X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gæt en film


Svar
jaesjaesSkrevet 06/07-05 00:10, rettet 11/08-10 14:10 
Det må være tid til at lege (igen).


Regler/guide (kom gerne med input, hvis I ikke er enige):

1. Den der har turen indsætter et billede i tråden fra en film:

a) Man har turen, hvis man har gættet den nyeste film i tråden, eller bare vælger at genoplive tråden.
b) Det må gerne være svært, men andre end film-buffs bør have en chance for at kunne g... Se hele indlægget
2'769 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 24/10-12 15:08 
Ok, nogen sidder og spiller på storskærm. Vel derfor den skulle være nem for P:Rs klientel.
Ham den ene ligner Don Cheadle, men jeg kan tage fejl.

The Break Up?
The medium is the message.
CronossCronossSkrevet 24/10-12 15:09 
Nope, men du er tæt på.
SumezSumezSkrevet 24/10-12 15:52, rettet 24/10-12 15:53 
Ok, jeg har ingen anelse om hvad det er for en film, jeg ser tydeligvis ikke nok film?
Så bare skyd skylden på mig. :)

Er det Shadow of the Colossus de spiller?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 24/10-12 15:54 
Jeps - nu ingen googlerier ;-)
SumezSumezSkrevet 24/10-12 15:55, rettet 24/10-12 15:56 
Det gjorde jeg lige, og det afslørede filmen, og ganske rigtigt ikke en film jeg nogensinde har hørt om. Kan godt forstå at den må være nem hvis man har set filmen, men der er åbenbart mange vildt kendte film jeg ikke har hørt om. :)

Valget af hovedrolleindehaver ville dog være en ret god forklaring på at jeg stadig aldrig havde set den, HVIS jeg havde hørt om den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/10-12 15:56, rettet 24/10-12 15:59 
Filmen har (så vidt jeg husker) været diskuteret herinde før :)

EDIT: Ok, vist kun nævnt for nogle år siden så.
SumezSumezSkrevet 24/10-12 15:59, rettet 24/10-12 16:00 
Det lyder ret sandsynligt, men det er ikke en diskussion jeg har overværet. :)
Har den overhovedet haft dansk biografpremiere? Har virkelig aldrig nogensinde hørt den titel, eller for den sags skyld bare at SOTC har været plotelement i en film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/10-12 16:06 
Ok, jeg snød også. Har aldrig set filmen, men jeg klarer mig åbenbart bedre i "genkend-den-afro-amerikanske-skuespiller" kategorien.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/10-12 17:20 
Jeg var også lige tvunget til at google-snyde. Har hørt titlen før, men har aldrig set filmen.
AV Intelligent Terminal
CronossCronossSkrevet 24/10-12 19:30 
Vi tager et sidste hint og ellers må folk bare poste fra en ny film :)

Gæt en film
NaieraNaieraSkrevet 24/10-12 19:34, rettet 24/10-12 19:34 
Et BILLEDE er ikke et HINT :p

Et BILLEDE er et BILLEDE :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 24/10-12 19:35 
Men det må være Reign Over Me, som jeg selvfølgelig nægter at se, fordi Adam Sandler er en kæmpe nar.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 24/10-12 19:37 
Så er du bare gået glip af en strålende film :P
CronossCronossSkrevet 24/10-12 21:35 
Naiera>
Men det må være Reign Over Me, som jeg selvfølgelig nægter at se, fordi Adam Sandler er en kæmpe nar.

Korrekt - omend Adam Sandler er fremragende når han gider. I øvrigt er han vist en af de mere vellidte skuespillere i branchen.
SumezSumezSkrevet 24/10-12 22:45 
Naiera>
Men det må være Reign Over Me, som jeg selvfølgelig nægter at se, fordi Adam Sandler er en kæmpe nar.

Meget rammende beskrivelse om Adam Sandler. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 24/10-12 22:48 
Jeg har aldrig set en Adam Sandler-film, men jeg har set en masse Adam Sandler-trailere. Det er grunden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/10-12 23:08 
Jeg kender ikke manden personligt, så jeg skal ikke kunne sige, om han er en kæmpe nar. Jeg vil dog godt skrive under på, at han er ret dårlig til at lave film. De få gange, hvor han ikke har skulle stå for andet end sit eget skuespil, har han som regel godt kunnet levere.
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/10-12 23:49, rettet 24/10-12 23:51 
KillerBean2>
Jeg kender ikke manden personligt, så jeg skal ikke kunne sige, om han er en kæmpe nar. Jeg vil dog godt skrive under på, at han er ret dårlig til at lave film. De få gange, hvor han ikke har skulle stå for andet end sit eget skuespil, har han som regel godt kunnet levere.

Enig, det er helt ubegribeligt hvordan den mand er blevet så populær i nogle kredse og blevet en af de bedst betalte skuespillere i verden.

Udover Happy Gilmore, som var en af hans første film, har jeg aldrig været bare tæt på at grine i nogle af de film han har medvirket i, nærmere tæt på at græde hvis ikke jeg kunne finde fjernbetjeningen og få slået væk hurtigt.

De må virkelig kunne se et eller andet i ham i USA som resten af kloden ikke kan siden alle de lorte film han har medvirket i har kunne tjene så godt. Men ok, hvis der er 3 ting amerikanerne virkelig elsker er det burgere, ligegyldige fps spil og elendige komikere.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-12 00:02 
Jeg må indrømme, at jeg faktisk har Little Nicky på DVD. Mest pga. Harvey Keitel og Rhys Ifans.. men det er stadigvæk lidt pinligt.

Half in the Bag's anmeldelse af Jack and Jill forklarer meget godt, hvorfor han kan blive ved med at spytte lort ud:

http://redlettermedia.com/half-in-the-bag/jack-and-jill/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 25/10-12 00:04 
...og hvis man ikke har set den før, vil jeg lige advare om at man kun kommer til at afsky Adam Sandler endnu mere bagefter.
Jeg ved godt de tager pis på det, men med det budget filmen har fået, må der være nogen sandheder bag det. Adam Sandler er mere end bare virkelig dårlig humor.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 25/10-12 00:48 
Jeg synes nu Waterboy var meget underholdende, men jeg rammer nok også uden for kategorien filmnørd, og ser lidt mere mainstream film.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-12 01:10 
Jeg kan også godt lide flere af Adam Sandlers ældre film :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/10-12 09:46 
Jeg ved ikke hvor det Sandler had kommer fra. Ja de senere år har der været langt mellem guldet og han laver virkeligt meget lort lige nu - jeg tør slet ikke se Jack and Jill efter anmeldelser og trailers!
Men han har lavet meget godt tidligere - af de gamle komedier kan nævnes Happy Gilmore, Waterboy og Billy Madison, mens 50 First Dates, The Wedding Singer og specielt Spanglish er seværdige romatiske komedier. Han viser han har dybte med Punch-Drunk Love og Reign Over Me. Så han kan godt, han skal bare lade være med at spilde sin tid med bras.
SumezSumezSkrevet 25/10-12 09:59 
Beano>
Men han har lavet meget godt tidligere - af de gamle komedier kan nævnes Happy Gilmore, Waterboy og Billy Madison

Lol :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/10-12 10:03 
Undskyld jeg ikke har samme fine filmsmag som dig. Men jeg kan godt se fjollede komedier for det de er.
SumezSumezSkrevet 25/10-12 10:05 
Jeg tror slet ikke min "filmsmag" er fin nok til at kunne udstå Happy Gilmore's forsøg på at være "sjov". :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/10-12 10:07, rettet 25/10-12 10:35 
Som er din mening - derfor kan du godt holde igen med dine nedladende kommentarer.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/10-12 10:29 
Lige netop Happy Gilmore kan jeg sagtens holde ud og det var vel også den film han slog helt igennem på.

Men siden den film har det bare været den ene bunke lort efter den anden som han har medvirket i, imo.
SumezSumezSkrevet 25/10-12 10:36, rettet 25/10-12 10:37 
Beano>
Som er din mening - derfor kan du godt holde igen med dine nedlandende kommentarer.

Jeg synes faktisk hans "humor" er direkte fornærmende, og nedladende kommentarer er berettiget. Hvis du ser RLM's anmeldelse af Jack & Jill, ser du hvor galt det faktisk står til...

Azzkikr>
Men siden den film har det bare været den ene bunke lort efter den anden som han har medvirket i, imo.

Jeg bliver lidt ked af at høre at det faktisk går ned ad bakke i forhold til den film. Men ok, jeg har set noget af Little Nicky, og den er godt nok ubehageligt pinlig, forstår slet ikke at den har fået biografpremiere nogen steder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/10-12 10:51 
Sumez>
Jeg synes faktisk hans "humor" er direkte fornærmende, og nedladende kommentarer er berettiget. Hvis du ser RLM's anmeldelse af Jack & Jill, ser du hvor galt det faktisk står til...

Igen forsøger du tale uden om.

Du kom specifikt med en hånende kommentar til min mening om Happy Gilmore, Waterboy og Billy Madison - hvad det så lige har med Jack & Jill at gøre, ved jeg ikke. Så berettigelsen mangler uanset.

Jeg bliver nød til at spørge: hvilke af hans film har du faktisk set?
KTCKTCSkrevet 25/10-12 11:27 
Min holdning om Adam Sandler:
Jeg har set de fleste af hans film, og har været underholdt i svingende grad i de "gamle" af slagsen. Hans kærlighed for firserne og deres musik, og den mere lødige humor var kvaliteterne, jeg satte pris på i sin tid.
Desværre er det gået voldsomt skidt siden, og manden har åbenbart ingen kvaler ved at sælge ud og ofre alt, hvad der hedder kvalitet, ved at lave "film", der reelt bare er lange reklamer med konstant product placement, hak-på-minoriteterne- og spark-i-klunkerne-komik, uden nogen gennemtænkt handling eller historie, hvor han bare fjoller rundt og ikke skænker det at vinde en Oscar så meget som én tanke.
Det skal dog understeges, at jeg har svært ved at tage manden seriøst, hvilket han i "Click" fik cementeret, da han prøvede at spille en delvist alvorlig rolle.

Jeg har set RLM's anmeldelse, og jeg er enig i deres kritik af hans arbejde.
"Reign Over Me" og "Spanglish" har jeg faktisk ikke set, men er de værd at se, hvis man ikke bryder sig om "Funny People", "Click", "Grown Ups" og "Just Go With It"?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 25/10-12 11:31, rettet 25/10-12 11:31 
Beano>
Jeg bliver nød til at spørge: hvilke af hans film har du faktisk set?

Flere end jeg kunne holde ud. Kan ikke give dig et godt svar på hvorfor.

Det var en hånende kommentar til Happy Gilmore, Waterboy og Billy Madison og ikke til din filmsmag, jeg kan godt nok ikke forstå hvordan du kan gå så vidt som at kalde dem for "gode", men dig om det.
Helt generelt bliver jeg bare lidt fornærmet over at folk accepterer humor på så usselt og lavt et plan som det, Adam Sandler repræsenterer. Ikke så meget de tre film du nævner - de er stadig slemme, men at folk velvilligt går ind og ser fuldstændig hovedløse film som Click, Little Nicky, Zohan, Jack & Jill, osv. i stedet for at kræve noget bedre, er bare med til at sætte en standard som jeg skammer mig lidt over som menneske. Det virker som om folk har tendens til at grine når de får at vide at noget at sjovt, i stedet for når noget rent faktisk er sjovt. Jeg mener virkelig, prøv at se RLM's Jack & Jill-video, de forklarer tankegangen langt bedre end jeg selv kan, og jeg er 100% enige med de ting de siger.

Jeg synes ikke det har noget at gøre med at have en "fin" filmsmag - vi er ikke engang i nærheden af de luftlag her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 25/10-12 11:33 
KTC>
Det skal dog understeges, at jeg har svært ved at tage manden seriøst, hvilket han i "Click" fik cementeret, da han prøvede at spille en delvist alvorlig rolle.

Click er en forfærdelig film, men jeg tror på det når folk siger at han er god i Punch Drunk Love - jeg kan sagtens forestille mig ham spille en god rolle, hvis han er instrueret godt, men når han selv har været med til at lave filmen, er skibet forlængst sejlet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/10-12 11:47, rettet 25/10-12 11:47 
Jeg nupper stafetten....

Gæt endnu en overgjort product placement....

Gæt en film
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 25/10-12 12:05 
Sumez>
Det var en hånende kommentar til Happy Gilmore, Waterboy og Billy Madison og ikke til din filmsmag, jeg kan godt nok ikke forstå hvordan du kan gå så vidt som at kalde dem for "gode", men dig om det.

"Godt" kan naturligvis gradbøjes, men lad mig fluks endelig ændre det til "leverede uhøjtidelig underholdning inden for fjollet-komedie genren" hvis det mindsker LOL-berettigelsen.


Sumez>
Flere end jeg kunne holde ud. Kan ikke give dig et godt svar på hvorfor.

Ikke særligt konkret - men synd hvis alt lad-os-hurtigt-score-kassen-med-laveste-fællesnævner lortet skræmmer dig væk fra den smule guld, som der trods alt er imo, en fair chance. Det kan være vanskeligt hvis man har hader eller ikke kan udstå en bestemt skuespiller (jeg har det lidt på samme måde med Michael Cera) at abstrahere fra det.
BeanoBeanoSkrevet 25/10-12 12:22 
millennium>
Jeg nupper stafetten....

Gæt endnu en overgjort product placement....

Transformers 1/2/3 eller Ironman 1/2?
millenniummillenniumSkrevet 25/10-12 12:27, rettet 25/10-12 12:31 
nej, og nej.

...men tæt på.
The medium is the message.
CronossCronossSkrevet 25/10-12 12:40 
Sumez>

At folk velvilligt går ind og ser fuldstændig hovedløse film som Click, Little Nicky, Zohan, Jack & Jill, osv. i stedet for at kræve noget bedre, er bare med til at sætte en standard som jeg skammer mig lidt over som menneske.

Jeg kan og gider ikke forsvare Adam Sandler - manden har lavet en blanding af besynderligt elendige film, halv-sjove komedier og et par fremragende dramatiske film - men her har vi fat i noget, som jeg, som menneske, skammer mig voldsomt over. Smagsdommeri og nedladenhed.

Vi er på et forum omhandlende spil. Langt de fleste spil gør ikke verden til et bedre sted. Mange er direkte pinlige. Nogle mennesker finder Sonic underholdende - jeg forstår dem ikke. Jeg finder Zelda underholdene - andre sviner serien for at være gentagelse på gentagelse. Det er fint - smag er heldigvis forskellig.

Medier kan være mange ting, men spil er sjældent andet end underholdning og tidsfordriv. Det er der sådan set ikke noget galt med. Hvis folk kan lide at se Adam Sandlers komedier, så "sætter det ikke en standard, som jeg skammer mig over som menneske". Hvis jeg syntes det, ville jeg være lidt af en pseudo-elitær douchebag ;-). Mennsker søger underholdning og jeg ser ikke større humanitære værdier i at spille Sonic end at underholdes over Al Pacino i Jack and Jill.
SumezSumezSkrevet 25/10-12 12:54 
Jeg synes der er en væsentlig forskel på smagsforskel og en decideret fordummende mentalitet. Jeg står normalt selv i forreste række for at forsvare at der skal være plads til forskellige tilgangsvinkler til altid, og at de fleste kulturprodukter besidder forsonende elementer, selvom det ikke falder i min smag, også selvom det er dumt, plat, osv. Der er masser af film jeg kan respekterer, selvom det overhovedet ikke falder i min smag.
Men sorry, ved film som de omtalte Adam Sandler-film, trækker jeg altså grænsen. Jeg kan på ingen måder respektere det. Der er intet "elitært" over at forholde sig bare en smule kritisk til det man lader fise ind i hovedet på en. At hans humor så tit er baseret på at nedgøre minoriteter, andre kulturer, seksualiteter osv. forsvarer bestemt heller ikke hans udgangspunkt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 25/10-12 12:59 
Tror du at man bliver dum af at se en film med Adam Sandler - eller klog af, at spille Bubble Bobble? Det tror jeg ikke. Jeg tror at man bliver dum af at spilde for meget af sin tid på dumme ting. Dette inkluderer spil i lige så høj grad som film. De fleste spil er underholdning og tidsfordriv. Adam Sandlers film er meget lidt stødende tidsfordriv. Det handler ikke om smag, men at ville fremstå som bedre mennesker end andre, fordi man forbruger tidsfordriv af særligt finere kvalitet end andre. Det er dumt.
BeanoBeanoSkrevet 25/10-12 13:02 
Sumez>Jeg kan på ingen måder respektere det. Der er intet "elitært" over at forholde sig bare en smule kritisk til det man lader fise ind i hovedet på en.

Så du antager folk der kan lade sig underholde af en fjollet Sandler komedie, er fuldstændig ukritiske? Det er da elitært i vildskab.
millenniummillenniumSkrevet 25/10-12 13:10 
*flyttes over i jeg-hader-adam-sandler tråden*

X-)
The medium is the message.
CronossCronossSkrevet 25/10-12 13:13 
Til billedet:

Jeg er sikker på at jeg har set billedet før, men jeg kan simpelthen ikke huske hvilken film det er. Er det scenen i Captain America?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-12 13:20, rettet 25/10-12 13:21 
Beano>
Sumez>Jeg kan på ingen måder respektere det. Der er intet "elitært" over at forholde sig bare en smule kritisk til det man lader fise ind i hovedet på en.

Så du antager folk der kan lade sig underholde af en fjollet Sandler komedie, er fuldstændig ukritiske? Det er da elitært i vildskab.

Og selv hvis det var tilfældet, er smagsdommerri også fuldstændig ligegyldigt. Man får jo heller ikke ret meget ud af at sige til en evnesvag person, at han/hun skal holde op med at lytte til Bamses Venner :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 25/10-12 13:35 
Gæt en film
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 25/10-12 13:44 
Du må ikke poste en ny film, Sumez. Når du nu alligevel gør, så gætter jeg på Ghostbusters.
NaieraNaieraSkrevet 25/10-12 13:51 
Angående billedet, så er det jo Will Smed og Martin Lawrence. Jeg gider ikke finde et nyt billede, så jeg gætter ikke på hvad for en af filmene det er :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 25/10-12 14:20, rettet 25/10-12 14:20 
Naiera.... det er varmt nu. Kogende.
The medium is the message.
--Skrevet 25/10-12 14:22 
Er det Good Boys?
Spiller nu: Animal Soccer World
CronossCronossSkrevet 25/10-12 14:22 
Bad Boys 2. Bare så jeg kan poste et nyt billede med the Sand-meister!
2'769 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig