X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP dataoverførsler


Svar
RJKRJKSkrevet 28/06-05 20:45 
Efter at have købt et større hukommelseskort har jeg leget lidt mere med at overføre diverse data til min PSP. Musik giver aldrig problemer, spil og film er til at få til at virke, men billeder og savegames vil ikke virke for mig.

Alle billeder jeg overfører genkendes fint, og thumbnailsne virker OK. Men når jeg så ser billedet på PSP'en, viser den typisk kun 1/5 af billedet, som om hovedparten af filen mangler. Hvad den ikke gør. Måske er det Mac'en her der gemmer i et mærkeligt JPEG-format, men når PSP'en kan vise noget af billedet, burde den vel kunne vise det hele...

Jeg har kopieret savegames fra mit gamle Memory Stick til det nu, men så bliver de allesammen til "corrupted data". Som om der var en eller anden checksum på dem. Men det kan vel næsten ikke passe at Sony har været så dumme, at det er umuligt at kopiere sine savegames mellem flere kort.

Nogen der har haft mere succes på disse områder?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 28/06-05 22:50 
Jeg har flere gange kopieret savedata imellem forskellige PSP'er og memory kort - no problem.
Har heller ikke hørt om savedata der er kopibeskyttet.

"Corrupted data" fejlen kan betyde at filerne er forkert placeret eller i forkert case - vær sikker på at fil- og folder-navnene er uppercase og at du har fået alle filerne med. Det bør virke ;)
RJKRJKSkrevet 28/06-05 22:55 
Det er jeg meget sikker på. Har endda gjort det to gange for at være sikker.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 28/06-05 22:59, rettet 28/06-05 23:00 
Strange... måske er der noget galt generelt med overførsler - hvis billeder også kurruptes?

Har du prøvet at kopierer filer frem og tilbage fra kortet og lave en binær sammenligning af filerne bagefter?
RJKRJKSkrevet 28/06-05 23:06 
Nej, men det er da værd at prøve. Jeg tror måske det er Mac'en, som godt kan lide at lægge lidt ekstra filer med rundt omkring. Nogle gange kommer der i hvert fald nogle små, skjulte ekstrafiler når jeg kopierer musik til PSP'en. De kan så bare slettes på PSP'en, men det er da også lidt strange. Har set andre steder på nettet, at det er meget normalt for Mac -> PSP overførsler...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/06-05 23:14 
Måske er det pga. at du bruger en mac?

Jeg skulle experimentere med lidt homebrew, og tog inden da back-up af hele kortet til min pc med linux.

Der gik åbenbart et eller andet galt i overførslen til PSPen for det hele var corrupt, og det kunne ikke slettes igen, hverken fra PSP eller PC.

Så jeg måtte formatere kortet, og prøve at lægge det hele over igen. Men kun musikken virkede, og alt andet kunne slet ikke ses (thumpnails var der ikke), men det fyldte på kortet. Jeg prøvede mange gange, men det var stadig kun musikken der virkede.

Så prøvede jeg på en af mine venners PCer (windows) og der virkede det perfekt.

Ved ikke om det bare er Linux der sutter på det område, eller om det kun er windows der kan bruges til det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 28/06-05 23:45 
Rune, det lyder meget underligt. Jeg har selv mac, og har med løs, og næsten skødesløs, hånd kastet filer frem og tilbage uden problemer. Ikke mindst savegames. Iøvrigt, selvom det nok ikke ville ligne dig at bruge dem (me neither), så er der visse brugerflader til OS X, som kan klare sagerne for én.

Det eneste jeg savner, er 1. et ordentligt program til at spille itunes wireless fra den over mit stereoanlæg, og 2. en mulighed for at spille aac på den. Ja så ved I da det ;)
Hvad sker der?
flusweflusweSkrevet 29/06-05 13:36, rettet 29/06-05 13:38 
Jag vet inte Rune men jag fick problem när jag använde min mac på arbetet. Mina filmer fungerade inte efteråt. Macen lägger små "dsstore"-filer i alla mappar, när jag raderade dessa(i en PC) så fungerade det igen...

EDIT Det ska tilläggas att jag inte har Tiger...
happyEDhappyEDSkrevet 29/06-05 20:45 
Har også mac heller ingen problemer.
Hvad program bruger du?

Hvis du ikke bruger pspware , så gør det.

Det program pakker også alle dine film du skal bruge ned i lille størellse, hvor det stadig ser super ud , og snakker sammen med Itunes osv. det er et super prgram.
Med det samme du tilslutter din psp klare pspware resten...
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RJKRJKSkrevet 29/06-05 21:37 
Og sletter al min data på PSP'en - nej tak...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 29/06-05 22:31 
HVorfor siger du det .. det er da bare at tage en back up og putte det hele på bagefter....

Og det virker som en drøm, så syncer den bare når du sætter den til .
Og du kan bare vælge fra at den skal røre ved saved games.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RJKRJKSkrevet 29/06-05 22:37, rettet 29/06-05 22:38 
Men jeg skal ikke have "syncet" noget. Jeg har nogle filer på min computer og nogle filer på min PSP. Det har ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre. Fint at nogen synes det er smart - det synes jeg ikke. Jeg vil godt styre det selv :)

EDIT: Når man starter det program og vælger "Sync", så advarer den jo selv om, at den sletter alt der ligger på PSP'en. Så skulle jeg først kopiere alt fra PSP'en over på Mac'en, så flytte filer dertil, og så kopiere alt tilbage igen. Det er jo fjollet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 29/06-05 22:41, rettet 29/06-05 22:51 
Nu kender jeg intet til Mac, men har du undersøgt om det evt. er noget delayed-write caching som laver problemet?

Hvis du kopier filerne til PSP'en og der ser ud til at kopiering er færdig men du disconnecer inden cachen er flushed.
happyEDhappyEDSkrevet 29/06-05 22:52 
RJK>
Men jeg skal ikke have "syncet" noget. Jeg har nogle filer på min computer og nogle filer på min PSP. Det har ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre. Fint at nogen synes det er smart - det synes jeg ikke. Jeg vil godt styre det selv :)

EDIT: Når man starter det program og vælger "Sync", så advarer den jo selv om, at den sletter alt der ligger på PSP'en. Så skulle jeg først kopiere alt fra PSP'en over på Mac'en, så flytte filer dertil, og så kopiere alt tilbage igen. Det er jo fjollet...

Det passer jo ikke det du siger!

Det er kun den første gang man sætter dem samme, og ikke andre gange.
og så alle andre gange krydser du bare af hvad den skal tage med, og det er da ikke noget med om jeg syntes det er smart, sådan er det bare .. det er meget nemmere.

Og syntes ikke det er noget du kan snakke imoddnår du ikke har prøvet det, og det kan man jo tydeligvis høre, at du ikke har.

men ok havde ikke regnet med at få så negativ svar , når man prøver at hjælper
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RJKRJKSkrevet 29/06-05 23:55 
toAt>
Det er kun den første gang man sætter dem samme, og ikke andre gange.

Hvis man starter fra et tomt memory stick, right? Det gør jeg ikke.

Jeg går ud fra, at når programmet kommer med et advarselsskilt om, at det sletter al indholdet på min PSP, så mener det rigtigt faktisk, at den vil slette det. Det er dét, jeg forholder mig ud fra. Nej, jeg har selvfølgelig ikke prøvet at trykke OK til at få alt slettet på min PSP ;)

Jeg kan ikke rigtigt se, at du skal blive fornærmet over, at jeg ikke har lyst til at lade programmer styre indholdet på min PSP. Som sagt vil jeg styre den slags ting selv. Det er vel ganske naturligt og forståeligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 30/06-05 00:09 
Man styrer også det hele selv, bare på en nemmere måde.. Men ja op til dig.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
flusweflusweSkrevet 30/06-05 20:12 
Här är lite tips!

OS X tips för USB transfer
RJKRJKSkrevet 30/06-05 20:27 
Det er det samme jeg gør, så det hjælper mig ikke rigtigt. Men jeg kopierede i dag mine savegames mellem mine memory sticks via Naieras bærbare pc og det virkede uden nogen problemer i første hug. Og der kunne jeg også se, at Mac'en havde kopieret en masse skjult trash med over...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
flusweflusweSkrevet 30/06-05 20:42 
PSPWARE verkar vara en lösning : "..PSPWare automatically creates the right metadata for videos. PSPware also correctly manages all the bits that you'll get on your PSP using the Finder to manage content, such as those DS_Store files and other nonsense. "

Jag ska testa det när jag är på arbetet nästa gång..
RJKRJKSkrevet 30/06-05 20:46 
Som skrevet ovenfor er jeg en stor tvivler :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
flusweflusweSkrevet 30/06-05 21:18 
Ok :)

Ja det är skit att man inte bara kan skicka filer fram och tillbaka utan problem. Är för tillfället ingen mac-anhängare kan jag ju erkänna...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig