X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RGB AV bøvl


Svar
CoreCoreSkrevet 25/06-05 14:43, rettet 25/06-05 14:53 
Da jeg i sin tid købte min Dreamcast (brugt), fulgte der et scart-kabel med. Jeg gik da ud fra at det var standard-tilbehør da der ikke var andre kabler med, og emballage og alt andet var komplet.

Men nu hvor jeg gerne vil have den sat til i min sekundære AV-indgang, er skærmen sort, og den vil ikke vise billede på andre scart-indgange end min RGB-indgang.

Derfor må jeg jo konstatere at det er et RGB-kabel, der er fulgt med. Er det standard-tilbehøret?

Er det overhovedet muligt at erhverve sig et AV-kabel, inden for landets grænser (har ikke visa)?

Og sidst, kan det være mig der f**ker op, og har overset en indstilling hvor man kan ændre udgangssignal, ligesom det er tilfældet på PS2?

Håber at der er nogle der kan/vil hjælpe...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 25/06-05 14:54 
Ja, det var så vidt vides standard-tilbehør, i hvert fald her i landet. Det var det eneste jeg fik med min, i sin tid.

Du har jo ikke lyst til at spille Dreamcast med composite. Det er slemt. Skift kablet hver gang du skifter maskiner, eller køb i det mindste en (god) scart-splitter med RGB-understøttelse.

Der er ingen indstillingsmuligheder på din Dreamcast du har overset.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-05 15:15, rettet 25/06-05 15:35 
Ja, på trods af at DC'en understøtter stort set alt hvad der findes af video-signaler (dvs. alt andet end digital video og component), ville det være dumt ikke at udnytte RGB-signalet.

Læs her hvorfor
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 25/06-05 15:58 
Normalt er der altid composite i RGB-SCART, men lige præcis på det originale Dreamcast RGB-kabel mangler composite-ledningen...

I Danmark medfulgte der så vidt vides RGB-SCART på nogle maskiner og standard composite med SCART-converter på andre.

Men, ja, gør da hvad du kan for at bruge RGB.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 25/06-05 16:36, rettet 25/06-05 16:36 
Jeg ser også helst selv at jeg får bevaret RGB-signalet på Dreamcasten, men da det er den maskine i stuen der bliver spillet mindst på, så er jeg ikke særlig interesseret i at gøre det på bekostning af PS2'erens RGB-indgang.

De her scart-splittere er også noget jeg skal have investeret i, når jeg finder en i et troværdigt mærke, til en menneskelig pris.

Det jeg søger nu, er en her-og-nu løsning. Så efter lang tids grublen, så tror jeg at det ender med at min Dreamcast, ryger i soveværelset, hvor der godt kan findes en RGB-indgang til den.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 25/06-05 16:57 
Og nu er jeg så på nulpunktet igen.

TV'et i mit soveværelse kan ikke vise NTSC-signaler, og så duer det ikke at smide DC'en derned :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KTCKTCSkrevet 25/06-05 19:58 
Hvis fjernsynet bare kan klare 60Hz er det intet problem, for med RGB er NTSC eller PAL ligegyldigt. Der sker jo ingen farvekodning ved RGB :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CoreCoreSkrevet 25/06-05 20:29 
Fair nok. Så er det 60 Hz det ikke kan klare.

Resultatet er nu blevet at jeg har bidt i det meget, meget sure og ormebefængte æble, og har sat det op så jeg er nødt til at skifte kabel, hver gang jeg skal spille Dreamcast :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 26/06-05 02:14 
Køb en scart-forlænger og skift kabler foran TV'et.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 26/06-05 08:08 
En både praktisk og elegant løsning, ikke spor rodet at se på.
CoreCoreSkrevet 26/06-05 10:29 
På længere sigt skal jeg have fat i en troværdig fordeler. Jeg tror det var Beano, der i sin tid linkede til en, i en tråd ved navn "AV Control Center". Den var lækker.

På endnu længere sigt snakker vi jo stor fladskærm, med flere AV-indgange, hvor der forhåbentligt er mere end en RGB i mellem.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 26/06-05 12:11 
Der vil alligevel højest være to RGB-indgange. Alt efter model og prisleje vil der så yderligere være DVI, Component, osv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CoreCoreSkrevet 26/06-05 12:12 
Når jeg når så langt som til fladskærmen, så er der også kommet en scart-fordeler ind i billedet ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
lightyear dklightyear dkSkrevet 24/08-05 10:30 
Til Core:
I ebgames har de en joytech rgb scart splitter med 4 indgange,
ret flot og en dejlig pris på 199 kr fast.
are you CHICKEN?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig