X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Raiden 3 på vej


Svar
Michael_Michael_Skrevet 16/06-05 19:56, rettet 16/06-05 20:11 
Herligt! Med Mushihimesama på trapperne og DDP DOJ samt ESPGaluda allerede i folden, fuldender Raiden III et interessant shooter-setup.

Endelig finder PS2 sin berettigelse;)

Raiden III
NaieraNaieraSkrevet 16/06-05 19:58, rettet 16/06-05 20:00 
Arh, det har den nu haft længe. ESPGaluda og DDP: DOJ har jo været ude i lang tid nu ;)

Men det er jo fantastisk at Raiden III kommer. Det' da helt vildt. Bare det er lige så godt som DX. Nu er det jo ikke Seibu Keihatsu der udvikler...

EDIT: Bestilt! Det' sgu effektivt, det dersens bestillingssystem de har hos Play Asia.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 16/06-05 20:37 
Ja, det ER effektivt.

Moss Ltd.(kender dem ikke rigtigt) udvikler Raiden III og Taito distribuerer.

På Moss Ltds hjemmeside kan man se en masse om spillet.

Moss Ltd.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/05-06 03:15, rettet 24/05-06 03:18 
Førstegangsindtryk...

Jeg har spillet et par baner igennem af den japanske PC-version, som mere var et nostalgi-trip, end noget helt uventet i forhold til de gamle spil. Måske også for meget at vente mere end "se, vi kan lave Raiden i 3d med 2d-styring og Dreamcast-grafik til puristerne, for vi tør ikke pille for meget ved den oprindelige spilmekanik der stadig fungerer..." (og så heller ikke mere).

Som spilhyldest til en klassiker, er det vel OK, og jeg vil undgå at kalde Gradius V for en overlegen spilmekanisk mastodont i den sammenhæng (hov, det skete jo så ;)). Det genvandt min tro på at varieret bane- og fjendedesign, et fleksibelt våbensystem og en tilpas hård udfordring er alt, hvad jeg behøver for at mærke et umiddelbart genspilningsbehov. Raiden III kommer så her 16 år senere med selv samme sneglefart, "nyt" 3d-redesign af fjender og bosser, old school angrebsmønstre og de evigt irriterende og ubarmhjertige fjendeprojektiler, der smadrer éns skib som et lyn fra en klar himmel, uden at man har chancen for en intuitiv undvigelse. Alligevel er de to første baner forfærdeligt nemme. Så skifter sværhedsgraden fra det ene øjeblik til det andet. Noget jeg selv holder af i Raiden, men det tog mig dengang lang tid at gennemføre de to første baner. Det jeg virkelig savner i Raiden III - som i Star Soldier (GCN) virker uovertruffent - er i al sin enkelhed et hastighedstrin til skibet :!

Der er et combo-pointsystem - fx 1.1X, 1.2X, 1.3X, 1.4X, 1.5X...osv-agtige kæder - som jeg ikke husker at have set tidligere i serien (måske i afhopperne?). Ellers kald min hukommelse ringe. Det ser ikke specielt nyt ud ellers, men det kan ske, at det bliver dybere jo mere man spiller.

Det mest positive jeg har at sige om Raiden III er, at det motiverede mig til at afprøve TATE på min monitor, der røg på siden. Herefter tog det lidt overhånd, for pludselig måtte et Sony Bravia 32" HD-TV lide samme skæbne (vendt om på siden). Det gør faktisk Raiden III ganske underholdende, og får virkelig dybdevirkningen frem i spillets baggrunde. Mere skal der ikke til for at gøre én glad igen :)

Men en af dagene banker Under Defeat og Trizeal til Dreamcast forhåbentlig på døren, og så bliver det nok ikke længere Raiden III der spilles i TATE på HD-TV :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig