X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sony stopper import af PSP


Svar
psychomantispsychomantisSkrevet 23/06-05 14:58, rettet 23/06-05 15:03 
Så er storebror Sony ude med kniven til dem der både har købt og solgt PSP som import til Europa. Flere af de store internetshops er allerede stoppet med at sende til England, f.eks. Play-Asia. Man har hørt meget om Nintendos notoriske control-freak mani, men når Sony vil have navnene på dem der har KØBT maskinen fra udlandet så er vi virkeligt langt ude. Indtil videre har de dog ikke rettens godkendelse, men hvis det sker og så meget som én gamer bliver pålagt at levere sin maskine tilbage så er jeg den der har boykottet Sony for en tid.

The Guardian
BaggyBaggySkrevet 23/06-05 15:13 
Der jo også danske sites der sælger ... Men fatter ikke hvorfor de bitcher over det her..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
WehnerWehnerSkrevet 23/06-05 15:26 
Held og lykke med at stoppe importen Sony. Der er vist nogle, for hvem det ikke dæmret, at internettet har umuliggjort et stop af fri udveksling af varer på tværs af regioner.

Sony har tydeligvis ikke fattet, hvad internettet kan og hvordan det bruges. Hvilket vel også forklarer Central Station.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 23/06-05 15:32 
Hvis det kom så vidt at de tager ens betalte PSP fra en fordi den er importeret, kommer skuddet nok til at gå bagud for Sony... hvor mange PSP ejere ville ikke begynde at boykotte dem?! Ufatteligt!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Bede-xBede-xSkrevet 23/06-05 15:33 
Sony burde måske istedet bruge deres resourcer på at få udgivet PSP'en i Europa.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 23/06-05 15:42 
Sonic>
Hvis det kom så vidt at de tager ens betalte PSP fra en fordi den er importeret,

Det vil aldrig ske. De vil højst kunne stoppe forhandlere i at gøre det med henvisning til, at det juridisk er det samme som at importere region 1-film. Ulovligt for forretninger, men lovligt for forbrugere.
crying outcrying outSkrevet 23/06-05 15:55, rettet 23/06-05 19:27 
Prøv lige at se deres konsol-liste nederst på siden:
N64
PlayStation.com (UK)
Sega Dreamcast
XBox

:)
Jusqu'a ici tout va bien....
BeanoBeanoSkrevet 23/06-05 16:15, rettet 23/06-05 19:27 
Slap bare helt af... det er The Guardian der er gået i tabloid-mode eller bare har fået noget forkert i halsen.

Sony vil selvfølgeligt ikke forsøge at beslaglægge folks import PSP'er... det er jo logik for høns ;)
Men klart de vil forsøge at bremse parallel import - på samme måde som Nintendo, Microsoft og Sony selv har gjort det før med konsollerne.
Det undrer mig bare at de ikke har gjort noget før nu.

Eurogamer skriver også lidt:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=59747
KeenKeenSkrevet 23/06-05 16:36 
Sony er da ikke andet end selv ude om det!
At de ikke kan fået taget sig sammen til at få PSP'en til europa, kan jo ikke give andet end problemer for sony selv, selv for folk der rent faktisk havde tænkt sig at vente på den europæiske udgivelse(incl. jeg selv) må der være en grænse for hvad der er rimeligt, især på grund af at europa altid sidder som rosinen i pølse-enden og må vente gu' ved ikke hvor lang tid på at komme til...

Hvis sony bare får sendt den europæiske udgave på gaden forsvinder importen jo stort set med det samme, så i stedet for at brokke sig skullle de ta' at få fingeren ud istedet!
SonicSonicSkrevet 23/06-05 16:46 
Jeg vil da også mene at de selv er uden om at folk importerer. Som en anden så smukt skrev engang; Sony er vist ikke det hurtigste dyr i skoven :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 23/06-05 16:48, rettet 23/06-05 16:49 
Keen, jeg forsvarer SLET ikke Sony - jeg pointerer bare at de selvfølgeligt vil standse imports som de altid har gjort og at de selvfølgeligt ikke jager kunder der har købt en PSP på import. Så ingen grund til panik - det er helt normalt :)

Er 100% enig i at de bare skal få fingeren ud vedr. PSP launch og Europa - men det er jo en anden sag.
KeenKeenSkrevet 23/06-05 18:12, rettet 23/06-05 18:14 
Bare rolig! mit indlæg var ikke rettet til dig :)

Men nej selvfølgelig kan de ikke bare opkræve alle importerede PSP'er tilbage, det er jo en direkte latterlig tanke, det kan jo knapt nok lade sig gøre :)
Og selvfølgelig vil de da stoppe importen, ellers kan de jo lige så godt lade være med at udgive den i EU...
psychomantispsychomantisSkrevet 23/06-05 18:26, rettet 23/06-05 18:30 
Ja, det er da en absurd tanke at, de skulle gå hen og kræve konsollerne tilbage. Men gængs procedure eller ej, så synes jeg det er forulempende hvis de kan kræve navn og adresse på dem der har importeret. Dét må så sandelig også være en juridisk gråzone.

Jeg forstår iøvrigt slet ikke deres utrolige aversion mod importen. Man køber jo et produkt hos Sony uanset hvad. At SCEE så står tilbage som potentiel taber må bare væres deres eget problem pga. deres decideret dumme valg at lancere konsollen så sent i Europa.
DavaliDavaliSkrevet 23/06-05 18:40 
Men hvad kan de bruge navn og adresse til?

Personligt tror jeg de vil nægte den gratis Spider Man 2 film, til dem der har importeret.
BeanoBeanoSkrevet 23/06-05 19:06 
Davali>
Men hvad kan de bruge navn og adresse til?

Intet :)

Det er bare "normal" procedure i den slags sager iflg. Eurogamer's artikel.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-05 19:29 
Davali>
Personligt tror jeg de vil nægte den gratis Spider Man 2 film, til dem der har importeret.

Det kunne jo forklare hvorfor den ikke var med i min value pack, jeg fik i mandags :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/06-05 19:43 
Davali>
Personligt tror jeg de vil nægte den gratis Spider Man 2 film, til dem der har importeret.

Troede den var i pakken og noget man ikke bestiller ?

Har en jap PSP så derfor spørger jeg :)
DavaliDavaliSkrevet 23/06-05 20:00 
Beano>
Davali>
Personligt tror jeg de vil nægte den gratis Spider Man 2 film, til dem der har importeret.

Troede den var i pakken og noget man ikke bestiller ?

Har en jap PSP så derfor spørger jeg :)

Har ikke nogen PSP, men jeg mener at have læst, at man skal registrere sin PSP på en hjemmeside, og så får man den tilsendt, men det kan være jeg tager fejl.
BeanoBeanoSkrevet 23/06-05 20:05 
Kan være det er planen for Europa, for jeg mener bestemt den var med i pakken i USA. Måske kun den første million kunder ?
DavaliDavaliSkrevet 23/06-05 20:09 
Har fundet en artikel på gizmag.com:

A copy of Spider-Man 2, on UMD Video will be available free of charge to early purchasers of PlayStation Portable, who register their PlayStation Portable and order their Spider-Man 2 UMD Video through http://www.yourpsp.com, the official SCEE web portal for PlayStation Portable.

Den fulde artikel om PSP i Europa
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig