X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

80's anime hjælp?


Svar
nerosnerosSkrevet 17/07-05 12:29 
Jeg kan huske jeg så en anime film på Superchannel i tidernes morgen i 80'erne. Det var noget med tre rumskibe som kunne forvandle sig til en stor robot og dele øretæver ud til højre og venstre med et stort sværd tror jeg det var. Jeg mener serien hedder Nacrom 1 eller sådan noget i den stil. Er der nogen som kan hjælpe mig med det rigtige navn til serien og måske finde et sted på nettet hvor jeg kan læse mere om det?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 17/07-05 12:34 
Der findes mange serier med tre rumskibe der kan forvandle sig til en stor robot. Så godt som alle de robotter, har også haft et sværd...

Er det film eller serie?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 17/07-05 12:43, rettet 17/07-05 12:47 
Det var en serie. Jeg tror det er noget i stil med Saber Riders and the star sheriff og Voltron.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 17/07-05 12:44, rettet 17/07-05 12:47 
Ja, men den er desværre ikke udgivet herovre...

Hæhæ, Shinji (H)ikari hedder en af piloterne :p

Mon Anno kiggede med da den blev vist i Japan i midten af firserne?

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 17/07-05 12:56 
Sådan nu kan jeg kende navnet den hedder jo Macron 1. Wow hvor var jeg vild med den serie den gang.

Tak for det. Saber Riders var også en af mine favoritter.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/07-05 13:28, rettet 17/07-05 13:29 
Heh, du skulle bare bytte N og M :-) Jeg så den også... men jeg ved ikke om den er værd at gense. Jeg er blevet skuffet et par gange med at se "barndomsting" igen.

Derudover er den vist ikke så let tilgængeligt/udgivet på VHS eller DVD, er den?
NaieraNaieraSkrevet 17/07-05 13:32 
Macron 1 har også sin egen side på ANN. Dog med endnu mindre information.

Serier der minder om de nævnte, som også er udkommet så de kan købes for penge, er Getter Robo: Armageddon og New Getter Robo (sidstnævnte er dog kun ved at blive udgivet). Hvis du er til stereotyper, store babser og masser af undertøjsshots er Gravion og Gravion Zwei også gode serier, selvom det dog er flere fly/fartøjer der udgør robotten. Mazinkasier OVA'en skal også nævnes, selvom det dog kun er en enkelt pilot per robot her. Det er en genfortælling af den RIGTIGE super-robot serie, der opfandt genren, nemlig Mazinger Z (og til dels Great Mazinger).

De to serier før nævnt i denne tråd, kan ikke købes lovligt med engelske undertekster. Så vidt jeg kan se, er de ikke engang kommet på DVD i Japan.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 17/07-05 15:12 
Ærgeligt at man ikke kan få fat på de serier til europa. Jeg så Macron 1 på Ebay men det var VHS NTSC. Så skal man have en videoafspiller som kan
afspille det, og sådan en er vist svær at få fat på.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 17/07-05 15:20 
Det er der nu mange der kan. Vi har to her i huset der kan, og de var ikke vanvittigt dyre. Begge blev i øvrigt købt i Bilka.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 17/07-05 15:34 
Nå! haha, Jamen så afsted til Bilka.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 17/07-05 15:42, rettet 17/07-05 17:49 
Nå ja, eller alle andre forhandlere med et godt udvalg af VHS maskiner ;)

Hvis du køber anime DVD'er på eBay, så er der her lige en guide til at se, om det er noget pirateri du er ved at købe.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DavaliDavaliSkrevet 17/07-05 17:01 
Sikker på det er det rigtige link?
NaieraNaieraSkrevet 17/07-05 17:49 
Det er det nu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig