X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Navnet på gammelt arcadespil


Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 21/06-05 18:28 
2d platform spil.

du styrer en pige i en brændene bygning og skal op på taget for at blive reddet, når dui klarer banerne bliver du en ældrer person og på et tidspunkt en gammel mand . gætter på at det kan være fra 89 og frem til 93 men det er kun et bud
Mortal Kombat the mother of all fighting games
WehnerWehnerSkrevet 21/06-05 23:22 
Det lyder godt nok ikke helt sådan, men hvis din hukommelse er underlig kunne det være Psychic 5
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 21/06-05 23:32 
Det kan jeg godt huske jeg har spillet.
Det var da rimmlig godt mener jeg.

her er fotos af spillet
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WehnerWehnerSkrevet 21/06-05 23:50 
Ja Psychic 5 var godt, helt sikkert. Og også lidt atypisk med et platformspil, der benytter vertikal skærm.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarklynoonDarklynoonSkrevet 21/06-05 23:53 
det er ikke psysic 5, så ville rjk havde svaret med det samme:-)
Mortal Kombat the mother of all fighting games
RJKRJKSkrevet 22/06-05 00:01 
;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 15/06-06 16:15, rettet 15/06-06 16:15 
Jeg har glemt navnet på en af mine arcadefavoritter fra starten af 80'erne (vist nok). Hjælp ønskes :)

Det vigtigste kendetegn er nok, at en af fjendetyperne er fuglelignende tingester, som kaster med bomber eller æg. Mener spillet er af Space Invaders/Galaga-typen, hvor man altså kun kan bevæge fartøjet på x-aksen. Jeg er ret sikker på, at det er et af de mere kendte spil, så det burde være let at finde frem til navnet. Hvis det er Galaga eller Galaxian er det pinligt, men det tror jeg nu ikke ;)
KamekKamekSkrevet 15/06-06 16:28, rettet 15/06-06 18:45 
Phoenix?

Phoenix på Klov
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
Per SPer SSkrevet 15/06-06 18:43, rettet 15/06-06 18:45 
Phoenix er et godt bud. Hvis man også kan bevæge sig på Y-aksen, så kunne det være Exerion fra Jaleco.

Exerion på Klov
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
jaesjaesSkrevet 15/06-06 18:51 
Ja, det er Phoenix. Tak for hjælpen.

Exerion har jeg ret sikkert også spillet. Kan genkende de sommerfugle-lignende fjender. Husker det som sjovt. Men dengang var det stort set også nok, hvis bare man kunne skyde i spillet, så var jeg på :)
millenniummillenniumSkrevet 15/06-06 20:39 
Hvis det er tid til arcade-efterlysninger igen, så har jeg også lige en titel jeg mangler:

Det er et traditionel horisontalt shoot'em up, men man styrer en robot-kanin i det ydre rum. I det meste af spillet flyver man gennem nogle store hule meteoer. (Banerne illustreres med nogle total-billeder a'la Ghost'n'Goblins).
For at få ny energi skal man samle gulerødder.
Flere detaljer kan jeg ikke huske.
The medium is the message.
KamekKamekSkrevet 15/06-06 21:04 
Rabbit Punch?

Rabbit Punch på Klov
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
millenniummillenniumSkrevet 15/06-06 21:22 
That's it!
The medium is the message.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 16/09-06 15:19 
nogen der kan hjælpe med titlen på et gammelt beat em up spill husker ikke så meget andet end at man kørte på rullerskøjter
Mortal Kombat the mother of all fighting games
T.L.OT.L.OSkrevet 16/09-06 15:31, rettet 16/09-06 15:36 
Det må være Dj Boy eller to'eren B.rap Boys.

Hvis der forresten er nogen der ligger inde med et PCB med B.rap Boys, er jeg meget interesseret i at købe det. ^~^
DarklynoonDarklynoonSkrevet 16/09-06 18:14 
checkede med klov det er etteren jeg huskede, tak
Mortal Kombat the mother of all fighting games
HolisticHolisticSkrevet 16/09-06 21:26 
Hmmm.. så har jeg også en eller rettere 2
den ene er arcade hvor man kunne vælge mellem 3 forskellige folk, en tøs, babarian og en treide jeg ikke kan huske,
fælles var at de så vidt jeg husker kun havde rustning på den ene skulder, det havde ihvertfald ham babarian typen og den var ret voldsom, grafikken var rimelig god lidt en flot og godt peppet op Golden axe.

Den anden er til commodore 64, den handlede om en samurai kanin som skulle slå grise osv. ihjel, han ku også begå selvmord kan jeg huske.

Nogen der kan hjælpe mig med dem?
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
KamekKamekSkrevet 16/09-06 21:30, rettet 16/09-06 21:30 
Vedr. kanin-spillet.

Kunne det være dette?

Samurai Warrior: The Battles of Usagi Yojimbo
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
HolisticHolisticSkrevet 16/09-06 21:57 
Kamek: præcis :) takker
så mangler der bare den anden.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
RJKRJKSkrevet 16/09-06 22:15 
Jeg tror ikke det er Warrior Blade, men jeg linker lige til det alligevel - bare for at gøre lidt opmærksom på et ret imponerende spil, som så vidt jeg ved er totalt overset.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 17/09-06 00:12 
Et af de nyere numre af Retro Gamer(nr 26) giver det deres "Magic Moments" side. Til trods for spillets fejl, kalder de det også "magic in places".
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
TurricanTurricanSkrevet 18/09-06 16:29 
Jeg tror også lige jeg vil forsøge mig med et par efterlysninger. Begge åd en anseelig sum af lommepengene på grillen i søften for alt for mange år siden.

Det første spil var en platformer med en lille knægt som lignede en af spillerne fra Rainbow Island (tror jeg nok!). Han skød (pr. default) med nogle ildklatter der gik i jorden efter ca. 5-7 centimeter (på sådan en standard arcadeskærm).

Det andet var en horisontal shooter, og her må jeg indrømme at jeg ikke kan huske meget, men i demomode var der bla. et stort hoved med en skotskternet hat på (jeg tager forbehold for svigtende hukommelse, da det her lyder ret syret), der skød homingmissiles efter spilleren/fartøjet.

Hvis man ligefrem kan bidrage med information vedr. evt. konsolversioner, vil jeg være meget taknemmelig :-)
The Gods pause for a moment...
WehnerWehnerSkrevet 18/09-06 16:57, rettet 18/09-06 16:59 
Det første må næsten være Wardner - et af de bedre i øvrigt.

Det findes også til SEGA Megadrive, hvis jeg ikke husker forkert, men vist kun i Japan. Eller var det til PC Engine?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
TurricanTurricanSkrevet 18/09-06 17:06 
Nemlig. Takker :-)
The Gods pause for a moment...
SumezSumezSkrevet 18/09-06 19:36 
Hvis det hedder det samme i hjemmeudgaven, vil jeg nærmest garantere at det ikke findes på PCE, når vi ikke har det i systemet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 18/09-06 20:06 
Korrekt - det var Megadrive, som også var min første indskydelse.

Til salg på eBay lige nu
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarklynoonDarklynoonSkrevet 02/03-08 21:20 
Darklynoon>
2d platform spil.

du styrer en pige i en brændene bygning og skal op på taget for at blive reddet, når dui klarer banerne bliver du en ældrer person og på et tidspunkt en gammel mand . gætter på at det kan være fra 89 og frem til 93 men det er kun et bud

jeg skrev dette indlæg 2005-06-21 nu har jeg endelig fået fundet ud af det http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=8732 men det var fra 1986 og ikke så nyt som jeg skrev.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
solid snakesolid snakeSkrevet 06/08-08 18:50 
Jeg blev lige mindet om et spil jeg spillede på Grilbar, dengang for længe siden. Det er et spil som minder om en slags 1942, men du køre på motorcykel og skyde, og kan på tidspunkter få en sidevogn på motorcyklen du vist også kan skyde med. Er der nogen der har et bud? Fordi jeg aner intet om titlen eller hvem der udgav spillet til arcade.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-08 19:27, rettet 06/08-08 19:29 
Jeg husker ikke noget om at du kan få sidevogn selv, men jeg husker fjender der kører med sidevogn. Passer meget godt med Action Fighter på Master System. Arcade spillet har jeg aldrig prøvet.

Der er nogle dårlige screens fra arcade udgaven her: http://klov.com/game_detail.php?game_id=6810

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 06/08-08 19:33 
Jeg er ikke helt sikker på at det er det rigtige spil, er der andre bud?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
scavengerscavengerSkrevet 06/08-08 19:35 
Det kan være Thundercade

Se KLOV
Nemo me impune lacessit
solid snakesolid snakeSkrevet 06/08-08 19:36 
Yes sir... Det er nemlig det spil. :o) Mange tak!
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig