X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sonic Jam og Salamander deluxe pack?


Svar
nerosnerosSkrevet 21/06-05 13:45 
Jeg har købt to nye sega saturn spil på ebay nemlig Sonic Jam og Salemander deluxe pack. Sonic Jam skulle jo være de 3 første Sonic spil og så et andet et, som jeg ikke kan huske hvad hedder. Andre som ved det? Glæder mig til at gå igang med det når det kommer med posten.

Salemander Deluxe ved jeg faktisk ikke så meget om, men det ser rigtig godt ud. Er der nogen som kan fortælle mig om det, er det godt osv?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/06-05 14:20, rettet 21/06-05 14:20 
Her er lidt info om Sonic Jam ;-)

Sonic Jam
AV Intelligent Terminal
Michael_Michael_Skrevet 21/06-05 15:03 
Hvis du er til horizontale shootere er SDP er herlig samling. Indeholder tre spil, Salamander, Lifeforce og Salamander 2.

Sonic Jam er en rigtig god compilation med Sonic World som omdrejningspunkt. Nutildags syner det ikke af synderligt meget, men da den udkom første gang (1997 mener jeg) var Saturn-fans ved at falde ned af stolen over grafikken i Sonic World, og mente at næste skridt nu ville være en Sonic-udgave af Super Mario 64.
Det blev det dog ikke til, men måske såede spillet kimen til Sonic Adventure på DC.

Alt i alt, to rigtigt gode spil du har fået fat på der.
SumezSumezSkrevet 21/06-05 15:48 
Sonic Jam har tendens til at være et af de billigste Saturnspil på eBay, men Salamander Deluxe Pack har da alligevel kostet en lille klat, har den ikke?
Men selvom du ikke kender spillet, har du i hvert fald været heldig, for Salamander-spillene er rigtig gode. :)
Det eneste lidt kedelige er at de fra starten har uendelige credits, og man derfor bliver nødt til at være lidt kritisk med hvor mange continues man agter at benytte for rent faktisk at få en udfordring ud af spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 21/06-05 16:42 
Man bruger selvfølgelig kun én credit.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 21/06-05 20:25 
Når vi nu er ved det, forstår jeg stadig ikke hvorfor det bedste af alle 16-bit udgaverne af Sonic, nemlig Sonic CD ikke er at finde på samlingerne.
Selv ikke Sonic Mega Collection på denne generations konsoller har den, selvom de har, ligesom Sonic Jam, både intro og slutanimationerne til spillet.
Hvor svært kan det egentlig være?
Michael_Michael_Skrevet 21/06-05 20:34 
Naiera>
Man bruger selvfølgelig kun én credit.

Alle shootere. Altid.
dRxLdRxLSkrevet 21/06-05 20:46 
Jeg kan spille Sonic CD via emulation på min xbox, så det kan lad sig gøre rent teknisk.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Michael_Michael_Skrevet 21/06-05 20:49 
Jeg ved det, men det forklarer stadig ikke hvorfor Sega gang på gang undlader at inkludere det i de nyeste opsamlinger.
Bede-xBede-xSkrevet 21/06-05 20:50, rettet 22/06-05 14:41 
Palmer Eldritch>
Hvor svært kan det egentlig være?

Egentlig ikke så svært:

http://cube.ign.com/objects/748/748563.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Michael_Michael_Skrevet 21/06-05 20:56 
Herligt;) Og tilmed sammen med en anden "længe-savnet", Sonic the Fighters.
GreaseballGreaseballSkrevet 21/06-05 22:14, rettet 21/06-05 22:15 
Så mangler vi bare Saturn udgaven af Sonic 3D og Chaotix fra 32X.
Kunne godt lægge dem på istedet for GameGear spillene. Har de ikke snart genudgivet dem et par gange.
Michael_Michael_Skrevet 22/06-05 10:41 
Har GameGear spillene ikke kun været på Mega Collection Plus (PS2/XBOX)?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/06-05 16:57 
De var også i Sonic Adventure DX til GameCube.

I dette screenshot (http://media.cube.ign.com/media/748/748563/img_2803278.html) er der sne? Var det egentlig med i det originale Saturn spil?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 22/06-05 17:51 
Nej, ikke så vidt jeg husker.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 22/06-05 22:36, rettet 25/06-05 13:15 
Mindes også at havde åbnet alle baner i Sonic R. Men jeg har aldrig set den der med sne. Kan havde været en hemmelighed forbundet med en bestemt dato. SEGA var meget glade for at lave den slags små ting i deres spil.
Men jeg har aldrig hørt om det til Sonic R.

Synd hvis de har ændret for meget ved de org. spil. Jeg håber da de har fået fjernet de slowdowns som der var i nogen af Sonic CD´s bonus baner.
nerosnerosSkrevet 23/06-05 15:09 
Jo tak glæder mig også til at have spillene i hænderne.
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 25/06-05 13:31 
Og som mange gange er tilfældet med SEGA´s spil, så kør SONIC JAM disken på en PC og åben mappen EXTRA for at finde nogle billeder.
GreaseballGreaseballSkrevet 07/10-11 16:57 
Låner lige en gammel tråd her.

Sonic Jam havde jo Lock-on feature med så man kunne vælge Sonic og Knuckles, Sonic 3 og Knuckles, Knuckles in Sonic 2 og så den No Way screen med Sonic 1 hvor man kunne åbne en masse random 3D bonus baner.

Mit spørgsmål er så, findes der nogen andre opsamlinger med de org. Sonic spil som har denne Lock-on feature indtakt?
F.eks som den der findes til Nintendo DS?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-11 17:09 
Sonic Mega Collection + har alt det du efterspørger, men rent teknisk er den helt ad H til sammenlignet med Sonic Jam til Saturn.

Den til DS ligner noget der er løgn fordi de bare har nedskaleret grafikken til DS'ens opløsning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 07/10-11 17:29 
Holder mig til min Sonic Jam disk og de org. spil så.
Var bare nysgerrig. For syns aldrig de nævner i reviews om lock-on funktionen stadig virker.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-11 17:35 
Der er ikke som sådan Lock on i Mega Collection +. Der vælger du bare f.eks. Sonic 3 & Knuckles i menuen over spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 08/10-11 21:56 
Konsolkongen>
Der er ikke som sådan Lock on i Mega Collection +. Der vælger du bare f.eks. Sonic 3 & Knuckles i menuen over spil.

Har de så også Knuckles in Sonic 2 med?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-11 19:36 
Ja det var der. Blue Sphere var også med (Random 3D baner).
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 09/10-11 20:02 
Ved du om det samme er tilfælget med den samling der kom til DS? Kunne være meget sjov at havde til når man vil spille lidt old school Sonic på farten.

Man ja, Sonic JAM med sin animeret Lock-On menu er nok det fedeste efter at havde orginalen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-11 20:46, rettet 09/10-11 20:48 
Det ved jeg ikke. Det ligner bæ så jeg har ikke prøvet det :/

EDIT: Det gør den:
http://en.wikipedia.org/wiki/Compilations_in_the_Sonic_series#Sonic_Classic_Collection
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig