X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Conker får 8.1 (må være en joke)


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 20/06-05 19:04, rettet 20/06-05 19:39 
link
http://xbox.ign.com/articles/626/626725p1.html

Ign giver Conker 8.1? hvorfor? Det gir ingen mening overhovedet. Til n64'eren gav ign conker 9.9. Fair karakter, nu får det 8.1? Hvordan det? Hvordan kan spillet pludselig ha blevet dårligere når det er en remake? Jeg fatter ingenting... Det er ok at de dizzer den nye multiplayer del, men seriously.

Nogen herinde fra må altså lige forklarer mig hvad der sker her. thank you very much :)
For The Love Of The Game
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 20/06-05 19:11, rettet 20/06-05 19:11 
jeg synes ellers han kommer ind på det i artiklen :)

Ligesom vi har forskellig smag har anmelderne jo også forskellige smag. Conker fik jo også 8 på GR og 9 på gamesector. For mig lyder det som om det er en "must have" titel, da humoren lige falder i min smag.
I win, you loose
BeanoBeanoSkrevet 20/06-05 19:20, rettet 20/06-05 19:20 
Darknon>
Nogen herinde fra må altså lige forklarer mig hvad der sker her. thank you very much :)

"The single-player is a 9+ experience and the multiplayer is more like a 7. So, Conker: Live & Reloaded falls somewhere in the middle overall." - IGN

Der er også 6 år mellem de to scores hvilket man ikke skal glemme.
Zzap!Zzap!Skrevet 20/06-05 20:03 
Siden hvornår er 8.1 blevet en dårlig score? Er IGN point system virkelig løbet så løbsk at de er kun giver scores fra 7-10 (lige bortset fra når de i et eppeleptisk anfald kommer til at ramme nogle af de urørte nummertaster, for at vise at de skam "stadig har styr på det")?
Born to kill space
SephirothSephirothSkrevet 20/06-05 20:05 
IGN prøver at vinde deres gode rygte tilbage. På det sidste har en karakter under 9 jo nærmest været lig med et dårligt spil ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 20/06-05 20:15 
Beano>
"The single-player is a 9+ experience and the multiplayer is more like a 7. So, Conker: Live & Reloaded falls somewhere in the middle overall." - IGN

Lige præsis den sætning forstår jeg ikke. Hvis singleplayer delen er til 9+, hvordan kan spillet så blive dårligere, af at inkludere en multiplayerdel til mindre end 9+?

Det vil altså sige, at spillet ville være bedre(score højere), hvis der slet ikke var en multiplayerdel....

Iøvrigt synes jeg, at det originale Conker var ret overvurderet. Karakterene begynder at ligge tættere på hvad det fortjente, dengang det kom.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/06-05 20:45 
Bede-x>
Lige præsis den sætning forstår jeg ikke. Hvis singleplayer delen er til 9+, hvordan kan spillet så blive dårligere, af at inkludere en multiplayerdel til mindre end 9+?

Jeg er helt enig - en underlig måde at beregne en score på!
JmogJmogSkrevet 20/06-05 21:25 
Darknon>
Til n64'eren gav ign conker 9.9. Fair karakter, nu får det 8.1? Hvordan det? Hvordan kan spillet pludselig ha blevet dårligere når det er en remake?

Du kan ikke sammenligne på den måde. Dengang fik Conker 9.9, fordi de mente det var så godt sammenlignet med den tids spil. I dag får det 8.1, fordi de mener, det er, hvad det fortjener sammenlignet med nutidens spil.

Prøv at hive dine yndlingsspil fra 1995 frem og se, om den karakter, du ville have givet dem dengang, ikke virker overdrevent høj i dag.

Jeg synes i øvrigt heller ikke, den karakter, IGN har givet Xbox-udgaven, er galt på den. Spillet lever primært i kraft af humoren, for platformsdelen er ikke noget ud over det sædvanlige.
OmenOmenSkrevet 20/06-05 22:09, rettet 20/06-05 22:09 
Jeg glæder mig til at høre jeres meninger når i har spillet spillet, for personligt synes jeg singleplayeren (Xbox) er til et lille 6 tal.

Kameraet er nøje udtænkt til at gøre spilleren sindsyg og er i de fleste tilfælde defekt/ubrugligt. Ligeledes hører gameplayet sig en forbipasseret tid til.

Men fortæl mig endeligt hvad i synes når i har fået spillet.
Vote Ficus!
dRxLdRxLSkrevet 21/06-05 00:21 
Jeg brød mig heller ikke om N64 udgaven, som jeg prøvede for første gang for et par år siden.

Kunne det ikke tænkes at myten om de fantastiske N64 spil mest af alt skyldes at der var så lidt at sammenligne med på konsollen?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 21/06-05 00:27, rettet 21/06-05 00:28 
Pas nu på hr. drillepind, du ved udmærket godt at Nintendo fanboys har det svært med humor ;-)

(lige om lidt påstår du vel også at Rare er/var overvurderede!?)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 21/06-05 00:36 
dRxL>
Kunne det ikke tænkes at myten om de fantastiske N64 spil mest af alt skyldes at der var så lidt at sammenligne med på konsollen?

Fantastiske N64-spil kan tælles på én hånd, men Conker er helt bestemt et af dem.
Det er selvfølgelig ikke til mere end 8.1 ud fra en "seriøs skala", men hvis spillet dengang var til 9.9 ud fra IGN's standard, er det det så sandelig også nu. Conker var et virkelig genialt spil da det kom, og det er det stadig.

Men standarden er jo at hvis et spil ikke kommer med noget nyt, går det ud over karakteren. Et eller andet sted kan man selvfølgelig godt argumentere for at originalitet skal belønnes, og Rez ville nok heller ikke være så fantastisk hvis der var 100 spil før det bygget på samme koncept. Men samtidig synes jeg også, det er forkert at Morrowind GOTY edition får lavere karakter end Morrowind og så videre. Når de gør det, kan karakterskalaen jo ikke længere bruges som sammenligningsgrundlag, og det er vel egentlig det, der er idéen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 21/06-05 00:40 
Beano>
"The single-player is a 9+ experience and the multiplayer is more like a 7. So, Conker: Live & Reloaded falls somewhere in the middle overall." - IGN

Iøvrigt helt til grin at skære snittet midt over på den måde. Multiplayerdelen har jo minimal betydning i et spil som Conker. Med den logik ville spillet være en karakter bedre, hvis multiplayerdelen slet ikke var med. Med mindre man da kræver at et spil skal have multiplayer. Jeg tror ikke jeg ville bryde mig om multiplayer i Monkey Island, og Conker er heller ikke lige den optimale spiltype for den slags..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 21/06-05 00:40 
Sumez>
Fantastiske N64-spil kan tælles på én hånd, men Conker er helt bestemt et af dem.

Mario, Zelda OoT, Zelda MM, Goldeneye og Perfect Dark....

Der er da vist ikke plads til Conker :P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 21/06-05 00:45 
Det kan diskuteres om MM, Goldeneye og Perfect Dark er direkte fantastiske, men smag og behag. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/06-05 01:36 
Så, Bede, nu kan du tælle N64-favoritter:

Conker får 8.1 (må være en joke)
KalicolaKalicolaSkrevet 21/06-05 12:13 
Jeg syntes da i den grad at Conker er et mega originalt spil, også i dag. Og conker til n64 er bland mine 3 favorit spil ever.

Jeg tror at anmelderne bliver trætte af spillet når det endelig udkommer. Man læser jo flere previews, hvor de jo nærmest tilbeder conker, gang på gang, lige op til det udkommer. så er det pludselig fra den ene dag til den anden, ikke så fedt som de troede... come on mand! vær dog lidt professionelle ign.
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 21/06-05 12:17 
Bede-x>
Sumez>
Fantastiske N64-spil kan tælles på én hånd, men Conker er helt bestemt et af dem.

Mario, Zelda OoT, Zelda MM, Goldeneye og Perfect Dark....

Der er da vist ikke plads til Conker :P

Donkey Kong 64 og Banjo-Kazooie står vist også foran i køen.

I al fairness overfor N64, så skal vi altså bruge to hænder til projekt tæl de fantastiske spil.

Men på PS1 kan vi snildt klare os med en enkelt hånd :D

Conker får 8.1 (må være en joke)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 21/06-05 12:20 
Den her tråd er efterhånden ret makaber :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JmogJmogSkrevet 21/06-05 12:26 
Omen>
Jeg glæder mig til at høre jeres meninger når i har spillet spillet, for personligt synes jeg singleplayeren (Xbox) er til et lille 6 tal.

Kameraet er nøje udtænkt til at gøre spilleren sindsyg og er i de fleste tilfælde defekt/ubrugligt. Ligeledes hører gameplayet sig en forbipasseret tid til.

Men fortæl mig endeligt hvad i synes når i har fået spillet.

Jamen, jeg har skam fået spillet (anmelderkopi). Det er sjovt, men som sagt primært på grund af humoren. Kameraet er til tider ret irriterende, men jeg synes ikke, det decideret ødelægger spillet. Platformsdelen er simpel og set bedre i mange andre spil.

Topkarakter fortjener det bestemt ikke.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/06-05 12:40 
Darknon>
Jeg syntes da i den grad at Conker er et mega originalt spil, også i dag.

Hvad er dét, der er så originalt, dengang og nu?

At det er 3D-platform? Næ.
At hovedpersonen er et dyr? Næ.
At der er en god humor? Tjah, men det er næppe enestående/originalt.
At de bander (og censureres med *BLEEP*? Langtfra.
DommergaardDommergaardSkrevet 21/06-05 13:30 
Gamespot giver spillet 8,3... hvad siger du til det Darknon? :)

Conker: Live and Reloaded @ GS
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/06-05 15:22, rettet 21/06-05 15:24 
Darknon>
Jeg syntes da i den grad at Conker er et mega originalt spil, også i dag. Og conker til n64 er bland mine 3 favorit spil ever.

Jeg tror at anmelderne bliver trætte af spillet når det endelig udkommer. Man læser jo flere previews, hvor de jo nærmest tilbeder conker, gang på gang, lige op til det udkommer. så er det pludselig fra den ene dag til den anden, ikke så fedt som de troede... come on mand! vær dog lidt professionelle ign.

Jeg siger dette som en stor fan af Conker til N64.
Hvad var der originalt ved Conker? Seriøst - Conker kan da overhovdet ikke klare sig sammenlignet med Psychonauts eller Stranger!? Og jeg er sikker på at mange Playstation 2 fans også vil påstå at Ratchet and Clank og Jak spillene er lysår foran Conker nu! Det er gammelt nu og det var aldrig originalt.

Humoren var genial, og spillets movie spoofs var sjove, men det er så også det. En normal kompetent gamer kan komme igennem Conker på 7-15 timer! De har også skåret dele ud af Xbox versionen og gjort det lettere så det reducere tiden endnu mere.
Det er et godt spil, men jeg synes ikke det er pengene værd om igen.
Jeg har hørt mange negative ting om multiplayeren. At det er kaotisk og at der er alt for få maps, hvor N64 versionen havde massere af innovation og forskellige modes som, det der raptor mode:)
Desuden skal du huske på at Conker kom ud på et system der var ved at dø, og at det var for længe siden. Denne her gang er det en generation senere og det præcist samme.

Jeg vælger stadig at tro at mange af de nøglefigure hos Rare er væk. Dette er det 3 spil i træk fra dem de rikke har indfriet hypen, og jeg tvivler stadig ekstremt deres Xbox(til 360) ports af Perfect Dark Zero og Kameo(selvom det ser rigtig flot ud).

1up - 7,5
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 21/06-05 15:57 
Alle de enkelte elementer i Conker er ikke originale, nej, men jeg vil alligevel støtte Darknon i at det som helhed er et originalt spil. Jeg har i hvert fald aldrig set noget lignende. Det forstår at blande adskillige forskellige genrer, og giver spilleren et fantastisk varieret eventyr gennem vidt forskellige kapitler. Alene det kæmpe arbejde der må have ligget bag spillet, synes jeg er sindssygt imponerende. Det er virkelig gennemført. Til tider er det frustrerende, men aldrig nok til at det når at ødelægge spiloplevelsen, for så snart man kommer videre, byder spillet på helt andre udfordringer.
Et godt spil, helt bestemt. Om det er originalt kan diskuteres, men det gør i hvert fald noget, andre spil ikke gør.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 21/06-05 15:59, rettet 21/06-05 17:56 
Omen>
Men fortæl mig endeligt hvad i synes når i har fået spillet.

Indtil videre har jeg kun spillet det kort, men det virker nøjagtig som jeg forventede. Det er en afsindigt flot remake af N64 versionen. Multiplayer delen virker næsten ligeså ringe som tidligere, kun online trækker op. Singleplayerdelen er stort set det samme som før, måske lidt mindre frustrende.

Alt i alt er det som det var, hverken mere eller mindre. 7/10 er mit umiddelbare indtryk. Det kan være at multiplayerdelen bliver bedre, når man kommer ind i den.

Sumez>
Om det er originalt kan diskuteres, men det gør i hvert fald noget, andre spil ikke gør.

Her er jeg enig. De enkelte dele er måske ikke originale, men sammenblandingen af dem får Conker til at fremstå ret unikt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 22/06-05 03:01, rettet 22/06-05 03:08 
Jeg har lige fået testet Conker i splitscreen og det er desværre ikke så optimalt, som det kunne være.

Der er i stil med Serious Sam, omend ikke så slemt, borders i siden når man spiller two player. Det er faktisk ret irriterende.

Underligt at anmelderne ikke nævner det. Nogle gange har man på fornemmelsen, at de ikke spiller alle modes i deres tests...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 22/06-05 04:23 
Bede-x>
Underligt at anmelderne ikke nævner det. Nogle gange har man på fornemmelsen, at de ikke spiller alle modes i deres tests...

De har måske ikke haft mulighed for at teste det med en anden spiller.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/06-05 08:42, rettet 22/06-05 08:42 
Bede-x>
Underligt at anmelderne ikke nævner det. Nogle gange har man på fornemmelsen, at de ikke spiller alle modes i deres tests...

En anmeldelse skal gerne holde sig indenfor en vis længde og derfor skal der gerne prioriteres... At der er bordere i splitscreen er ikke ligefrem det vigtigste at nævne, så derfor udelades det måske til fordel for nogle vigtige informationer om spillet...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KalicolaKalicolaSkrevet 22/06-05 09:14 
Valkyrie: Du mener ikke at Conker er originalt, og ikke engang dengang?

Det er det eneste spil som kombinerer så mange genrer i én, der er så mange forskellige events i det spil, at man umuligt vil komme til at kede sig. Desuden var det et af de første spil som rigtigt brugte context sensitive (eller hvad det hedder). Spillet var en grafisk perle, over the top humor, et meget varieret gameplay, unique langt ude historie, tog godt pis på de film der var på det tidspunkt, fantastisk lyd. Og nogle ret originale multiplayer modes (heist anyone).

Og jeg syntes i den grad også at det holder idag.

Ja, jeg er nok den største Conkerfan i Danmark, det vil jeg ikke lægge skjul på. Måske også derfor jeg er lidt stædig :) hehe
For The Love Of The Game
Bede-xBede-xSkrevet 22/06-05 14:38 
PalleJensen>
At der er bordere i splitscreen er ikke ligefrem det vigtigste at nævne, så derfor udelades det måske til fordel for nogle vigtige informationer om spillet...

Jeg er så af den opfattelse, at det er en ret vigtig information og jeg tvivler faktisk på, at flere af anmelderne har spillet det i splitscreen. Det kunne være grunden til, at det ikke nævnes, for de fleste anmeldelser har en del overføldige linier, hvor der snildt kunne være plads til infoen...

Darknon>
Desuden var det et af de første spil som rigtigt brugte context sensitive (eller hvad det hedder).

Det er der nu flere spil, der har brugt før Conker...

Darknon>
Og nogle ret originale multiplayer modes (heist anyone).

De var dog sjældent særligt velfungerende efter min mening. Jeg fortrækker multiplayerdelen i det nye, om end jeg ikke er vild med den.

Darknon>
Ja, jeg er nok den største Conkerfan i Danmark, det vil jeg ikke lægge skjul på. Måske også derfor jeg er lidt stædig :) hehe

Så SKAL du have Live & Reloaded. Det er et glimrende remake, som ud over den fantastiske grafik, er blevet gjort mindre fustrerende. Samtidig er der tilføjet en ny multiplayer mode.

Remaken er klart at fortrække frem for originalen. Den må simpelthen være noget for dig!

Wehner>
Men på PS1 kan vi snildt klare os med en enkelt hånd :D

Pas nu på hr. drillepind, du ved udmærket godt at Sony fanboys har det svært med humor ;-)

(lige om lidt påstår du vel også at Square er/var overvurderede!?)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/06-05 17:54 
Valkyrie: Du mener ikke at Conker er originalt, og ikke engang dengang?

Næ, og jeg har altid været ligeglad. Hvorfor behøver folk at vide at Conker var originalt?:-)
Banjo-Kazooie og Donkey Kong 64 var da mere evolutionerende end Conker f.eks. og havde mange flere sub gameplay styles(og med mere dybde IMO). Det gør da ikke Conker til et dårligere spil? Bare fordi det ikke var originalt?! Det var da stadig totalt sjovt og underholdende!?:)
Spillets gameplay var overfladisk.:) Det var jo Jet force gemini blandet med utrolige simple puzzles og platforming.
Jeg kan ikke se hvorfor det er vigtigt at prøve at bevise at det var originalt. Hele konceptet var jo set en million gange før!?:)
Og det er da cool - Conker tog da totalt pis på det også med den der wacky ending og for mig at se så kender det sin plads. Det prøvede aldrig at være noget andet, blot at gøre grin med alt! Vel også derfor at de gik så meget op i at lave parodier af film!?:D


Det er det eneste spil som kombinerer så mange genrer i én, der er så mange forskellige events i det spil, at man umuligt vil komme til at kede sig.

hvordan? det bestod primært af shooting og jumping blandet med nogen små mini games. Hvad mener du med events? Spillet var jo også kort? Jeg kender en del der synes at det var utroligt svagt fordi det kunne klares på 7 timer og det inkludere de lidt kedelige trial and error moments.:=)


Desuden var det et af de første spil som rigtigt brugte context sensitive (eller hvad det hedder).


??? Okay? Er det ikke bare mere "tryk på A-og en ting vil ske så du kan komme videre". Jeg kan ikke se hvordan det er noget nyt udover at det hedder context sensitive!^_^


Spillet var en grafisk perle, over the top humor, et meget varieret gameplay, unique langt ude historie, tog godt pis på de film der var på det tidspunkt, fantastisk lyd.

:/ Det var godt nok IKKE en grafisk perle da det kom ud i 2001! Dreamcast havde allerede massere af spil der var pænere og det var der også på PC.:O

over the top humor? Det er jo ikke ikke noget nyt, og IMO er det set bedre, i f.eks. Grim Fandango! Der er jo utroligt mange mennesker der hader den *barnlige* poo humor der har meget til fælles med south park. :D


Og nogle ret originale multiplayer modes (heist anyone).

Sjovt, men ufatteligt simpelt i forhold til f.eks. Perfect Dark. Vel det der var med til at gøre det til en skuffelse da det kom ud. Too bad at de sjove modes ikke er med i Live and Reloaded.:'(


Og jeg syntes i den grad også at det holder idag.

Jeg ved ikke hvorfor du prøver at forsvare det eller hentyde til at jeg ikke kunne lide originalen, for det kunne jeg. Conker til N64 var fantastisk. Morsomt og underholdende hele vejen igennem. Dog var det aldrig originalt eller blandede mange koncepter ind i sig selv.
En del af ironien var sikkert at det var ligeså let som et mario spil og ville appealere meget til børn såvel som grafik stilen, hvis det ikke var for de grove scener.:P

Men det var dengang. På en konsol der var ved at dø. 4-5 år har gået og folk har rykket videre. Hvis du sætter dig ned og faktisk spiller Ratchet and Clank, Jak and daxter, Strangers Wrath og Psychonauts, så tror jeg at du ville kunne se rigtig innovation og intressante koncepter. Jeg mener at gameplayet har rykket videre, ihvert fald i platform sammenhæng.:)

Jeg mener også at Conker til XBox ihvert fald ikke er pengene er værd. Kun hvis man ikke har spillet N64 Versionen, og selv hvis man har, så mener jeg at Stranger og Psychonauts er bedre action platform spil.
Nogen gange er nostalagi fint. Conker er blevet gammel og det er da også unfair at sammenligne Conker Xbox med de bedste platform spil idag, fordi Conker kan ikke konkurere.;)
Idag er Conker fra et gameplay stand punkt ligeså dybt som måske... Voodoo Vince, Blinx 2 eller Vexxx, og ærlig talt så siger det ikke særlig meget!:/


Ja, jeg er nok den største Conkerfan i Danmark, det vil jeg ikke lægge skjul på. Måske også derfor jeg er lidt stædig :) hehe

derfor kan man da godt være objektiv mr-største-conker-fan-i-danmark-offiecelt:)

Det er blot min mening mate. Conker var et utroligt fedt spil, men jeg vil ikke betale 500 for det samme, minus de fede multiplayer modes og de ting de har cuttet væk i single player. Det er altid rigtig fedt første gang, men jeg mener ikke at Conkers single player havde replay value. Det er gakket humor, og hvis man får for meget af det, så mener jeg at det falder til jorden og bliver "old". Der er vel grænser for hvor sjov en "poo joke" er efter at have spillet, det igennem flere gange.
De opgraderede grafikken. Ikke gameplayet. De lavede det endda lettere. Det ser ikke ud til at de var intresserede i at konkurere mod de andre eller upgradere deres AI eller nogen af deres design valg. Alderen kan altså ses meget kraftigt IMO. :)

Hvis man ikke har prøvet Conker, so go for it, men jeg tror ikke den multiplayer del har substands i længden. Måske meget sjovt i en uge hvor man bare vil have noget wacky anderledes end Forza og Halo 2, men som helhed så mener jeg ikke at der er dybde, strategi eller taktik. Shooting elementet er altså ret simpelt og folk møder hinanden head on i repetitive frag fests. Mit råd ville være at supporte Stranger og Psychonauts istedet for. Måske har de ikke en fancy marketing multiplayer på æsken, men de holder ihvert fald.
Og det er noget af en præstation, da platformindustrien har været i seriøst forfald. Ikke engang kongerne har kunne holde modet oppe på det sidste. RIP Sonic/Mario.
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 22/06-05 18:16 
Valkyrie>
Spillet var jo også kort? Jeg kender en del der synes at det var utroligt svagt fordi det kunne klares på 7 timer og det inkludere de lidt kedelige trial and error moments.:=)

Conker er da utroligt langt i forhold til den type spil, det er. Det er jo ikke Final Fantasy Syvoghalvfjers.
Måske tager det ikke længere at gennemføre end Banjo-Kazooie, men det er helt ekstremt gennemført hele vejen igennem. Med det arbejde der må have ligget bag hver eneste kapitel i spillet, blev jeg konstant overrasket over hvor meget spillet havde tilbahe at byde på. Der er i hvert fald 2-3 kapitler mere i spillet end jeg umiddelbart ville have regnet med, og det er kun godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 22/06-05 23:03 
Valkyrie: Prøv lige at hør på hvor negativ du lyder, jeg er i chok...

events i conker.. du siger skyde og hoppe... Jeg siger nedkæmp en stor syngende lort, kæmpe mod en tyr i en arena (ikke bare hoppe), æde hulemænd på en kødædende dino. Pisse på folk på et diskotek.. Og jeg kunne jo blive ved. Jeg ser det ikke bare som hoppe og skyde, hvis man ser det sådan. Så må alle spil man spiller jo være dødsyge...

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige...
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 25/06-05 12:19 
Så kom spillet i lapperne på far her igår, oh what a day :)

Jeg er yderst imporneret over grafiken, det står jo svine skarpt. Lyset, pelsen, alt er jo i top klasse. jeg havde dog håbet på at conkers øjenlåg ikke bare var en texture som blev skiftet ud fra den ene frame til den anden, men ok, man ikke jo ikke få det hele :)

Selv om jeg har spillet N46'udgave igennem til ukendelighed, så kan jeg stadig ikke få armene ned over den fantastisk humor, og de fantastiske stemmer (bedste spil stemmer ever). Jeg får tårer i øjnene over de dér dung beetles, der ER SÅ stor humor!

Og multiplayeren tjaaa. Den er sgu lidt forvirrende, for det første syntes jeg ikke at man har meget plads at se på, figuren fylder pænt meget, og man kan dårligt se figurerne pga deres navn og health bar og andre ikoner som svæver rundt omkring dem, det er et virvar af ikoner på skærmen (kan man ikke slå det fra?) plus at det kan være tricky at se hvem der er ven og hvem der er fjende, men det er nok bare et spørgsmål om at man lærer at skælne dem fra hinanden. Jeps, det er en latterlig måde man skifter våben og skills på, ARGH!!!

Men igen kan jeg ikke lægge det fra mig, humoren er helt sikkert også til stede i multiplayer " Take that you mother Fucker"!!! "I'm burning, I'm burning!!!"

Fantastisk spil. Single playeren overgår da klart N64'eren pga grafikken og lyden, spillet er jo stadig det samme, og det er top klasse (you go Rare). Men ja kan godt være lidt urolig for om den gamle multiplayer ER bedre end den nye? .. Det vil jeg lade tiden afgøre.
For The Love Of The Game
Bede-xBede-xSkrevet 25/06-05 12:41 
Der er absolut tale om en glimrende udgivelse. Spillet er velproduceret og man føler hele vejen igennem, at der ligger en del kærlighed i det fra udviklerens side.

Multiplayeren bliver faktisk lidt bedre, når du har spillet den et stykke tid. Problemet med den er, at den har en meget stejl indlæringskurve, hvilket man ikke skulle tro, i et spil der omhandler teddybjørne.

For det første skal alle objectives læres på de forskellige baner. Så skal man sætte sig ind de mange klasser, samt deres våben og evner.

Når man er nået så langt, begynder man at kunne skelne ven fra fjende ret let vha navnefarven.

En ting som stadig undrer mig, er måden Rare har valgt at håndtere sigtning på. Når man først ser spillet, tænker man popcorns spil. Hurtigt at lære uden den store dybde. Sigtesystemet underbygger desværre ikke det indtryk, for i modsætning til Halo spillene, har man i Conker intet autoaim. Det er ren skill, som bedømmer om man rammer.

Det er efter min mening en fejl fra Rares side, da spillet burde være mere tilgængligt. Det her bør ikke være Unreal Championship 2, men et lettere fordøjeligt spil, der er spilbart af flest muligt mennesker.

Ikke desto mindre er det faktisk en udemærket multiplayer, når man først kommer ind i den. Ikke fantastisk på nogen måder, men jeg forventer da at få 50-100 timer ud af den. Det fik jeg ikke af N64 versionen...

Mht til våbenskifte, Darknon, så glem ikke, at det fungerer lidt som i Perfect Dark. Du kan holde knappen inde og skifte, hvilket er for langsomt, men du kan også scrolle gennem våbnene(samt abilities/grenades) ved bare at tappe på den. Det tog mig lidt tid, før jeg opdagede det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ValkyrieValkyrieSkrevet 25/06-05 18:04 
Valkyrie: Prøv lige at hør på hvor negativ du lyder, jeg er i chok...

Lyder jeg negativ?:D Det prøver jeg ellers ikke at være:'(


events i conker.. du siger skyde og hoppe... Jeg siger nedkæmp en stor syngende lort, kæmpe mod en tyr i en arena (ikke bare hoppe), æde hulemænd på en kødædende dino. Pisse på folk på et diskotek.. Og jeg kunne jo blive ved. Jeg ser det ikke bare som hoppe og skyde, hvis man ser det sådan. Så må alle spil man spiller jo være dødsyge...

Altså, igen så er det her jo mere bare mini games, eller mindre end det. Kan du f.eks. huske Enter the Vertrix? Nu var det ikke sådan at man rent faktisk kunne rent hvor man ville i slowmotion og aktivere bullit time! Der sker skam massere af sjove ting i Conker, men jeg mener at det imponerende, er hvor sjovt de "events" er repræsenteret, istedet for hvor anderledes og varrierede de er(Som de egentlig ikke er).
Fordi det er egentlig det samme når du hopper for at undvige en tyr ved egentlig kun at hoppe! Derfor synes jeg ikke det er originalt. Og hvorfor skal det være det?
Er alle gode spil ligenu pludslig revolutionerende og originale? Jeg kan godt lide spil koncepter der er set før. Vi da før diskuteret at Rareware aldrig har været kendt for innovativitet, men gode til at viderbygge på andres koncepter, som f.eks. Mario 64 - Banjo-Kazooie og Mario Kart 64 - Diddy Kong Racing:)

Darknon, det er selvfølelig kun min mening. Ingen mennesker kan lide alle spil, og jeg er også long time Conker fan. Hell - Jeg kan huske at på e3 i 97 eller 98, at jeg købte 3 forskellige N64 magasiner for at få et glimt af Conker 64: Twelve Tales(senere Conker BFD)! N64 versionen er stadig en klassiker for mig. Jeg kunne simpelthen bare bedre lide kontrollen, kameraet og de gamle multiplayer modes mere og da Conker kom ud til N64 var det bare toppen af platform genren.
Men tiderne skifter og personlig ligenu er jeg helt vild når jeg samler levende væsner i Stranger og bruger dem som ammo eller når man render rundt i de sindssyge maze agtige tim burton-møder-tim schafer levels, i Pscyhonauts.
Jeg synes det er fedt for dig at du nyder Conker: LAR!

Det ville jeg ønske at jeg selv gjorde, fordi jeg kunne udmærket godt huske hvor sjovt jeg havde det med N64 versionen første gang:)


Sumez>
Conker er da utroligt langt i forhold til den type spil, det er. Det er jo ikke Final Fantasy Syvoghalvfjers.
Måske tager det ikke længere at gennemføre end Banjo-Kazooie, men det er helt ekstremt gennemført hele vejen igennem. Med det arbejde der må have ligget bag hver eneste kapitel i spillet, blev jeg konstant overrasket over hvor meget spillet havde tilbahe at byde på. Der er i hvert fald 2-3 kapitler mere i spillet end jeg umiddelbart ville have regnet med, og det er kun godt.

Det ved jeg ikke helt. Fra en Rare standartd, og når man tænker på hvor langt Donkey Kong 64 f.eks. var så er Conker virkelig kort. Jeg tror at DK64 nok var over 100 timer og BK og BT var begge på 50-70!
Jeg ved ikke helt - Conker var jo ikke enormt eller havde en Perfect Dark agtig multiplayer med alle de der sindssyge features.

Jeg er da enig i at der gik meget arbejde ind i Conker, men meget af det var vel cut scenes, dialog og bare det at lave de der movie spoofs og få historien til at fungere!?
Well crucify the insincere tonight...
QQSkrevet 25/06-05 18:27, rettet 25/06-05 19:29 
Lille sidespring, men...

Med hensyn til de omtalte referencer til film er der så nogen der vil fortælle mig hvilke film der er refereret til og hvor de er?
Lyder på jer som om der er helt vildt mange, men jeg må indrømme at jeg kun har fundet få... Nogen der kan komme med en liste eller evt. link til hvor jeg kan finde en?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Bede-xBede-xSkrevet 25/06-05 20:13, rettet 25/06-05 20:18 
Jeg så en på et forum for et stykke tid siden, men jeg kan ikke huske hvor. Mener at de kom op omkring 50 film...

Valkyrie>
Jeg tror at DK64 nok var over 100 timer og BK og BT var begge på 50-70!

Slet ikke. Min 100% gennemførselstid på BK var på 25 timer. Mener at DK64 tog ca 35 timer at gennemføre, men jeg orker ikke at finde det frem nu.

BT virker som om det er i DK64 størrelse, ud fra hvad jeg har spillet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KalicolaKalicolaSkrevet 25/06-05 22:54, rettet 25/06-05 22:55 
Nintendo64: Tja, bortset fra de åbenlyse, så som the matrix og saving private ryan, aliens, terminator, dracula, van helsing og de uovervindelige. Så er der små spoofs gemt hist og her. bla. dødens gab (da den syngende lort fanger en majs). Godzilla (da den der psykopatfisk jagter conker på en badebro).

Valkyrie: Jeg kan godt se din pointe. Jeg er en af de personer som ikke køber særligt mange spil. Så dem jeg køber er nøje udvalgt, og jeg har nok derfor en større glæde ved at spille dem, end hvis jeg havde mange spil at vælge mellem. Og jeg er sgu ikke så kritisk, og derfor er det flere ting jeg syntes er fede :)

Med hensyn til multiplayer. Så kan jeg ikke engang gennemføre den første mission i chapter X som egern... De der blokader... skal man ikke bare skyde på dem for at ødelægge dem?

Den der ninja class er da for cool :D

EDIT: Og så er jeg MEGET skuffet over at the great mighty poo song er blevet censureret
For The Love Of The Game
QQSkrevet 25/06-05 23:10 
Great Mighty Poo censureret!?!? NOOO!!! Too bad...

Van Helsing er da for ny til at kunne have været med i CBFD... Hvad med Reservoir Dogs? Altså Mr. Blue osv i Heist...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KalicolaKalicolaSkrevet 25/06-05 23:33 
ja håndlangerne er jo så skråttet i det nye spil.. det var jo en multiplayer spoof i BFD.

Van helsing er en tilføjelse til xbox udgaven, han har bare fået vanhelsing outfit på i dracula banen

og ja.. the great mighty poo er censureret
For The Love Of The Game
Bede-xBede-xSkrevet 25/06-05 23:35, rettet 25/06-05 23:36 
Rare har kommet et par småting ind i spillet, ligesom de har fjernet et par småting.

Derfor en Van Helsing parodi.

Edit: Jeg er for langsom :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JAAJAASkrevet 26/06-05 00:09 
Wehner>Men på PS1 kan vi snildt klare os med en enkelt hånd :D

Det var da en sørgelig vittighed.
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/06-05 16:57 
Censur i Conker: LAR synes jeg ikke er slem.(Når du gennemføre det, åbner du for potty mouth, hvor de har fjernet censuren)!

Jeg var bare ved at få trauma over det i Ninja Gaiden, fordi det så, så fedt ud når Ninja'erne fik kappet fjæset af og en stor cool stimme af blod flød udover det hele. Min indre satanist blev skuffet over pal udgaven. Volden var bare ikke det samme:'(
Well crucify the insincere tonight...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/06-05 12:12 
Så, nu kan vi også tælle mine Xbox-favoritter:

Conker får 8.1 (må være en joke)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/06-05 13:19 
Well, the same to you, sir.

:-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig