettet 19/03-09 10:07 
Jojo, det er der også en achiev for... :-) Men det kan vist langt bedst betale sig at sælge dem, så du kan købe/upgrade bedre våben.

Egg On Your Face - 15
Defeat a Majini with a rotten egg.
PlaykidPlaykidSkrevet 19/03-09 10:10 
Hyakotake>
Det lader det ikke til... men det hjælper måske, da en af typerne vist er et lidt sjældent drop.

Egg Hunt 15
Find all 4 types of eggs.

White - brown - gold - rotten.
Alle er beskrevet til at kunne findes i kampagnen.

(Det er ikke lige så ubarmhjertigt som de forbandede dukker i Fable 2)

Eller complete a 7 piece Elite armor suit - 5gp i Too human? :)
Spiller nu: Halo 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/03-09 10:22, rettet 19/03-09 10:23 
Så faldt 25-øren for mig :-) Man kan bytte æg og udnytte en glitch, som gør at æg-giver på en eller anden måde ikke mister dem fra sit inventory = double up on eggs = mange penge på kort tid.

(EDIT: Playkid, jeg mangler faktisk kun 2 pieces af en Cybernetic Champion armor. Det var vist det samme du spillede?)
PlaykidPlaykidSkrevet 19/03-09 10:31 
Nej desværre, jeg spiller Bio engineer. Er snart oppe på 80 timer og har kun en dum hjelm, våben og handsker :(
Spiller nu: Halo 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 19/03-09 13:10 
Er der GOW styring i spillet, altså kan man gå og skyde samtidig?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HeroldHeroldSkrevet 19/03-09 13:16 
Nixen bixen, Karen Blixen...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Danny SallingDanny SallingSkrevet 19/03-09 13:18 
Har ellers hørt inde på min us live konto en fra capcom udtale sig om at der vil være en "action" option til styringen så man netop skulle kunne gå i GOW mode :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HeroldHeroldSkrevet 19/03-09 13:20 
Så er det helt sikkert en setting som de fleste herinde har overset :D Vi har diskuteret styringen og manglen til at skyde og gå samtidigt vidt og bredt :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 19/03-09 13:44 
Ja det bliver bare bedre og bedre ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 19/03-09 13:51 
Det er lige som det skal være ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 19/03-09 16:48 
neros>
Ja det bliver bare bedre og bedre ;-)

Det har aldrig været anderledes.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 19/03-09 19:29 
Nåh?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 19/03-09 19:33, rettet 19/03-09 19:34 
Men da spillet har ændret karakter, kan jeg ikke se problemet i, at folk bitcher lidt over styrringen.

Hvad der derimod er lidt fjollet er, når folk bitcher over, at konceptet har ændret sig. Til det er der vist kun at sige: Piv, piv, lev med det :)

Det sagt, er det bestemt ærgerligt, at de fleste genrer i dag actionficeres. Om det så er RPG, adventure, platform eller noget andet. Retail-markedet er efterhånden en grødet, ensrettet masse. På nær Wii-spil. De er bare dårlige :)

EDIT: @Core samt generelt.
nerosnerosSkrevet 19/03-09 19:49, rettet 19/03-09 19:52 
Jeg er enig med jaes. Det er ikke konceptet men mere styringen, som jeg ikke er helt vild med, og som jeg før har skrevet i denne tråd så synes jeg det er synd, at Capcom har valgt at gå så mainstream en vej som RE5 nu er blevet til. Jeg ved så godt at RE serien er kendt over hele verdenen, men den har bestemt ikke været for alle med den lidt kluntede styring som fans af serien faktisk har været glade for ;-) Jeg synes bare RE5 virker til at være inormt kedeligt og lige ud af landevejen. Der er ikke noget som overrasker mig.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 19/03-09 21:04, rettet 19/03-09 21:09 
Jeg er nødt til at høre; hvor meget nåede du og se af det, hjemme hos din kammerat? For du har tilsyneladende ikke fået prøvet det i co-op, og du mener at det er "kedeligt og lige ud af landevejen", men samtidig mener du også at Gears Of War 2 var dit livs rutsjebanetur. Ikke for at bashe GOW2, men synderligt overraskende er da det sidste det er.

jaes>
Det sagt, er det bestemt ærgerligt, at de fleste genrer i dag actionficeres. Om det så er RPG, adventure, platform eller noget andet.

Det har nok noget med penge at gøre. De få titler der holder sig til de stilrene formler, tror jeg har det meget svært i lande som Danmark salgsmæssigt.

jaes>
På nær Wii-spil. De er bare dårlige :)

Ja, og de kan af en eller anden grund godt sælges alligevel.

Mht. action frem for horror, igen i sammenligning med RE4. Så er det eneste der rigtig pifter actiondelen i RE5 op, jo bare at man nu har ammo nok til at gøre mere modstand. Her er selvfølgelig også en smule flere fjender, men nogen skal jo bløde i en "horror"-serie.

Og som sagt, så mener jeg at horror-delen til dels stadig er her, bare i en anden variant end den der sås i RE1, 2 og 3. Den paniske stemning der er i RE4, når du første gang træder ind i den "inficeret" landsby, er her en del af. Men det er rigtig nok ved stress og paniksituationerne man kan kalde det horror, men disse mangler bestemt ikke.

Da jeg selv i panik kom til at udløse motorsavspsykopat nr. 2 i chapter 3, uden at have fået taget mig af nr. 1 først, der kunne man godt snakke om panisk angst ;)

Men man har heller ikke den klassiske "This game contains explicit violence and gore" med i spillets opstart længere. Det lagde jeg ikke mærke til om det var ude allerede i 4'eren, men det var jo næsten et Resident Evil-trademark.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 19/03-09 21:14, rettet 19/03-09 21:29 
Core>
Jeg er nødt til at høre; hvor meget nåede du og se af det, hjemme hos din kammerat? For du har tilsyneladende ikke fået prøvet det i co-op, og du mener at det er "kedeligt og lige ud af landevejen", men samtidig mener du også at Gears Of War 2 var dit livs rutsjebanetur. Ikke for at bashe GOW2, men synderligt overraskende er da det sidste det er.

Hvorfor skriver du ligesom Joda? Du må så lige definere "rutsjebanetur"?? En rutsjebanetur betyder nedtur eller noget der går op og ned ;-) At vælge at kalde det for mit "livs rutsjebanetur" ville jeg nok passe lidt på med og synes egentlig det er en underlig kommentar at fyre af..GOW2 er da et ok spil men online delen er totalt skuffende på grund af et meget irriterende voting system!

Tror bare du bliver nødt til at leve med tanken om, at ikke alle æder RE5's gameplay råt ;-)
Bashful Neophyte
TobbiTobbiSkrevet 19/03-09 21:32, rettet 19/03-09 21:32 
Nu har jeg læst meget om det der co-op.. er spillet helt skævt hvis man spiller det alene ??

lidt synd det er så langt fra gamle RE spil imo, men derfor behøver det jo ikke være dårligt :)

well anyways, havde tænkt mig at hive Killzone eller RE5 med hjem til weekenden, og er lidt lun på Resident Evil.
Spiller nu: God Of War III, Mass Effect 2, Final Fantasy XIII
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/03-09 21:41, rettet 19/03-09 21:41 
Killzone 2 er 5/10, Residente Vil 5 er 7/10 (bedømt udelukkende fra singleplayer) :)

Ta' RE5!
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 19/03-09 22:05 
neros>
Jeg er enig med jaes. Det er ikke konceptet men mere styringen, som jeg ikke er helt vild med, og som jeg før har skrevet i denne tråd så synes jeg det er synd, at Capcom har valgt at gå så mainstream en vej som RE5 nu er blevet til.

Nu kommer du så langt ud, at jeg desværre ikke kan forstå dig. Jeg er med på din kritik af kufferten, og mangel på stemning, men styringen...har du prøvet controller setup A? :p Så kommer spillet i hvert fald styringsmæssigt tæt på RE4.
Men glem nu spillet hedder RE og tag det for et hyggeligt lille actionspil, der ikke når RE4 til sokkeholderne :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
jaesjaesSkrevet 19/03-09 22:20, rettet 19/03-09 22:26 
Core>
Det har nok noget med penge at gøre. De få titler der holder sig til de stilrene formler, tror jeg har det meget svært i lande som Danmark salgsmæssigt.

Penge er klart det afgørende. Men jeg ser også markedet som lidt forvirret i øjeblikket. Der er åbenlyst et krav fra både marked og investorer, at spil skal være mere mainstream. Men at vi så får så mange spil med de samme temaer og koncepter som tidligere giver ikke helt mening. Vigtigt at pointere, at jeg taler retail og stationære konsoller. Wii er undtagelsen, men Nintendo er tilsyneladende også lidt forvirrede.

Det er fedt, at der sker en del mht. download-spil, men kvaliteten af disse spil er lidt for svingende IMO.

Spilmarkedet er i kæmpe forandring, og jeg vil ikke bebrejde hverken udgivere eller udviklere, men det er lidt irriterende, at forvirringen går udover folk, som flere af os herinde, der vil have gennemførte spil, som ikke går på for mange kompromisser.

Hvilket leder mig frem til, at jeg ikke kun vil have formel-spil, bare mindre udvanding og mere vision :)

Mht. action frem for horror, igen i sammenligning med RE4. Så er det eneste der rigtig pifter actiondelen i RE5 op, jo bare at man nu har ammo nok til at gøre mere modstand. Her er selvfølgelig også en smule flere fjender, men nogen skal jo bløde i en "horror"-serie.

Ved ikke om den var til mig, men jeg er enig i, at man godt kan have action og horror i samme spil. Jeg har ikke spillet RE5, så jeg skal ikke kunne sige, om det fungerer deri.
nerosnerosSkrevet 19/03-09 22:36, rettet 19/03-09 22:36 
Kristensen>
Nu kommer du så langt ud, at jeg desværre ikke kan forstå dig. Jeg er med på din kritik af kufferten, og mangel på stemning, men styringen...har du prøvet controller setup A? :p Så kommer spillet i hvert fald styringsmæssigt tæt på RE4.
Men glem nu spillet hedder RE og tag det for et hyggeligt lille actionspil, der ikke når RE4 til sokkeholderne :)

Ja ok det er vist også noget volapyk. Hvis man tager gameplay og skifter ud med vision giver det lidt mere mening. Når jeg spiller hygger jeg mig ikke det er sku grov alvorligt ;-)
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 19/03-09 22:36 
neros>
Hvorfor skriver du ligesom Joda?

A'hva?

neros>
Du må så lige definere "rutsjebanetur"?

Ikke andet end at du var begejstret for det.

neros>
At vælge at kalde det for mit "livs rutsjebanetur" ville jeg nok passe lidt på med og synes egentlig det er en underlig kommentar at fyre af..GOW2 er da et ok spil

-
neros>
Gears of War 2 er en fantastisk oplevelse grafikmæssigt! Der er denne gang mere kød på historien og single player er forbedret.

Men for min skyld kan du sagtens stryge 2-tallet, og lade min kommentar omhandle begge GOW-spil, det ændrer ikke på noget.

neros>
Tror bare du bliver nødt til at leve med tanken om, at ikke alle æder RE5's gameplay råt

Fair nok - men har du lyst til at svare mig på mit spørgsmål nu?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 19/03-09 22:39, rettet 19/03-09 22:44 
Jeg har spillet det i co-op en smule synes ikke det var noget særligt. Jeg skal dog prøve det igen i weekenden.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 19/03-09 22:41, rettet 19/03-09 22:44 
Citatet er fra din vurdering. Men jeg har et mere her, der kommer lidt tættere på "rutsjebaneturen:

neros>
Gennemførte det igår. Det bliver godt nok noget af en vild tur til sidst i spillet. De sidste baner er fantastiske, men jeg synes ikke lige helt man får svar på det hele, eller faktisk langt fra.

Og hvis vi så kan kalde os for beyond det, hvor meget nåede du at se af RE5 hjemme hos din kammerat?

Og hvis du har spillet det i co-op, hvorfor er det så "din snotdumme partner" der er dit første kritikpunkt? Eller er det en sag mellem dig og din kammerat, der ikke rigtig kommer os andre ved?

Baseret på den her:
neros>
Jeg har spillet det hos en ven og synes RE5 sutter max i forhold til RE4! Hvis man fjernede ens snot dumme makker ville spillet skinne mere igennem.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 19/03-09 22:47, rettet 19/03-09 23:00 
Hahaha! Tror du virkelig kun jeg har spillet det i co-op med en ven?

Mit første kritik indlæg i tråden her var dette:

Ja det er ikke så ringe endda, men jeg synes bare det er synd for serien at den er blevet til et rent actionspil uden Resident evil feel! Sådan lyder det ihvertfald til hvis man ser IGN's video review. Skal jeg være helt ærlig så gider jeg sku ikke have den irreterende pige løbene i røven hele spillet igennem :-( Det lyder også mega åndsvagt når de snakker til hinanden "here take this", "thank you", osv.

..og det var før jeg spillede det i co-op! At spille det i co-op gjore ikke så meget andet for mig set i det lys af at ens makker ikke er snot dum ;D

GOW2 er fantastisk i single player, men jeg købte det først og fremmest for multiplayer "online".
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 19/03-09 23:25 
Hvorfor "griner" du? Du giver ikke anledning til at tro at du har spillet det særlig meget. Du skriver selv "har spillet det en smule..." og "det virker til at være...".

neros>
Sådan lyder det ihvertfald til hvis man ser IGN's video review.

Det var der jeg ville hen.

Min del af debatten er hverken et angreb mod dig som person, eller et surt opstød over generel kritik af RE5.

Men for at være ærlig har jeg indtrykket af, at du baserer en stor del af din kritik på ting du læser og hører, og ikke på erfaringer du selv har gjort dig, og det syntes jeg er fail. Jeg har det meget svært med kritik der kommer fra folk der ikke har spillet de givne spil, uanset hvilke spil der snakkes om. At du stadig ikke vil fortælle hvor meget du har set, hjælper ikke just på din sag.

Der er selvfølgelig stor sandsynlighed for at jeg tager fejl, og det er derfor jeg spørger til hvor meget du har set. For hvis din kritik er baseret på demoen, hvad du har hørt/læst og at du har rendt rundt i førstes banes første "zombie"-rush sammen med din kammerat, og ment at alt skulle nakkes, så har spillet stadig mange chancer for at vinde ved nærmere bekendtskab.

Sumpen og dens krokodiller i chapter 3, og de gale motorsavspsykopater kunne meget vel, vise sig som positive elementer ud fra hvad du hidtil har påpeget som værende mindre heldige.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Kurt HecticKurt HecticSkrevet 19/03-09 23:57 
Jeg synes det er sørgeligt, at en boss kamp mod en El Gigante i RE 5, er blevet reduceret til at sidde og skyde ham i armen med et gatling maskingevær. Den hændelse kendetegner meget godt hvad der er galt med RE 5.

Det har intet af den opfindsomhed som prægede RE4. Spillet har heller ikke megen af den stil, klasse, leveldesign og pacing som var at finde i RE 4.

Men jeg fik det da gennemført.

Meh, var hvad jeg så tænkte bagefter.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/03-09 00:42 
Der skal vist tilføjes et par spoiler tags i det indlæg!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/03-09 01:01 
RE5 må betegnes som årets store skuffelse indtil videre.

En skam, mange havde virkelig set frem til det.

Lad os håbe det er en eye-opener for Capcom og de dropper CO-OP i main store spillene og går tilbage til survival horror i en eventuel RE6.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/03-09 01:09, rettet 20/03-09 01:09 
Så længe de får solgt deres produkt, tror jeg de er fuldstændigt ligeglade - og det gør de!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ElgenElgenSkrevet 20/03-09 06:37, rettet 20/03-09 07:09 
Azzkikr>
RE5 må betegnes som årets store skuffelse indtil videre.

Skal vi ikke bare nøjes med at DU må betegne det som DIN store skuffelse i år.

Jeg er ikke igennem endnu; har lige gennemført 5-2 (sparer lidt på det fordi det er så overdrevet fedt), men jeg har indtil nu ingen kritikpunkter andet end længden på spillet; noget jeg egentlig ikke kan tillade mig at udtale mig om indtil nu, da jeg jo ikke er færdig.

Og til alle jer der ynder at kalde skønheden for snotdum, så kunne det jo være at det bare være jer der ikke mestrer at skifte mellem 'cover' og 'attack' i pressede situationer.

Hvad var Asley i RE4 så iøvrigt? Einstein?

Og kan folk iøvrigt bestemme sig: Er hun snotdum, eller for god en partner der bare skyder alt hvad der rører sig?
Jeg tror at meget af frustrationen bunder i forkert brug af styring af hende!

Iøvrigt er året ungt endnu; du kan stadig nå blive meget mere skuffet };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 20/03-09 08:12, rettet 20/03-09 13:15 
At mene folk ikke kan finde ud af at spille det fordi man giver spillet kritik er godt nok en barnlig og børne-sur måde at anskue tingene på. Ja jeg kan ikke finde ud af spillet det er derfor jeg ikke kan lide det.....ssshhhhh ;-) Husk nu at det er spillet vi kritisere og ikke jer som kan lide det!

..og til dig Core "I'll be back"! Men jeg kan sige dig nu jeg har spillet det til bane 3. Desuden mener jeg ikke man behøver at spille et spil helt igennem uden at kunne danne sig et indtryk af resten af spillet, fordi jeg tror ikke det bliver ret meget anderledes, men måske jeg tager fejl denne gang og spillet åbner sig op hen af vejen. Jeg tror det bare ikke vi får at se!
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 20/03-09 08:20, rettet 20/03-09 11:38 
neros>
Desuden mener jeg ikke man behøver at spille et spil helt igennem uden at kunne danne sig et indtryk af resten af spillet

Det mener jeg heller ikke, men man bør i det mindste give det nogle timer til at udfolde sig.

EDIT: Gældende for alle spil, ikke nødvendigvis kun RE5.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ElgenElgenSkrevet 20/03-09 08:35 
neros>
At mene folk ikke kan finde ud af at spille det fordi man giver spillet kritik er godt nok en barnlig og børne sur måde at anskue tingene på.

Det mener jeg bestemt heller ikke.
Jeg ved bare at jeg selv nåede til 3-1 inden jeg selv fandt ud af at Sheva havde både en 'cover' og en 'attack' mode; dels fordi jeg (som sædvanlig) ikke har giddet at læse manualen, suk };-) dels fordi jeg spillede det i co-op første gang jeg prøvede de baner.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 20/03-09 08:58 
Jaja jeg må give det en chance mere så må vi se :-)
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 20/03-09 11:37 
Hvis du endnu ikke er kommet ind i chapter 3, og først skal til at starte på det her i weekenden, så tror jeg heller ikke at spillet er _helt_ chanceløst. Historien tager først rigtig ved i Chapter 3's første cut-scene, og det er også her du får lov til at muntre dig i sumpen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 20/03-09 12:03 
neros>
Jaja jeg må give det en chance mere så må vi se :-)

Helt ærligt, så tror jeg ikke din opfattelse af spillet ændrer sig før du abstraherer fra, at spillet hedder RE. Resident Evil-serien er i forvejen temmelig uren, så det burde ikke være så svært igen :p
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-09 12:08 
Core>
Historien tager først rigtig ved i Chapter 3's første cut-scene, og det er også her du får lov til at muntre dig i sumpen.

...Som var det mest steneren sted i hele spillet IMO. Jeg tvivler på at Neros vil synes om det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 21/03-09 14:37 
King Chaos>
her står jeg med en smækker lækker limited edition Resident Evil 5 Xbox 360

Hvordan ser harddisken ud på den? Er den også rød, eller er den magen til Elitens harddisk?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/03-09 14:56 
Er kommet godt i gang med Chapter 2 på boxen. Very nice opbygning overall. Man kan hoppe frem og tilbage i kapitlerne, upgrade våben og samle dimser... eller tage videre i kampagnen.

Hvilken controller setting bruger I? Jeg har vænnet mig til Type D (default).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-09 15:16, rettet 21/03-09 15:17 
A, Residete Vil 4 kontrol FTW! :) Jeg har ikke prøvet de andre, men jeg synes de ser retarderet ud når man kigger på layoutet i options :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/03-09 12:35, rettet 22/03-09 12:44 
neros>
Jaja jeg må give det en chance mere så må vi se :-)

Ja så fik jeg det prøvet lidt mere i co-op. Det ligner da RE4, men når spillet lige pludselig drejer i retningen af GOW gameplay så knækker filmen sku..! Jeg mener f.eks der hvor man skal skyde muterede zombier på motorcykel bag på en jeep med en maskinkanon hold kæft en gang tidsfordriv. En anden ting er så de bossfights! Jeg mener er det en joke? De er jo sindsygt nemme at mestre. Kampen mod El-gigante kan da næsten ikke gøres mere kedeligt :-( Menusystemet er heller ikke det samme, og jeg savner kuffert puslesystemet. RE4 har også en langt mere uhyggelig stemning. Jeg synes det der afrika tema bliver lidt for åndsvagt og det er som om spillet nærmest bliver en smule komisk til tider :-)

RE4 er langt bedre på disse kanter. Jeg er ikke særlig imponeret. Jeg synes RE5 halter på opfindsomhed.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 22/03-09 13:03 
On-rail-banen er også en engangs-forseelse, jeg troede faktisk at du var forbi den, er den ikke i chapter 2?

Jeg tror bare den er der, for at der skal være ét eller andet der afviger fra det "sædvanlige" gameplay. Boss-fights'ne begynder først rigtig at vise tænder i de senere chapters, og i eksempelvis chapter 4 og 5 (hvor langt kom i denne gang?) er de faktisk rigtig sjove.

For the record: Det er ikke en El Gigante.

Mht. menusystemet, så har du nu fået quick-change på d-paddet, hvilket jeg selv bruger flittigt. Den begrænsede inventory-plads tror jeg er et forsøg på at smide noget ekstra udfordring ind i spillet (ligesom to-våben-ad-gangen-elementet i flere FPS'ere), hvilket man kan lide eller la' vær'.

"Halter på opfindsomhed" er også langt mindre agrressiv kritik end "sutter max" ;o)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 22/03-09 13:11 
neros>

RE4 er langt bedre på disse kanter. Jeg er ikke særlig imponeret. Jeg synes RE5 halter på opfindsomhed.

Uden tvivl, men RE4 er generelt et langt bedre spil på alle områder.

På trods af at det altid er godt med lidt opfindsomhed i boss fight, så er det bare for meget at der i hver eneste boss fight, udover wesker, er et eller andet specielt våben du kan bruge.

Spillet er generelt for nemt. Aldrig har man ammo/health problemer på veteran. Det at man kan restart (giver ikke death) og så automatisk komme i shop/organize gør det alt for nemt, man behøver overhovedet ikke tænke over hvad man bringer med sig, det er bare ud og gå amok.

En mindre ting der irritere mig er de loading screens hvor man kan læse om "re history", fedt nok, men den loader så hurtigt at det er umuligt at nå at læse, hvad i alverden er meningen med det? Lad dog folk trykke "x" for at gå fra loading screen så eller ikke skriv noget overhovedet.

Spillet blev først "godt" og fangede ordenligt i chapter 5, det tog alt for lang tid om at komme igang. De første 4 chapters er mere eller mindre overflødige for den overordnede historie og burde være lavet langt kortere, til fordel for mere content fra chapter 5 og til slut.

Det er somom Capcom prøver at lave en MGS4 her, forbinde de løse ender og lave en værdig afslutning på serien, det lykkedes bare ikke særligt godt.

Capcom har heldigvis selv udtalt at RE6 vil blive et reboot af serien, så serien går forhåbenligt tilbage til "survival horror", for RE5 var godt nok en skuffelse på alle områder.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/03-09 14:29, rettet 22/03-09 14:31 
Core>
On-rail-banen er også en engangs-forseelse,

SPOILER?:

Jaeh? Bortset fra on-rail bådturen et kapitel længere fremme :-)

Core>
For the record: Det er ikke en El Gigante.

Korrekt, det er en Ndesu. Same difference, different continent :-)
CoreCoreSkrevet 22/03-09 14:35 
*SEMI-SPOILER*

Hyakotake>
Jaeh? Bortset fra on-rail bådturen et kapitel længere fremme :-)

Ja ok, men den bliver krydret lidt undervejs, og er langt fra lige så "stillestående". Derudover er den heller ikke med "mounted gun"

Jeg selv er ikke så generet af dem, men jeg er også skydegal, så jeg syntes at det er fint, at man lige for lov til at hamre løs en enkelt gang :o)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
395 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig