X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Terror i London?


Svar
SephirothSephirothSkrevet 07/07-05 12:01 
Meldinger rapporterer i øjeblikket om 4 busser, der er sprunget i luften i London midt i myldretiden.

Det måtte jo ske for London før eller siden :(

Mere her..
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 07/07-05 12:07, rettet 07/07-05 12:08 
I stedet for at læse sprøjterne ;) kunne det anbefales at tænde for en nyhedskanal som Sky News, BBC World eller CNN... Sky har en helikopter i luften, mens de to andre stationer står med kameraer på jorden og kigger hen på de steder der er sket noget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
The BruceThe BruceSkrevet 07/07-05 12:07 
Ja, det er åndsvagt- jeg har selv lige læst det!!!

Nogen siger, at der er 'mange døde'...! Det er fandme tæt på! :-(

Kig også på-

www.cnn.com

eller

www.bbc.co.uk (...men den er MEGET overbelastet lige nu virker det til!)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/07-05 12:26 
Mindst 2 døde er i mine øjne ikke voldsomt mange... endnu.
Mindst 90 sårede.
.... nuværende status.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
The BruceThe BruceSkrevet 07/07-05 12:36 
Nej, men som du selv siger, så er det indtil nu- og jeg har lige hørt at de 90 sårede skulle være fra kun én af eksplosionerne!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
NaieraNaieraSkrevet 07/07-05 12:44 
DR1 dækker det ret godt nu. De ser nemlig Sky News ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HardballerHardballerSkrevet 07/07-05 14:48 
190 sårede (150 kritisk) og mindst 10 døde :O

Ja, så varer det nok ikke længe inden det når til danmark..
Sådan er det jo med Fogh ¨på pinden :P

Men RIP til de døde, og h&l til de sårede :/
BobbeBobbeSkrevet 07/07-05 14:53 
TV2 bringer en artikel om Al Qaeda trusler mod Danmark.

link...
Spiller nu: Wii
ViolatorViolatorSkrevet 07/07-05 14:59, rettet 07/07-05 15:06 
Hardballer>
190 sårede (150 kritisk) og mindst 10 døde :O

Ja, så varer det nok ikke længe inden det når til danmark..
Sådan er det jo med Fogh ¨på pinden :P

Men RIP til de døde, og h&l til de sårede :/

Ja, vi kunne selvfølgelig også bare føje terroristerne og deres krav - det ville nok være 100 gange bedre end at bekæmpe dem..

Jeg sætter ikke selv min stemme på højrefløjen, men når det drejer sig om landets nuværende udenrigs - og sikkerhedspolitik er jeg 100 procent bagved den siddende regering, og det har absolut ikke ændret sig efter dagens begivenheder.
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/07-05 15:11 
Hardballer>

Ja, så varer det nok ikke længe inden det når til danmark..
Sådan er det jo med Fogh ¨på pinden :P


Og hvordan ville det være forskelligt, hvis en anden var statsminister?
Alf81Alf81Skrevet 07/07-05 15:29, rettet 07/07-05 17:47 
Okay... Man kan aldrig nogensinde nedkæmpe terroisme. Undertrykkelse vil altid skabe grupper der vil bruge alt deres energi på at bekæmpe magtindehaveren. Og i dette tilfælde bliver der set mod USA og allierede, dermed også Danmark. Vi bruger nu størrer del af vores økonomi end nogensinde før, på at bekæmpe terrorisme i lande der aldrig før er blevet (hjulpet) af Danmark. Hvorpå der bliver svigtet i mange lande der har brug ikke-militært hjælp. Hvor Danmark kan være til stor hjælp vil netop være i hungernøds ramte lande(feks). Er vi virkelig nået dertil hvor vi kun vil passe vor egen slags frem for begrebet 'hinanden'? Det har aldrig været Danmarks krig men med lidt 'held' kan det blive det,hvis vi ikke snart viser resten af verden, vi ikke alle er interesseret i dominere befolkningsgrupper pga skødehunds-mentaliteten der går ud på ride på bølgen men ikke svømme imod den.
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 07/07-05 16:26 
Violator>
Ja, vi kunne selvfølgelig også bare føje terroristerne og deres krav - det ville nok være 100 gange bedre end at bekæmpe dem..

Så der er ingen mellemvej mellem at bekæmpe dem, som man gør nu ved at invadere lande der intet har med dem at gøre, og det at føje terroristerne og gøre hvad de siger?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
lightyear dklightyear dkSkrevet 07/07-05 16:34 
Der dør ca 5000 mennesker om året i terror angreb.

Der dør ca 8 millioner mennesker om året bare i afrika af hungernød.

Der dør ca 5 millioner mennesker af hiv/aids om året.

Synes det sætter det lidt i perspektiv!!
are you CHICKEN?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/07-05 17:46 
Violator>
.. når det drejer sig om landets nuværende udenrigs - og sikkerhedspolitik er jeg 100 procent bagved den siddende regering ...

Hvordan i alverden kan du være det?
Uanset om man tror på at det hele handler om olie og magt eller ej, så kommer man ikke uden om, at USA og dermed Danmark gik i krig mod Irak på en begrundelse der var løgn.

Der var ingen masseødelæggelsesvåben - og de vidste det.
Der var ingen forbindelser til Al Quaida - og de vidste det.

Der er altid andre alternativer, end at gå i krig.

Fint nok Saddam Hussein blev afsat, men hvordan har den irakiske befolkning det nu?
Hvilken pris skal betales, for at Saddam, der reelt ikke var nogen trussel mod vesten, bliver restforfulgt?

Er terror i Spanien, terror i London, terror i Irak, kidnapninger og henrettelser virkelig det værd?


Det er i øvrigt værd at bemærke, at amerikanerne har foreslået, at kun de lander der har "hjulpet" i Irak, må være med til genopbygningen.
Et projekt der vil være millioner af dollars i.
Med andre ord vil man så kunne bombe et land, for derefter at tjene penge på at landet skal genopbygges.

Har man lyst til at stå 100% bag det?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ViolatorViolatorSkrevet 07/07-05 18:09 
I stiller mig alle en forfærdelig masse spørgsmål, og da jeg sidder på job lige nu har jeg desværre ikke tid til at skrive en afhandling, som alle førnævnte spørgsmål nærmest kræver :)

Men jeg vil da lige sige at I alle får det til at lyde som om at ordet terror er et begreb som er opstået i forbindelse med invasionen af Afghanistan og Irak. Dette er jo langt fra tilfældet - og jeg beder jer alle lige prøve at kigge historiebøgerne igennem, og kigge på de sidste 25 års "terrorbegivenheder", og så kan det måske være at vi kan føre en samtale.

Vi har med mennesker at gøre, som intet godt vil overhovedet. Og hermed mener jeg ikke muslimer i almindelighed, men derimod fundamentalister. De er ude på at tvinge den vestlige verden og civilisation i knæ, og pådutte os deres radikale holdninger, og dette gøres igen og igen ved at ramme uskyldige mennesker. Denne gang sker det endda på et tidspunkt, hvor G8 landene er samlet for bl.a. at diskutere de store problemer Afrika er i såvel økonomisk men også menneskeligt. Er der andre end mig der kan se det tragikomiske i det?

Jeg ved ikke, men for mig lyder det nogle gange som om, at folk tror at terrorisme ville forsvinde, hvis koalitionen trak sig ud af både Irak og Afghanistan. Dette er jo langt fra tilfældet, og det er derfor jeg beder jer om lige at glemme de sidste 5 år, og lige kigge længere tilbage i historiebøgerne. Ved godt at folk ikke er så gamle herinde, men så må de lade være med at begive sig ud i diskussioner, når de ikke har deres baggrundsviden i orden.
ComradeComradeSkrevet 07/07-05 18:39 
Hvad opnår de ved at angribe London?

Står stadig 100% bag Bush og USA.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
yokanabsteryokanabsterSkrevet 07/07-05 19:17 
Jeg fatter virkelig ikke hvordan man kan stå bag bush&co efter Madrid og London. Terror avler terror, det ser vi jo. Jeg har ondt af jer der støtter Bush. Og håber ikke selv jeg bliver smattet, en eller anden dag på grund af vestens stupiditet og jer der støtter Bush. Øv øv øv øv øv.
soon the world will be one big computer
RJKRJKSkrevet 07/07-05 19:21 
Violator>
Jeg ved ikke, men for mig lyder det nogle gange som om, at folk tror at terrorisme ville forsvinde, hvis koalitionen trak sig ud af både Irak og Afghanistan. Dette er jo langt fra tilfældet, og det er derfor jeg beder jer om lige at glemme de sidste 5 år, og lige kigge længere tilbage i historiebøgerne. Ved godt at folk ikke er så gamle herinde, men så må de lade være med at begive sig ud i diskussioner, når de ikke har deres baggrundsviden i orden.

Så det du med din baggrundsviden, som vi andre er for unge til at være i besiddelse af, siger er så, at hvis vi går længere end fem år tilbage i historien, så har USA/vesten absolut intet gjort, der kan sammenlignes med deres nuværende kampagner i Afghanistan og Irak?

Nu lyder DU som om du tror USA/Vesten kun har gjort og gør hvad de gør for at undgå at fundamentalister lægger deres lande øde. Og det er da i hvert fald helt åbenlyst ikke tilfældet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 07/07-05 19:31 
Violator>
Og hermed mener jeg ikke muslimer i almindelighed, men derimod fundamentalister. De er ude på at tvinge den vestlige verden og civilisation i knæ, og pådutte os deres radikale holdninger, og dette gøres igen og igen ved at ramme uskyldige mennesker.

Udskift muslimer med kristne, vestlige verden med mellemøsten (eller noget), og det kunne ligeså godt se ud som om du snakkede om George W. Bush, Dick Cheney og resten af banden. Ja, det er at sætte tingene på en spids, men Dubya har ikke lagt skjul på at han ser det her som et slags korstog. Han er fundamentalist ud til fingerspidserne. Hvor mange uskyldige er ikke døde på grund af ham og Dicks beslutninger?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 07/07-05 19:32, rettet 07/07-05 19:33 
Violator>
Vi har med mennesker at gøre, som intet godt vil overhovedet. Og hermed mener jeg ikke muslimer i almindelighed, men derimod fundamentalister. De er ude på at tvinge den vestlige verden og civilisation i knæ, og pådutte os deres radikale holdninger, og dette gøres igen og igen ved at ramme uskyldige mennesker....
...
Jeg ved ikke, men for mig lyder det nogle gange som om, at folk tror at terrorisme ville forsvinde, hvis koalitionen trak sig ud af både Irak og Afghanistan. Dette er jo langt fra tilfældet, og det er derfor jeg beder jer om lige at glemme de sidste 5 år, og lige kigge længere tilbage i historiebøgerne. Ved godt at folk ikke er så gamle herinde, men så må de lade være med at begive sig ud i diskussioner, når de ikke har deres baggrundsviden i orden...


Jeg er "ikke så gammel"... Men jeg har læst virkelig meget og har ekstremt styr på historien. Du virker tilgengæld helt væk. Usa's krige/invaderinger har ALDRIG skabt fred. Du siger "hvis vi trækker os ud af Irak/Afghanistan". Så, hvad så?? Stopper freden så? DER ER IKKE FRED, der er kaos så se dog nyheder læs på nettet, det kan næsten ikke blive værre end det er hverken i Irak eller Afghanistan. Afghanistan, her vender mafian lignende taliban styrer tilbage igen, hurra, de var væk i et par måneder. Irak, her vokser vrede mod Usa, dag for dag og bomberne agtager ikke ud over det var valget svindel. Kun dem som Usa "gad" beskytte stilte op. Oven i al denne glæde vi spreder, stiger terroren. Jeg spørger bare: "hvad trækker vi os ud fra"?

Intet spirrer, desværre!
soon the world will be one big computer
ComradeComradeSkrevet 07/07-05 19:36 
lightyear dk>
Der dør ca 5000 mennesker om året i terror angreb.

Der dør ca 8 millioner mennesker om året bare i afrika af hungernød.

Der dør ca 5 millioner mennesker af hiv/aids om året.


Hvis dette er rettet i mod Bush og USA, synes jeg det er værd at bemærke at der er afsat 180 mia. kr fra amerikansk side til at bekæmpe aids og hungersnød.

Jeg har ligeledes ondt af jer som er imod Bush og USA. Der er ingen anden vej frem og vi må ikke give op.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Alf81Alf81Skrevet 07/07-05 19:45 
Vi kan godt blive enige om terror er terror, uanset hvor det bliver begået men sådan bliver den bare ikke bekæmpet af USA+aliancen.

Okay, så kigger vi 25 år tilbage men hvorhen? Bliver terrorhandlinger ikke bare mere markante af, hvor tæt man kommer dem nu om dage?

Feks. Borgerkrigen i NordIrland har gennem årene krævet mange tusindevis af ofre. Men da den langsommere har krævet sine dødstab, gør det så ikke borgerkrigens drab til terror? Først nu efter mange år er der blevet mere ro. Det da Sinn Fein's Gerry Adams fik større politisk stemme og fik langt om længe igennem at England skulle læmpe på deres kontrol styrker i landet. Igen et perfekt eksempel på at terror ikke kan bekæmpes med en overmagt, tværtimod.

Men dødstal i hob er jó hvad der af den moderne verden bliver anset som terror. Og det mener jeg at kunne sige er en ufuldstændig vurdering.
Ting om dét og pis.
ViolatorViolatorSkrevet 07/07-05 20:10 
Jeg gider egentlig ikke diskutere det. Jeg har min holdning og I har jeres, og jeg tror ikke at vi på nogen måde kan ændre på dem. Jeg kan i hvert fald ikke...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/07-05 21:23 
Det undrer mig egentlig, at forummet her overhovedet tolererer snak om politik og religion. Der er ikke andre emner, som kan dele folk så kategorisk op i lejre, og nærmest fra indlæg #1 opildne til personangreb og tilsvininger (både af emnet og af andre brugere). Ganske vist holder tonen sig som oftest på en grænse, som lægger sig pænt op af, hvad forum-reglerne lige netop kan godtage.

Vi kan vel sagtens nøjes med at være uenige om spil. :-)
WehnerWehnerSkrevet 07/07-05 22:24 
Hyakotake>
...politik og religion. Der er ikke andre emner, som kan dele folk så kategorisk op i lejre, og nærmest fra indlæg #1 opildne til personangreb og tilsvininger

Følger du ikke med i trådene om Halo?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ComradeComradeSkrevet 07/07-05 22:44 
Hehe, præcis!!

Men ellers giver jeg ret i, at der ingen grund til er at diskutere det, jeg føler bare at når nogen sviner dem til som er på min side, må jeg lissom svare igen ;-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Alf81Alf81Skrevet 07/07-05 22:54, rettet 07/07-05 22:55 
Jeg er også villig til at tage en del på min kappe. Kan kun give ret i at man ikk burde diskutere den slags på P:R, der er nok at være uenige om ;)
Ting om dét og pis.
BlossomBlossomSkrevet 07/07-05 23:20 
Hvis folk kan holde en pæn tone, er det kun sundt med masser af samfundsdebat.

Vi er forskellige, og har selvfølgelig forskellige meninger, men det er jo bare med at lære, at andre menneskers meninger er lige så acceptable og brugbare som ens egne.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
WehnerWehnerSkrevet 07/07-05 23:34 
Det gælder bestemt ikke for alle mennesker og alle meninger.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PapandPapandSkrevet 07/07-05 23:37 
Nu er sagen nok den, at brugerne på P:R tilsyneladende overvejende er venstreorienteret, dermed bliver "vi andre" hurtigt buh'et ud hvis vi ytre os. Derfor er jeg stoppet med at deltage i politiske disskutioner herinde for længe siden.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/07-05 00:36 
Jeg synes det er en skam, at en "Bush og Irakkrig" diskussion, skal vendes til om man er venstreorienteret eller ej.

Tingene er ikke så sort/hvide i den virkelige verden.

Så det er skræmmende, at man skal læse, at terrorister er noget der har eksisteret altid, og at det først er nu, vi for alvor er begyndt at bekæmpe dem.

Terrorister er ikke noget der sker ved en naturlov.
Ingen lykkelige mennesker med mad på bordet og tag over hovedet, sprænger sig selv og uskyldige i luften.

Hvis fundamentale muslimer ser den vestlige verden som deres største fjende, så er det fordi de historisk set har ret.
I korstogenes tid var de kristne og muslimerne vel lige gode om det - altså vi var deres fjende, lige så meget som de var vores fjende.
Men især efter Israels dannelse, har der været en noget ensidig indblanding i mellemøstlige affærer fra "vores" side af.
Der er vel ikke noget at sige til, at de bliver lidt trætte af det i længden?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/07-05 07:24, rettet 08/07-05 07:24 
Nej, jeg foreslår at Vesten trækker sig ud af Mellemøsten, og så kan de for min skyld godt skrue tiden tilbage til middelalderen dernede. Der hersker tilsyneladende den holdning, selv i den mere moderate del af området, at Vesten blander sig for meget. Vi har ikke brug for deres olie (hvilket er det eneste de har at byde på, som tingene er nu), så afsted afsted... det kan kun gå for langsomt.
KilroyKilroySkrevet 08/07-05 09:03 
Jeg synes det er ret så besynderligt at stort set alle vil have at Irakerne har det forfærdeligt på grund af USA. En af mine veninder, iraker, fortæller mig at folk har det langt bedre end da Sadam var ved magten. Hun er ligeglad med hvorfor USA gik ind. De gjorde det, og landet har det bedre end før.

Bare mine 25 øre. Forsvinder ind til spildiskussionerne hvor det er nemmere at diskutere:)
Kilroy Was Here
MarcusMarcusSkrevet 08/07-05 11:01, rettet 08/07-05 11:03 
Jeg synes det at fokusere alene på den politiske placering er at sætte for meget fokus på netop dette element. Det får det til at lyde som om at vi er to forskellige racer som taler to forskellige sprog og derved ikke kan lære af hinanden/være enige.

Jeg synes at politisk debat hører hjemme overalt. Det er lærerigt for alle parter og er meget relevant for enhver.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/07-05 11:15 
lightyear dk>
Der dør ca 5000 mennesker om året i terror angreb.

Der dør ca 8 millioner mennesker om året bare i afrika af hungernød.

Der dør ca 5 millioner mennesker af hiv/aids om året.

Synes det sætter det lidt i perspektiv!!

Gem dig bag din konsol.
Spis din aftensmad.
Lad være med at have sex.

Problem løst! :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/07-05 13:42 
Wehner>
Følger du ikke med i trådene om Halo?

Heh, hvilken af dem? :-) Og hvis der er ondskab mellem folk i en Halo-tråd er det i det mindste pga. et spil... dét, som P:R handler om (spil, ikke ondskab).

Marcus F.M>
Jeg synes at politisk debat hører hjemme overalt. Det er lærerigt for alle parter og er meget relevant for enhver.

Ikke når det foregår blandt et folkefærd, som pinedød vedstår deres egne holdninger, hvor forkvaklede de end måtte være, og nægter at lytte til sagens modargumentation. Den slags mundkævl er der ingen lærdom eller relevans i.
MarcusMarcusSkrevet 08/07-05 15:03 
Det er rigtig nok, og er trist. Ikke desto mindre hjælper det vel ikke ligefrem at give op?

Her er iøvrigt et amerikansk dokumentar program omkring terrorisme. Jeg har lige set det igennem og der er da nogle interessante ting i ind i mellem.

http://100777.com.nyud.net:8090/media/cache/jp-bts.wmv
JloweJloweSkrevet 08/07-05 16:19 
SeventhSun>
Men især efter Israels dannelse, har der været en noget ensidig indblanding i mellemøstlige affærer fra "vores" side af.
Der er vel ikke noget at sige til, at de bliver lidt trætte af det i længden?

Og dermed berettiger det dem til at angribe civile mål, med bomber, fly og what have you. Barbarer og dumme svin er hvad de er (undskyld for bandeordet, men hvis det udtryk nogensinde skal have sin berettigelse, må det da være nu..)
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig