X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gitaroo Man


Svar
SumezSumezSkrevet 03/03-03 00:35, rettet 04/03-03 07:17 
Kom til at tænke på en gammel tråd om hvad der er godt at vise ikke-konsol-spillere, når man skal overbevise dem om hvor seje konsoller er. Nogen foreslog spil som Halo, andre foreslog spil, der i den grad adskiller sig meget fra PC spil.

Gitaroo Man må siges at tilhøre den sidste kategori. Jeg havde den med til en weekend/fest hos nogle mennesker der generelt ikke spillede så meget (hverken PC eller konsol), og det blev en kæmpe succes. Jeg havde kun spillet med, så jeg kunne vise det til nogen, men det endte faktisk med at næsten alle prøvede spillet, flere gange, i 4-player matches. Det er let at gå til, svært at mestre, og underholdende at se på, selvom man ikke spiller. Simpelthen genialt.
Jeg er faktisk indtil videre meget overrasket over hvor fedt det spil er, IMO bedste spil til PS2 udover Kingdom Hearts.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 04/03-03 00:42, rettet 04/03-03 00:42 
Ja, konsol-spil skal helst være lige til at gå til, ligesom spilleautomater, og Gitaroo Man er et pragteksemplar til at vise dette.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 04/03-03 07:51 
Min mor er den _ultimative_ ikke konsolspiller og hun har spillet Samba de Amigo til hun havde så ondt i skuldrene at hun ikke kunne løfte maracasene mere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/03-03 09:21, rettet 04/03-03 09:21 
Gitaroo Man styrer! Det er et af de bedste PS2 spil til dato. Lad os håbe på en 2er...

Hvor langt er i kommet i "Master Play" mode?

til dem der ikke ved hvad de går glip af >
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
3of193of19Skrevet 04/03-03 09:27 
Gregorio III. Kan simplethen ikke klare de guard phases!
RitesRitesSkrevet 04/03-03 09:37 
Personligt har jeg det lige omvendt.
'Syntes ikke at konsolspil skal være "lige til at gå til".

Nu er mine favoritter jo også MGS og FF...
» a winner is you «
dRxLdRxLSkrevet 04/03-03 09:40 
Rites >
Personligt har jeg det lige omvendt.
'Syntes ikke at konsolspil skal være "lige til at gå til".

Så læs en bog eller se en film.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 04/03-03 09:44 
Jeg kan stadig ikke klare Mojo King Bee, men uuh, jeg er SÅ tæt på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 04/03-03 09:48 
Hvad har det med sagen at gøre, om jeg skal læse en bog eller se film?
» a winner is you «
dRxLdRxLSkrevet 04/03-03 09:57 
Rites >
Hvad har det med sagen at gøre, om jeg skal læse en bog eller se film?

Det er medier hvis styrke ligger i den kontinuerte narration. Hvis man bruger det digtitale medie på den måde, bruger man ikke en gang halvdelen af dets potientiale.

Dem der ønsker at lave lange indviklede historier ville nok helst lave film hvis de kunne få lov, men det kan de jo heller ikke finde ud af >:)

Lad venligst være med at svare mere på dette i denne tråd (start evt. en ny). Det er en provokation af dig fra min side, fordi jeg blev lidt provokeret af at du brød ind i vores gode tråd med noget jeg ikke kan li'.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RitesRitesSkrevet 04/03-03 09:59 
Lev evt. op til din tagline?
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 04/03-03 11:50 
Rites >
Personligt har jeg det lige omvendt.
'Syntes ikke at konsolspil skal være "lige til at gå til".

Nu er mine favoritter jo også MGS og FF...

FF er let at gå til hvis du f.eks. tidligere har spillet CT. Alting er relativt. FF er ikke sjovt for en, der ikke har spillet CRPGs før, fordi det ikke er let at gå til. Gitaroo Man er (kan være) sjovt for en der ikke har rør en konsol før.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 04/03-03 11:52 
Yeps. Det er jeg da også enig i.

Jeg ville bare personligt ikke eje både en GC, PS2, Xbox og N64, hvis alle spil var sådan, da jeg mener at fornøjelsen ved disse spil hurtigt tager af.

FF er ikke lige til at gå til, men gemmer på utroligt megen underholdning for dem som kommer igang med dem. Det er det jeg kan lide ;)
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 04/03-03 12:06 
Næh, spil skal da være forskellige, og sådan er det bedst. Men lige netop mht. Gitaroo Man er det klart dets styrke at det er så let at gå til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/03-03 12:24, rettet 04/03-03 12:24 
Sumez: nu da du også er vild med musik genren, så vil jeg anbefale, at du suser ned i din lokale EB og kaster 199,- i Mad Maestro. Det er slet ikke lige så godt og gennemarbejdet som Gitaroo Man, men det er et helt igennem OK musikspil. (og så er Fresh Games desuden et godt initiativ).

Mad Maestro / Playfresh
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
3of193of19Skrevet 04/03-03 12:42 
Desværre kunne de ikke få sig taget sammen til at udgive taktstok controlleren der egentlig hører til spillet. Derved er det hele blevet en anelse monotont synes jeg. Men musikudvalget er fantastiskt hvis man er til klassisk musik.
KTCKTCSkrevet 04/03-03 13:13 
Rites >
Personligt har jeg det lige omvendt.
'Syntes ikke at konsolspil skal være "lige til at gå til".

Nu er mine favoritter jo også MGS og FF...

Det er selvfølgelig rart nok, at der også kommer nogle mere "dybe" spil til konsollerne, men deres hovedstyrke er og bliver arcade-feelet. Det er jo det, der adskiller dem fra computer-spillene...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 04/03-03 13:51 
Jeg har også før overvejet Mad Maestro, det har fået gode anmeldelser. Men jeg har også hørt skidt om det, og vil gerne prøve det først.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/03-03 20:48 
3of19: wow! en taktstok controller. er det en du kan finde et billede + lidt info om på nettet?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SumezSumezSkrevet 08/06-03 18:41 
Efter en pause på flere måneder har jeg taget Gitaroo Man op igen og er nu kommet forbi Mojo King Bee. De følgende baner var forfriskende lette. Havde nogle problemer med Void (bane 4) og Sanbone Trio (bane 7), men ikke noget der ikke kunne overkommes i løbet af en dag.
Står nu overfor Gregorio III, og damn nogle forvirrende angreb han har! Jeg har ikke en chance. Jeg ville ønske jeg kunne optage dem på bånd og så øve dem i langsom hastighed.
Men nu kan Hauke da snart få noget udfordring fra mig :)

Hvad med jer andre, hvordan går det med Master's Play rundt omkring? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Mati-GolMati-GolSkrevet 08/06-03 19:29 
Jeg er kommet til bane 5, den hvor man står og battler Ben-K til det der Reggae musik. Hader de der lange, svingende akkorder ;/
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
SumezSumezSkrevet 08/06-03 19:37 
Interessant. Den klarede jeg i første forsøg. Synes ikke den er særlig forskellig fra den tilsvarende i single play, og jeg har selv svært ved at følge de svingende linjer.
Hvis bare man får et par nogenlunde gode "akkorder" i charge, er der intet rigtigt at bekymre sig om, for hans angreb er til grin i forhold til både foregående og efterfølgende baner på master's play.
Men hvis man mistede energi på ikke at følge linjen rigtigt, ville jeg nok aldrig have klaret den. :)


.. Nogen tips til bane 8? >.<
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 08/06-03 20:30 
Sidder stadig fast på bane 2 på masters. Der kommer nogle enkelte steder hvor jeg mister energi hurtigere end lava smelter smør.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 08/06-03 21:19 
kald mig n00b, men hvad er det lige guitaroo man går ud på? nogen der kan beskrive det? evt. et link?

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Mati-GolMati-GolSkrevet 08/06-03 21:54 
Det er et rytme spil, hvor du skal spille guitar over en lang række genrer. Ideen med at redde verden med en guitar lyder måske umiddelbart latterlig, men det er alligevel utroligt underholdende og gør en afhængig.

GeekCulture Review - 27. maj 2003
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
3of193of19Skrevet 08/06-03 22:54 
Jaaaa! I skal allesammen blive medlemmer i min Gitaroo Man kult! Mwahahahaha!
olmeolmeSkrevet 08/06-03 23:16 
Meget sjovt spil, men hvis man ikke har rytmesans, er det rimeligt svært.
SumezSumezSkrevet 08/06-03 23:27 
Det er altid svært første gang. Jeg holder på at enhver kan blive godt til det. Det kræver/udvikler også en virkelig god øje/finger kordination. Flere steder, f.eks. på bane 4 i Master's Play, bliver man faktisk nødt til at slå hjernen fra og håbe på at fingrene selv kan følge med på hvad man ser på skærmen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KoludaKoludaSkrevet 08/06-03 23:34 
Jeg har slet ikke nogen rytmesans overhovedet , men har da stadig gennemført det på normal :)

Men det kniber sku MEGET med at spille det på master, men syntes stadig det er den eneste grund til at jeg har en PS2.
Mati-GolMati-GolSkrevet 09/06-03 00:20 
Første gang jeg spillede sad jeg fast på bane 4 i 3 dage og bane 7 i 2 uger :/
De var godt nok svære, de der guard combos agtige ting... dér.

Og allerførste gang jeg prøvede hjemme hos Koluda, der skulle jeg prøve at klare Gregorio III... der fattede jeg endnu mindre.

Men jo mere man prøver og jo længere man kommer, desto bedre kan man mærke at man bliver. Jeg glæder mig i hvert fald til KT#7, hvor jeg forhåbentlig er blevet god nok til at hamle op med nogle af jer ;)
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
SumezSumezSkrevet 09/06-03 00:24 
Jeg havde sjovt nok ingen problemer med at komme gennem hele spillet i første forsøg. Bortset fra bane 8, hvor jeg døde en gang eller to. Men jeg er jo også meget vant til rytmespil. Men det er kun et spørgsmål om hvor hurtigt man opnår den grundlæggende indlæring. Det er på master's play den RIGTIGE udfordring kommer, og der går alle død i første omgang :)
På mit nuværende niveau kan jeg klare hele bane 2 på Master's uden missere, med undtagelse af introen(!) og finalen, som jeg ikke er helt så sej til. Rekord så far: 8 missere (3 i introen, 5 i finale). Bane 3 er til gengæld stadig sindssygt svær, selvom jeg har klaret den før.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JoachimMAJoachimMASkrevet 09/06-03 02:29, rettet 09/06-03 02:39 
Det har måske ikke meget relevans her, men er der nogen der husker "Quest For Fame", et guitar spil til pc'en her i EU, Playstation i Japan og arkaderne i US? (http://www.gamefaqs.com/console/psx/data/21270.html), (http://www.gamefaqs.com/coinop/arcade/data/16103.html)
Plottet er, at man er en lovende ung, guitarspiller, som starter med at spille på sit værelse, indtil han bliver opdaget af en mindre gruppe, og til sidst bliver en del af Aerosmith.
Joysticket er en ketcher og sådan en man bruger til en guitar (kan ikke huske hvad den hedder, men producenten kalder den "Vpick"), og det er fuldstændig uforligneligt - spiller det stadig den dag i dag. Det er synd at der ikke er flere af disse spil, fordi de er sgu underholdende!
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
MadsMadsSkrevet 09/06-03 02:35, rettet 09/06-03 02:59 
Joachim M Andersen >
og sådan en man bruger til en guitar (kan ikke huske hvad den hedder)

Et plekter?
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
JoachimMAJoachimMASkrevet 09/06-03 02:40 
Det var ordet jeg søgte:)
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 09/06-03 08:58 
kan guitaroo man fx. sammenlignes med parappa the rapper?

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
ckruseckruseSkrevet 09/06-03 09:09 
"Gitaroo-Man also throws the analog sticks into the mix, though, making for something a little more complicated than the straightforward action of Parappa." - IGN
3of193of19Skrevet 09/06-03 09:51 
Ang. sammenligning af GM med Parappa, så hører de hver til en af de to undergenrer i musikspillene.
GM er hvad jeg kalder et "ægte" bemani, dsv at man skal spille de angivne sekvenser med det samme, hvorimod Parappa hører til "Simon Says" typen, man gentager altså en kommando sekvens, som man først får vist.
SumezSumezSkrevet 09/06-03 12:37 
GM minder grundlæggende meget om PaRappa, men det er så meget mere dybt og perfekt end både det og de fleste andre "Bemani" ((c) Konami) spil. Hvor man i PaRappa skal trykke et par enkelte knapper, med IMO rimelig dårlig timing, og mulighed for at "rappe" udenfor de egentlige anvisninger, kaster GM et hav af knapper og mønstre efter dig (op mod flere hundrede per bane), som alle skal trykkes i varierende rytme for at musikken kan spilles. Musik-fornemmelsen i Gitaroo Man er langt overlegen, man kan virkelig fornemme at man spiller musikken, selv når det er modstanderen, der spiller, og man kun blokerer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BatemanBatemanSkrevet 11/06-03 09:29 
Når Mojo King Bee trykker trompeten af, er der sgu tårer i øjnene på mig. Den er så vild den lyd.

Sidder selv og battler hajen på den syrede planet.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/06-03 13:47 
Puha! Hvis det bare er joypad action, så er det måske et spil for mig?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig