X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Grafikkort anbefaling


Svar
JloweJloweSkrevet 24/06-05 23:43 
Jeg har købt Battlefield 2 og jeg kan da se at jeg skal have købt et nyt grafikkort. Problemet er at jeg ikke har meget forstand på hardware og der er sindssygt mange kort at vælge imellem.

Derfor, hvad er det allerbedste grafikkort jeg kan få for 1000 kroner (+/- 100 kr)?
Jeg kan ikke vente på at få det sendt over nettet, så det skal helst kunne købes i en af de gængse butikker (Computercity, Elmutanten osv.)
Håber på at I kan dele lidt af jeres expertise med mig.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
BeanoBeanoSkrevet 24/06-05 23:45, rettet 24/06-05 23:45 
Synd du ikke kan vente, for jeg har ellers et godt Radeon 9800 PRO (128MB) billigt til salg :)
jaesjaesSkrevet 25/06-05 00:04 
Besked sendt :)
dRxLdRxLSkrevet 25/06-05 00:14 
Jeg har lige købt et GeForce 6600 som jeg er meget glad for. Det skulle efter sigende være den bedste "value" for pengene. Kører BF2 uden problemer.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 25/06-05 00:30 
jaes>
Besked sendt :)

Og svaret :)

Til andre der evt. er interesseret, så har jeg lige oprettet en salgsannonce til den :
http://www.playright.dk/handelannonce.php?id=61024&area=1
RaGeRaGeSkrevet 25/06-05 04:21, rettet 25/06-05 04:27 
dRxL>
Jeg har lige købt et GeForce 6600 som jeg er meget glad for. Det skulle efter sigende være den bedste "value" for pengene. Kører BF2 uden problemer.

6600 udgaven duer ikke til meget andet end spil i den lette grafiske ende, så hellere GT udgaven.

For 1000 kr. kan jeg anbefale dig et brugt 6600GT eller et nyt Radeon 9800Pro fra HIS til 1000 kr. pga. den gode køler kan du smide en anden bios ind på kortet og vupti har du et kort der kører som XT udgaven bare med 128 mb ram (det gi' r ca 5 - 10 % ekstra ydelse). Det burde kunne køre BF2 i en blanding af high setting og nogle enkelte på medium, men det kommer selvfølgelig også an resten af din pc.

For at kunne trække spillet ordentligt og stadigvæk være pænt grafisk med alle de fede effekter på, så skal du have noget tilsvarende:

2 - 2.5 Ghz processor
1 GB DDR ram
Geforce 6600GT/AT 9800Pro

Og alt over er selvfølgelig bare top :D
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 25/06-05 04:31 
Jlowe>
Jeg kan ikke vente på at få det sendt over nettet, så det skal helst kunne købes i en af de gængse butikker (Computercity, Elmutanten osv.)
Håber på at I kan dele lidt af jeres expertise med mig.

Jeg tror du snyder dig selv ved ikke at købe et kort via nettet, da de elektronik kæder generelt tager en del overpris på tilsvarende produkter og samtidig har de et ret begrænset udvalg.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
dRxLdRxLSkrevet 25/06-05 09:14 
Nå ja, det er en GT udgave jeg har.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JloweJloweSkrevet 25/06-05 11:48 
tak for jeres hjælp. Jeg tror jeg prøver sådan et GT kort.
Hvis prisdifferencen er for stor, må jeg hellere tøjle min utålmodighed og købe det over nettet.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
RaGeRaGeSkrevet 25/06-05 14:16, rettet 25/06-05 14:16 
Husk at tjekke om bundkortet understøtter AGP eller PCI-E. I dit tilfælde vil jeg tror det er AGP, da PCI-E er relativ nyt på markedet, men tjek lige dit bundkort hvilken grafikport den har.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
PapandPapandSkrevet 25/06-05 16:51 
Jeg vil bare lige slutte mig til de øvrige og anbefale GeForce 6600GT. Kortet kan købes for omkring 1500,- (så vidt jeg lige husker), og man får utrolig meget ydelse for pengene.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ChronoChronoSkrevet 25/06-05 18:21 
Leadteks skulle efter sigende være ret støjsvagt, og Gigabytes med passiv køling naturligvis helt lydløst (og ret varmt).

Et af dem kigger jeg lidt på.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RaGeRaGeSkrevet 25/06-05 19:26, rettet 25/06-05 19:33 
Følgende 3 kort vil jeg anbefale i 6600GT serien:

Leadtek - støjsvag og lydløs køler og i nogle bundles følger DOOM 3 med

Asus - larmer ikke specielt meget og er generelt et godt kort i 6600GT serien

MSI - God og støjsvag køler + at kortet er clocket lidt mere på core og ram, så det yder et par frames mere end konkurrenterne.

Alle disse 3 producenter kører med deres egen kølerløsning og er overall støjsvage og derfor de mest anbefalede. Mange af de andre producenter som fx. Club3D, Sparkle og POV bruger stock køleren som standard og er oftest ret larmende, og samtidig køler en del af dem ikke effektivt nok pga. dårlig montering, så kortene ofte bliver varme og derved lukker ned efter en vis varmeudvikling.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JloweJloweSkrevet 25/06-05 19:54 
Jeg har på nuværende tidsspunkt et Geforce FX 5600 med 256 DDR ram. Men jeg har læst et sted at kortet ikke er særligt godt - hvilket jeg også kan se i fx. BF2.

Er det kort Beano sælger bedre end mit nuværende, på trods af mindre mb ram? Beano var ikke helt klar over det - og jeg ved endnu mindre. Hvad siger I, vil jeg kunne mærke forskel ved at købe Radeon istedet?
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
RaGeRaGeSkrevet 25/06-05 20:20, rettet 25/06-05 20:21 
Et radeon 9800Pro er meget bedre end dit nuværende geforce 5600 selvom det har har 256 ram.

Geforce FX serien er mildest talt dårligt ydende i directx 9.0 og bedre i 8.1 som er forældet.

Det kort Beano sælger burde kunne klare battlefield 2 fint, men hvordan ser resten af dit system ud?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JloweJloweSkrevet 25/06-05 21:09 
Alle tiders!!
Jeg kører med:
AMD Athlon 2000 mhz
1024 mb ram
SB live 5.1
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
KTCKTCSkrevet 26/06-05 13:27, rettet 26/06-05 13:32 
256MB er på nuværende tidspunkt overvurderet, synes jeg. Det hjælper en smule på performance, men reelt set er det kun ved texture-krævende indstillinger du vil mærke det. Så hellere en stærkere GPU...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig