X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Prey


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/06-05 14:12, rettet 24/06-05 14:13 
I går købte jeg mig et brugt eksemplar af Duke Nukem 3D (PC), og da jeg kom hjem med det, gav jeg mig selvfølgelig til at udforske CD´ens indhold en smule. Jeg fandt en mappe med billeder fra "kommende" spil, hvilket vil sige Blood, Shadow Warrior og så spillet Prey....

Prey?!? tænkte jeg. Det spil har jeg da aldrig hørt noget om. Gad vide hvorfor netop det spil gik i vasken?

Jeg søgte en smule på nettet og måtte ganske rigtig konstatere, at det var gået i glemmebogen engang i midten af 90´erne, men at det samtidig er et af de spil, som vækker størst interesse på dette års E3-messe... What!

Det viser sig så, at Human Head Studios netop har færdiggjort, hvad 3D Realms påbegyndte for ca. 10 år siden, og at der tilmed er kommet et super lækkert spil ud af det :-)

Det kan man da kalde et spil, der har været lang tid under udvikling! ;-)

Er der andre end mig, som glæder sig til at se, hvad Prey har at byde på?

Lidt info om Prey
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/06-05 18:05 
Årh hvor cool, kan huske at spillet blev omtalt i troldspejlet for, ja mange år siden. Det vil jeg egentlig godt prøve hehe.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
OmenOmenSkrevet 24/06-05 21:19 
Få adgang til GRTV der snakker jeg om det ;)

Men det ser SUPER godt ud, og præsentationen til dette års E3 messe slog benene væk under mig.
Vote Ficus!
RuneSPRuneSPSkrevet 24/06-05 21:29 
Men nextgen grafik kan det vist næppe kaldes :P

Men selvfølgelig, hvad kan man forvente.
OmenOmenSkrevet 24/06-05 23:19 
LOL

Med en sådanne udtalelse bliver man jo næsten nødt til at spørge: Hvad snakker du om?!
Vote Ficus!
RuneSPRuneSPSkrevet 24/06-05 23:43 
Kønt er det i hvert fald ikke.
SumezSumezSkrevet 25/06-05 01:53 
Nej, jeg synes også det ligner Doom 3 lige lovlig meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 25/06-05 01:53 
Det kører også på samme motor :)
RuneSPRuneSPSkrevet 25/06-05 02:26 
Dog lettere modificeret :)
RaGeRaGeSkrevet 25/06-05 04:36, rettet 25/06-05 04:37 
Omen>
LOL

Med en sådanne udtalelse bliver man jo næsten nødt til at spørge: Hvad snakker du om?!

Jeg synes heller ikke det ligner next-generation grafik , men det er jo under udvikling endnu.

Talk about Gears of War, det er en hel anden kaliber :P
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
OmenOmenSkrevet 25/06-05 08:49 
Weird...

I skulle nok have set præsentationen på messen... Det kører som sagt på en kraftigt modificerete Doom 3 engine, og blæser bukserne af 98% af alle de andre shooters der blev vist på messen.

Det mest imponerende ved Prey er dog alle de ekstremt originale ideer udvikleren har presset ud af grafikmotoren. Ideer som ingen anden FPS endnu har indholdt.

Gears of War er lidt urimeligt at sammenligne med. For det første var frameraten lidt "kaotisk"... For det andet blev det stadig ikke vist på Xbox360 på messen.
Vote Ficus!
SumezSumezSkrevet 25/06-05 08:56 
Det er måske pænere end alle andre FPS'er, men næste generation forventer jeg aligevel mere af. Men ser man på de tidligste Xbox-spil (og mange af de senere), overrasker det vel heller ikke at de første på Xbox 360 ser således ud. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 25/06-05 13:33 
Det ved jeg ikke ud fra specielt det første screen (jaja man skal ikke dømme ud fra screens, men alligevel :) så ser det esktremt "blocky" ud. Se bare på hånden på ham man er, det kan selv en PS2 sgu gøre bedre :/ Texturerne mm. ser ganske ok ud, MEN imo så ser polygontallet for lavt ud, præcis ligesom i Doom III. Jeg siger ikke at Doom III ikke er et kønt spil, men det er jo blevet bevist at selv den gamle xbox kunne presse sådan noget grafik ud.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-05 14:14 
Hul i grafikken! ;-)

Efter sigende skulle det fede ved det her spil være, at det har et innovativt gameplay og en original og gennemtænkt handling/historie. Er det trods alt ikke det vigtigste?
AV Intelligent Terminal
RuneSPRuneSPSkrevet 25/06-05 14:32 
Helt sikkert, men det er lidt svært at vurdere ud fra nogle screenshots :)
dRxLdRxLSkrevet 25/06-05 15:11 
Sjovt at Prey var "annonceret" over et halvt år før det første Quake udkom. Glæder mig til at prøve det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-05 15:22 
He he, når man kigger på de "gamle" screenshots, ligner det faktisk det første Quake ret meget(synes jeg) ;-)
AV Intelligent Terminal
OmenOmenSkrevet 26/06-05 01:24, rettet 26/06-05 01:25 
RuneSP>
Jeg siger ikke at Doom III ikke er et kønt spil, men det er jo blevet bevist at selv den gamle xbox kunne presse sådan noget grafik ud.

Ja, fordi Doom 3 enginen var skrevet med Xbox'en som mål ;)

Imidlertidigt har Humanhead Studios overarbejdet enginen kraftigt, og spillets "portal" teknologi er imo en af de mest blærede effekter jeg endnu har set i noget spil (jeg kunne dog forestille mig det kommer til at kræve en led mængde ram for at køre flydene). Portal teknologien skulle for øvrigt have været det revolutionerende aspekt ved den originale engine.

Det der dog imponerer mig mest ved Prey er at det synes at være fyldt med sindsygt lækre ideer og puzzles der kunne betyde en sand evolution af genren. Og så har spillet bare så meget af den "vi er ligeglade med hvad genren har været før" attitude, præcist ligesom første gang men prøvede Duke Nukem 3d.

For de som deltager i denne diskussion vil jeg henvise jer til Gamespots video inden flere indlæg laves :)

Gamespots Prey video
Vote Ficus!
RaGeRaGeSkrevet 26/06-05 03:20, rettet 26/06-05 03:24 
Den video slog godt nok benene væk under mig :O

Et alt for fedt univers det hele foregår i og grafikken samt effekterne er jo til at savle over. Fedt, at nogle udvikler tør eksperimenterer inden for fps genren - og ja, portalscenen til sidst er freaking nice lavet.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
DeluxScanDeluxScanSkrevet 22/09-06 17:23, rettet 22/09-06 17:24 
Jeg fiksede lige prey i EB games i dag, og jeg er en smule skuffet. Javel, tyngdekraft-halløjen og Spirit Walk er da gode ideer og godt udført, meeen... Så er den altså heller ikke længere. Selv Quake havde mere afvekslende baner end Prey. Boooring! Den ene alien-ting efter den anden. Nu er jeg stadig ikke helt gennem spillet (Og spiller det efterhånden kun for achievements), men bliver det sådan ved?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 22/09-06 20:54 
Jeg giver dig ret i at Quake4 er et bedre spil, men synes nu ikke Prey er direkte dårligt. Spillet ser godt og kører rigtig godt. Jeg er så ikke vild med de våben man bruger(ville hellere have haft lidt mere konventionelle våben som i Q4)men synes der er rigeligt med fede ting i spillet som jeg ikke har set før :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 22/09-06 23:47, rettet 22/09-06 23:48 
Nej, det kører skam fint med en rigtig god framerate. Våbnene er lidt tamme, ja, og historien er da godt nok lam.
Jeg havde forventet mig mere - men du har ret i, at det ikke ligefrem er et dårligt spil. Blot uinteressant og ENSFORMIGT! :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
TLTLSkrevet 23/09-06 06:37 
Det vil jeg godt give dig ret i. Det kan være rigtig ensformigt i passager for så at være en lille smule nyskabende og så ensformigt igen.. Lidt mere frihed til hvordan man kommer videre og flere ting man kan udforske ud over den vej man skal for at gennemføre ville være velkommen.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/09-06 09:34 
Øv :( Nå men, så har jeg da endnu en grund til ikke at opgradere min oldsag af en PC :D
AV Intelligent Terminal
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/09-06 13:11 
Jaeh, så er det gennemført, og det får EB lige tilbage i hovedet.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig