X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mega Drive II


Svar
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 02/07-05 12:03 
Er der nogen der kan lave et stik der har tre farver rødt,gult,hvid det er fordi jeg har et stik man kan sætte bag på sit tvkabel hul
msxtrdmsxtrdSkrevet 02/07-05 13:29 
Det runde stik som går ind i MD2 AV/RGB udgang er ikke til at finde idag, så det vil jeg næppe tro...
WonderboyWonderboySkrevet 02/07-05 14:34, rettet 02/07-05 14:36 
Kan du ikke beskrive det stik/kabel du skal bruge lidt mere.
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/07-05 23:30 
msxtrd>
Det runde stik som går ind i MD2 AV/RGB udgang er ikke til at finde idag, så det vil jeg næppe tro...

Dem har jeg ingen problemer med at skaffe :-)
Dem til Saturn og den rigtig "hestesko formede" 8 pin DIN, man skal bruge til Master System, har jeg derimod ikke kunnet finde endnu :-(

Hussein Life >

Hvis det er et Composit Video kabel med stereo lyd (gult, rødt og hvidt phono-stik)til Megadrive 2 du skal brug, tror jeg sagtens jeg kan lave ét til dig. Ellers kan fortælle dig, hvordan du selv kan lave et ;-)
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 02/07-05 23:40 
Killer Bean 2>
Dem har jeg ingen problemer med at skaffe :-)

Ehm... Så skaf lige nogen til mig! (til at lodde på selvfølgelig - ikke bare afklippede fra RF-tingen)

den rigtig "hestesko formede" 8 pin DIN, man skal bruge til Master System, har jeg derimod ikke kunnet finde endnu :-(

Så skal jeg nok skaffe dig nogen af disse...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
msxtrdmsxtrdSkrevet 03/07-05 00:18 
RJK>
Killer Bean 2>
Dem har jeg ingen problemer med at skaffe :-)

Ehm... Så skaf lige nogen til mig! (til at lodde på selvfølgelig - ikke bare afklippede fra RF-tingen)

Samme, her, kan bruge nogle af disse... :)
RJKRJKSkrevet 03/07-05 02:05 
Jeg køber dem hos Hennings Elektronik i Sejs. De er nye, men selvfølgelig ikke nyproducerede.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/07-05 03:01, rettet 03/07-05 03:19 
Jeg fandt typen til MD2 hos Elektronik Lavpris(lever bestemt IKKE op til navnet)i Århus ;-)
Bare spørg efter "9 pin Mini-DIN", så skulle den være hjemme.

Jeg har ikke prøvet at lave RGB kabler med dem endnu(meget små loddeben og mangel på Space-tech-loddekursus-diplom), men stikket passer 100%.
Der er det sædvanelige problem med, at plastikkappen er for tyk, så stikket ikke kan komme langt nok ind i soklen, men man kan nemt skære et lille stykke af den.

Jeg ved ikke, om man kan bestille dem online :-s

P.s. Jeg tror nu nok stadigvæk, jeg vil være i stand til at lave et MD2 -> Composite(+ stereo)kabel med den éne hånd bundet på ryggen. Det kræver ikke alverden, men så er det jo også kun en smule bedre end RF :-)

Elektronik Lavpris
AV Intelligent Terminal
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 03/07-05 11:01, rettet 03/07-05 11:15 
hvis du kan kan du så lave et til mig :-)
Alf81Alf81Skrevet 03/07-05 12:05, rettet 03/07-05 12:06 
Nu når vi er så godt igang...
Jeg har en mod'et SM2 med switch så den kan spille
alle regioner. Har indtil nu kun brugt switchen
til at snyde Sega'en til at skippe spils start-lock,
for selvom det er scart kabel gider den ikk køre i
60Hz uden den forbliver Sort/hvid?
Ting om dét og pis.
msxtrdmsxtrdSkrevet 03/07-05 13:13, rettet 03/07-05 13:14 
Scart er ikke nødvendigt RGB. Det du har, må være composite video til scart. Ved ren RGB vil der ikke være problemer med farverne.
Alf81Alf81Skrevet 03/07-05 13:29, rettet 03/07-05 13:30 
Har i langtid ledt efter et RGB kabel men uden held...
Mangler også et til min Genesis?(Har kun TV/OUT)
Da de fleste af mine spil er US, føles det bare ikk
helt rigtigt at køre dem i 50Hz :(
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/07-05 13:55, rettet 03/07-05 13:58 
Er det en Genesis 1 eller 2?

Nå men, jeg har selv lige sat et hun SCART-stik i en af mine Master System maskiner. DET er lækkert! :-)
Så kan man endelig få maskinen til at skifte TV´et automatisk til AV 4:3 format, når man tænder for den(kræver 9-12 Volt DC).

Og så kan man bare bruge et almindeligt SCART til SCART kabel :-))
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 03/07-05 14:01 
Genesis 1
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/07-05 16:30, rettet 03/07-05 23:42 
Okay, så har jeg i hvert fald et RGB-kabel(eller 2), som du må købe af mig til din Genesis.

Jeg har også et enkelt af slagsen til Megadrive 2 i overskud, men det er et lækkert eksemplar, som er lavet af professionelle. Så det giver jeg ikke fra mig uden kamp/overtalelse ;-)

EDIT: Nu har jer mere eller mindre lovet Megadrive 2 kablet væk til Alf81.
AV Intelligent Terminal
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 04/07-05 10:08 
øv :S
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig