X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billigt gaming TV


Svar
tue hazukitue hazukiSkrevet 10/05-03 20:32 
Det er nemlig sådan at jeg står at mangler et... nogen der kender et godt billigt fjernsyn? hvor kan man købe det???

Når jeg sir billigt mener jeg omkring de 2500,-
»You'll never walk alone«
53 emne(r).
1 2 > »

Svar
tue hazukitue hazukiSkrevet 10/05-03 20:32 
Det er nemlig sådan at jeg står at mangler et... nogen der kender et godt billigt fjernsyn? hvor kan man købe det???

Når jeg sir billigt mener jeg omkring de 2500,-
»You'll never walk alone«
tastasSkrevet 10/05-03 20:51 
Da jeg selv lige sørger efter sådan et TV, vil jeg lige tillade mig at spørge i denne tråd..

TV'et på nedenstående link ville det være fornuftigt til gaming?

(28" - 2999,-).

Er det fedt?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KTCKTCSkrevet 10/05-03 20:55 
Jeg kan anbefale Saba, der er et godt fjernsyn til både spil og andet, mens dets prisleje ligger meget fornuftigt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PlaykidPlaykidSkrevet 10/05-03 21:02, rettet 10/05-03 21:06 
Elgiganten reklamerer også med et Luxor 28" Stereo TV, med 2 scart indgange.
Om TV'et understøtter RGG, Ntsc ved jeg ikke, ej heller om det er et kvalitets mærke, men billigt ser det da ud.

Edit: Pris 2000 kr.
Spiller nu: Halo 3
dpldplSkrevet 10/05-03 21:03, rettet 10/05-03 21:12 
Får et stykke tiden siden købte jeg et 25" samsung TV. Og det køre godt, og kan alt hvad jeg skal bruge (også til gaming). Undstøtter RGB, PAL60, 2 scart indgange (en ekstra af ind til de der 3 ledninger(har glemt hvad man kalder det))
og det koste kun 2600kr

EDIT: fandt lige model navne CW-25C33N
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
APHAPHSkrevet 10/05-03 21:34 
KTC >
Jeg kan anbefale Saba, der er et godt fjernsyn til både spil og andet, mens dets prisleje ligger meget fornuftigt.

Jeg har været på udkig efter et Saba tv, men kan ikke finde nogle butikker der sælger det pågældende mærke....ved du hvor man kan købe det?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
KTCKTCSkrevet 10/05-03 22:08 
Jeg mener jeg købte mit i Merlin i sin tid, men mener også at have set dem i Kvickly.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KeenKeenSkrevet 10/05-03 22:32, rettet 10/05-03 22:32 
Ja jeg har jo et ældgammelt Goldstar 20" tv der kan tåle at ryge på gulvet:-)
MasterChiefMasterChiefSkrevet 10/05-03 23:35 
Jeg har et godt hint, denne model føres i Elgiganten og bilka:

PANASONIC TX28CK1.

Modellen koster 2995, men er regelmæssigt på tilbud (2399kr)

Understøtter: Pal,Ntsc 50/60hz

Perfekt gamertv....

MasterChief
Amiga never dies
tastasSkrevet 11/05-03 11:26, rettet 11/05-03 12:02 
Det var præcis den jeg spurgte om, så det var bare super, at få en gamer bedømmelse af den.
Jeg fandt lige manual på den, der står der er RGB support i den også.

Master Chief, hvis du har sådan én, vil du ikke være flink at måle højden på den?
Der står på panasonics HP, at den er 58cm, men at det også kun er ca. tal.

Der hvor jeg skal have den stående er der nemlig kun plads til at den må være max 59 cm høj. Så er lidt vigtigt ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 11/05-03 14:33, rettet 11/05-03 14:34 
Jeg købte et Philips 28" for 2200 i ElGiganten. Det er perfekt til gaming. Det har næsten ingen funktioner, men det understøtter NTSC, RGB og S-VHS og kan kompensere for 16:9 og NTSC opløsning (til dårlige PAL konverteringer).
Og så er det ret god kvalitet.

Som KTC siger, er Saba også helt fint.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 11/05-03 15:36 
Er det et 28PT4455/20 (står bag på)?

Sådan et har jeg, og har undret mig over, at det cutter de yderste par cm. hele vejen rundt. P... irriterende rent ud sagt, når der er grafik eller tekst, man ikke kan se halvdelen af.
Jeg har underligt nok ikke rigtigt lagt mærke til det i spil, men kun ved alm. tv-billede. Måske tager spiludviklerne mere højde for problemet end tv-selvskaberne, dunno?
RJKRJKSkrevet 11/05-03 15:37 
Et fjernsyn klipper altid en masse af billedet. Ellers ville man kunne se en masse grimme ting som fx tekst-tv, der ligger som en del af billedet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 11/05-03 15:41 
Men der må være stor forskel på hvor meget, jeg har i hvertfald aldrig været ude for, at der er logoer, tekst m.m., man ikke kan se.
RJKRJKSkrevet 11/05-03 15:56 
Ja, der er stor forskel. Den slags kan svjv normalt stilles i service-menuen, men det anbefales ikke at gøre, hvis man ikke tager det seriøst. Man kan få det til at gå helt galt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 11/05-03 16:02 
Er det mig du spørger? Det cutter ikke billedet.
Selvom nogle RGB signaler er en anelse beskårede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 11/05-03 16:35, rettet 11/05-03 16:39 
Jep, det var dig...
Jeg har nok bare en af de mindre heldige modeller. Philips plejer at lave ok tv
SumezSumezSkrevet 11/05-03 16:37 
Jeg ved ikke om det er den version. Har ikke lyst til at rykke fjernsynet før på fredag. Men der er ingen problemer med normale billedsignaler.
Men som sagt er der nogen gange RGB signalet er så forskubbet at det faktisk kan være irriterende. Jeg vil dog stadig påstå at det er et rigtig godt køb til spilbrug.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 11/05-03 16:45 
Sumez >
Har ikke lyst til at rykke fjernsynet før på fredag.

Lad det bare stå. Men tak anyway :)

Sumez >
Men som sagt er der nogen gange RGB signalet er så forskubbet at det faktisk kan være irriterende.

Det problem har mit også, men det gør ikke så meget i spil, da man ofte kan justere billedet. Men ved DVD-film kan det måske være et problem...
ckruseckruseSkrevet 11/05-03 16:52 
Hvis du leder efter billige, gode TV som ikke er bambus, så er du bedst tjent med et Panasonic 28" evt. Wide. Der er RGB, NTSC, PAL60 og det hele. :)
tue hazukitue hazukiSkrevet 11/05-03 17:16, rettet 11/05-03 17:22 
jeg har fundet en masse tv'er til ca 2-3000,- på pricerunner nogen af dem i kan anbefale? (link nederst!)

Hvad med det her:

http://asp.dantax-radio.dk/vis_produkt.asp?id=855

Koster under 3000,- hos ELC, ELW og Fona - og det er tilmed WS!

pricerunner
»You'll never walk alone«
la0sla0sSkrevet 11/05-03 17:27, rettet 11/05-03 17:27 
tue: hvis det er et gamer TV frem for et dvd TV så skal du nok overveje grundigt om du vil have et 16:9 TV som det Dantax du linker til. Der er stadig få spil der understøtter 16:9 og hvis du bare gamer lidt retro vil du fortryde det.

Men Dantax laver svjv-og har oplevet gode fjernsyn til fine priser...
Hvad sker der?
tue hazukitue hazukiSkrevet 11/05-03 17:49, rettet 11/05-03 17:52 
[Primært: Gaming - men også DVD]

Men jeg tænkte bare at hvis man nu skulle ud og invistere i et nyt fjernsyn (pga. se link) - så kunne man ligeså godt hoppe med på WS bølgen.

EDIT: *WTF* er svjv??

problem
»You'll never walk alone«
la0sla0sSkrevet 11/05-03 17:58, rettet 11/05-03 18:00 
svjv: så vidt jeg ved..


angående dit andet problem kan jeg godt se hva du mener. Spørgsmålet er så bare hvad du prioriterer højst. Jeg ville personligt fravælge WS og fokusere på the good old. Du giver altså køb på noget af et skærmbillede til gaming ved at købe et 28" WS TV.

Jeg ville aldrig købe et WS under de 32", gå hellere efter et normalt TV der får du mere for pengene og et fedt gaming TV...

EDIT: et WS giver efter min mening dårligere gaming oplevelse end et normalt TV giver DVD oplevelse.. hvis du fatter den kryptiske formulering?!
Hvad sker der?
tue hazukitue hazukiSkrevet 11/05-03 18:33 
Ja ok jeg forstår :)

Nu er min erfarring inden for det område heller ikke så stor - derfor spørger jeg jer ;)

Jeg leder videre....
»You'll never walk alone«
la0sla0sSkrevet 11/05-03 18:34 
Jeg kan anbefale Grundig... det er godt!
Hvad sker der?
MasterChiefMasterChiefSkrevet 11/05-03 21:57 
Panasonic'en er nøjagtig 57cm højt :-)
Amiga never dies
tastasSkrevet 12/05-03 08:12 
Ok - det var godt nyt :)
Tusind tak skal du have for at tjekke det.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
kimmerkimmerSkrevet 12/05-03 14:23 
Prosonic 28 tommer, ca. 2000 - 2500kr, to scart indgange og mulighed for NTSC afspilning i farver.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/05-03 14:49 
Jeg kan på ingen måde sætte mig ind i tanken om at hvis man spiller 4:3 spil på sit 16:9 fjernsyn, så skulle der være noget neagtivt forbundet med det.

16:9 er jo klart fremtidens format.
Så hvis man køber et 4:3 fjernsyn vil man bare afskære sig selv fra adskillige muligheder.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ckruseckruseSkrevet 12/05-03 16:13 
ProSonic er noget værre skidt, mit eget 28" nåede lige at fejre 1½ års fødselsdag ingen det stank fælt af fisk. Køb et ordentlig tv, også selvom det koster ekstra :)
quadquadSkrevet 12/05-03 16:16 
Har lånt et Prosonic 25" til XBL og det kan IKKE anbefales, det er virkelig et ringe :)

Grundig og Phillips har jeg selv et af hvert af og de kan sagtens abefales på alle måder.
MasterChiefMasterChiefSkrevet 12/05-03 18:50 
NTSC stinker også max på de fleste Prosonic..
Amiga never dies
ckruseckruseSkrevet 12/05-03 20:12 
@Wagner: Hollandsk skads virker altid bedst.. ehm, har jeg hørt :$
LWSLWSSkrevet 12/05-03 21:18 
Er det nu også nogen overraskelse, når man tænker på, at Prosonic er Bilkas eget "personlige" mærke? De køber billig indmad til TV, DVD-afspillere, videoer osv. og så sætter de det i en grim kasse - Prosonic er født.

Selv har jeg et Panasonic tv, men jeg gav også Philips og Grundig en hel del overvejelser. Samsung laver billige tv, og hvis man sætter det ved siden at et af uvenfor nævnte mærker, kan man også godt se hvor der blev sparet.

Hvad angår 16:9, så ser jeg ikke nogen grund til at undgå det format. Et nyt TV kan vel skifte imellem de to formater? Det har jeg i hvert fald taget for en selvfølge de seneste par år.
tue hazukitue hazukiSkrevet 16/05-03 19:33 
... der er vel ikke noget problem i at spille spil på et 16:9 tv? jeg tænker på om billedett bliver forvrængt eller lign...
jer er blevet ret lun på WS 28" dantax-tv'et til under 3000,- se linket ovenfor. Nogen der har erfarringer med Dantax???
Eller kan nogen anbefale noget konkret som ligner mht størrelse osv?
»You'll never walk alone«
quadquadSkrevet 16/05-03 19:37 
Dantax kan heller ikke anbefales.
Zzap!Zzap!Skrevet 16/05-03 22:32, rettet 16/05-03 22:37 
RJK >
Ja, der er stor forskel. Den slags kan svjv normalt stilles i service-menuen, men det anbefales ikke at gøre, hvis man ikke tager det seriøst. Man kan få det til at gå helt galt.

Personligt kan jeg kun anbefale at finde service menu koden på til sit fjernsyn på nettet, og tweake det så det passer til ens personlige formål.
MEN, man skal endelig huske at skrive ALLE instillingerne ned inden man rører ved noget. Tro mig, det kan gå helt galt hvis du glemmer det. Det ved jeg, ikke af personlig erfaring (heldigvis), men af de skræk historier jeg har hørt.
Hvis det endelig går galt, og der er garanti tilbage på fjernsynet, kan man få det lavet gratis. I følge loven er det nemlig først når man har åbnet kassen at man bryder garantien.
Der er nogen fjernsyn, der kommer med elendig geometri indstilling og kæmpe overskan, så hvis man som RJK siger, tager det seriøst, så kan jeg ikke se der er noget i vejen med at gøre det.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 17/05-03 15:37, rettet 17/05-03 15:37 
Har du ikke et link, til en database med koder eller lign.? Jeg synes ikke jeg kan finde noget brugbart; hverken på Google, eller Philips hjemmeside...
tue hazukitue hazukiSkrevet 19/05-03 15:04 
Wagner >
Dantax kan heller ikke anbefales.

begrundelse?
»You'll never walk alone«
quadquadSkrevet 19/05-03 15:05 
Hvad jeg har set?
tue hazukitue hazukiSkrevet 19/05-03 15:21, rettet 19/05-03 15:23 
???ikke forstået???

Begrund med et eksempel, tak...
»You'll never walk alone«
tue hazukitue hazukiSkrevet 19/05-03 15:30, rettet 19/05-03 15:32 
hvad med det her?

EDIT: linket virker ikke

TV'et hedder - SAMSUNG WS28V63N -

elgiganten
»You'll never walk alone«
HulleHulleSkrevet 19/05-03 15:37 
Med Samsung går du ihvertfald ikke galt i byen. Jeg kan kun anbefale dem.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
quadquadSkrevet 19/05-03 15:53 
Tue:
Jeg kan ikke anbefale Dantax ud fra de billeder jeg har set på det.
Jeg kan heller ikke anbefale Sony, for har aldrig rigtig set et i længere tid.
Grundig og Philips kan jeg derimod sagtens anbefale ift. til alt andet hvad jeg har set.
ckruseckruseSkrevet 19/05-03 16:21 
Wagner:
Sony er sådan set et udmærket mærke, man får bare ikke det samme som prisen lover. Det gør man til gengæld med Philips, der er høj kvalitet og langtidsholdbart.
quadquadSkrevet 19/05-03 16:24 
Også derfor jeg skriver jeg ikke ville kunne anbefale det da jeg ikke har set det nok :)
APHAPHSkrevet 12/06-03 17:16, rettet 12/06-03 17:17 
Er der nogle der kan anbefale et billigt tv (2500-300kr), det skal udelukkende bruges til afspilling af PAL Xbox spil..

EDIT minimum 28"
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
olmeolmeSkrevet 12/06-03 17:20 
Jeg har PANASONIC TX28CK1, som masterchief skriver om tidligere i tråden. Billedet er ok, men kan måske findes flottere til samme pris. Har kun 1 scartstik, men har tilgengæld NSTC
APHAPHSkrevet 12/06-03 17:36, rettet 12/06-03 17:39 
er der nogle der kan anbefale følgende fjernsyn?

PHILIPS 28PT4406
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
53 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig