X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

F.E.A.R Beta ude


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 22/06-05 09:20 
Så er betaen ude til hele befolkningen www.fileplanet.com

Jeg har spillet det nogle timer de sidste par dage. Og hold da kæft hvor er det overlegent det spil. Jeg kan slet ikke få armene ned. Lyden, grafiken og især effekterne er super svedigt... Det er en ren fornøjelse at pløje sine fjender ned med en maskin gun. Det vælter rundt med støv, morbrokker og blod i ægte john woo stil.

Og ikke nok med det. I FEAR kan jeg rent faktisk slå nogen ihjel, og faktisk flere i rap hvis man er lidt heldig. Har jeg ikke oplevet i noget andet pc spil. Jeg bliver altid nakket rimeligt hurtigt. Men ikke her :)

Prøv det drenge. Der er action for alle pengene.
For The Love Of The Game
lightyear dklightyear dkSkrevet 22/06-05 12:39, rettet 22/06-05 23:58 
Edit: OK
are you CHICKEN?
DavaliDavaliSkrevet 22/06-05 13:09 
Han mener, at han normalt klare sig dårligt, men i dette spil vinder han faktisk nogle gange.
KalicolaKalicolaSkrevet 22/06-05 13:38 
Davali: Præcis ;) Det lader til at alle har en chance i fear.
For The Love Of The Game
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/06-05 14:09 
Single player-delen så meget lovende ud på E3. Jeg har til gengæld kun prøvet betaen i 10 sek. og er foreløbig ikke imponeret.
RuneSPRuneSPSkrevet 22/06-05 14:48 
Er det SP eller MP?
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/06-05 15:12 
Betaen er multi-player.
KalicolaKalicolaSkrevet 22/06-05 15:17 
10 sekunder... haha...

Det spil er så lækkert lavet, at jeg ikke kan lade vær med at juble når jeg får en håndgranat i hovedet ;)
For The Love Of The Game
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/06-05 22:01 
Ja, jeg ved det var kort... men modsat hvad nogen tror så har jeg ikke tid til at spille i arbejdstiden.
ThealmightyThealmightySkrevet 24/06-05 00:41 
Hvor får man en CD-key?
RaGeRaGeSkrevet 24/06-05 21:41, rettet 24/06-05 21:46 
Betaen er da noget så kedelig og selvfølgelig kan alle dræbe, når der er autoaim i spillet.

Grafikken er nice og singleplayer delen bliver sikkert også fed, men damn hvor er jeg dog skuffet over mp delen.

Desuden virker selve bevægelserne ret stive og ikke særlig realistiske og rekyl samt lyden på de forskellige våben er dødsens kedelige, så kan de fede skygge og lys effekter heller ikke rette op på det hele.

Næææ... godt Battlefield 2 er ude :)
Trust will always end in betrayal -> trust hurts -> betrayal kills!
PapandPapandSkrevet 24/06-05 22:41 
Er der autoaim?!
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HulleHulleSkrevet 03/08-05 22:28 
Demoen bliver frigivet om halvanden dag. Ser lidt frem til endelig at få prøvet det.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/08-05 22:53 
Ja, single player-demo fredag.
KalicolaKalicolaSkrevet 04/08-05 22:45 
RaGe: alt hvad du har sagt.... You must be joking... Lydene er da super cool. Jeg har ikke hørt et spil hvor lydene til krudt og kugler er bedre end i fear... Og hvad mener du med animationen`? Den er præcis som i alle andre mp-spil, benen løber, og overkroppen drejer bare rundt..

Det er uden tvivl det bedste mp jeg har spillet på pc'en. Og kom ikke her med battlefield 2, eksplosionerne er jo lige ud sagt grimme, og i ved at jeg ikke kan spille det hvis eksplosionerne er gimme :) (tjek mercenaries hvis i er i tvivl om hvordan det skal se ud).

Hatten af for FEAR... Glæder mig til at prøve single player demoen! ROCK ON!!!
For The Love Of The Game
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 06/08-05 12:28 
Er der nogen der kan anbefale et godt, hurtigt sted hvor man kan downloade demoen? Hastigheden på GameSpot er dræbende langsom.

Fik aldrig prøvet MP demoen, men tvivler stærkt på, at det er noget der kan rive mig væk fra Battlefield 2. FEAR's force ser klart ud til at være den stemningsfulde single-player del.
(...)
RaGeRaGeSkrevet 06/08-05 14:36 
Multiplayer delen er ren ud sagt kedelig måske har jeg ikke spillet det nok?... desuden føler jeg, at man ikke skal sigte det mindste for at få et kill, men måske er det også bare tilfældige skud der rammer - don't think so.

Men tilgengæld er singleplayer delen noget af det fedeste jeg har prøvet, så jeg kan kun anbefale at hente demoen. Her er der konstant action, fed grafik og en ond og skummel stemning :P Det hele virker også mere finpudset end før.
Trust will always end in betrayal -> trust hurts -> betrayal kills!
RaGeRaGeSkrevet 06/08-05 14:42, rettet 06/08-05 14:49 
Her kan du hente den ned med rimelig download hastighed.

Hvis det skal gå lidt stærkt Mc Cloud :)
Trust will always end in betrayal -> trust hurts -> betrayal kills!
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 06/08-05 14:52 
Tak for linket. Her går det, efter mine standarder, forrygende hurtigt ;)

Glæder mig meget til at prøve det!
(...)
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/08-05 16:41 
Hmmm... Jeg synes den var lidt kort, den demo. Og Half-life 2 er det sgu ikke, men det bliver da nok en af efterårets bedre single player shooters.
AndréAndréSkrevet 06/08-05 20:47 
SP demoen er fed, glæder mig til spillet udkommer
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 07/08-05 10:27, rettet 07/08-05 10:40 
Det var en kort men rålækker demo. Animationerne er overbevisende og kampene i slowmotion er helt fantastiske.

Jeg forstår dog ikke hvorfor man ikke kan køre den i 1280x1024 men kun en eller anden mystisk opløsning -> 1280x9?? der ikke passer i 4:3. Så må man jo ide for skønheden og gå en tak ned til 1024 :(
I win, you loose
RonaldoRonaldoSkrevet 07/08-05 11:59 
C: > Documents and Settings > All Users > Dokumenter > Monolith Productions > FEARSPDemo > settings.cfg

Du kan ændre skærm bredden og højden til hvad du lyster.
JinkJinkSkrevet 07/08-05 12:14 
RQvsnapz>
Jeg forstår dog ikke hvorfor man ikke kan køre den i 1280x1024 men kun en eller anden mystisk opløsning -> 1280x9?? der ikke passer i 4:3. Så må man jo ide for skønheden og gå en tak ned til 1024 :(

1280*960 er da 4:3.
Har hørt godt om demoen, men også at den er kort. Hvor lang tid tager det?
KalicolaKalicolaSkrevet 07/08-05 13:17 
Jeg behøver vel ikke at sige at jeg ikke kan styre min begejstring vel :)

En ren fornøjelse at spille, yderst gennemført.
For The Love Of The Game
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 07/08-05 14:25, rettet 07/08-05 14:28 
En fin appetitvækker, der både demonstrerer de flotte ildkampe og de syrede, hallucinatoriske sekvenser. Historien virker ikke sindsoprivende spændende eller original, men måden hvorpå den bliver præsenteret er da ganske udmærket.

To ting der irriterer lidt: våbenlydene på spillets assault rifle og submachine gun, især førstnævnte, virker lidt tamme. Prøv at skyde lidt med pistolen og så skift til assault rifle. Pistolen har en høj og klar lyd, mens riflen lyder underligt dæmpet, som om lyden kommer fra et rum ved siden af.

Lommelygten synes jeg også er pænt irriterende, idet den hele tiden skal lades op. Hvad er det med FPS'er og lommelygter? Enten kan man ikke skyde samtidig med at den er tændt eller også er det en slags Fætter BR lygte, der skal lades op hvert halve minut. I Doom 3 fungerede det i det mindste som en nogenlunde gameplay gimmick, men i begge spil bliver det irriterende i længden.
(...)
KalicolaKalicolaSkrevet 08/08-05 13:01 
Tror jeg har spillet det igennen 5-6 gange nu. Alt for cool
AI'en gør nogle syge ting engang i mellem... springer ud over galænderet på trapper hvis de får problemer, det er for vildt jo...

jeg stod på et tidspunkt og pløkkede på en gut, og kom tilfældigt til at ramme sådan en ildslukker på væggen bagved ham, kæft han røg rundt mand. det var blod OVERALT!!! åhh hvilken tilfredstillelse, det fås ikke bedre end det shit der...

Det er også nogle pænt scary scener der er med hende pigen der. Ja det er lidt for brugt.. men det virker godt i spillet syntes jeg.. hvornår udkommer det?

efter min mening er den her demo sjovere, flottere, og mere stemnings fuld og scary end HL2... (ja, jeg syntes tråden var lidt død :)
For The Love Of The Game
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/08-05 14:30 
Darknon>
.. hvornår udkommer det?



Oktober
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 08/08-05 14:58, rettet 08/08-05 15:00 
Jink>
1280*960 er da 4:3.


okay, men det passer stadig ikke til min fladskærm med opløsningen 1280x1024 (burde vel være 4:3)

Ronaldo>> tak :)
I win, you loose
enfenenfenSkrevet 08/08-05 23:28 
De fleste fladskærme har et størrelsesforhold på 5:4 - derfor 1280x1024 som native resolution.
What is the Matrix?Spiller nu: Call Of Duty: WWII, Grand Theft Auto V, Batman: Arkham Knight
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 09/08-05 10:16 
Der kan man bare se. Jeg troede der var 4:3 og 16:9 ... jeg tog åbenbart fejl :)
I win, you loose
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/08-05 13:48, rettet 09/08-05 14:22 
Det her var første gang jeg har spillet en demo, siden de fyldte 35 mb stykket og kunne fås i spandevis på CD'er der fulgte med computerblade :)

Jeg synes overall det ser meget godt ud, men jeg kan ikke lade være med at føle mig lidt "tung" når jeg bevæger mig rundt i det. Det er lidt ligesom det gamle "Trespasser", hvor man havde gjort så meget ud af at lave realistiske bevægelser, at man i sidste opnåede præcist det modsatte.

Fox McCloud>
Våbenlydene på spillets assault rifle og submachine gun, især førstnævnte, virker lidt tamme. Prøv at skyde lidt med pistolen og så skift til assault rifle. Pistolen har en høj og klar lyd, mens riflen lyder underligt dæmpet, som om lyden kommer fra et rum ved siden af.

Her er jeg også enig. Hermed er det ikke sagt, at jeg synes det ser dårligt ud. Det er bestemt et spil jeg skal tjekke op på når det engang udkommer, men fabelagtigt synes jeg ikke det er.

EDIT: Ok, så skete der lige noget fantastisk. Jeg løb rundt med det våben, der tilnærmelsesvist ligner en sømpistol, da jeg bliver jumpet af en 2-3 fjender. I panik fyrer jeg løs, og opdager til min store overraskelse og glæde, at jeg har neglet den ene fjendes hovede fast til væggen bag ham. Det har jeg aldrig set før, og jeg må sige, at det var virkelig fedt lavet :)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 09/08-05 14:46 
Hvor finder man lige det våben om man må spørge? :)
I win, you loose
HeroldHeroldSkrevet 09/08-05 14:48 
Ham den grimme fætter i den store rustning smider det halvvejs inde i spillet. I har vel også leget med den der lækre railgun, der... Ja, I skal se det selv :) Det med at nagle folk til vægge med våben er dog brugt før... Jeg kan bare ikke lige huske hvor. :!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 09/08-05 14:49 
Ham den store gut som kommer springende igennem døren har det våben

Ja det er mega cool... Men det er set før i painkiller :D Men det gør det bestemt ikke mindre cool *op med hænderne*
For The Love Of The Game
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/08-05 15:03 
Ah.. jeg har ikke spillet Painkiller, så i kan nok forestille jer den jubel der fyldte den lejligheden, da jeg så den effekt :D
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 09/08-05 16:35 
Herold>
Ham den grimme fætter i den store rustning smider det halvvejs inde i spillet.

Nå jamen så er det derfor. Jeg troede ikke han kunne skades efter jeg havde tømt et magasin i munden på ham, så jeg er hoppet forbi ham hver gang :)
I win, you loose
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 09/08-05 16:38 
Herold>
I har vel også leget med den der lækre railgun, der... Ja, I skal se det selv :)

Yep, den er særdeles effektiv ;) Når helikopteren kommer for at aflevere soldaterne, er det uhyre nemt bare lige at sætte slow-mo på og så pille dem ned, inden de når at springe ud.
(...)
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/08-05 04:04 
Well. Som teknisk demo er det smadder flot.... Men det gør det ikke godt, efter min mening:-)
Level designet var virkelig kedeligt og dårligt lavet. Fjenderne var også bare bæ. Der manglede fantasi som i Halo, Perfect Dark og Half-Life.
Våbene, fjenderne og omgivelserne skriger bare "kedeligt". Men det er vel typisk Moonlith. Det virkede meget solidt, ligesom NOFL.

Pigen var spooky nok. Meget det byggede mere på den der shock effekt hvor pludsligt spawner et objekt også skal man blive forskrækket, hvorefter fisen er gået af ballonen og man egentlig bare er træt af at gå rundt i de kedelige omgivelser.
Man har bare lyst til at åbne for et paint ball sadistisk mode så man kan male byen rød(bogstavligt talt).
Horror delen var ikke så intens som i AvP2 i sin tid og Condemned virkede lidt mere originalt på trods af at det så halvfærdigt ud på e3.
Historien holder simpelthen ikke og det gør spillets voice acting heller ikke. Hvis de ikke kan gøre det ordentligt, burde de slet ikke gøre det. For mig ødelægge det ekstremt meget af oplevelsen.

Det er dog svært at sige da det kun var en lille demo. Men ligesom Doom 3 der er uhyggeligt i 10 minutter, bliver *nok* bare trivelt og ligegyldigt.
Måske er jeg bare træt af alle de der swat agtige spil, hvor soldaterne ligner byggearbejdere rullet ind i sort tape og store goggles med en cykelhjelm på skalden.
Det var dog imponerende og jeg er enig i Noon's udsagn omkring AIen. Den gjorde nogen meget imponerende ting i demoen(oplevede også at de hoppede ud af vinduet for at undvige grenades).
Well crucify the insincere tonight...
HeroldHeroldSkrevet 11/08-05 14:16 
Jeg er ikke enig med dig - og jeg tror du har ret i at det er svært at vurdere ud fra demoen.

Jeg er dog enig i at det ikke er superfantastisk - men som actionspil er det ganske udmærket.

Shockeffekten er dog bedre end i fx. Doom 3 - hvor det rigtigt nok bare hvor HEJJEGERETMONSTEROGNUSTÅRJEGLIGEIDITANSIGT, det hele tiden kørte på. Her er der der mere fokus på egentlig splat, suspense og ting man ser ud af øjenkrogen - og det mener jeg personligt er langt bedre end vi har set i mange andre spil. AvsP2 spillede på det samme som Doom 3, så den sammeligning ser jeg ikke lige.

Og jeg synes heller ikke det er fair at hænge spillet ud på historien. Det er tydeligt at der er noget meget dybere ud fra introen i det. Om det virkelig er godt, er svært at sige, men Monolith plejer at have nogenlunde tjek på historien.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
FourDFourDSkrevet 11/08-05 14:25 
Hmm kræver spillet ikke nogen voldelige specs?
Har kun 640 ram (+128 grafikkort).
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 11/08-05 15:24, rettet 11/08-05 15:27 
øhh... hvilket grafikkort / processor har du i? Det du oplyser hjælper jo ikke meget i en vurdering :)

EDIT: efter jeg lige sad og regnede efter ser det ud til at du har et integreret grafikkkort på bundkortet, hvor 128 mb af din almindelige ram er tildelt.

Du kan ikke køre spillet.
I win, you loose
SumezSumezSkrevet 11/08-05 15:26 
Jeg synes da AvP var pænt skræmmende selv når der ikke var nogen monstre i nærheden. Radaren gjorde virkelig en del. Men jeg har så heller ikke spillet 2'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Super Mario Odyssey, Divinity: Original Sin:..., Dragon Quest Heroes II
KalicolaKalicolaSkrevet 11/08-05 15:38 
AI'en og ragdoll er bedre end hvad jeg ellers har set...

Prøv at tage en shotgun, og skyd dem i skulderen. Så vil i se dem blive skubbet realistisk tilbage, med en løs arm, og skal lige bruge et sekund på at komme tilbage i position. Det er en blanding af ragdoll og animation, jeg har ikke set der før... prøv at skyd dem med shotgun i låret, og de falder ned på knæ, ikke helt animation, for det ser forskelligt ud hver gang. Så ragdoll er også implementeret når man bare skyder dem, og ikke kun når de dør... Jeg er imporneret...

Jeg har ofte troet at fjenden var død fordi jeg så ragdoll effekten, lige indtil de rejser sig op igen... Awesome!!!
For The Love Of The Game
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/08-05 15:45 
Jep Sumez. Jeg fik nøjeren på, når jeg bare gik rundt som Marine og der ikke skete en pind. Det var de der dystre korridore og den freakin radar. Måske har det også noget at gøre med at jeg er helt gakket med Camerons "Aliens"(2eren).

Jeg ved godt at shock effekten er bedre end i Doom 3. Det var bare cheap når et stort grimt hell-ish monster spawnede lige bag en og man ikke kunne se en pind med sin lommelygte. Jeg mener bare at FEAR bruger de samme tricks. Lige pludslig kommer pigen frem, også forsvinder hun igen.

Måske har det også noget at gøre med at jeg er ved at blive træt af det syndrom. Jeg er så træt af alle der japanske "The grudge" og "The ring" tøser. Synes ikke det er særlig uhyggeligt.

Men AvP. Og System Shock 2 og Silent Hill. Jeg bliver sgu bange når jeg bare går rundt og snakker med folk og der ikke er fjender i nærheden. Det synes jeg er intellegent horror. Ligesom i Romeros tidlige zombie film. Når man sidder og ser Night of the living dead, så er det ikke zombierne der er uhyggelige, men bare stemmningen og følelsen af hvordan det må være. Ligesom med Fuglene. Ingen er bange for nogen latterlige fugle.

Men disse spil/film, mener jeg, kan bygge sådan en grotesk stemmning op at man bliver bange.

Nu har jeg ikke spillet RE4, men har hørt at det er noget ligende. Folk føler sig utilpas og bliver skræmt bare når de går rundt.


Den effekt synes jeg ikke FEAR giver. Hvor Halo var en legeplads for at køre rundt i jeeps og tanks med low gravity og et meget mere arkade feel, og HL2 var sådan en cinematic driven oplevelse som virkelig var gennemført lavet med det fede art design. Det var sådan en rollercoaster hvor man aldrig fik et øjeblik til at slappe af.

Men jeg mener også f.eks. at HL2 ikke kunne give den uhyggelige effekt. Ravenholm f.eks. Her har man en dunkel bydel fyldt med lig og blod overalt. Det er nat og skal virkelig prøve at være uhyggeligt. Og de zombier er da også uhyggelige i starten. Når man tænder ild i dem og de skriger noget i stil med: "ohh mey good... im on fir...e.r.aa.a.r..s oh my god... gfoggmnm,.". Det er uhyggeligt i starten, men effekten går væk og til sidst har man bare lyst til at slippe ud af den bane samme med præsten fordi de er er så kedeligt og ensformigt.

Måske er jeg dog bare blevet for kynisk og kritisk:-( *sniff*
Well crucify the insincere tonight...
HeroldHeroldSkrevet 12/08-05 00:11 
Det er rigtigt at det med pigen er slidt, men vi har dog endnu ikke rigtigt set det i et spil :) Der er dele i FEAR-demoen, jeg på et tidspunkt sprang over, fordi jeg synes de var for creepy at sidde og spille i et mørkt lokale med altandøren åben - nej tak :)

Forskellen fra FEAR og DOOM 3 er at i FEAR er pigen ikke umiddelbart et fjendtligt element, men mere et mystisk element, som er en del af gåden. Hun har sådan set muligheden for at splitte dig ad konstant, men hun gør det ikke - der er noget mere i det end bare en skrækeffekt. I Doom vidste du at når du blev forskrækket næste gang, skulle du bare holde skydeknappen inde. Jeg synes nu effekten i Doom og AvsP er den samme. Du ved at der kommer noget, når der ikke er noget, og det i sig selv er en ret billig og dårlig effekt - men den var trods alt bedre i AvsP end i Doom 3.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/08-05 15:39 
Jeg forstår hvad du mener Herold, men i AvP var det bare at gå rundt.

Hvorfor skulle den dumme radar sige de lyde? Pludslig så kommer der et blink på radaren. Og man kan høre underlige lyde som om noget tungt går på nogen pipes over en. - Ligesom i filmen. At være en stakkels lille marine mod de Aliens var uhyggeligt. Syntes jeg.

Det er ikke fordi at pigen ikke skræmte mig - Første gang, der når det der vindue lukker og man ser hende, blev jeg forskrækket. Men jeg syntes mere at det lignede den der lille pige fra Elfen Lied(En totalt sindssyg sindssyg sindssyg anime...).:(
Well crucify the insincere tonight...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig