X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Datter dør mens forældre spiller WoW


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 16/06-05 02:36 
"Infant Daughter Dies as Parents Play Online Game

A thoughtless couple in their 20s who left their four-month old daughter at home while they played Internet computer games at a nearby PC café have been booked by police after the child died.

According to Incheon Police Station on Tuesday, a 29-year-old man husband identified by his family name of Yu and his wife put their four-month daughter in the bedroom of their home and went to a neighborhood PC café at around 4:00 p.m. on May 24 to play the online game "World of Warcraft.

Time flew by as the couple lost themselves in the game, and when they returned home at 9:00 p.m., their daughter was lying on her stomach, dead of suffication.

The couple told police, "We were thinking of playing for just an hour or two and returning home like usual, but the game took longer that day."

Police said an investigation turned up that the couple, who wed last year, used to play "World of Warcraft" whenever they had time.


Police said, "It's unfortunate, because the tragedy could have been averted if the couple had just left their daughter with Yu's mother-in-law, who lived upstairs from them... We booked the pair on criminal charges, judging that when you consider the situation, they were responsible for their daughter's death."

Major U.S. online game producer Blizzard, which grew famous with the game "Starcraft", produced the game to which Yu and his wife were addicted, "World of Warcraft." The game allows multiple players to form teams to fight battles and enjoy various adventures.

(Lee Yong-su, hejsue@chosun.com ) "


Lidt ekstremt=/ Nogen mennesker tager bare de her spil for langt. Jeg undre mig over om mange mennesker vil begå selvmord når de her spil med tiden bliver lukket ned og deres karaktere som de har investeret flere tusindvis af timer i, vil blive slettet:S

Jamen det tog jo længere tid den dag!!!!!!!1
Well crucify the insincere tonight...
RitesRitesSkrevet 16/06-05 09:25 
Nu står der jo ikke det store om at de er fuldstændig psykisk smadrede over det (hvilket de bør være).

Fejlen lå da i, at de ikke fik en babysitter (eller aflevere ungen ovenpå).

De var væk i fem timer. Det samme kunne have sket hvis de var væk i en time. Det er jo bare tragisk :(

Efterfølgende kan må så dømme om de bruge for meget tid generelt på spillet osv. Men nu efterlod de jo ikke ungen i flere dage eller anden form for grov forsømmelse som det.

Måske skulle jeg bare aldrig få børn.
» a winner is you «
DavaliDavaliSkrevet 16/06-05 09:33 
their daughter was lying on her stomach, dead of suffication.

Hvad er det suffication betyder?
CronossCronossSkrevet 16/06-05 09:39 
Kvælning. Spædbørn har det med at skulle kontrolleres ganske ofte, og derfor mener jeg da også at det er groft uagtsomt at efterlade et spædbarn alene i så lang tid.
Man skal ALDRIG gå fra et barn i den alder.
solid snakesolid snakeSkrevet 16/06-05 09:43 
Du kan roligt få børn,
man ændrer sine spillevaner når du får børn.
Man bliver jo nød til at skære ned på sit spille forbrug, når man får børn. Spillene er der altid,
det er børnene ikke.
Du kommer bare til at fortryde,
du ikke brugte tid på dine børn.

Jeg har ikke selv børn endnu, men jeg vil da gerne have det, en møgunge der sætter ild til gulvtæppet, eller hæler olie ud på mit sengetøj.
Fordi sådan noget kan man altid grine af 15år efter.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Michael_Michael_Skrevet 16/06-05 09:52 
Man efterlader bare ALDRIG et spædbarn alene. Ikke 5 minutter, ikke en time og ikke 5 timer.

Det er meget grov forsømmelse.
solid snakesolid snakeSkrevet 16/06-05 09:54 
Jeg kunne da forstå hvis de havde lejet en babysitter, men ak ja, de må da fortryde det så meget, at de ikke var hjemme ved deres baby nu.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/06-05 10:01 
Så vidt jeg ved, er det desuden FRArådeligt (i hvert fald i Danmark), at lægge spædbørn på maven (overhovedet). Det er blevet undersøgt i forbindelse med vuggedød, og der er en sammenhæng mellem maveligning og dødeligheden.
RitesRitesSkrevet 16/06-05 10:15 
Nu mente jeg mere at jeg ikke skulle have børn, hvis jeg ikke kan efterlade dem i 5 minutter alene.
» a winner is you «
KilroyKilroySkrevet 16/06-05 10:51, rettet 16/06-05 10:53 
Den sammenhæng har altid undret mig. På den anden side, så kan det jo ikke være at sammenhængen gælder 100%. Ellers skriver I med en meget død gut her:/

Edit: Men med hensyn til historien, så undrer jeg mig lidt over at den ikke har optrådt før. Inden WoW var der Everquest, og jeg havde egentligt forestillet mig at der røg et par unger der.
Men man burde da kunne begrænse sit spilforbrug, eller i hvert fald tage ungen med på computercaféen, eller købe en computer så man kan spille samtidig med at man ammer eller holder øje med Nuller...
Kilroy Was Here
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 16/06-05 10:59 
Hyakotake>
Så vidt jeg ved, er det desuden FRArådeligt (i hvert fald i Danmark), at lægge spædbørn på maven (overhovedet). Det er blevet undersøgt i forbindelse med vuggedød, og der er en sammenhæng mellem maveligning og dødeligheden.

Jeg må lige præcisere, det gælder kun mens spædbørnene sover vel og mærke! Når de er vågne opfordres man til at lægge dem på maven for at træne deres ryg.

Men selvfølgelig skal man ikke gå fra sit spædbarn.
Og spille mens man har barn, tja jeg har da spillet noget på GBAen, mens jeg ammede.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
JoachimMAJoachimMASkrevet 16/06-05 11:52 
Det er tragisk, men jeg kan altså ikke lade være med at grine af den her historie. Det er da simpelthen for langt ude! Man kan sgu da ikke være så glad for et spil at man ligefrem forsømmer sit spædbarn´. Der er sgu en grænse, også for nørder.

De der mmorpg-spil er sgu da af en noget farlig størrelse. En af mine venner's storebror spiller også WOW hele tiden. Han har så mødt en pige på nettet fra Rumænien eller sådan noget, hvor de først er blevet virtuelle kærester og nu er rigtige kærester... Hende fra Rumænien kommer snart hjem og besøger min ven's storebror. Det er ikke fordi jeg har et åbent sind, men det synes jeg simpelthen er for langt ude.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
psychomantispsychomantisSkrevet 16/06-05 12:20 
Jeg synes da det er helt fint, at folk bliver interesserede i hinanden gennem et spil. Ville det ikke bare være fint hvis ham gutten og hende rumæneren blev glade for hinanden i virkeligheden? Det er vel ikke så væsensforskelligt fra diverse datingsider, som mange mennesker bruger og finder kærester igennem.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/06-05 12:23 
Spædbørn har en indbygget selvdestruktionsknap, som konstant er sat på ON. Det burde alle forældre vide!

Det lader til, at de to blot er nogle små nødehjerner, der aldrig skulle have fået et barn sammen :-(

Man kan så diskutere, om deres "afhængighed" af WoW har påvirket deres evne til at tænke rationelt, hvilket jeg nu selv tvivler på.
AV Intelligent Terminal
ValkyrieValkyrieSkrevet 16/06-05 12:27, rettet 16/06-05 12:28 
Jep! Jeg kender det selv. Folk der nærmest har opgivet ALT for at spille WoW. Det er virkelig sindssygt udover alle grænser. F.eks. Kender jeg en som ikke engang gider at gå i biffen eller se hans venner mere(uden for gymnasiet) fordi han skal spille World of Warcraft og blive "den bedste" som han siger:/

Men i asien er dette her set meget før. Korea specielt. Det er ikke længe siden at en eller anden dræbte sin ven fordi han solgte deres fælles online sværd.
Vi har også hørt om folk igennem tiden der har begået selvmord når ders karaktere dør permenent(I nogen MMORPGs så dør karakteren helt når den dør. Den kan ikke bringes tilbage til live igen).
Well crucify the insincere tonight...
RonaldoRonaldoSkrevet 16/06-05 12:29 
Det er selvfølgelig forsømmelse at forlade et spædbarn i fem timer. Det skal dog siges at vi ikke helt præcis hvordan barnet blev kvalt. Det kunne meget vel være et uheld som kunne have hændt imens forældrene tog sig en lur.

Hvorfor skal der hakkes på computerspil? Det ville måske have været en lykkeligere historie hvis forældrene var alkoholikere og de sad nede på et nærliggende værtshus istedet for?
JoachimMAJoachimMASkrevet 16/06-05 12:37 
psychomantis>
Jeg synes da det er helt fint, at folk bliver interesserede i hinanden gennem et spil. Ville det ikke bare være fint hvis ham gutten og hende rumæneren blev glade for hinanden i virkeligheden? Det er vel ikke så væsensforskelligt fra diverse datingsider, som mange mennesker bruger og finder kærester igennem.

Jeg kan sagtens følge dig i det du siger. Det som jeg mener er forkert er når man nærmest erstatter den rigtige verden med den virtuelle verden. Det er da fint han har fundet en kæreste, men jeg må indrømme at jeg er lidt gammeldags når det kommer til sådan noget, jeg synes man skal møde folk på den "gammeldags" måde.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
ValkyrieValkyrieSkrevet 16/06-05 12:44 
Ronaldo>
Hvorfor skal der hakkes på computerspil? Det ville måske have været en lykkeligere historie hvis forældrene var alkoholikere og de sad nede på et nærliggende værtshus istedet for?

Sandt, men jeg kan sagtens forstille mig forældrene; "Skal vi lige lave et par quests mere skat?", og den anden svare så; "Nej, lad os lige lave en instance! Vi kan lige nå det hvis vi skynder os at finde en healer!!!"

Folks besættelse over loot og items er sindssygt og MMO afhængihed er ved at blive et seriøst problem!

MMORPG addiction
Well crucify the insincere tonight...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/06-05 13:48 
Ronaldo>
Hvorfor skal der hakkes på computerspil?

Der skal jo findes en grund, ikke? Og så lå spilleriet i denne historie desværre lige for. Men ja, det kunne lige så vel være sket en tilfældig nat, hvor forældrene sov. Det undskylder selvfølgelig ikke at efterlade barnet uden opsyn.

I øvrigt tak til Salsa for udpenslingen. Jeg burde have skrevet "mens de sover".

Jeg mindes også en historie om en asiat, som døde af væsketab efter X timers uafbrudt spillen.
ValkyrieValkyrieSkrevet 16/06-05 13:55 
Jep Hayako! Det var en koreaner der sad på en netcafee og spillede i 72 timer uden vand, drikke eller at gå på toilettet. Det siges at han døde af udmattelse:/
Well crucify the insincere tonight...
Michael_Michael_Skrevet 16/06-05 14:43, rettet 16/06-05 18:56 
Ronaldo>
Det er selvfølgelig forsømmelse at forlade et spædbarn i fem timer. Det skal dog siges at vi ikke helt præcis hvordan barnet blev kvalt. Det kunne meget vel være et uheld som kunne have hændt imens forældrene tog sig en lur.

Fire måneder gamle spædbørn kan ikke selv løfte hovedet. Nakkemusklerne er ikke udviklet tilstrækkeligt. Vælter de om på maven, kan de meget vel blive kvalt i det de nu lander på med hovedet, endda oftest hovedpuden eller dynen.
Når man har små børn, vågner man ved selv den mindste lyd eller mangel på samme.

Hvorfor skal der hakkes på computerspil? Det ville måske have været en lykkeligere historie hvis forældrene var alkoholikere og de sad nede på et nærliggende værtshus istedet for?

Fordi det er idiotisk, og fordi det måske kan sætte tingene lidt i perspektiv mht overdreven afhængighed af computerspil.
jaesjaesSkrevet 24/11-05 23:18 
Jeg blev sgi' så trist af at læse nedenstående nyhed, så jeg besluttede at poste den som skræmmebillede. Det er (næsten) som sædvanlig ikke spillets skyld, men det er også underordnet :(

Far spiller, og tvillinger drukner.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 25/11-05 08:44 
Palmer Eldritch>
Fordi det er idiotisk, og fordi det måske kan sætte tingene lidt i perspektiv mht overdreven afhængighed af computerspil.

Her rammes sømmet på hovedet, kunne ikke være mere enig
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig