X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forslag til forbedringer


Svar
SumezSumezSkrevet 02/03-03 21:11, rettet 02/03-03 21:25 
Forslag til forbedringer

Hæhæ, endelig en god undskyldning til at åbne for slusen og lade alle mine forslag sive ud ;)
Det er godt nok kun småting her i første omgang. :)

1. På forsiden vil jeg gerne kunne se opdeling mellem hver "række". Ligesom på det gamle DKF. Det giver bedre overblik over hvad der hører til hvilket forum. Nok vha. skiftende farver f... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
309 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 16/09-10 15:01 
Jo det kunne man sådan set godt. :) Ved dog ikke hvor man kan finde sådan en liste henne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/09-10 15:22 
Det ved jeg heller ikke :D
Men sådan noget som pic2shop på iTunes trækker info fra en UPC og EAN database på én eller anden måde og viser resultater fra flere forhandlere. Jeg efterlyser bare at den efter scanning kommer op med to knapper hvor én hedder "Tilføj til din P:R samler database" og én der hedder "Pristjeck"

Den er gratis så tjeck den endelig ud :)

http://itunes.apple.com/dk/app/pic2shop-shop-by-barcode/id308740640?mt=8
SumezSumezSkrevet 16/09-10 15:27 
Nu ligger jeg ikke lige inde med en iPhone, ved ikke hvad jeg skulle stille op med den :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/09-10 15:30 
Du kunne bruge den til at scanne din spil med og nemt tilføje dem til P:R's database hvis der var en app til det ;D
RJKRJKSkrevet 16/09-10 15:51 
Vi har allerede EAN numre på henved alle nyere titler.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/09-10 16:11 
Sejt! Så kunne man da ihvertfald lave noget der var sådan fremadrettet hvis det var...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-10 14:19 
Skal Dreamcast ikke snart ned under retrokonsoller? Der kommer ikke andet end middelmådige homebrew spil til maskinen mere og de andre konsoller fra samme periode (PS2, XBOX, GCN) er alligevel allerede stærkt på retur eller totalt døde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GilucGilucSkrevet 12/10-10 16:24 
Xbox og GCN er på alle mulige måde døde, men PS2 får nu stadig kastet et par spil efter sig. Så vidt jeg ved, så er salget af PlayStation 2 lige nu lige så højt, som GameCube var på sit højeste. Jeg vil mene at de alle, inklusiv Dreamcast, skal ind under retro, men lige PS2 vil jeg ikke mene er død.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-10 16:25 
Det siger jeg heller ikke. Jeg siger at PS2 er på retur.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/10-10 17:15, rettet 12/10-10 17:18 
Konsollen behøver vel ikke være 'død' før den bliver en klassisk/retro konsol?

Diverse ps2 spilanmeldelser er listet under retro sektionen her på PR, så bør konsollen vel også ligge under retro?

For mig er det totalt ligegyldigt hvordan de er listet, men hvis man kunne vel ligeså godt smide alle 4 ind under klassiske konsoller.
scavengerscavengerSkrevet 06/11-10 21:26 
Under Samler -> Statistik -> Største Seriesamler, må der da efterhånden være en hel del flere serier end de 21 der er listet. Det kunne f.eks. være Mortal Kombat; Medal of Honor; Need for Speed; Grand Theft Auto; Grand Turismo; Burnout; Tomb Raider bare for at nævne nogle.
Nemo me impune lacessit
RJKRJKSkrevet 06/11-10 21:58 
Er der nogen der vil prale af at have mange Need For Speed-spil? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
scavengerscavengerSkrevet 07/11-10 16:32 
RJK>
Er der nogen der vil prale af at have mange Need For Speed-spil? :)

Måske ikke så meget for at prale, men måske mere for at se hvor mange der rent faktisk findes i registeret.
Nemo me impune lacessit
DarkenDarkenSkrevet 07/11-10 16:56 
Hehe den burde måske heller ikke tælle dubletter med (samme version, samme konsol) ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/11-10 17:11 
scavenger>
Måske ikke så meget for at prale, men måske mere for at se hvor mange der rent faktisk findes i registeret.

Du kan også bare gøre det den tumpede måde og erstatte værdien for GET-variablen 'serieid' med noget andet. Feks. 410 for Need For Speed :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 09/11-10 13:01 
Man kunne evt. lave en AJAX-søgning på alle serietitler, så man ikke er begrænset til de udvalgte. Men ja, flere topserier kunne der sagtens blive plads til, så det ikke virker så ensidet. :)
Det behøver jo ikke at være Rune der er i toppen af ALLE lister :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 09/11-10 14:50 
*pff* i Silent Hill ligger han "kun" på anden pladsen. hvilket tilfældigvis var den klasse jeg lurede at den tæller dubletter med (som jeg synes "serie samler" burde skippe).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 09/11-10 14:56, rettet 09/11-10 14:56 
Enig mht. dubletter så længe vi snakker samme titel OG platform/udgave
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 09/11-10 18:24 
Yep for at tage Rune som eksempel (du har brede skuldre og kan tage det!), så står der under Silent Hill:
http://www.playright.dk/samlerstats13.php?serieid=79
At Rune har 8 spil. Hvis man så søger på silent hill på hans profil får man dette resultat:
http://www.playright.dk/samlersog.php?titel=Silent+Hill&profilid=1&sort=3
2x Bøger
4x OST's
2x Forskellige PSP spil
2x Forskellige XBOX spil
1x PS3 spil
3x PS2 spil:
- Silent Hill 2 EU
- Silent Hill 3 EU
- Silent Hill 3 EU

Altså havde det ene SH3 være feks US version ville det have været fint nok. Det er blot lidt misvisende når det er nøjagtig samme version... og ja jeg opdagede det tilfældigt da jeg stenede rundt efter Scavenger's indlæg, var nysgerrig efter at se hvor mange (helt) forskellige spil folk havde af serien :P
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RJKRJKSkrevet 09/11-10 19:17 
Det er vist kun for at spare serveren lidt. Men hvis nogen finder det væsentligt, skal vi da gerne prøve at huske at ændre det i P:R v4. Hvor det i øvrigt også er ret nemt at vælge andre serier end de forvalgte.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/11-10 21:33 
Nu har du teaset os i et stykke tid, RJK. Er der et ETA på v4?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 09/11-10 21:37 
Beklager, nej. Det bliver som vi lige har tid til det, at der arbejdes på det. Jeg kan sige at det vel overordnet er 90% færdigt, og at jeg selv og flere andre bruger det til daglig - men der er stadig rigtig mange småting og løse ender, og den slags tager tid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 24/11-10 16:44 
Har det været oppe før om der kunne laves et P:R chat rum?
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-10 20:34 
Kunne også være fedt hvis man kunne se en liste over folk der f.eks spiller Ketsui lige pt. Og ja highscores og download spil som har været oppe før :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
scavengerscavengerSkrevet 23/01-11 19:15 
Hvad med en registrering af hvilket titler der er regionsfrie? Eller kan man stole på f.eks. Play-Asias guide?
Nemo me impune lacessit
nerosnerosSkrevet 16/02-11 15:13, rettet 16/02-11 15:18 
Jeg tænker det sikkert har været oppe før, men kunne det ikke være super fedt med en decideret tråd til highscore challange som de har det inde på NeoGeoforLife?

Det skal nok også være sådan et helt forum som stor for sig selv ligesom de har det. Et spil hver sin tråd agtigt.

Man vælger et spil forklare lidt om det og poster sin highscore med endten et billede eller gentleman regler :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 16/02-11 15:25 
Kan du ikke bare lave en tråd til det selv? :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/02-11 15:26 
Det syntes jeg er en god idé.

Jeg nævnte det over for Sumez i lørdags, men ville lige smide det på skrift også: Var det muligt at gøre det sådan at man godt kan tilføje titler til sin samling selvom de ikke står som udkommet i P:R databasen? Nogen gange bliver det enten opdateret lidt sent og en da en del af os får tidlige promo versioner af forskellige årsager, kunne det være rart at kunne tilføje dem med det samme frem for at skulle checke hele tiden.
nerosnerosSkrevet 16/02-11 16:07, rettet 16/02-11 16:10 
Beano>
Kan du ikke bare lave en tråd til det selv? :)

Jo da :-)

F.eks gør de det sådan her på NeoGeoforLife:
http://www.neogeoforlife.com/forum/viewforum.php?forum_id=25

Det er måske lidt for stor en skefuld, man kunne også oprette en tråd for hvert spil og så bare køre det på den måde selvfølgelig ;-)

Det er noget jeg længe har haft lyst til.

Tråden kunne f.eks se sådan ud: Soukyugurentai High Score Challenge.

Edit: Man skal selvfølgelig skrive hvilken sværhedsgrad man har brugt osv.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-11 16:53 
Jeg synes et selvstændigt forum for highscores vil være en fin løsning på den highscore feature, flere af os har efterspurgt længe.

Darkbeat> Ikke en særlig god løsning, men smider du en PM eller skriver til mig på Skype skal jeg nok rette titlerne for dig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/02-11 17:06 
Highscores kunne sagtens være en indbygget funktion, med forumtråde til hjælp og diskussion, det ville være oplagt at knytte scores til de eksisterende titler på P:R, og det har vist også være oppe og vende før, har det ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-11 17:08 
Vi har snakket highscores mange gange, men ikke som Neros foreslår det med et selvstændigt forum :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 17/02-11 09:53, rettet 17/02-11 12:33 
Konsolkongen>
Vi har snakket highscores mange gange, men ikke som Neros foreslår det med et selvstændigt forum :)

Men er det så ikke det vi gør?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-11 12:27 
Jeg synes det er en rigtig god løsning så jeg håber det bliver indført.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/06-11 11:58 
Jeg har vist spurgt før... er det muligt at fravælge specifikke shops på ens ønskeliste, så man ikke får vist priser fra dem?

Altså, hvis jeg aldrig vil handle hos Zavvi, men de har de billigste priser, så vil jeg jo gerne kunne slå dem fra over hele linjen og se næstbilligste. Som "billigste pris" fungerer nu er funktionen ikke brugbar.
RJKRJKSkrevet 16/06-11 12:15, rettet 16/06-11 12:15 
Det er noget ændret i næste version af P:R, hvor man relevante steder kan sortere efter om butikkerne er danske og om de er toldpligtige (hvilket er grunden til jeg selv hopper over Zavvi).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/06-11 13:35 
Najs! Det glæder jeg mig til... ETA på P:R+? :-)
RJKRJKSkrevet 16/06-11 14:23 
Sommerferien.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/06-11 18:45 
Jeg har en simpel efterspørgsel:
trådtitel i title-tagget for hvert link på trådoversigten over aktive emner.

Det sker en gang imellem at en tråd enten har en lang titel, og oftes at den bliver forkortet at sideantallet. Når det sker kan man ikke længere læse titlen, og hvis man ikke nødvendigvis lige følger med hele tiden, eller hvis man finder en gammel tråd frem, så er det ret svært at gætte hvad tråden handler om.

Jeg ved det er såre simpelt at lave :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 16/06-11 19:29 
Problemet er vist ikke relevant i den nye version.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WonderboyWonderboySkrevet 12/08-11 12:13, rettet 12/08-11 12:13 
Kunne godt tænke mig at man kunne se hvor sjælen et spil eller konsol er, at der hva en rating på dem hvor sjælen de er?.
I love monster land
SumezSumezSkrevet 12/08-11 12:37, rettet 12/08-11 12:37 
Har slettet en række indlæg fordi en gruppe folk herinde bør lære at opføre sig pænt, og tænke en ekstra gang før de trykker på "opret" knappen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/08-11 13:36 
Er det overhovedet muligt at lave en brugbar/objektiv vurdering af, om et spil er sjældent (ud over nogle få "rigtige" samlerobjekter, som er veldokumenterede? Er der ikke alt for få oplysninger ude om, om et spils oplagstal... ligesom det vel heller ikke er muligt at se om det er "første oplag", ligesom en bog? For slet ikke at tale om regionsforskele; udbud og efterspørgsel indenfor geografiske områder... og hvem har overblik og autoritet til overhovedet at vurdere det?
SumezSumezSkrevet 12/08-11 13:43 
Nej det er en meget svær opgave for en side som P:R at tage, da vi kun har brugernes egne samlinger at gå ud fra, og personligt bliver jeg tit overrasket over at være den eneste der ejer et eller andet spændende lille jap-only 16-bit spil, på trods af at det er utroligt udbredt på eBay.

Samlerobjekter tildeles dog en værdi baseret på den der er angivet manuelt af titel-admins, eller på input fra brugere (kommer vist først i V5) - denne er ikke up-to-date på særlig mange titler, men når den er, siger den i det mindste lidt om et spils markedsværdi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/08-11 14:12 
Sumez>
Nej det er en meget svær opgave for en side som P:R at tage, da vi kun har brugernes egne samlinger at gå ud fra, og personligt bliver jeg tit overrasket over at være den eneste der ejer et eller andet spændende lille jap-only 16-bit spil, på trods af at det er utroligt udbredt på eBay.

Det behøver hverken være spændende eller jap-only. Bare tænkt på alle de EA sportstitler, som ville være sindssygt sjældne, hvis man skulle dømme efter samlingerne her på siden :D

Mht. værdien på spil, er det vel også rimelig svært at bedømme hvor meget af det, der skyldes sjældenhed og hvor meget, som skyldes eftertragtethed.
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 12/08-11 15:36 
Okay findes der nogle sider hvor man kan se det henne ang. sjælenhed?.
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/08-11 16:15, rettet 12/08-11 16:49 
Tonsvis.

Feks. den her:
http://guide.digitpress.com:8080/DP/cmf/search.cmf

Men det meste af den slags lister kan man jo alligevel ikke bruge til så meget. "Sjældenhed" er et meget flydende begreb. Præcis hvor mange eksemplarer af samtlige spil i verden, der er lavet, og hvor stor en procentdel af disse, som er gået tabt i tidens løb, er der jo ingen der rigtig ved. Listerne bærer næsten altid præg af enten at være "lokale" eller være et snapshot af en forgangen tidsperiode.
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/03-12 20:39 
Syntes det kunne være nice med en chat ude i siden på P:R eller et rum...
Hoid to colony C05 where the computer is...
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 03/03-12 21:11 
Heh, jeg ved jeg selv er ret ny på siden, men jeg synes det kunne være dejligt under "Samling" at der også var en kategori som hed "Downloaded" spil. Som for eksempel de spil man har købt på Steam, PSN, XBLA eller Wii-storen.
Fx. Binding of Isaac kan man kun købe på Steam og havde lidt svært ved at kunne kategorisere den :3
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/03-12 18:12 
Det har vist været oppe og vende et par gange før?

Jeg mener, at argumentet mod den slags var, at download-spil ikke er fysiske objekter og derfor ikke kan være "rigtige" samlerobjekter. Jeg ved sgu ikke rigtig. På den ene side er det jo "ægte" spil, men på den anden side er jeg ret så fløjtende ligeglad med, hvad folk har stående på der Steam-kontoer og lignende cirkusnumre. Jeg ved ikke, hvordan i andre har det?

Men Crystal Dragon, det sgu cool at se nogle nye brugere. Jeg synes efterhånden vi er mange af de samme, der konstant tosser rundt her på forummet :D
AV Intelligent Terminal
309 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig