X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Blizzard vil måske lave DS-spil


Svar
ChronoChronoSkrevet 19/07-05 12:29 
Jeg svarede lige på et spørgeskema Blizzard sendte rundt med deres nyhedsbrev, og der stillede de blandt andet disse to spørgsmål:

If the original Diablo II role-playing game were published for the Nintendo DS and featured wireless multiplayer gameplay, how likely would you be to purchase?

If the original StarCraft real-time-strategy game were published for the Nintendo DS and featured wireless multiplayer gameplay, how likely would you be to purchase?

Det ville ikke være dårligt med StarCraft til DS, og Diablo II ville sikkert også fungere godt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RuneSPRuneSPSkrevet 19/07-05 13:17 
Det ville være fantastisk! :)
JmogJmogSkrevet 19/07-05 13:49 
Du svarede selvfølgelig "more likely than gravity" til begge spørgsmål, ikke? ;-)
HankyHankySkrevet 19/07-05 13:49 
Det vil helt sikkert kunne få solgt nogle maskiner - og uden tvivl også være fedt nok, hvis ikke det bliver nedgraderede versioner.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RuneSPRuneSPSkrevet 19/07-05 14:17 
Men... Diablo II fyldte jo satans meget på PC... i hvert fald 1.5 gb så det bliver da lidt svært at få presset det ned i et 256 mb cartridge til DS hvis ikke det skal blive en nedgraderet version :S
ChronoChronoSkrevet 19/07-05 14:47 
Skærmopløsningen er jo en del mindre, så det kan de vel spare lidt plads på.

Jmog>
Du svarede selvfølgelig "more likely than gravity" til begge spørgsmål, ikke? ;-)

Noget i den retning. Og jeg svarede også at jeg ikke gad spille dem på PSP (der overvejede de også de to nævnte spil) :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JmogJmogSkrevet 19/07-05 15:02 
Med den større skærm ville det ellers ikke være skidt med de spil på PSP.
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/07-05 15:15 
...nej, men det kommer nok også, så snart PSP'en får touch-screen :D
JmogJmogSkrevet 19/07-05 15:38 
Det ville da sagtens kunne klares uden. Diablo har jo slet ikke brug for det. Styringen kunne bare være mere direkte ligesom i Baldurs Gate: Dark Alliance.

I Starcraft kunne den analoge bruges til cursoren. Ikke helt lige så godt som stylus, men det ville stadig være at foretrække fremfor en mindre skærm. Et strategispil som StarCraft har virkelig brug for at man har et godt overblik.
RuneSPRuneSPSkrevet 19/07-05 15:40, rettet 19/07-05 15:45 
Men RTS du'r simpelthen ikke med analog- eller d-pad og tvivler nu også lidt på at Diablo II vil virke særlig godt heller :/

Desuden kunne man også sagtens få et godt overblik i StarCraft på DS hvis de 2 skærme blev udnyttet optimalt. Den nederste kunne være et slags "mini-map" hvor man så skulle vælge sine units klikkede der hvor de skulle gå hen/angribe osv og på den øverste kunne man så se det hele normalt.
TurricanTurricanSkrevet 20/07-05 12:36 
Jeg synes faktisk at WC2 til PS er ok med d-pad. Du opnår selvfølgelig ikke den samme hastighed, men absolut fint spilbart.

Hellere leve med den nedsatte præcision, end undvære Blizzard titler på de håndholdte.
The Gods pause for a moment...
RJKRJKSkrevet 20/07-05 12:57 
Chrono>
Og jeg svarede også at jeg ikke gad spille dem på PSP

Men... Du HAR jo ikke en PSP... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 20/07-05 13:39 
Nej, så jeg tog en hurtig beslutning og valgte at i andre heller ikke burde spille dem uden touchscreen :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/07-05 15:59 
Hahahaha...
SquareSquareSkrevet 20/07-05 16:35 
Jeg spillede også WC2 på PSX dengang og selvom jeg ikke var særlig god, var det bestemt ikke controllerens skyld :-)

Det kunne være fedt at spille RTS og Diablo-lignende spil på PSP (Og Nintendo DS selvfølgelig...)
It's only a state of mind.
NaieraNaieraSkrevet 20/07-05 16:46, rettet 23/07-05 02:38 
Diablo virkede fint på PSX. Der var det jo endda muligt, at spille multiplayer på én maskine. Prøv at gøre dét på en pc ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/07-05 22:12 
RuneSP>
tvivler nu også lidt på at Diablo II vil virke særlig godt heller :/

Fordi du er en fanboy, right?
Home is where the hardware is..
RuneSPRuneSPSkrevet 23/07-05 16:36 
Jup =) Ej, mere fordi at Diablo II foregår i et 2d perspektiv, samt at der er relativt mange fjender som man skal bekæmpe og man har også brug for at nemt og hurtigt at kunne vælge hvilken fjende man vil bekæmpe, og derfor kræver det en hurtig og præcis præcicion (ehhh...). Men som sagt så har jeg ikke prøvet at spille Diablo II med analog pind så skal ikke kunne sige hvor godt det virker... men vil godt vædde 10 rammer øl på at det fungerer en del bedre med mus eller stylus/touchpad! Det vil da helt sikkert være spilbart på en PSP, men tror sgu ikke det vil fungere lige så godt som på en DS. Uanset om jeg er en fanboy eller ej.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig