X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

War of The Worlds *lidt spoiler*


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 30/06-05 11:53, rettet 30/06-05 11:53 
Efter at have ventet på denne titel i jeg ved ikke hvor lang tid, fik jeg endelig min forløsning igår i Herning Bio.

Effekterne er virkelig overbevisende og soundtracket er også i den bedre ende. Men som altid er der desværre nogle ting som gør at filmen ikke topper blandt mine favoritter.

For det første er selve sidehistorien med Tom Cruise som den ikke særligt gode far desværre lidt tynd. Det virker lidt som om at det "bare" skal være fyld. Han spiller nu fint nok, men er efter min mening bare ikke typen til hovedrollen i en film som denne. Datteren spiller virkeligt overbevisende og er klart den skuespiller der bærer filmen igennem.

Så er der selvfølgelig de ting som gør at man undrer sig dybt.... Efter at EMP strålerne har sat al elektricitet ud, ser man en gut der filmer med sit håndholdte videocam. Dette burde vel ikke være muligt?
Hvordan mister disse tripods deres skjold i filmens slutning? Enten er filmen klippet lidt for meget eller også mangler der bare en forklaring.

På den positive side må jeg sige at Steven Spielberg har formodet at beholde de så fede lydeffekter der minder om de gamle scifi film. Ingen tvivl om at der har været kigget lidt over skulderen til Nærkontakt Af 3.Grad. Det gør nu intet idet man slikker det i sig. Det passer forrygende ind i filmen. Men men men... Slutningen kunne han nu godt have undværet. Den er lidt for "hollywood". Det er nu op til enkelte at bedømme, men nu er jeg da kommet med mit input :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/06-05 12:37 
*spoilers*

Det var en typisk spielberg slutning, efter min mening.
Kun AI og Saving Private Ryan, synes jeg virkelig skillede sig ud. Jeg tror bare at spielberg vil lave mere "feel good" film som han også gjorde med Terminalen, Catch me if you can, Jurassic Park og Minority Report. Det virker ihvert fald som det sidste nye trend for ham:)
Jeg synes også at Dakota Fanning(pigen) gjorde det super(som hun altid gør) og Tim Robbins var også meget underholdende. Ville da så sige at jeg også syntes at Tom Cruise gjorde det rigtig godt, men var lidt irriteret over at de alligevel gjorde så han skulle "save the day"(soldaterne er åbenbart for incompetente i slutningen til at skyde på den der tripod i boston, så de skal have en kran-familie-far til at fortælle dem om krigstaktik og logik i kamp, eller da han skulle høstes og han kylede en grenat ned i en tripod.

Lidt ligesom The day after tomorrow, var jeg irriteret over at de fikseret det på en familie. Jeg mener at en god katestrofe film, er en film der kan reflektere hvordan det påvirker store mængder mennesker. Det er vel det som jeg synes er det underholdende at se. Jeg kan huske i the day after tomorrow var historien også meget fikseret på Glorie manden Dennis Quaid som simpelthen måtte finde sin søn i new york og lege patriot.

Jeg kunne bare godt have tænkt mig at vide hvad der skete i andre lande i war of the worlds. Tim Robbins karakter sagde på et tidspunkt, at de havde nakket nogen i Osaka - Hvordan og hvorfor? Og man høre andre på gaden tale om at det er slemt i europa? Jeg kan godt se at spielberg nok vil have at seerne skal være ligeså forvirret som Tom and friends, men meget af filmen viser jo bare at de løber igennem flotte CGI effekter, og skriger og skråler.
Det var her at jeg syntes at f.eks. Jurassic Park(selvom det havde rigtig meget af de samme elementer - ergo, løbe væk fra CGI dyr og skrige og græde) var bedret skruet sammen, med hele baghistorien, som hvordan genskabte de dinosaurerne, og hvorfor og bla bla bla. Her synes jeg bare at der savnes lidt mere plot detalje.

Jeg ville også have fortrækket en mere "ond" slutning. Jeg synes faktisk at filmen var ret cool da de begyndte at høste menneske og sprøjtede blod udover det hele, men det blev jo sådan lidt happy alligevel.
Hvis nu de allesammen var døde eller noget i den stil, ville folk måske gå ud af biografen med lidt mere følelser i hjernen overfor karakterne!?
Anyway, fin film:) Jeg synes den er værd at se hvis man er en af dem der godt kan lide at se urealistiske film med flotte effekter, god lyd og rigtig cool john williams musik.

6/10:)
Well crucify the insincere tonight...
Zzap!Zzap!Skrevet 30/06-05 13:15 
Jeg er irriteret over at der ikke er nogen der vil lave en tro filmatisering af det originale forlæg.
H.G. Wells bog fra 1898 er faktisk meget filmisk opbygget og billedskabende i sine beskrivelser. Længden passer også meget godt med hvad man kunne få med i en film.
Born to kill space
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/06-05 15:23 
Alt for tam/sukkersød slutning :-(

Jeg kunne også godt have tænkt mig en mere "ond" afslutning på filmen, eller i det mindste bare et længere "sygdomsforløb", så det ikke bare var BAM! alle rumvæsner er døde?
AV Intelligent Terminal
RonaldoRonaldoSkrevet 30/06-05 23:32 
Marsmændende kunne ikke klare vores bakterier. Tripods'ne var delvist organiske og derfor sårbare.

Jeg havde ingen problemer med slutningen. Hvad var der så sukkersødt over den? Ray opnår kun sin søns anerkendelse. Han har ikke fået sin famile tilbage.
JoachimMAJoachimMASkrevet 01/07-05 02:12, rettet 01/07-05 02:13 
Er Minority Report en "feel good" film? Så missede jeg hvertfald en del af handlingen, fordi det var da det sidste den film var, snarere var den nærmere det modsatte. Jeg synes heller ikke Jurassic Park kan klassificeres som en "feel good" film, men okay...

Mht. War of the Worlds var det en underholdende film der faktisk var det jeg havde forventet af den - jeg har sgu ikke fået udvidet min horisont efter at have set den, men jeg havde det da sjovt!


SPOILER>>>>


Slutningen var sgu lidt sukkersød, men det var vel hvad man kan forvente.
7/10

Valkyrie>
*spoilers*
Det var en typisk spielberg slutning, efter min mening.
Kun AI og Saving Private Ryan, synes jeg virkelig skillede sig ud. Jeg tror bare at spielberg vil lave mere "feel good" film som han også gjorde med Terminalen, Catch me if you can, Jurassic Park og Minority Report. Det virker ihvert fald som det sidste nye trend for ham:)

Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
IqonIqonSkrevet 01/07-05 08:19, rettet 01/07-05 09:04 
*Spoiler*

Jeg synes også slutningen var tam. Det virker lidt som om man har sagt: "Nå, nu har vi næsten fået udslettet hele Jorden, men har endnu ikke fundet på en happy ending... hvordan skal vi dog dræbe de uovervindelige marsmænd? Hvad hvis vi bare lader dem falde døde om af sig selv og lader sønnen leve - så er alle (med undtagelse af dem der er trætte af Spielbergs sukkersøde slutninger) glade." (nu ved jeg dog ikke hvordan slutningen på historien i det oprindelige forlæg er). Men bortset fra det var det en ganske fin film. Nu har jeg ikke set så forbandet mange katastrofefilm, men personligt kunne jeg godt lide at man hele tiden fulgte menneskene nede fra deres synspunkt. Så vidt jeg kunne se fik man aldrig nogen sinde et overblik over angribernes virkelige mængde eller styrke oppefra, men oplevede det kun, som man som et individ nede på Jorden ville opleve det.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
IrisIrisSkrevet 01/07-05 10:32 
Nogle herinde trænger virkeligt til at læse H. G. Well's bog.

Kom i gang - pronto.

Som Spielberg fan, så glæder jeg mig virkeligt til at se filmen; Ifølge Ain't It Cool News, så bevæger han sig denne gang tilbage til Duel stilen - men det er de fleste af jer sikkert ikke gamle nok til at forstå :-)
I'm selling these fine leather jackets
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/07-05 11:47 
Spielberg er overvuderet. Han er gammel og bør trække sig tilbage før han bliver latterlig.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
IrisIrisSkrevet 01/07-05 11:54 
Vrøvl.

Hvad baserer du den udtalelse på?
I'm selling these fine leather jackets
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/07-05 13:11, rettet 01/07-05 13:14 
Iris>

men det er de fleste af jer sikkert ikke gamle nok til at forstå :-)


Ha! Den film er sgu da obligatorisk i folkeskolen, gamle mand ;-)

Duel
AV Intelligent Terminal
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/07-05 20:14, rettet 01/07-05 20:18 
Iris>
Vrøvl.

Hvad baserer du den udtalelse på?


Jeg elsker hans klassikere, men jeg kan knap nok huske den sidste film han lavede? Jeg er også ét af de vrede unge fjolser, der aldrig er blevet fanget af Tom Hanks, Leonardo DiCaprio bølgen...(jeg benægter ikke at jeg sikkert bare er for dum til at forstå det?).

PS. I det hele taget har der ikke været en RIGTIG god film meget længe, men jeg er bare bitter.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ValkyrieValkyrieSkrevet 01/07-05 21:44 
Born2Play - Well, jeg kan godt følge dig. Der er mange der synes at Jaws stadig er det fedeste han har lavet. Personligt er jeg dog mest vild med Private Ryan. Den film er bare cool:)

Men jeg synes da at der har været nogen okay gode film på det sidste. Sin City specielt! Kan ikke vente til 2eren og 3eren:)

Dog synes jeg også der er sørgelige ting. Som Uwe Boll der nu skal lave en FarCry, Fear effect, Bloodrayne og Hunter: The reckoning film. Han giver film-til-spil et endnu dårligere ry. Vi så alle hvor dårlige Alone in the dark og House of the dead var.

Dog er det mest sindssyge, hans kommende film baseret på Dungeon Siege. Allerede nu har han samlet mange skuespiller til sig:

Jason Stathman (Cellular; Collateral; The Italian Job),
Ron Pearlman (Hellboy; The City of Lost Children; Alien:Resurrection)
Matthew Lillard (Without a Paddle/Wicker Park/Scooby Doo and Scooby Doo Too)
Burt Reynolds (The Longest Yard; Boogie Nights; Deliverance)
John Rhys-Davies (The Game of Their Lives; The Princess Diaries 2; The Lord of The Rings Trilogy and his unforgettable role in Raiders of the Lost Ark)
Leelee Sobieski (The Glass House; Max; The Idol
Kristanna Loken (BloodRayne; Terminator 3)


Iris>
Som Spielberg fan, så glæder jeg mig virkeligt til at se filmen; Ifølge Ain't It Cool News, så bevæger han sig denne gang tilbage til Duel stilen - men det er de fleste af jer sikkert ikke gamle nok til at forstå :-)


2 + 2 = 5.
Jeg bukker for din overbevisende viden. Din alder og hardcore viden er virkelig inspirerende, for os alle. Vær sød og fortæl mere. Vi andre forstår jo ikke.
Well crucify the insincere tonight...
IrisIrisSkrevet 01/07-05 22:27 
Born2Play>
Jeg elsker hans klassikere, men jeg kan knap nok huske den sidste film han lavede? Jeg er også ét af de vrede unge fjolser, der aldrig er blevet fanget af Tom Hanks, Leonardo DiCaprio bølgen...(jeg benægter ikke at jeg sikkert bare er for dum til at forstå det?).

Jeg har aldrig set Catch me if you Can, men er meget glad for Saving Private Ryan + Band of Brothers TV serien.

Og selvfølgelig elsker jeg hans klassikere.
I'm selling these fine leather jackets
IrisIrisSkrevet 01/07-05 22:28 
Valkyrie>
2 + 2 = 5.
Jeg bukker for din overbevisende viden. Din alder og hardcore viden er virkelig inspirerende, for os alle. Vær sød og fortæl mere. Vi andre forstår jo ikke.

Jeg tror det er bedre, hvis Duel får lov at tale for sig selv.

Se den.
I'm selling these fine leather jackets
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 03/07-05 16:02 
ang. EMP..


så er det kun elektriske ting som er tændt som går død...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
PlaykidPlaykidSkrevet 06/07-05 17:04, rettet 06/07-05 17:18 
Bortset fra jeg synes indtroduktionen og det samme efterlevelskab efter filmen, var ret latterlige, så var det en ganske forrygende film!
Klart den bedste jeg har set i år, jeg havde bare forventet en smulere mere bang bang og resistance, som helten der banker fjenden og får lidt, ikke en fejende der bare dør og en helt der flygter:)

Men det er nu til at leve med. Super underholdning!

Edit: Den var faktisk også ret uhyggelig:)
Spiller nu: Halo 3
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/07-05 17:55 
Årets film kommer d. 22/7 - Eneste film nogensinde der skal ses to gange på samme dag, ja jeg er en geek! ;-)

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
FourDFourDSkrevet 06/07-05 19:58, rettet 08/07-05 12:38 
Nu må man ikke glemme at filmen har politiske budskaber..

Born2play - Årets film bliver The Hitchhikers Guide To The Galaxy!!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
PlaykidPlaykidSkrevet 06/07-05 20:58 
Jeg må godt:)

Jeg kunne give en pupu for politiske budskaber.
Skal jeg i biografen er det for at blive underholdt, og ikke alt det andet halløj.
Spiller nu: Halo 3
FourDFourDSkrevet 07/07-05 17:57, rettet 08/07-05 12:34 
Hehe.. Det påvirker ikke filmen særligt meget.
Tror det er lidt for at sætte det i guldramme for Amerikanerne, hvor frygteligt det må være at blive indvaderet.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/07-05 12:32 
Digi-Lsd>
Born2play - Årets film bliver A Hitchhikers Guide To The Galaxy!!

Den glæder jeg mig også tosset til. Hvornår kommer den?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
FourDFourDSkrevet 08/07-05 12:37, rettet 08/07-05 12:37 
Jeg mener at det er den 12. august i Danmark.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/07-05 00:24, rettet 10/07-05 00:45 
Born2Play>
Spielberg er overvuderet. Han er gammel og bør trække sig tilbage før han bliver latterlig.

True. Dårligste film jeg har set længe.

EDIT: Synes dog "Catch me.." var sjov.
Home is where the hardware is..
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig