X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Conker: Live and Reloaded


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 20/07-05 13:02 
Så skete det. Efter 10 timer 14 minutter og 27 sek, fordelt på de sidste 4 dage, fik jeg gennemført dette spil. Det er nok den bedste spiloplevelse jeg har haft i lang tid.

Der er utrolig mange ting som gør dette spil godt. Lad mig starte med humoren, den er helt i top. Spillets selvironi, karakterenes udseende, replikker og animationer, det er bare utrolig gennemført.

Grafisk er spillet en perle. Det er et utrolig flot spil, ikke bare udseendet, men også animationerne. Texturene er for det meste flotte og skarpe, og især de forskellige karakterer er rigtig lækre at se på. Alt har virkelig fået en ordentlig ansigtsløftning, hvilket jeg tager hatten af for, men okay... de har også haft 3 år, siden Conker udkom for første gang, til at polere spillet.

Er man interesseret, kan man se et filmklip hvor forskellen mellem de to spil bliver vist her: http://gametrailers.com/gamepage.php?id=248

Lydmæssigt kan jeg heller ikke klage. Lad mig starte med stemmerne, som jeg synes er super fede. Igen, dialogerne er utrolig sjove og godt fundet på. De er indspillet med en god bitrate, så det hele lyder godt i modsætning til 'Oddworld: Strangers Wrath' som jeg var utrolig skuffet over, den bitrate stemmerne er indspillet med er elendig, og det lyder rigtig ringt. Noget jeg bed mærke i, var de _mange_ seksuelle undertoner, som spillet har. Allerede tideligt inde i spillet, hvor man snakker med en kvindelig solsikke. Hun siger med en øm sensuel stemme, noget lignende: "Oh.. get that big furry tail away from me!" og senere hen hvor man skal putte møtrikker på nogle pinde for en skizofren møtrik, så henter man de tre kvindelig møtrikker som har et stort hul i midten af dem, og så ellers læbestift, til den helt store guldmedalje, rundt om. Så løfter man den hen til en af pindene (som åbenbart er den skizofrenes pind/kæp-whatever...) og så kommer man til at vende læberne ind af og skubber den på pinden, hvorefter den skizofrene møtrik begynder at stønne. Meget underholdende... :)

Ellers er er miljøerne også godt gengivet, men god livlig musik og fede lydeffekter. Det sted jeg husker bedst, er nok lorte-stedet (bogstavelig talt) hvor man går i en underjordisk hule med fæces flyvende om ørene om en, det er så grinern at høre på og sidder man med Surround på... så kan det godt lyde som om det er ens ven der sidder ved højre (eller venstre) baghøjtaler sidder og prutter. :!

Så til noget af det vigtigste, variation. Jeg er også i gang med Psychonauts lige p.t. - som btw. er et utrolig fedt spil, også. Der er rigtig meget variation i det spil, hvilket giver en lyst til at spille videre og det føles ikke træt af komme igennem. Det samme er tilfældet med Conker. Jeg har virkelig nydt at spille det, og jeg har ikke kedet mig, overhovedet. Der sker hele tiden noget nyt. Man kommer ind i Matrix-universet, man bliver til en flagermus, bliver til en leder af nogle hulemennesker, som man tager på disko med og meget mere.

Alt i alt er dette spil et MUST-have til alle xbox-ejere. Har man prøvet det gamle, er det jo det samme man skal igennem, bare med fede grafik og nogle ændringer, så der skyder man måske ikke sig selv i foden, hvis man ikke køber det. Jeg vil give spillet 9/10. Hvis man vil høre det fra nogle "professionele-gamers" så kan jeg henføre til nedenstående links, hvor I kan finde Video-reviews:

http://gametrailers.com/gamepage.php?id=248
http://www.gamespot.com/xbox/action/conkerliveanduncut/index.html?q=conker

Hvad synes I om spillet?
KalicolaKalicolaSkrevet 20/07-05 14:36 
*klapper i mine små hænder*

glæder mig at vi snakker samme sprog Sonic ;) ... Spillet er for vildt, jeg kan ikke sige det nok, og jeg kan slet ikke få armene ned.

Og nu har i hørt på mit Conker trip i langt tid, så jeg tror bare at jeg stopper her :D

CONKER ROOOCKS!!!!
For The Love Of The Game
DommergaardDommergaardSkrevet 20/07-05 16:19 
Heheh. Ja, vi snakker skam samme sprog... det er et rigtig fedt spil! :)

På den anden side, som GT siger i deres Video-review... det er 3 år siden at de udgav 'Conker: A Bad Fur Day' så hvorfor har de ikke lavet et nyt, i stedet for at lave et remake? Er dog glad for at jeg har oplevet dette spil...

THUMBS UP!!!
GreaseballGreaseballSkrevet 20/07-05 18:55, rettet 20/07-05 18:55 
Fik gennemført Conker for et par siden. Jeg er enig med jer begge, der et fedt spil. Efter som jeg aldrig oplevede det på N64 er jeg glad for at det blev genudgivet.

Er vild med den humor der i spillet. Især scenerne med "The Grim Reaper" er morsomme. "Hate those bloddy cats, way they miav and piss everywhere..."

Der var en anmelder der brokkede sig over at der var for mange hentydninger til film... Manden ser åbenbart ikke film nok :)
Bede-xBede-xSkrevet 20/07-05 20:04, rettet 21/07-05 01:01 
Jeg synes også, at det er godt, men har nok lidt flere forbehold end jer andre.

Det faktiske gameplay er en smule simpelt og til tider lidt frustrerende, omend den del er forbedret fra N64 versionen.

Heldigvis er det stadig ganske sjovt og fyldt med typisk Rare charme og humor, hvilket holder det kørende, når spillet ikke kan.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 29/02-16 15:33, rettet 29/02-16 15:35 
http://youtu.be/uQeOYi3Be5Y

Jesus christ, jeg forstår det ikke. Conker er langt fra den mest kendte franchise i dag, men hvorfor pisse på de få fans der kan huske spillene og figuren?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/02-16 15:41 
Haha :D Jeg synes det ser utrolig tørt ud, på samme måde som AR var det på 3DS og Vita.
De misbrugte også Conker i project spark. Så det kommer ikke som den store overraskelse.

Jeg bryder mig ikke synderligt om N64/Xbox-spillet. Så mig rører det ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/02-16 15:44 
https://www.youtube.com/watch?v=1t_Co0gfj18
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 29/02-16 15:52, rettet 29/02-16 15:53 
Det er ikke så meget om man bryder sig om Conker. Jeg er ikke specielt stor Final Fantasy fan, men alligevel kan det godt ærge mig, når jeg ser misbrug som fx All the Bravest. Det samme her, hvor der nærmest ikke er noget at vinde. Det er fuldstændigt tonedøvt og uden situationsfornemmelse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 29/02-16 15:57 
Bede-x>
http://youtu.be/uQeOYi3Be5Y

Jesus christ, jeg forstår det ikke. Conker er langt fra den mest kendte franchise i dag, men hvorfor pisse på de få fans der kan huske spillene og figuren?

Yuck, ser godt nok sølle ud. Også sødt at de forsøger at skjule det smalle synsområde.
SumezSumezSkrevet 29/02-16 15:58 
Jeg synes slet ikke de gør noget for at skjule den begrænsning. Tværtimod får det produktet til netop at virke meget sølle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 29/02-16 16:17, rettet 29/02-16 16:27 
Det er jo heller ikke noget produkt. Ihvertfald ikke i den forstand at det er noget forbrugere kan rende ud og købe. Det er stadig en work-in-progress-teknologi. Heck - de første devkits ruller først ud om en måned - til den sviende sum af 20.000kr. Der går et godt stykke tid og flere revisioner før vi kommer til at se hvad det duer til.
JmogJmogSkrevet 29/02-16 18:05 
Timingen er ekstremt underlig. I sidste uge meldte de at en consumerudgave af Hololens var på hold i ubestemt tid.
OdinOdinSkrevet 29/02-16 18:11 
Og det er den stadigvæk. Hvori består den underlige timing? Og timing af hvad?
JmogJmogSkrevet 29/02-16 18:30 
At snakke om spil til den. Det er som regel noget man gør for at skabe forbrugerintetesse.
OdinOdinSkrevet 29/02-16 21:06, rettet 29/02-16 21:08 
Det er også noget man gør for at skabe udviklerinteresse. Den video var først og fremmest henvendt til udviklere. Den blev sågar afsluttet med et link til deres $3000 devkit der på ingen måder er rettet mod forbrugere.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig