X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forslag til forbedringer


Svar
SumezSumezSkrevet 02/03-03 21:11, rettet 02/03-03 21:25 
Forslag til forbedringer

Hæhæ, endelig en god undskyldning til at åbne for slusen og lade alle mine forslag sive ud ;)
Det er godt nok kun småting her i første omgang. :)

1. På forsiden vil jeg gerne kunne se opdeling mellem hver "række". Ligesom på det gamle DKF. Det giver bedre overblik over hvad der hører til hvilket forum. Nok vha. skiftende farver f... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
309 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
RitesRitesSkrevet 04/03-03 11:03 
Jo den er sgu også foran her.

Mit sattelitur siger 11:00:00 når jeg trykker på opret.
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 04/03-03 11:08, rettet 04/03-03 11:09 
Computerne er altid bagefter. Jeg kigger på min og tre af de andre her i lokalet, og de er alle op til 4 minutter bagefter mit armbåndsur og forummet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 04/03-03 11:09 
CITAT FRA FORSIDEN START
Et forum om konsoller og konsolspil, hvor man kan føre seriøse dikussioner med forskellige danske spileksperter eller helt almindlige spilinteresserede. Et forum hvor alle meninger er tilladte, sålænge man kan argumentere for sin sag. Et forum
CITAT FRA FORSIDEN SLUT

Forslag: Ret stavefejlene :P
Hvornår har vi sidst ført en "dikussion"
Det er bare et forslag, ikke en provokation :P
I win, you loose
RitesRitesSkrevet 04/03-03 11:54 
RJK; Jeg ved ikke hvad det her skyldes, men mit umiddelbare gæt er, at det kan have noget at gøre med sideopdelingen(når jeg har 20 indlæg per side).

Når jeg trykker på den lille < ude til højre, fører den mig så til tråden.

Clickity-click!
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 04/03-03 12:30 
tas >
Tool-tip text.

Rettet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 04/03-03 12:31 
RQvsnapz >
Hvornår har vi sidst ført en "dikussion"

* pinligt *
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 04/03-03 12:33 
Rites >
Når jeg trykker på den lille < ude til højre, fører den mig så til tråden.

Ser mækeligt ud. Hvilken side er du på, når du gør det (jeg kører også med 20 indlæg og jeg har ikke oplevet det).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 04/03-03 12:38 
Det var på Forum avatars, som du kan se ude til højre ;)

Jeg har været ude for det to-tre gange på den tråd og ingen andre.
Lige nu virker den fint.

Fik du også set det jeg mente med "linjeskift" under Privat?
(Billede højere oppe)
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 04/03-03 12:53 
Rites >
Det var på Forum avatars, som du kan se ude til højre ;)

Doh! Jeg er stadig træt efter i går ;)

Jeg har været ude for det to-tre gange på den tråd og ingen andre.

Periodiske fejl -> svære at rette. Jeg prøver at nedspore det, når/hvis jeg selv oplever det. Uden at vide hvad der trigger en sjælden begivenhed, er det svært...

Fik du også set det jeg mente med "linjeskift" under Privat?

Jeg så det, men forstod det ikke umiddelbart. Kigger på det om lidt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 04/03-03 12:56 
Go'morgen, du :p
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 04/03-03 13:32 
Tak ;)

Jeg fandt og rettede fejlen med "tomme sider".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 04/03-03 13:35 
Skal vi ikke have mulighed for at skrive hvilke maskiner vi har, ligesom før?
» a winner is you «
la0sla0sSkrevet 04/03-03 13:41 
Naiera >
Taglines står ikke i kursiv mere.

Forummet er gennemtestet på Amiga, og så både med Netscape og med IE, både på Mac og PC.

jamen gør det mit problem ligegyldigt hehe. Det er jo ment som en hjælp så i kan rette tingene. Når i ligefrem har testet det på amiga, må de andre små browsere vel også have berettigelse? Anyway jeg kan jo nemt leve med det, det var blot for at påpege problemet med Opera, men ok det kan jo også være browseren selv. ;)
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 04/03-03 13:42 
Rites >
Skal vi ikke have mulighed for at skrive hvilke maskiner vi har, ligesom før?

gør man ikke bare det der hvor man skriver om sig selv.. ? ;)
Hvad sker der?
RitesRitesSkrevet 04/03-03 13:56 
Det kan man, men ville være fedt med et oversigt ligesom på DKF.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 04/03-03 14:03 
la0s >
for at påpege problemet med Opera, men ok det kan jo også være browseren selv. ;)

Det lyder seriøst som en fejl i browseren og ikke denne side.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 04/03-03 14:06 
Rites >
Det kan man, men ville være fedt med et oversigt ligesom på DKF.

Der kommer en GOD løsning på dette, men det varer lige en måned eller to, så det ville være en fint bare at skrive det i profilinfoen lige nu.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 04/03-03 14:10 
En ting jeg savnede på det oprindelige DKF var opdeling mellem markedet og andre forums på listen over aktive emner og ikke mindst nye indlæg. Når man ikke har været på nogen tid og når der er rigtig meget gang i markedsforummet, kan det til tider være svært at overskue når man, som jeg, gerne vil følge med i samtlige diskussioner på forummet :)

Ville sådan en opdeling være mulig, og er folk overhovedet enige med mig? Der skal nok lidt mere arbejde til end når man retter en stavefejl på forsiden ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 04/03-03 14:17 
Når man skal sende en PrivatBesked(...), står der "Opret".

"Send" passer måske bedre?
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 04/03-03 14:21 
Fik lige en indskydelse. Måske et lidt utopisk ønske, men noget der i den grad kunne gøre PR (skal lige vænne mig til at bruge den forkortelse..) til noget specielt.

Det jeg tænker på er en form for kombination mellem GameTrade og PlayRight, hvor hvert medlem kan lave en fuld liste over hvilke maskiner og spil, og muligvis tilbehør, de ejer, ligesom på users.ign.com (og GT).
Måske med en central database, hvor man så selv kan indtaste nye spil, hvis de ikke allerede er på listen, og til sidst vil vi have en liste over alle spil, der er ejet af brugere på PR. Så kan man klikke på et spil og få en liste over dem, der ejer det, og måske andet blandet information, folk kunne finde på at tilføje om det spil. Dertil kunne så tilføje mulighed for at sætte visse spil til salg, osv.
Det er et stort stykke arbejde, men jeg synes selv det er en fed idé ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 04/03-03 14:24 
Det bliver et ret stort projekt, men... kunne være rigtigt interessant!
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 04/03-03 14:48 
Sumez >
En ting jeg savnede på det oprindelige DKF var opdeling mellem markedet og andre forums på listen over aktive emner og ikke mindst nye indlæg.

Man kunne jo - midlertidigt vælge Skjul for Marked og derefter slå den til igen.

?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 04/03-03 14:49 
Sumez >
Det jeg tænker på er en form for kombination mellem GameTrade og PlayRight

Det tænker vi lige over.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 04/03-03 14:55 
-Og kommer til den konklusion at du må få importeret nogle programmørslaver?
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 04/03-03 14:58 
Det ville ikke være så dårligt ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/03-03 15:32 
Nu vi er i gang med at kneppefluer...

Hvad med at style alle form elementer i P:R stil?

Jeg hader bare Windoze grimme grå knapper midt i det flotte design.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RitesRitesSkrevet 04/03-03 15:35 
-Og scroll-baren...
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 04/03-03 15:37 
Det aner jeg faktisk ikke et klap om. Noget IE-only non-standard værks?

Hvis nogen vil lægge størstedelen af arbejdet i det, er det okay med mig. Jeg har bare ikke lige umiddelbart tid og lyst til at kaste mig ud i noget nyt, som jeg ikke engang selv kan se eller afprøve.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 04/03-03 15:46 
Der er i hvert fald standard-kode for at lave en form-knap med original grafik (har selv lavet det for mange år siden, og det ses tit på f.eks. søgefunktioner), ved ikke med resten.
Om det med scrollbaren er standard skal jeg ikke kunne sige, men det virker ikke i IE5, som jeg har, men det virker i IE6 og vist også i Opera (ved ikke med Netscape)

Uanset om det er standard eller ej, bidrager det nu til designet og mange større sidder gør det, f.eks. Gamespot.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 04/03-03 15:49 
Ja, okay - submit-knapper selvfølgelig, MEN...

Der er jo stadig andre former for knapper, drop downs etc., så jeg synes bare det bliver en tam løsning, hvis det kun er på noget og ikke det hele.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 04/03-03 15:55 
Beklageligvis, ja.

Men scrollbaren skulle være let at ændre.
» a winner is you «
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/03-03 15:56 
Man kan sagten lave css på alle form elementerne.
Personligt synes jeg at det er en uskik at lave style på scrollbaren, men det er bare min smag - jeg er ikke helt sikker på at det er web standard heller.

Jeg ville også synes at det passede bedre til forummet, at bare ændre udseendet på submit knap etc med et stylesheet i stedet for at bruge grafik til det.

Jeg vil gerne lave et udkast til et stylesheet, I kan lægge på siden.
Det bliver dog først i aften.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 04/03-03 16:05 
Gør det og så må vi kigge på det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 04/03-03 16:38 
Mht til ikoner, er det så kun muligt for én bruger at vælge et ikon, hvorefter det forsvinder fra ikonlisten...? Det ville være fint, da der så ikke er nogen, der kommer op at skændes.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 04/03-03 16:46 
Ja og ja :)

KLOG af erfaring...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 04/03-03 16:49 
Ja. To brugere kan ikke have samme ikon.

Står også et par andre steder.
» a winner is you «
dRxLdRxLSkrevet 04/03-03 18:39 
Jeg vil sætte pris på om forumet har så lidt grafik gejl som muligt, da jeg ikke har den hurtigste computer i verden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 04/03-03 22:58 
Lige et enkelt forslag:

Kan det med tiden blive muligt at abonere på et emne?
Evt. med mulighed for at få vist en side med de emner man abonere på, samt om der er kommet nye indlæg i emnet (kan ikke lide mail-notifikation udgaven, som nogle fora bruger)


Og et spørgsmål:

Man kan jo svare på hvert indlæg i et emne, men hvad er forskellen på, om det er det ene eller andet man svarer på (jeg tænker ikke på quote-funktionen)?
RJKRJKSkrevet 04/03-03 23:04, rettet 04/03-03 23:05 
jaes >
Kan det med tiden blive muligt at abonere på et emne?

Du kan tilføje de enkelte emner som favoritter og dermed holde styr på dem fra din private side.

Man kan jo svare på hvert indlæg i et emne, men hvad er forskellen på, om det er det ene eller andet man svarer på (jeg tænker ikke på quote-funktionen)?

Forskellen er at du får det indlæg at se, som du har trykket Svar på, mens du svarer på det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 04/03-03 23:11 
RJK >
Du kan tilføje de enkelte emner som favoritter og dermed holde styr på dem fra din private side.

Smart nok, den funktion havde jeg ikke set...

RJK >
Forskellen er at du får det indlæg at se, som du har trykket Svar på, mens du svarer på det.

Ok - blev lidt forvirret over det, da svarene ser ens ud i selve tråden
RJKRJKSkrevet 04/03-03 23:22 
Læs evt. FAQ'en, hvor de enkelte knapper forklares.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SolaegSolaegSkrevet 05/03-03 14:42 
At kunne se hvilke konsoller man ejer i ens profil.

(Håber ikke at det er nævnt)
MIKA-LMIKA-LSkrevet 05/03-03 14:45 
Det er det.

Når man svarer i en tråd, forventes det at man har læst det hele igennem, så man ved hvad det handler om og hvad der er blevet sagt. Husk venligst det til en anden gang.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
RitesRitesSkrevet 05/03-03 14:58 
Jeg har 20 indlæg per side og nu er vi oppe på 8 sider.

Jeg forslog det samme og det er da et meget godt forslag, men 8 sider er ret meget at læse...
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 05/03-03 15:13 
Og det bliver MEGET længere, hvis folk bare spørger om det samme flere gange... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 05/03-03 15:20 
RJK >
Du kan tilføje de enkelte emner som favoritter og dermed holde styr på dem fra din private side.

jaes >
Smart nok, den funktion havde jeg ikke set...

Jeg kan se, at det ikke vises, hvis der er nye indlæg i ens favoritter, ved godt at I er i beta, men hvis I får tid på et tidspunkt kunne det være fedt :-)
RitesRitesSkrevet 05/03-03 16:01 
Good point RJK.

Jeg holder kæft og sætter mig hen i det her hjørne nu...
» a winner is you «
MIKA-LMIKA-LSkrevet 05/03-03 17:21, rettet 05/03-03 18:03 
(og hvis jeg så også lige må svare på "min egen" kritik)

Hvad er bedst - at den gode Hr. Griberg skal læse samtlige indlæg i en tråd, eller at alle os andre, som (selvfølgelig) læser alle tråde fra start til slut, skal læse det samme igen og igen?

Ja - det er en vurderingssag, men gæt hvad jeg vurderede ;)


Og skal vi også have en fin lille pointe med: Man kan _ikke_ svare i en tråd ved bare at læse overskriften, idet tråden kan have udviklet sig i en lidt anden retning end man selv troede, og man kan komme til at sige noget fuldstændig irrelevant, eller gentage de andre brugere.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
SolaegSolaegSkrevet 06/03-03 14:36 
Jeg kiggede lige tråden igennem lidt for hurtigt, men så ikke det omtalte spørgsmål. Normalt læser jeg det igennem eller er med fra starten, men det var jo utroligt langt.

My faulth - sorry! Bare please ikke ban mig. *Host konsol, host* forum, host* .com host*
RitesRitesSkrevet 06/03-03 14:55 
Man bliver ikke bannet her.

Bare stenet om søndagen inde i landsbyen.
» a winner is you «
309 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig